Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ برابر با  ۰۸ ژانويه ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲  برابر با ۰۸ ژانويه ۲۰۱۴
مادر را با عکس بهار نارنج، نم باران در شالیزارها،

به یاد مادر صبورمان

نسترن چیت ساز

 

مادر را با عطر بهار نارنج، نم باران در شالیزارها، مرزعه گل های آفتگران و دریای شمال به یاد دارم. او که همیشه با کلمات دلنشین گیلکی ، آرام «تی قربان شم» یا «بلا می سر» با محبت با دیگران سخن  می گفت؛ اندوه و غمش را که بسیار سنگین بود به دوش می کشید. با این حال هم چنان از مبارزه دفاع می کرد و با امیدواری می گفت هیچ ظالمی نمانده و نخواهد ماند و ما به شوخی می گفتیم، مادر! آخر تا کی؟ می گفت تی قربان شم صبر کنید!

 

او که  در غم از دست دادن علی در بهت بود و خبر شهادت حمید حسین پور، فرزندش که در راه آرمان هایش در کردستان به شهادت رسیده بود، بر سنگینی غم اش افزوده بود با دستگیری رحیم روبرو شد ، فرزند دیگرش که در سال 67 به همراه سایر زندانیان سیاسی اعدام شد. مادر که به صبوری زبانزد بود، با گرفتن مراسم و همراه شدن با سایر مادران، آرام ننشست و همیشه پیگیرانه سعی می کرد که یاد رحیم، حمید و علی  را زنده نگهدارد.  مادر صبورانه، امیدوار و همچون کوه استوار ایستاده بود.

 

بر مادران مان چه گذشت؟ که در تقویم نسل کشی جمهوری اسلامی، هر کدام با زخم هائی بر قلب و کوله باری از بی عدالتی ها و ظلم ها در جلو زندان ها به امید دیدار فرزندانشان صف می کشیدند و آن جنایت کاران ، ساک وسایل باقی مانده عزیزانشان را به جای ملاقات به آنها می دادند. آری ! مادران، مظهر مقاومت و پایداری بودند، آنها امیدوار بودند که روزی دادخواهی خون فرزندانشان را ببینند. آنها، قاتلان و جنایتکاران جمهوری اسلامی را نه بخشیدند و نه فراموش کردند.

هر چند که با مادر نتوانسیتم خداحافظی کنیم و در کنارش باشیم ولی من چهرۀ زیبای او را در تک تک گل ها می بینم و بر دستانش بوسه می زنم.

یاد  مادر صبورمان و دیگر مادران شهیدان مان  همچون فروغی جاودانه،  همواره  با ماست!

نسترن چیت ساز

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ برابر با ۰۸ ژانويه ۲۰۱۴

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©