Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ برابر با  ۲۱ جولای ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴  برابر با ۲۱ جولای ۲۰۱۵
اعلامیه سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

اعلامیه سازمان کارگران انقلابی ایران (راه  کارگر)

 

از تجمع اعتراضی معلمان ایران در سی و یکم تیرماه حمایت میکنیم !

 

معلمان ایران دریک حرکت جسورانه بازهم  اقدام اعتراضی مشترک دیگری را برای روز سی ویکم تیرماه فرا خوانده اند.

مطالبات معلمان مجموعه ای از درخواست های مهم نظیر مقابله با خصوصی سازی نظام آموزشی و برقراری اصل آموزش رایگان برای همه، افزایش سهم بودجه آموزش و پرورش در بودجه کشور، افزایش حقوق معلمان متناسب با سطح تورم و پایان دادن به نظام حقوق های معادل گرسنگی و فقر، از بین بردن تبعیض در نظام استخدامی معلمان، همسان سازی ضوابط استخدام و از جمله تبعیض جنسیتی، پایان دادن به استخدام های پیمانی، پاره وقت و نیمه وقت  و تبدیل قراردادهای پیمانی به قراردادهای رسمی، برقرارساختن پوشش واقعی و موثر  بهداشت و درمان ..... را تشکیل میدهد. از جمله مهم ترین درخواست های دیگر معلمان آزادی معلمان و رهبران زندانی جنبش معلمان مانند رسول بداقی، علیرضا هاشمی، علی اکبرباغانی و نیز اسماعیل عبدی میباشد.

 سی ویکم تیرماه، پنجمین حرکت اعتراضی معلمان در تداوم اقدمات اعتراضی ماه های گذشته برای دست یابی به مطالبات معلمان ایران فرا خوانده شده است. این اقدامات اعتراضی سراسری از سوم و دهم  اسفند سال گذشته شروع شد، با اعتراضات سراسری بیست وهفتم فروردین ادامه یافت و برای چهارمین بار با  تحصن در هفته معلم در تاریخ ١٧اردیبهشت ۹۴ ظرفیت تداوم و خودپویائی خود را به نمایش نهاد. این حرکات اعتراضی توانستند دربیش از هفتاد شهربزرگ و کوچک، در چهار گوشه ایران، به یک جنبش قدرتمند اعتراضی و مطالباتی شکل دهند که اکنون در آستانه برگزاری پنجمین حرکت اعتراضی خود قرار دارد.

پاسخ رژیم جمهوری اسلامی به جنبش مطالباتی معلمان، حاکم کردن سانسور کامل مطبوعاتی درباره مطالبات و اخباراعتراضات معلمان، تهدید معلمان توسط دستگاه های امنیتی و انتظامی برای متوقف کردن اعتراضات و دستگیری"مسئولین کانون صنفی معلمان ایران" بوده است. در عکس العمل به حرکات اعتراضی معلمان رژیم جمهوری اسلامی علیرضا هاشمی و علی اکبر باغانی را به زندان فرستاد و اکنون نیز اسماعیل عبدی دبیر کل کانون معلمان ایران (تهران) را به بازداشت های قبلی افزوده است.

  در جوامع جدید سرمایه داری که تحصیلات و آموزش در سطوح گوناگونی خصلت عمومی یافته است  معلمان بخش مهمی ازحقوق بگیران را تشکیل میدهند. ارتباط تنگاتنگ معلمان با نسل جوان کشور، نقش بسیار ویژه ای به این بخش از طبقه کارگراعطاء کرده  و آن ها را به حلقه های اتصال جنبش مزد و حقوق بگیران با جنبش جوانان مبدل میسازد.علاوه برآن حضورنسبتاً بالای زنان در این بخش از طبقه کارگر پیوند جنبش کارگری با جنبش زنان و شرایط مساعد برای تاثیر متقابل آنها را افزایش میدهد. این عوامل به ویژه درشرایط جامعه ایران، که بیش از سه دهه در زیر چکمه های سرکوب یک استبداد دینی مذهبی قرار داشته و جوانان و زنان را به آتشفشانی در زیرپای رژیم حاکم مبدل ساخته، از اهمیت غیرقابل تردیدی  برای پیوند جنبش کارگری با جنبش های دیگر اجتماعی و به ویژه جنبش جوانان و زنان برخوردار است.

ضرورت حمایت همه بخش های طبقه کارگر ایران از جنبش معلمان را نباید صرفاً به یک وظیفه همبستگی طبقاتی، که در جای خود بسیار با اهمیت است، محدود کنیم. درخواست های معلمان ایران علیه  سیاست های نئولیبرالی درعرصه آموزش،  که در چند دهه گذشته درحال برچیدن نظام عمومی، رایگان و با کیفیت آموزش است، صدمات جبران ناپذیری به امر تحصیل و آموزش فرزندان طبقه کارگر و کلیه تهیدستان و زحمتکشان ایران وارد ساخته و می سازد. پیشرفت خصوصی سازی نظام آموزشی به  معنای محروم ساختن  باز هم بیشتر فزرندان اکثریت مردم ایران از فرصت های برابر و بنابراین زمینه سازی سقوط آن ها به اعماق محرومیت و فقرزدگی عمیق تر است. بنابراین دفاع از جنبش معلمان برای رایگان ساختن آموزش عمومی، افزایش سهم بودجه آموزش و بهبود کیفیت آن،  دفاع از آینده فرزندان همه بخش های اردوی کارو زحمت است.

سایر درخواستهای معلمان مانند افزایش حقوق ها ومتناسب ساختن آن با تورم انفجاری موجود، پایان دادن به نظام پیمانی استخدامی، همسان سازی و تبعیض زدائی از ضوابط استخدام، تامین سایر شرایط رفاهی مزدو حقوق بگیران، پوشش بهداشت و درمان موثر و با کیفیت از درخواست هائی است که جنبش این بخش از طبقه کارگرایران را با همه بخش های دیگر طبقه کارگر و به همه اردوی کار و زحمت ایران پیوند می دهد و حمایت از آن را به یک وظیفه درون طبقاتی عاجل مبدل می سازد. و بالاخره پی گیری آزادی معلمان زندانی یا آزادی زندانیان سیاسی مطالبه ای است که این جنبش را با جنبش عمومی مردم ایران علیه استبداد حاکم پیوند می دهد.

سازمان ما- مانند همه حرکات اعتراضی گذشته معلمان- با حمایت از فراخوان اعتراضی جدید معلمان، در روز چهارشنبه سی و یکم تیر، از همه بخش های طبقه کارگر  و عموم مردم آزادی خواه ایران می خواهد که از جنبش مطالباتی معلمان ایران قویاً حمایت کرده و تلاش کنند تا این جنبش در پیکار برای دست یابی به درخواست های خود و عبور از سد بلند موانعی که دستگاه سرکوب رژیم جمهوری اسلامی در برابر آن بر افراشته، به پیروزی دست یابد.

 سرنگون باد رژیم جمهوری ایران

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ برابر با ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۵

 

 

 

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©