Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ برابر با  ۲۴ می ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴  برابر با ۲۴ می ۲۰۱۵
اطلاعیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

درحمايت از فراخوان

كارزار سراسري براي آزادي كارگران زنداني

و کلیه زندانیان سیاسی وعقیدتی

 

تعرض و تهاجم گسترده دولت اسلامي حاکم بر ايران به معيشت و منزلت كارگران و زحمتكشان کشورمان به هیچ وجه امر تازه اي نيست بلکه پدیده ای همزاد جمهوری اسلامی در تمامی طول موجودیت آن بوده است.

 

آخرین صفحه از پرونده سرکوب های رژيم جمهوري  دستگیری محمود صالحي، عثمان اسماعيلي، داوود رضوي و ابراهيم مددي از چهره های شناخته شده جنبش کارگری ایران قبل از برگزاری مراسم اول ماه مه امسال بود. بدین ترتیب سران جمهوری اسلامی تلاش کردند تا برگزاری مستقل مراسم اول ماه مه  توسط جنبش مستقل کارگری ایران را ناممکن ساخته و متقابلاً كارناوال دولتي تشکل دولت ساخته" خانه ی کارگر" را به عنوان یک بدیل نمایشی جایگزین آن سازند. طشت رسوائی این نمایش مسخره دولتی زمانی از بام ها فروافتاد که شعارهای این تظاهرات "به اصطلاح اول ماه مه" که روز همبستگی جهانی طبقه کارگر است با شعارهای نژادپرستانه ضدکارگران افغانی همراه شد آن هم در شرایطی که خانه کارگر بخشی از کارگران افغانی را ناچار به شرکت در این تظاهرات کرده بود.

 

 دستگیری های اخیر رهبران کارگری در شرایطی انجام شده است که بخشی ازفعالين كارگري از جمله شاهرخ زماني ، محمد جراحي ، بهنام ابراهيم زاده، رسول بداقي و ... سال هاست در زندان های جمهوری اسلامی به سر می برند. علاوه بر آن، شماري از اعضاء "كميته هماهنگي براي كمك به ايجاد تشكلهاي كارگري" مدت هاست که یا در زندان به سر می برند و يا منتظرابلاغ اجرای احکام زندان هستند. براي جعفر عظيم زاده و جميل محمدي از اعضاء هيئت مديره "اتحاديه آزاد كارگران ايران" نيز قبل از بازداشت های اخیر احكام سنگين زندان صادر شده بود.درادامه این اقدامات سرکوبگیرانه هفته گذشته شاپور احساني راد، نماينده اخراجي كارگران پروفيل ساوه به اتهام همراهي با كارگران لوله و نورد صفا كه بيش از يك ماه است در اعتصاب به سر می برند، بازداشت شد. با وجود اينكه از ميان دستگير شده گان آستانه اول ماه مه  هم اكنون ابراهيم مددي و داوود رضوي دو فعال سنديكاي كارگران شركت واحد بعد از ۲۲ روز با قرار كفالت۱۰۰  ميليوني آزاد شده اند و پيش از آن هم عثمان اسماعيلي، سخنگوي كميته دفاع از كارگران زنداني مهاباد، با قراروثيقه ۵۰ميليوني آزاد شده بود اما بر اساس آخرين خبرها حكم بازداشت محمود صالحي بمدت يك ماه ديگر تمديد شده است.

 

همه ي قرائن حاكي از آن است كه رژيم جمهوري اسلامي ايران درهراس از گسترش اعتصابات و اعتراضات كارگري دور تازه اي از فشار فزاينده بر كارگران را آغاز كرده است. هر چند اين اعتراضات و اعتصابات كارگران در نبود تشكل هاي مستقل كارگري و عدم پيوند شان با ديگر اعتراضات ( بويژه حركت هاي اعتراضي شكوهمند معلمان) هنوز از محدوده ي كارخانه ها فراتر نرفته است و كماكان خصلت تدافعي دارد اما دارای طرفیت های عظيمی است كه می تواند گسترده تر و عميق تر شود. بر بستر چنين فضای از نارضائی گسترده و عميق، نقش پيشروان و رهبران كارگري بيش از پيش اهميت مي يابد و اين نكته اي است كه حكومت اسلامي به خوبي به آن واقف است. از اين روست كه جمهوري اسلامي خوابش آشفته و پريشان است و تقابلش با  پيشروان و فعالان كارگري سخت و سركوبگرانه.

 

اما كارگران ايران و فعالآن زنداني شده کارگری تنها نيستند. بر عهده ماست كه در پشتيباني و حمايت از آنها اقدامات ضروري را انجام داده  و هم طبقه اي ها و مردم مترقي جهان را به همبستگي و حمايت از آنها جلب كنيم. در اين راستا هيئت هماهنگي " شورای نمانیدگان احزاب، سازمانها و نهادهای چپ و کمونیست" فراخواني براي كارزار سراسري  در روز های بیست و نه و سی ماه مه ۲۰۱۵ جهت آزادی دستگیرشدگان اول ماه مه و همچنین آزادی همه فعالان کارگری و کلیه زندانیان سیاسی وعقیدتی منتشر ساخته است.

 

سازمان كارگران انقلابي ايران ( راه كارگر) ضمن مشاركت و حضور فعال در اين كارزار از همه احزاب، سازمان ها، نهادهاي انقلابي و مترقي و همچنين مردم آزاديخواه و عدالت جو مي خواهد به هر طريق ممكن در اين كارزار شركت كرده و به مثابه فرياد رسای فعالين كارگري دربند و همه زندانيان سياسي و عقيدتی  از هيچ تلاشی برای آزادی  بی قيد و شرط و فوری همه آن ها دريغ نورزند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

يكشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ برابر با ۲۴ می ۲۰۱۵

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©