Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ برابر با  ۰۳ فوريه ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲  برابر با ۰۳ فوريه ۲۰۱۴

 

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

اعدام دو فعال خلق عرب

 هاشم شعبانی‌نژاد و هادی راشدی

را محکوم می کنیم!

 

مامورین وزارت اطلاعات، چهارشنبه ۹ بهمن، به خانواده هاشم شعبانی و هادی راشدی اعلام کردند که سه یا چهار روز پیش، این دو فعال خلق عرب را اعدام کرده اند و بعداً محل دفن آن‌ها را به اطلاع خانواده ها خواهند رساند.

دستگیری، اِعمالِ شکنجه های وحشیانه، محاکمات فرمایشی و دربسته و بالاخره اعدام های مخفی فعالان خلق عرب بهمین شیوه  در تابستان سال پیش در مورد عبدالرحمان حيدريان، طا‌ها حيدريان، عباس حيدريان و علی شريفی به اجراء گذاشته شد.

 هاشم شعبانی‌نژاد، شاعر، وبلاگ نویس، دبیر ادبیات عرب و دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه چمران اهواز و هادی راشدی، دبیر شیمی و فوق لیسانس شیمی کاربردی از اعضای موسسه فرهنگی هنری الحوار هستند که در شهر رامشیر واقع در ۹۰ کیلومتری جنوب شرق اهواز فعالیت فرهنگی داشته‌اند.

برای زمینه سازی اعدام هاشم شعبانی و هادی راشدی یک نمایش تلویزیونی توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در تلویزیون " پرس تی وی" ترتیب داده شد که طی آن این دو زندانی اعتراف کردند که عضو گروه های تروریستی خوزستانی با وابستگی به قدرت های خارجی بوده و در عملیات ترور شرکت داشته اند.

رژیم جمهوری اسلامی ایران طی 35 سال حکومت سیاه خود تبعیض در مناطق ملی ایران را به شکل قابل ملاحظه ای تشدید کرده  و با کاربست خشن ترین و ضدانسانی ترین اشکال سرکوب به مقابله با نارضایتی ها و اعتراضات مناطق ملی ایران برخاسته است. اعدام فعالان سیاسی مناطق ملی، در بلوچستان، کردستان و خوزستان در چند ماه اخیر، بیان سیاست سرکوبگرانه ای است که حاکمیت اسلامی در شرایط سازش با قدرت های جهانی در پیش گرفته است. آنها که مجبور شده اند جام زهر "نرمش قهرمانانه" سر بکشند، در برابر مردم، نه تنها قصد عقب نشینی ندارند بلکه شمشیر را نیز از رو بسته اند.  اعدام فعالان سیاسی و مدنی مناطق ملی، آغاز حمله حاکمیت از به اصطلاح "حلقه های ضعیف" به جنبش توده های مردم است. جائی که رژیم اسلامی با جعل عکس های با اسلحه گرفته شده از شهدای مناطق ملی، و یا با پخش ویدئوهای شکنجه شده گان، قصد دارد آنها را "تروریست" معرفی کند و از این طریق مانع حمایت توده ای و فراگیر از آنها و آرمان هایشان شود.

 

سازمان ما ضمن محکوم کردن اعدام جنایت کارانه فعالان سیاسی و مدنی ملیت های تحت ستم کشور، بر این نظر است که بدون دفاع قاطع از حق تعیین سرنوشت ملیت های کشور و بدون دفاع فعال از اتحاد داوطلبانه ملیت های تشکیل دهندۀ کشور ایران، نمی توان شرایطی دمکراتیک در کشور ایجاد کرد. هر نوع همسوئی و همرائی با سیاست های تفرقه افکنانه حاکمیت و بی اعتنائی به حقوق ملیت های تحت ستم کشور، امکان دستیابی به شرایطی دمکراتیک در کشور را از میان بر می دارد و راه سرکوبگری های جدید تحت عنوان های تازه را فراهم می آورد.

سازمان ما اعدام هاشم شعبانی‌نژاد و هادی راشدی را قویاً محکوم کرده و از همه مردم آزادی خواه ایران و همه سازمان ها و تشکل های مدافع آزادی، برابری و همبستگی انسانی می خواهد که به هر شیوه ممکن و موثر برای متوقف شدن اعدام ها، ممنوع شدن مجازات ضدانسانی اعدام، آزادی فعالان عرب و فعالان سایر مناطق ملی و اصولاٌ آزادی بی قیدوشرط همه زندانیان سیاسی ایران تلاش کنند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ برابر با ۳ فوريه ۲۰۱۴

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©