Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ برابر با  ۲۵ ژانويه ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳  برابر با ۲۵ ژانويه ۲۰۱۵
مرگ نا به هنگام مادر شاهرخ زمانی را تسلیت می گوییم

در غم از دست دادن یک مادر فدارکار!

مرگ مادر شاهرخ زمانی را تسلیت می گوئیم

 

خانم زرین نجاتی مادر شاهرخ زمانی، فعال کارگری و زندانی سیاسی، از میان  ما رفت. مادران زجرکشیدۀ زندانیان سیاسی و مادران شهدا که پرچمداران دفاع از ایستادگی فرزندانشان در برابر استبداد بیرحم دینی هستند، سمبل پاکبازی انسان هائی هستند که مبارزه شان با عشق، با وفاداری و با خون دل عجین است. خانم زرین نجاتی، یکی از این مادران بود. پرکشیدن او را به شاهرخ زمانی و خانواده اش و به تمامی مبارزان راه  آزادی، برابری و همبستگی انسانی تسلیت می گوئیم

سایت سازمان کارگران انقلابی ایران «راه کارگر»

يكشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ برابر با ۲۵ ژانويه ۲۰۱۵

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 خانم زرین، مادر شاهرخ زمانی امروز ۴ بهمن ماه ۱۳۹۳ پس از ماه‌ها مبارزه‌ی جان‌فرسا با بیماری سرطان سرانجام رخت از جهان بر بست.

این مادر مقاوم و مبارز در طول بیش از نیم قرن گذشته همواره برای دفاع از حقوق اعضای زندانی خانواده‌اش در مقابل دو دیکتاتوری شاه و شیخ ایستادگی کرده بود.

در دوران دیکتاتوری سلطنتی، وی به دفاع از بهمن زمانی، همسرش و برادر وی، اسرافیل زمانی، در راه‌رو‌های دادگاه‌ها و مقابل درب شکنجه‌گاه‌ها بوده و یا به سازمان‌دهی خانواده‌های زندانیان سیاسی می‌پرداخت که به همین دلیل نیز ۲ مرتبه از سوی ساواک شاه دستگیر شد.

با شروع سالیان خونین دهه‌ی شصت، شاهرخ و خواهرش برای در امان بودن، ناچار به صورت مخفی زندگی می‌کردند و این مادر از خانواده‌های این ۲ نیز نگه‌داری می‌کرد. در حالی که بار دیگر همسر و برادر همسرش در زندان بودند و روزانه باید برای پیگیری وضعیت آنان به مقابل زندان یا دادگاه انقلاب می‌رفت.

پس از آن و در سال‌های ۱۳۷۲ و ۷۳ وی یک تنه برای آزادی اعضای خانواده‌اش که تقریبا همگی در کمیته‌ی مشترک ضدخراب‌کاری تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار داشتند می‌جنگید. در این دوران شاهرخ، خواهر، پدر و عمویش همگی دستگیر شده بودند.

در نهایت و از خرداد ماه ۱۳۹۰ تا آخرین رمق حیات خود برای آزادی شاهرخ جنگید و هر چه در توان داشت را برای رساندن صدای مظلومیت فرزندش به گوش دیگران به پای او ریخت.

زرین نجاتی، نمونه‌ی یک مادر مقاوم و مبارز بود که تا آخرین لحظه‌ی زندگی خود برای آزادی زندانیان سیاسی رزمید و لحظه‌ای نیز در مقابل شکنجه‌گران سر خم نکرد.

مراسم تشییع جنازه‌ی وی یکشنبه ، ۵ بهمن ماه از ساعت ۱۱ در گورستان وادی رحمت تبریز و مراسم شام غریبان نیز از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ فردا در مسجد امام علی واقع در میدان فهمیده تبریز برگزار خواهند شد.

 

مرگ نا به هنگام مادر شاهرخ زمانی را تسلیت می گوییم!

 

خانم زرین تجاتی مادر شاهرخ زمانی پس از چندین ماه مبارزه و مقاومت در مقابل بیماری سرطان که  به دلیل وجود جمهوری اسلامی هر روز بیش گسترش می یابد امروز 4/11/1393 در گذشت .

