Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ برابر با  ۲۳ می ۲۰۱۶
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵  برابر با ۲۳ می ۲۰۱۶
حكم سنگين زندان نرگس محمدي را بشدت محكوم مي كنيم

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

 اجازه ندهیم نرگس محمدي را زنده به گور کنند!

 

نرگس محمدی ، سخنگو و نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر و عضو كارزار لغو گام به گام اعدام ( لگام )، بر اساس حكم صادره از سوی قاضی صلواتی رئيس شعبه‌ی ۱۵ '' دادگاه انقلاب اسلامی '' در روز ۲۹  اردیبهشت ۱۳۹۵( ۱۸ مه ۲۰۱۶ ) بار ديگر به شانزده سال زندان محكوم شد؛ پنج سال به‌ اتهام « اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، یک سال به‌ اتهام «تبلیغ علیه نظام» و ده سال به‌ اتهام « تشکیل و اداره گروهک غیرقانونی لگام». این حکم زمانی صادر شده  است که  اوعلیرغم شدت بيماری اش، دوران محكوميت شش ساله خود را می گذراند.

 

نرگس محمدی در سال های اخير بارها  احضار، بازجوئی و محاكمه شده است. در تاریخ ۲اردیبهشت ۱۳۹۱ محکومیت ظالمانه شش سال زندان را آغاز کرد، اما در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ به علل پزشکی ـ فلج عضلانی و بیماری ریوی كه در زندان دچارش شده بود ـ  بر اساس تشخیص پزشکان، حکم "عدم تحمل کیفر" گرفت و با وثیقه آزاد شد. در روز ۱۵ اردیبهشت ماه سال گذشته، دوباره بنا به ادعای مسئولان قضائی،  برای گذراندن باقی مانده حکم شش سال زندان، دستگير شد، در حالی كه دو فرزند خردسال او به دور از مادر و پدر،  تنها و بی سرپرست ماندند. نرگس محمدی پيشترعنوان كرده بود كه به دلیل تحمل زندان در انفرادی و بازجویی‌های متعدد در سال ۱۳۸۹ به بیماری اعصاب و فلج عضلانی مبتلا شده و ماموران او را به واسطه فرزندانش تحت شکنجه قرار داده اند.

 

این شیر زن ایرانی به خاطر فعاليت های شجاعانه حقوق بشری اش همواره مورد خشم و غضب مقامات جمهوری اسلامی بوده و چه در زندان و چه در خارج از زندان با آزار و اذيت مقامات قضائی و امنيتی روبرو شده است. او این فشار سنگین و ضد انسانی را  در نامه اخير خود چنین توضیح می دهد : '' آنچه موجب شد برای شما اهل‌ قلم و اندیشه در جهان نامه بنویسم، بازگو کردن درد و رنجی فراتر از تحمل مجازات زندان است، زندانی که در آن برخلاف تمام زندان‌های ایران، تلفنی وجود ندارد. ... متهمان سیاسی، مدنی و عقیدتی که فعالیتشان از طریق نوشتار و گفتار بوده، همچون یک تروریست خطرناک در سلول‌های انفرادی بندهای امنیتی و طی مدت‌زمان نامعلوم نگهداری می‌شوند. این در حالی است که طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، نگهداری متهمان در سلول انفرادی غیرقانونی است. سلول انفرادی مصداق بارز شکنجه روحی و روانی است که متأسفانه طی سال‌های متمادی قربانیان زیادی داشته است."

 

اينكه نظام جنایتکارجمهوری اسلامی ، يك فعال حقوق بشر را به حبس طولانی و سنگين محكوم كرده، امر تازه اي نيست. اين كه مقامات قضائی و امنيتی با محروم كردن زندانيان از دارو و درمان مناسب، آنها را با مرگ خاموش و تدريجی به كام مرگ می فرستند، هم امر تازه ای نيست؛ اما صدور حكم سنگين شانزده سال زندان برای يك فعال شجاع حقوق بشر كه همه فعاليت هايش علني بوده، نه تنها نشان از قساوت و شقاوت جمهوری اسلامی برای مقابله با هر فعال حقوق بشری ، هر فعال صنفی و هر دگرانديشی دارد،  بلكه نشان‌ دهنده ميزان هراس و وحشت رژيم از هر حركت و اعتراض مردمی  نيز هست.  صدور احكام سنگين زندان برای فعالان مدنی و اجتماعی نه نشاندهندۀ قدر قدرتی رژيم،  بلكه بیانگر ضعف و زبونی آن و وحشت بی حد و حصرش از مقاومت مردمی است. برای درهم شكستن این سیاست ضد انسانی، بايد اتحاد و همبستگی با فعالان مدنی ، فرهنگی و سیاسی را گسترش داد. باید که صدای اعتراض خود علیه این بی عدالتی های زبونانۀ حکومت اسلامی را بیش از پیش بلند کرد. باید از حقوق انسانی و شهروندی شیرزنان شجاع و جسوری همچون نرگس محمدی قاطعانه دفاع کرد و فریاد اعتراض آنها را به گوش جهانیان رسانید. نباید اجازه داد که حاکمان جنایتکار اسلامی این فعالان جان بر کف را زنده به گور کنند.  بايد در محيط  كار و زيست دست های همديگر را گرفت و خود را سازمان داد و با ايجاد شبكه های گوناگون به حمايت از همديگر و حمایت از زندانیان سیاسی و عقیدتی برخاست. نباید اجازه داد فریاد اعتراض زندانیان سیاسی و عقیدتی و فعالان مدنی در پشت دیوارهای سر به فلک کشیده زندان، خفه شود.

 

سازمان ما ضمن محكوم كردن حكم ظالمانه  و بی رحمانه برای نرگس محمدی،  از همه ی احزاب ، سازمان ها و گروه های سياسی كه دفاع از آزادي های بی قيد و شرط سياسی را سرلوحه فعاليت های خود قرار داده اند ؛ و از همه ی آزاديخواهان و فعالان حقوق بشر می خواهد كه به هر شكل ممكن به این بی حقی مطلق اعتراض كنند. نباید اجازه داد که این شیرزن شجاع، مادر فدارکار و مدافع جسور حقوق بشر در پشت میله های زندان، زنده به گور شود. ما خواهان آزادی فوری نرگس محمدی و همه ی زندانيان سياسی و عقيدتی هستيم.

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

يكشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ برابر با ۲۲ می ۲۰۱۶

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©