Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ برابر با  ۳۰ ژانويه ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱  برابر با ۳۰ ژانويه ۲۰۱۳
احکام اعدام این پنج فعال فرهنگي مدنی، که در ماە ژوئن بە مرگ محکوم شدە بودند از سوی دیوان عالی کشور تائید و روز چهارشنبە نهم ژا

اعلامیۀ هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در اعتراض به احکام اعدام فعالان فرهنگی عرب

 

نگذاریم فعالان مدنی و فرهنگی عرب را اعدام کنند!

 

دیوان عالی کشور جمهوری اسلامی احکام اعدام پنج فعال مدنی و فرهنگی عرب به نام های محمدعلی عموری نژاد، هادی راشدی،  هاشم شعبانی‌نژاد، جابر آلبوشوکه، مختار آلبوشوکه را در بیستم دی ماه 1391 تائید کرد. احکام اعدام این پنج فعال فرهنگی که همگی از اعضای موسسه علمی ـ فرهنگی الحوار (گفتگو) هستند، در خردادماه 91 صادر شده بود. آنها در بهمن و اسفندماه 1390 دستگیر شده و به اقدام علیه امنیت ملی متهم شده بودند. تمامی این افراد اتهامات وارده  را رد کرده و حتی در دادگاه نیز تاکید کرده اند که اعترافات آنها زیر شکنجه گرفته شده است.

 

اتهام اقدام علیه امنیت ملی به فعالان مدنی و فرهنگی ، اتهام تازه ای نیست. بسیاری از فعالان مدنی و فرهنگی کشور با این اتهام روبرو بوده اند. اما  زدن چنین اتهامی همواره برای فعالان مدنی و فرهنگی ملیت های کشور،  بسیار گران تمام شده است. یعقوب مهرنهاد فعال فرهنگی بلوچ و فرزاد کمانگر فعال فرهنگی کرد، جان خود را بر سر این اتهام واهی از دست دادند. هر چند سرکوب فعالان مدنی و فرهنگی در سراسر کشور بیرحمانه و خشن است ، و این را دستگیری های چند روز گذشته روزنامه نگاران بخوبی نشان می دهد، اما وقتی پای فعالان مدنی و فرهنگی ملیت های کشور به میان می آید، این خشونت، شکل لجام گسیخته تر و وحشیانه تری بخود می گیرد. شکنجه های وحشیانه در زندان های زاهدان ،  سنندج و اهواز و اعدام های گسترده در بلوچستان، خوزستان و کردستان این حقیقت را به شکل بارزتری نشان می دهد.

 

سیاست نابودسازی فعالان مدنی و فرهنگی ملیت های کشور، جزئی از سیاست سرکوب لجام گسیختۀ حقوق ملی ملیت های تحت ستم کشور است. جمهوری اسلامی که در مقابل خواست های ملی مردم تمام قد ایستاده و در این راه از کوبیدن بر طبل ملی گرائی شوونیستی نیز ابائی ندارد، سرکوب ملیت های تحت ستم را با شعار مقابله با جدائی طلبی و یا همسوئی با قدرت های امپریالیستی توجیه کرده و تلاش می کند تا روحیه ناسیونالیسم عظمت طلبانه را نیز در کنار خود داشته باشد. این سیاست دد منشانه و ضدانسانی جمهوری اسلامی جز دامن زدن به نفرت ملی و بنزین پاشیدن بر شعله های ناسیونالسیم قوی ، کاری از پیش نخواهد برد. صدور احکام اعدام برای فعالانی مدنی و فرهنگی عرب و تائید آن از سوی دیوان عالی کشور، گامی است در سرکوب تمام عیار حقوق ملیت های تحت ستم کشور،  که برخی از آن ها  گاه نه تنها از تبعیض ملی بلکه از ستم مذهبی نیز رنج می برند. 

 

سازمان ما، صدور احکام اعدام برای فعالان فرهنگی عرب را بشدت محکوم می کند. ما بر این باوریم که باید با اعتراضات گسترده جلوی اجرای این احکام ضد بشری را گرفت. نباید اجازه دهیم خون فعالان مدنی عرب بر زمین ریخته شود. اگر خواهان اتحادی داوطبانه و شکوفا شدن همبستگی همه ملیت های ایران  هستیم ؛ اگر با شقه شقه شدن کشور و شعله ور شدن آتش نفرت و جدائی طلبی مخالف هستیم ؛ باید از حق زندگی فعالان ملی، مدنی و فرهنگی عرب و دیگر ملیت های کشور و از حق تعیین سرنوشت ملی  با تمام قوا دفاع کنیم. سکوت ما، معنائی جز حمایت  از اقدامات ددمنشانۀ جانیان اسلامی نمی تواند داشته باشد. باید از طریق سایت ها، وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی و رسانه های گروهی به احکام اعدام اعتراض کرده و سازمان های مدافع حقوق بشر، اتحادیه های کارگری، تشکل های دانشجوئی و افکار عمومی مردم آزادۀ جهان را برای وارد آوردن فشار هر چه بیشتر بر سران جمهوری اسلامی  با خود همراه سازیم. باید با تبلیغات گسترده، مظلومیت این فعالان فرهنگی را به خانۀ هر ایرانی در کشور ببریم و موجی از اعتراض سازمان دهیم. نگذاریم خون این فعالان فرهنگی، گل های سرسبد جوانان عرب ریخته شود. خون فعالان ملی، مدنی و فرهنگی عرب، بلوچ، کرد و  دیگر ملیت های کشور،  آتش نفرت ملی را شعله ور خواهد ساخت و امکان همزیستی مسالمت آمیز و همبستگی ملی سراسری را دشوار خواهد ساخت و زمینۀ سوءاستفاده قدرت های امپریالیستی از تنش های قومی را افزایش خواهد داد. اجازه ندهیم خون فعالان فرهنگی عرب بر زمین ریخته شود!

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی! زنده باد سوسیالیسم!

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

دهم بهمن ماه 1391ـ 29 ژانویه 2013

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©