زرین نجاتی طی دو رژیم ضد انسانی که هر گونه ظلم و ستم را علیه مردم تحمیل کرده اند هر گز سکوت نکرد و دائما" در تلاش و مبارزه در جهت کمک و برای آزادی زندانیان بوده است ، او در رژیم سلطنت به خاطر تلاش و سازماندهی خانواده زندانیان سیاسی دو بار دستگیر شد که با حمایت های خاتواده ها مجبور شدند آزادش کنند در دهه شصت نیز به دلیل سرکوب های ددمنشانه رژیم اسلامی که شاهرخ و خواهرش برای اینکه دستگیر نشوند مجبور بودند از خانه متواری شوند و پدر و عمومی شاهرخ که در زندان بودند زرین نجاتی مبجور شد از خانواده آنها  نیز نکهداری نماید در همین حال بسیاری از آشنایان و دوستانشان نیز که در مقابل سرکوب های دهه شصت از بچه و خانواده هایشان دور بودند زرین نجاتی به عنوان مادر به آنها نیز رسیدگی می کرد.

این مادر طی سالهای متمادی در دوره سلطنت که بهمن زمانی و اسرافیل زمانی ( پدر و عموی شاهرخ ) در زندان بودند برای آزادی آنها و حمایت و دفاع از حق زندانیان هر روز در ادرات ، دادگاه ها ، و زندانها برای ملاقات بود و پس از سرنگونی رژیم ضد انسانی سلطنت و بر  قراری رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی همچنان تا زمانی که بیماری سرطان سوغاتی نظام اسلامی نتوانسته بود از پا در آوردش  برای آزادی و دفاع از بهمن زمانی و اسرافیل زمانی که این بار توسط جمهوری اسلامی زندانی شده بودند هر روز راهی ادارات و دادگاه ها بود و پس از آنها نیز برای دفاع از شاهرخ زمانی و خواهر ش چه در سالهای دهه شصت و چه در سالهای 1372 ، 1373 و ... و چه در طی سه سال اخیر که شاهرخ در زندان است همچنان پاشنه کفش هایش را ور می کشید و با ماموران و قاضی ها و زندان بانهای ضد انسان رو در رو بود . امروز ما چنین مادری را از دست دادیم .

ما در کمیته حمایت از شاهرخ زمانی مرگ مادرمان  زرین نجاتی را  به بهمن زمانی، به شاهرخ زمانی و دیگر اعضای خانواده زمانی و همچنین جمع خانواده زندانیان و مردم ستم دیده ایران تسلیت گفته از همه فعالین جنبش کارگری و دیگر جنبش های اجتماعی می خواهیم به صورت سازمان یافته و با کمک کردن به متشکل شدن کارگران و توده ها جهت مبارزه با نظام ضد انسانی جمهوری اسلامی کمک کنند و دست به ایجاد تشکل های مبارز بزنند چرا که مبارزه و فعالیت سازمان یافته تحت رهبری تشکل های مبارز است که می تواند ضمن حمایت های عملی و ممکن باعث آزادی زندانیان سیاسی شوند و در همین حال نظام سرکوبگر جمهوری اسلامی را مجبور به پذیرش حق و حقوق انسانها نمایند.

شاهرخ عزیز ما را در غم وارده شریک خود بدان ، زرین نجاتی  یکی از هزاران مادری بود که عمر خود را در راهرو ها و دالان های  ساختمانهای ادارات  ، دادگاه ها و زندانها و در راه های آنها گذرادند و همیشه برای آزادی زندانیان از زندگی خود گذشتند و هر از چندگاهی یکی از این فدا کاران  خاموش می شوند و ما را تنها می گذارند بیاید در کنار دیگر مادرانی که هنوز زنده هستند و برای آزادی زندانیان مبارزه می کنند قرار بگیریم و دستان پر مهر و فداکارشان را به گرمی در دست بگیریم .

 

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی

4/11/1393

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©