Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ برابر با  ۱۷ ژانويه ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵  برابر با ۱۷ ژانويه ۲۰۱۷

 

اعلامیه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست


صدای اعتراض کارگران کشت و صنعت مهاباد باشیم!

 

تجمع اعتراضی کارگران کشت و صنعت مهاباد به نمادی از رنج و مصیبت های دهها هزار کارگری در سراسر کشور تبدیل شده است که زیر شلاق حاکمیت سرمایه اسلامی به تحمل رژیم گرسنگی محکوم شده اند. این کارگران بیش از شانزده ماه است که دستمزدی دریافت نکرده اند. کارگران از ۱۲آذر ماه گذشته در هوای سرد و یخبندان مهاباد با برافراوختن چادرهایی اقدام به تجمع کردند. در این مدت جمعی از کارگران اعتصابی در اثر شدت سرما مریض شدند. بعد از ۳۷ روز نیروی انتظامی با حکم قضایی کارگران را وادار کرد چادرهایشان را جمع کنند تا شاید از این طریق فشار بیرحم سرما ناچارشان کند که به تحصن خود پایان دهند، درست مانند گرگی که در بوران دشتی یخ زده انتظار از پا افتادن طعمه را می کشد.

 کارگران اعلام کردند که همچنان در سرمای کشنده، حتی بدون چادر به تحصن ادامه می دهند. در این مدت هیچ یک از مقامات محلی و استانی کوچک ترین توجهی به خواست این کارگران نکرده اند. آنها علاوه بر این زیر آوار خبرها و رویدادهای جدید، به حاشیه خبرها رانده شده اند، بی آنکه صدایی از خود داشته باشند و قادر باشند دست کم رنج و مصیبتی را که در آن گرفتار آمده اند رسانه ای کنند و از این طریق حمایتی برانگیزند و فشاری بر کارفرمایان و دولت و مقامات مسوول بگذارند تا دستمزد معوقه شان را دریافت کنند و مشکل دفترچه های تمدید نشده بیمه شان را حل کنند.

 درهم شکستن مقاومت کارگران واحدهای تولیدی بحران زده و دارای مشکل دستمزدهای معوقه، در دوره ای از رویارویی های فرسایشی، از طریق طرح وعده های دروغ، وقت کشی، ضرب و شتم و بازداشت نمایندگان و سخنگویان معترضان، جلوگیری از تجمع و تحصن، جایگزین کردن علل الحسابه به جای پرداخت دستمزد معوقه با هدف ادامه بهره کشی تقریبا رایگان تا لحظه ورشکستگی کامل واحد، به راهکارهای اصلی کارفرمایان، سرمایه داران و حاکمیت تاریک اندیشی و سرمایه تبدیل شده است. کارگران تنها از طریق اتحاد و تشکل سراسری صفوف خود وهمبستگی و همپشتی متقابل همه بخش های طبقه می توانند به شکل موثر دربرابر تهاجم بیرحمانه سرمایه داران و دولت مدافع آن ها به مقاومت پرداخته و در پیکارهای پیش رو به موفقیت دست یابند.

 شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست  همه نیروهای متعهد به حقوق طبقه کارگر را به اعتراض و کارزار وسیع و هماهنگ علیه پایمال شدن حقوق ابتدائی کارگران و توده میلیونی کار و زحمت فرامی خواند. نگذاریم  مقاومت کارگران کشت و صنعت مهاباد درهم بشکند. بهر شکل ممکن و موثر از اعتراضات و مطالبات کارگران این کارگران حمایت کنیم و صدای آنان باشیم.

چاره کارگران و رنجبران اتحاد و تشکیلات است

پیش به سوی ایجاد تشکل های سراسری کارگری

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

شورای همکاری نیروهای چپ وکمونیست

يكشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ـ ۱۵ ژانويه ۲۰۱۷

 

اسامی  نیروهای امضاءکننده

1- اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور

2- اتحاد چپ سوسیالیستی ایرانیان

3- کانون اندیشه کپنهاگ - دانمارک

4- حزب کمونیست ایران

5- سازمان اتحاد فدائیان کمونیست

6- سازمان راه کارگر

7- سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 8- شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران- استکهلم

9- شورای فعالین سوسیالیست و آزادیخواه - هامبورگ

10- کمیته خارج کشور سازمان فدائیان(اقلیت)

 11- کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ

12- کمیته حمایت از مبارزات جنبش کارگری ایران- دانمارک

 13- کمیته حمایت از مبارزات کارگران ایران - فنلاند

14- نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران - غرب آلمان

15- هسته اقلیت

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©