Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ برابر با  ۱۲ اکتبر ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳  برابر با ۱۲ اکتبر ۲۰۱۴
حمایت مردم کردستان ایران از کوبانی

 

حمایت مردم کردستان ایران از کوبانی

و ریاکاری جمهوری اسلامی

 

فرهاد شعبانی

 

با حمله راهزنان داعش به شنگال و قتل عام مردان و به اسارت گرفتن زنان و کودکان کُرد این مناطق، مردم کردستان ایران در یک همبستگی خودخوش و متحد به حمایت مادی و معنوی از آوره گان شنگال دست زدند و جنایتهای داعش و سلفی های هم مسلک آنها در کردستان ایران را محکوم کردند.

در ادامه این جنایتها و با حمله راهزنان داعش به کوبانی جوش و خروش مردم شهرهای کردستان ایران از کرمانشاه تا اورمیه به اوج خود رسید و بدون راه دادن هر گونه ترس و هراسی از واکنش نیروهای مسلح رژیم به خیابانها و میادین آمدند و صحنه های شورانگیز حمایت از مردم مقاوم کوبانی را به نمایش گذاشتند. در شهر کرمانشاه مراسم زدن آهنگ غم انگیز "چه مه ری" یا "چو مری" که در پیشاپیش مراسم خاکسپاری جوانان زده می شود را برای قهرمانان جانباخته کوبانی به اجراء درآوردند و فریاد زنده باد فرمانده آرین مرکان شیر زن پیشمرگی که با مرگ خود در بلندیهای "مشته نور" پیشروی داعشیان راهزن را متوقف کرد را سر دادند و جویبارهای اشک برگونه هایشان جاری شد.

در دیگر شهرهای کردستان از جمله کامیاران، دهگلان، پاوه، روانسر، جوانرود، سنندج، مریوان، سقز، بانه، بوکان، مهاباد، سردشت، اورمیه و ... با سردادن شعارهایی چون کوبانی تنها نیست همبستگی عمیق و انسانی خود را با مقاومت کوبانی به نمایش گذاشتند. حضور دختران و زنان آزاده در این حرکت ها در حالیکه شعارهایی از جمله " بژی به رخودانی کوبانی" را با خود حمل می کردند چشمگیر بود. روز جمعه 18 مهرماه این حرکت سراسری شد و همزمان در بسیاری از شهرهای کردستان ایران برگزار شد.

مقامات استانی جمهوری اسلامی و امامان جماعت مزدبگیر داعش ولایت فقیه، کسانی که خود دستهایشان تا آرنج به خون جوانان کردستان آلوده است و در 35 سال ولایت داری جمهوری اسلامی صدها جنایت وحشیانه تر از جنایات داعش علیه مردم کردستان ایران در پرونده آنها ثبت است، در حالیکه نمی توانستند مانع از جاری شدن سیل خروشان حمایت مردم کردستان ایران از کوبانی و مقاومت شجاعانه زنان و مردان مدافع این شهر قهرمان شوند، دست به یک موج سواری ریاکارانه ناکام به قصد انحراف اذهان عمومی زدند. یکی از این فریبکاران حرفه ای عبدالحمید زاهدی استاندار کردستان بود که در حاشیه یکی از این راهپیمائیها که در مقابل مسجد جامع سنندج برگزار شد گفت : "مردم کوبانی در شرایط بدی قرار دارند و حتی امکان انتقال محموله های انسان دوستانه به آنان وجود ندارد لذا از همکارانم خواستم زمینه را برای برگزاری این راهپیمایی در شهرهای مختلف استان فراهم کنند."

در پاسخ به یاوه گویی استاندار کردستان چند نکته ضروری است.

اولا" آفرینش صحنه های شورانگیز حمایت از مردم مقاوم کوبانی خودخوش و در حالی انجام گرفت که شماری از برگزارکنندکان و شرکت کنندگان در این اعتراضات توسط نیروی انتظامی دستگیر و روانه زندان شدند و شماری از آنها همچنان در بازداشت هستند.

