Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ برابر با  ۰۳ اکتبر ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴  برابر با ۰۳ اکتبر ۲۰۱۵

 

اطلاعيه نشست نيروهاى چپ و كمونيست بمناسبت موج عظيم جنگ زده گان پناهنده به اروپا

 

 

 هيولاى مخوف جنگ های مذهبی و نیابتی سراسر خاورميانه و شمال آفريقا را در نورديده و عفريت مرگ و نيستى كه سناريوى آن توسط كشورهاى امپرياليستى و حكومتهاى سرمايه دارى منطقه طرح ريزى شده، جان صدها انسان را روزانه به كام خود فرو مى برد.

در اين اوضاع و احوال كشورهاى عضو پیمان ناتو به سرکردگی امپریالیسم آمریکا، هر از چند گاه با طرحی به ظاهر فریبنده ولی در باطن ارتجاعی در صدد تبلیغ، ترویج و ژست های دمکراسی خواهانه برای مردم این خطه هستند. امپریالیستها تا توانسته اند با فروش ادوات نظامی، خاورمیانه را به زرادخانه سلاحهای مرگبار تبدیل کرده اند، حالا وقت آن رسیده که با استفاده از این تسلیحات با عداوت پایان ناپذیر تعصبات کور مذهبی و شوونیسم، تمامی زیر ساختها که ثروت یک جامعه محسوب میشود را با دشمنی درونی و صدور تروریسم نابود کرده و شرایط را برای تجزیه و تخریب کشورهای خاورمیانه فراهم آورند.

در اين ميان ناقوس جنگ توسط صدها فرقه اسلامى نواخته میشوند كه بسیاری از آنها وابسته به قدرتهاى ارتجاعى منطقه نظير ايران، اسرائيل، عربستان سعودى، كويت، قطر، پاكستان و تركيه هستند، این شرایط عرصه زندگى را به كارگران، زحمتكشان، تهیدستان و نيروهاى پيشرو و انقلابى جوامع این بخش از جهان تنگ كرده است. باندهای مزدور تمامى كوشش خود را بكار گرفته اند تا مسير واقعى دسترسى به يك دنياى آزاد و انسانى را مخدوش كنند، آنها با بکارگیری انفجارهاى انتحارى، بمب گذاریها و شمیشرهای آخته، به قلع و قمع مردمان مشغولند، این باندهای جنایتکار با به اسارت و بردگی گرفتن زنان، كودكان و جوانان، به باج و خراج گرفتن از مردم، ميليونها انسان را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود كرده اند. 

ميليونها انسان افغانستانی، عراقی، سوریه ای، لیبیایی، فلسطينی و يمنی با بى آيندگى و ناامنى در برزخ هولناک آوارگی، زندگى تحقيرآميزى را سپرى ميكنند، رنج و درد دورى از خانواده و زيست بومى كه نسلها در آن زندگى كرده اند، شرايط جانكاهى را براى این مردمان رقم زده و خيل عظيم انسانى را به سوى مقصدى نامعلوم ميكشاند. پناهندگان براى دورى جستن از تمامى مشقات و خطر از دست دادن جان و جهان خود، دل به كوه، دشت و دريا زده و پس از طى طريق صدها و هزاران فرسنگ خود را بخاك اروپا، آمریکا و استرالیا ميرسانند، در اين مسير بسيارى از آنها در درياها غرق و در كوره راهها كشته ميشوند. اخبار تحقير و بی حقوقی نسبت به پناهندگان، از ايران و تركيه گرفته تا يونان، مجارستان، استرالیا و جای جای اروپا را میتوان در لابلای وسایل ارتباط جمعی جستجو کرد.

ما کمونیستها بروشنی میدانیم که عواقب اين تراژدى انسانی،  آینده ای سراسر تیره را نه تنها برای خاورمیانه و شمال آفریقا رقم خواهد زد، بلکه تبعات آن ننگ بزرگی را برای اروپای متمدن! همدست امپریالیسم آمریکا، برای ثبت در تاریخ بشری بهمراه خواهد داشت. در پس هیاهو و ریاکاری بنگاههای خبر پراکنی سرمایه داری جهانی از پذیرش پناهجویان، میتوان به نیاز این کشورها به نیروی کار ارزان از سویی و پارادوکس خارجی ستیزی و اوج تفکرات راسیستی از سوی دیگر اشاره داشت. ما کمونیستها، نه تنها این حق حداقل را برای هر انسانی محترم میشماریم که در هر کشوری که خواست اقامت کرده و شهروند تمام و کمال آن کشور محسوب شود بلکه ما خواهان جهانی بدون مرز و کشور هستیم که هر فرد به اختیار خود در هر نقطه از جهان سکونت کرده، به اندازه نیازش از جامعه سهم برده و از تابعیت جهانی برخوردار باشد.

بخشی از نيروهاى سیاسی انقلابى چپ و كمونيست ایرانی كه دهه ها بعنوان تبعيديان و پناهندگان سياسى در اين قسمت از دنيا زندگى می کنند، این را بخوبی میدانند که سیاست های امروزین آغوش باز پذیرش پناهنده کشورهایی نظیر آلمان و اتریش در تناقض کامل با  سیاست های استرداد پناهندگان و غرق کردن قایقهای آنها تا چند هفته پیش بسیاری از کشورهای به اصطلاح پناهنده پذیر است. در حقیقت انتقال بحران  و آتش افروزی در خاورمیانه و پذیرش پناهنده در اروپا، ادامه سیاست یک بام و دو هوا و مزورانه امپریالیستهاست. این مهم وظیفه تمامی تلاشگران عرصه مبارزه و مقاومت برای تحولات انقلابی آتی است که در سازماندهي اعتراضات عليه نژادپرستان، فاشيستها و دولتهاي سرمايه داري  شركت کرده و ضمن حمايت از كميته هاي خودسامان پناهندگان و مهاجرين، شعارهاي انقلابی جپ را به ميان انها و كل جامعه برده و چهره کریه مثلث میلیتاریسم ، امپریالیسم و مذهب را به هر طریق ممکن آشکار کنیم.

نشست احزاب، سازمان ها و نهادهای چپ و کمونیست

01/10/2015

اسامی امضاء کنندگان :

1 اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور

2 اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان

3 حزب کمونیست ایران

4 سازمان اتحاد فداییان کمونیست

5 سازمان راه کارگر

6 سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

7 شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران-استکهلم

8 شورای فعالین سوسیالیست و آزادیخواه هامبورگ

9 کانون اندیشه کپنهاگ

10 کانون همبستگی با کارگران ایران گوتنبرگ

11 کمیته حمایت از مبارزات جنبش کارگری ایران دانمارک

12 کمیته حمایت از مبارزات کارگران ایران- فنلاند

13 کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

14 کمیته یادمان کشتار زندانیان سیاسی دهه 60 در ایران مونترال،کانادا

15 نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران-غرب آلمان

16 هسته اقلیت

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©