Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ برابر با  ۱۴ فوريه ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳  برابر با ۱۴ فوريه ۲۰۱۵
فراخوان "هیئت اجرائی" سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

فراخوان هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

برای شرکت در اقدامات حمایتی دفاع از سی ریزا در اروپا!

یونانی ها ستون های معبد ریاضت اقتصادی را به لرزه در آورده اند!

احزاب چپ اروپائی، سازمان های سندیکائی و شهروندی، هفته ی پشتیبانی از سی ریزا را برای  پایان دادن به سیاست ریاضت اقتصادی در یونان فراخوانده اند. در متن این فراخوان هفتگی، روز یکشنبه پانزدهم فوریه یکی از روزهای برگزاری تظاهرات گسترده برای اقدامات حمایتی خواهد بود. بیش از سی سازمان سیاسی چپ و تشکل های سندیکائی وشهروندی در فرانسه مشترکاً فراخوانی برای حمایت از سی ریزا منتشر کرده اند. این گردهمائی در روز پانزدهم فوریه در میدان جمهوری پاریس برگزار خواهد شد. تظاهرات مشابهی نیز در آتن، رم، لیسبون، بروکسل، آمستردام، ادینبورو، برلین و سایر نقاط اروپا برگزار خواهد شد.

سیاست ریاضت اقتصادی تعرض همه جانبه سرمایه داری مالی حاکم بر اروپا و جهان از طریق دولت های حامی آن ها علیه طبقه کارگر و عموم مردم، برای پیشبرد ثروت اندوزی افسارگسیخته یک درصدی ها می باشد. برچیدن نظام تامین اجتماعی، کاهش دستمزدها و حقوق بازنشستگی، تاراج دارائی های عمومی از طریق خصوصی سازی ها ... حاصل چند دهه اجرای ضدانقلاب نئولیبرالی است که فقر و محرومیت را در یک سو و ثروت های نجومی را در سوی دیگر انباشته است. از سال ۲۰۱۰ یونان موش آزمایشگاهی خشن ترین اشکال این سیاست های ارتجاعی بوده است.

در انتخابات ۲۵ ژانویه مردم یونان با انتخاب سی ریزا، "نه" محکمی را در مقابله با این سیاست ها فریاد زدند. یونانی ها ستون های معبد ریاضت اقتصادی را به لرزه درآورده اند. اما برای فروریختن این معبد باید طبقه کارگر اروپا، جنبش های شهروندی و احزاب چپ و کمونیست دست در دست هم علیه این سیاست ها بپاخیزند. نیروهای چپ و کمونیست، سازمان های اتحادیه ای و شهروندی برای پاسخ به این ضرورت اقدامات خود را شروع کرده اند. آن ها اعلام کرده اند: «نباید اجازه داد که حکومت جدید یونان، این کشور کوچک اما شورشی جنوب اروپا،  زیرفشار الیگارشی مالی این کشور و متحدان آن ها، یعنی سرمایه انحصاری و به ویژه لاشخورهای سرمایه مالی اروپا و دولت های متحد آن ها له شود». 

اجرای سیاست ریاضت اقتصادی بخش مهمی از طبقه کارگر کشورهای اروپا را به حاشیه رانده و همچنین مهاجران و پناهندگان به این کشورها را به آماج اصلی سیاست های نژادپرستانه تبدیل کرده است.  نیروهای راست افراطی، فاشیست و نژاد پرست موقعیت کنونی را برای بسیج بخشی از قربانیان این کشورها علیه مهاجران و پناهندگان مورد بهره برداری قرار داده و بسرعت به نیروهای قدرت مند در صحنه سیاسی کشورهای اروپائی مبدل شده اند. از سوی دیگر نیروهای بنیادگرای اسلامی نیز به شکار جوانان خانواده های مسلمان پرداخته اند که سیاست های نئولیبرالی آینده آنها را تیره و تار ساخته وبه بحران هویت در میان آن ها دامن زده است . همین سیاست ها هستند که این جوانان را بسوی داعش و نیروهای بینادگرا و تروریستی دیگر می رانند. فاشیسم، نژادپرستی و راست افراطی ازیک سو و بنیادگرائی اسلامی از دیگر سو، نه فقط هیزم بر آتش هم می ریزند بلکه دو بخش تحتانی طبقه کارگر را که متحد طبقاتی هم هستند، به عنوان سیاهی لشکر دو نیروی فوق ارتجاعی دربرابر هم قرار می دهند.

پایان دادن به سیاست ریاضت اقتصادی می تواند به خشکاندن ریشه های اقتصادی ـ اجتماعی این فاجعه در حال گسترش یاری رساند. بنابراین عموم پناهند گان و مهاجران منافع بی واسطه ای در پیکار برای پایان دادن به سیاست های نئولیبرالی ضد انسانی دارند و بایستی به  دفاع از سی ریزا و سایر نیروهای ضد سرمایه داری برخیزند.

سازمان ما همه فعالان چپ،عموم پناهندگان و مهاجران و به ویژه ایرانیان مقیم اروپا را فرامی خواند که دراین اقدامات و گردهمائی های مشابه فعالانه شرکت نمایند. نباید در حاشیه، به مثابه نظاره گر منفعل تعرض سرمایه و زمینه سازی رشد فاشیسم و نژاد پرسی دست بر روی دست نهاد، بلکه باید به مثابه شهروندان فعال، در این پیکار حیاتی مشارکت کرد. درنگ جائز نیست : برای ساختن آینده مان، برای مقابله با فاشیسم، نژاد پرستی و بنیادگرائی از هم اکنون دست به کارشویم.

زنده باد آزادی! زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ برابر با ۱۳ فوريه ۲۰۱۵

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©