ثانیا" زاهدی و مقامات جمهوری اسلامی می دانستند که چه بخواهند و چه نخواهند مردم کردستان در حمایت از مقاومت کوبانی به خیابان می آیند و برقراری جکومت نظامی هم نمی توانست مانع از شرکت مردم شریف کردستان در این همبستگی حمایتی شود. جمهوری اسلامی و مقامات محلی اش بخصوص در سنندج تجربه سوم اسفند سال 77 را داشتند. در حالیکه نیمه شب دوشنبه سوم اسفند عبدالله رمضانزاده استاندار وقت کردستان به مردم شهر سنندج در برگزاری تظاهرات حمایت از مبارزات مردم کردستان ترکیه هشدار داد اما جوانان شهر سنندج بابه جان خریدن هزینه این هشدار اما به خیابان آمدند و سوم اسفند را آفریدند که نمایشی از همبستگی شجاعانه آنها با مبارزات مردم کردستان ترکیه بود و لکه ننگی بر پیشانی دولت محمد خاتمی و کل نظام اسلامی حاکم بر ایران. بنابراین، این زاهدی و همکارانش نبودند که زمینه های برگزاری این راهپیمائیها را فراهم کردند. این مردم کردستان بودند که با شعار کردستان قربانی تروریسم از جمله تروریسم جمهوری اسلامی است مقامات جمهوری اسلامی را وادار به تمکین کردند و قدمها جلوتر از برخی از احزاب سیاسی کردستانی در حمایت از مردم کوبانی عمل کردند.

ثالثا" اوج ریاکاری استاندار کردستان اینجا به اوج خود می رسد که می گوید، "حتی انتقال محموله های انسان دوستانه به مردم کوبانی وجود ندارد". پرسش اییجاست چطور است برای سرپانگاه داشتن حکومت اسد میلیاردها دلار از ثروت و سامان مردم ایران و فروش نفت نقدی تحویل این رژیم جنایتکار داده می شود و سپاه قدس با بازکردن کریدورهایی نیروهایش را برای جلوگیری از سقوط این رژیم جنایتکار به سوریه اعزام می کند اما قادر به باز کردن کریدوری برای امداد رسانی به مردم کوبانی نیست؟ مردم کردستان ایران نیک می دانند اشک ریختن مقامات جمهوری اسلامی برای کوبانی، تمساحی است. این رژیم و دولتهای منطقه از جمله ترکیه در انتظار سقوط کوبانی هستند. سقوط کوبانی، شنگال و سلیمانیه و اربیل هم آرزوی دیرینه آنهاست. بهمین دلیل است که مردم شریف و آزاده کردستان ایران در کنار حمایت و همبستگی با مقاومت یک ماهه مردم کوبانی در مقابل حمله وحشیانه سیه دلان راهزن داعشی ریاکاری و دورویی جمهوری اسلامی و امامان جمعه مزد بگیر مرکز اسلامی غرب جمهوری اسلامی را افشاء و رسوا کنند. جمهوری اسلامی نه تنها نمی خواهد به کوبانی امداد رسانی کند، بلکه آرزوی سقوط آن را دارد و در داد و ستدهای پنهانی برای سقوط کوبانی نقشه می ریزد. جمهوری اسلامی یکی از دشمنان دیرینه مردم کردستان است و در این دشمنی ها تفاوتی با داعش ندارد. دوره این ریاکاریها سالهاست به سر آمده است.

حضور قدرتمند مردم شهرهای کردستان ایران در حمایت از کوبانی یکی دیگر از صحنه های تاریخ مقاومت و ایستادگی شورانگیز این مردم طی 35 سال گذشته است. شعار "جامعه بیدار است، از توحش بیزار است" تنها علیه داعش نیست، علیه جمهوری اسلامی هم هست.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©