Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ برابر با  ۲۱ جولای ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴  برابر با ۲۱ جولای ۲۰۱۵
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

در محکومیت کشتار جنایتکارانه جوانان سوسیالیست انقلابی ترکیه

 

در برابر عظمت مهربانی، عطوفت و عشق انسانی این جوانان پرشور سر تعظیم فرود می آوریم

 

اقدام انتحاری و تروریستی داعش در سه-شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ (۲۱ جولای ۲۰۱۵)در انفجار مرگبار کمپ فدراسیون انجمن‌های جوانان سوسیالیست انقلابی در شهر سوروچ جنوب ترکیه، تاکنون دست کم ۳۱ نفر شهید و بیش از صد نفر مجروح در پی داشته که حال تعدادی از مجروحان وخیم گزارش شده است. این نفجار تروریستی زمانی روی داد که بیش از ۳۰۰ نفر از اعضا  فدراسیون انجمن‌های جوانان سوسیالیست انقلابی در آن گردهم آمده بودند تا  کمک های شان برای بازسازی کوبانی و حمایت از کودکان این شهر را سازماندهی کنند. این جوانان با کمپینی سراسری در ترکیه با جمع‌آوری کمک های مالی و کالاهای مورد نیاز و بویژه وسایل مورد نیاز کودکان، قصد همیاری برای بازسازی کوبانی را داشتند. آنها اعضای شاخه جوانان حزب سوسیالیست مظلومان بودند که بخشی از "اتحاد دموکراتیک خلق ترکیه" می باشد.

 

این اقدام جنایتکارانه بر متن  حمایت های آشکار و پنهان حزب عدالت و توسعه از داعش معنا و مفهوم خاصی می یابد. بازگذاشتن مرز برای عبور و مرور اعضای داعش، ارسال تسلیحات و حمایت لجستیکی از آنها بویژه در جریان مقاومت درخشان کوبانی، زمینه رشد و گسترش این جریان تاریک اندیش و جنایت کار را فراهم آورده است. کینه و نفرت این جریان و حامیانش در حزب عدالت و توسعه از مبارزان کرد و بویژه مقاومت قهرمانانه زنان و مردان کوبانی بر کسی پوشیده نیست. نزدیک به هفتاد اقدام تروریستی علیه اتحاد دمکراتیک خلق ها (ه.د.پ)  در جریان مبارزات انتخابات پارلمانی در ترکیه، نشانه آشکاری از نحوه اقدامات حزب عدالت و توسعه و سازمان امنیت تحت کنترل دولت و همدستی و همکاری شان با جریان جنایتکار داعش است.

 

کشتار ددمنشانه جوانان سوسیالیستی که با عشق و شور فراوان قصد داشتند همبستگی انسانی شان با کودکان و زنان و مردان کوبانی را نشان دهند، اوج ددمنشی جنایت کارانه ای است که منطقه ما را فراگرفته است.  منطقه ای که کشتار کمونیست ها، سوسیالیست ها و آزادیخواهان بسیاری را بارها تجربه کرده است. از کشتار کمونیست های عراقی توسط بعثی ها، تیرباران  کمونیست ها توسط کودتاچیان ترکیه، اعدام های جنایت کارانه در ترکمن صحرا و کردستان تا قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان خونین 1367. و امروز هم کمونیست ها در صف مقدم سرکوب، شکنجه، اعدام و کشتارند. قلم به مزدان بیشماری با سازماندهی حملات تبلیغی علیه ایده های انسانی چپ،  راه این جنایت های مدام را هموار می سازند. تاریک اندیشان سر ز گور برآورده نیز زیر موج چنین تبلیغاتی، شمشیرهای قساوت و توحش خود را تیز می کنند. کشتار دلخراش عاشقان انسانیت، برابری و همبستگی انسانی در سوروچ ترکیه  بر متن چنین وضعیتی انجام می گیرد.

 

سازمان ما ضمن تسلیت شهادت این عاشقان زندگی به خانواده های شان، به دوستان و رفقای شان،  به چپ ترکیه و اتحاد دمکراتیک خلق ها، خود را همدرد آنها و در غم شان شریک می داند و در نبرد مشترک برای آزادی، برابری و همبستگی انسانی همدوش و همراهشان. ما در برابر عظمت مهربانی، عطوفت و عشق انسانی این جوانان پرشور سر تعظیم فرود می آوریم و تلاش خواهیم کرد پرچم به خاک افتاده شان را همراه با دیگر مبارزان  کمونیست و سوسیالیست  بر دوش بکشیم.

 

زنده باد همبستگی انترناسیونالیستی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ برابر با ۲1 ژوئیه  ۲۰۱۵

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©