Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ برابر با  ۲۰ ژوئن ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴  برابر با ۲۰ ژوئن ۲۰۱۵
تصرف شهر مرزی تل ابیض توسط رزمندگان کرد ، ضربه ای تازه بر پیکر داعش

تصرف شهر مرزی تل ابیض توسط  رزمندگان کرد ،

 ضربه ای تازه بر پیکر داعش

 

تلوزیون راه کارگر

 

گزارش هایی که از اوایل هفته اخیر منتشر شد، از احتمال تصرف شهر مرزی تل ابیض از سوی رزمندگان کرد و درهم شکستن مقاومت تروریست های داعش حکایت داشت. روز سه شنبه گذشته این احتمال به واقعیت پیوست و یگان های کرد مدافع خلق و یگان های مدافع زنان در همراهی با گروه  برهان الفرات پس از درگیری های شدید کنترل این شهر را به دست گرفتند. کنترل این شهر که در نقطه صفر مرزی با ترکیه قرار دارد از اهمیت زیادی برخورداراست و بی دلیل نیست که اردوغان پس از سقوط تل أبیض نسبت به امنیت ترکیه ابراز نگرانی کرده است . ترکیه از طریق همین شهر بود که از داعش نفت می خرید و از این طریق منبع مالی مهمی برای ادامه حیات و عملیات ضد بشری این آدمخواران وحشی بود. با سقوط این شهر این امکان از داعش واز ترکیه سلب شده  است . سقوط تل أبیض در مرز ترکیه، یکی از دالان های مهم ارسال اسلحه به داعشی ها از طریق ترکیه را مسدود کرد و از این جهت هم ضربه ای به این گروه به شمار می آید. حالا پیوستن نفرات و تروریست های جدید به داعش هم با تصرف «تل أبیض سخت تر شده است . علاوه بر این ها دو کانتون کوبانی و جزیره که تا الان از هم جدا بودند و به نوعی در محاصره قرار داشتند  به هم متصل شده  و می توانند  در صورت لزوم در دفاع متقابل از همدیگر شرکت کنند .

 با سقوط "تل ابیض" شهر رقه که پایتخت داعش محسوب می شود ، از سه جهت در محاصره قرار می گیرد و این خودش ضربه تازه ای به این گروه تروریستی است . پیروزی جدید رزمندگان کرد سوریه، که روابط گسترده ای با پ.ک.ک دارند، بخصوص اگر در کنار پیروزی حزب دمکراتیک خلقها در انتخابات اخیر ترکیه قرارش بدهیم، بی تردید موضع کردهای همسو با سیاست های پ.ک.ک را قوی تر می کند ؛ هر چند که هنوز دامنه تاثیرات این پیروزی بر مذاکرات صلح میان دولت ترکیه و کردها چندان روشن نیست. پیروزی جدید یگان های کرد مدافع خلق و یگان های مدافع زنان و گروه برهان الفرات یکی از نتایج درخشان مقاومت کوبانی به حساب می آید. این پیروزی در امتداد همان مقاومت است که تحسین جهانیان را برانگخته بود. این پیروزی، پیروزی انسانیت و مدنیت بر بربریت و فاشیسم مذهبی است . البته باید به این احتمال هم توجه داشت که به خاطر اهمیت استراتژیک تل ابیض داعش بخواهد به ضد حمله هایی برای بازپس گیری این شهر مرزی دست بزند.  اما در خاورمیانه ای که در آتش جنگ های نیابتی، سربریدن اسرا، کشتارهای دسته جمعی علنی، راه اندازی بازارهای جدید برده فروشی، آدم سوزی با نمایش آنلاین و جنگ مذاهب و فرقه ها علیه هم فرو رفته، پیروزی جدید در امتداد مقاومت کوبانی تا همین جا و همین مرحله، سند روشن دیگری است ،  از امکان پذیری همزیستی مسالمت آمیز ملیت ها و اقلیت های ملی و مذهبی گوناگون، و پیکار مشترک و همگانی براساس ارزش های دمکراتیک و عدالت خواهانه.

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©