Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ برابر با  ۲۹ ژانويه ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵  برابر با ۲۹ ژانويه ۲۰۱۷
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

با بدرقه با شکوه پیکر بخشی از قربانیان فاجعه پلاسکو

هر چه فریاد دارید بر سر مسببان این فاجعه بکشید!

 

 

برگزاری مراسم تشییع و بدرقه پیکر بخشی از قربانیان فاجعه پلاسکو که   ۱۵ تن از ۱۹ نفرشان، آتش نشان هستند، به یک معما تبدیل شده است. قبلآ می خواستند بصورت عجولانه پیکر آتش نشانان جانفشان فاجعه پلاسکو در ساعت هشت صبح  روز پنج شنبه  هفتم بهمن ۱۳۹۵ از دانشگاه تهران بدرقه شود. این تلاش عجولانه که برای سرپوش گذاشتن بر عمق فاجعه بود، با مقاومت آتش نشانان ، خانواده های قربانیان  و فشار سنگین افکار عمومی لغو شد. اکنون پس پایان آوار برداری و پس از آنکه که بقایای سوخته پیکر بسیاری از قربانیان، در میان هزاران تُن آوار دفن شده است، هیچ خبری از زمان و مکان تشییع پیکر قربانیان داده نمی شود؛ گفته می شود که قرار است این مراسم در روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه، از مصلای خمینی آغاز شود و دیگر در دانشگاه تهران مراسمی برگزار نشود. خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه در روز یک شنبه دهم بهمن ماه می نویسد:« یکی از اعضای شواری اسلامی شهر تهران با تایید این خبر به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: به اعضای شورای شهر تهران اعلام شده که این مراسم روز دوشنبه برگزار خواهد شد. وی تاکید کرد: همانند اعلام قبلی، مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان از محل دانشگاه تهران آغاز و پس از قرائت نماز بر پیکر این شهدا، اقدامات به منظور انتقال پیکرها به بهشت زهرا (س) در دستور کار قرار می گیرد » ، اما این خبر توسط هیچ خبرگزاری دیگری منتشر نشده است. روشن است مردمی که ده روز تمام با اشک و آه، شاهد سوختن ساختمان پلاسکو بوده اند و همراه خانواده های قربانیان اشک ریخته اند، حق دارند از تاریخ و محل برگزاری مراسم تشییع پیکر قربانیان خبر داشته باشند. مردم می توانند این انتظار را از دولت داشته باشند که نه تنها در اعلام خبر شفاف عمل کند، بلکه با اعلام تعطیل ادارات تهران در نیمه اول روز و با مرخصی دادن به کارمندان، امکان شرکت گسترده مردم درتشییع پیکر قربانیان فاجعۀ ملی پلاسکو فراهم آورد. شهرداری تهران که یکی از مسئولان این فاجعه ملی است، باید تاریخ ، محل و چگونگی برگزاری مراسم را بصورت شفاف اعلام کند بجای آنکه اینجا و آنجا خبر دهد که شهردار تهران برای شرکت در مراسم تشییع ، قرارهای خود را لغو کرده است. بلاخره مردم باید بدانند که کی و کجا مراسم بدرقه پیکر آتش نشانان جان فشان و دیگر هموطنان مان که قربانی این فاجعه ملی شده اند، انجام خواهد شد.

 

روشن است که این فاجعه ملی، یک حادثه ساده آتش سوزی نبود. همۀ شواهد و قرائن نشان می دهد که این فاجعه و ایستاده فروریختن ساختمان پلاسکو،  که جان های بسیاری را با خود در میان آتش و دود در زیر آوار از میان برد، سئوالات زیادی را مطرح کرده است. بعید است که در ۲۹۰۰۰ متر مربع مساحت این ساختمان، آنهم پس از هجوم کارگران و کسبه به ساختمان برای جمع کردن اموال و اسنادشان پس از فرونشانده شدن اولیه آتش و حضور ده ها تن از آتش نشانان ، تنها این تعداد قربانی اسیر آتش و دود شده باشند. از سرنوشت عزیزان  ۲۰۰ خانواده ای که تاکنون فرم مفقودالاثری پر کرده اند، نیز هنوز خبری در دست نیست. از سرنوشت کارگران افغان شاغل در این ساختمان نیز هیچ خبری منتشر نمی شود. از سوی دیگر حتی شایعه های گسترده ای مطرح گشته که این فاجعه احتمالآ نتیجه یک اقدام "مهندسی" شده از سوی نهادهای تحت امر رهبر رژیم بوده است. این که حسن روحانی، رئیس دولت جمهوری اسلامی با اعلام اسامی ده نفر یک «هیات ویژه برای تدوین گزارش ملی حادثه پلاسکو» تشکیل دهد، کافی نیست. باید در میان اعضای این هیئت ، نمایندگان  یا وکلائی از خانواده های قربانیان فاجعه پلاسکو، کارگران شاغل در ساختمان پلاسکو، کسبه و آتش نشانان نیز حضور یابند تا امکان سرپوش گذاشتن بر حقایق از میان برود. بدون حضور این نمایندگان یا وکلاء، گزارش این هیئت هیچ ارزشی نخواهد داشت و مردم آن را باور نخواهند کرد. هر چند از یاد نبرده ایم بر سر وکلای پرونده قتل های زنجیره ای چه آمده است وبر سر معترضان اسید پاشی چه آورده اند! به یاد داشته باشیم که یکی  از اعتراض کنندگان  به اسیدپاشی های اصفهان هم اکنون در زندان در اعتصاب غذا بسر می برد.

 

ما خود را در غم تمامی خانواده هائی که در این فاجعه ملی عزیزانشان را از دست داده اند، شریک می دانیم و از تمامی مردم و بویژه جوانان تقاضا داریم با شرکت گسترده در مراسم بدرقه پیکر قربانیان فاجعه پلاسکو، اعتراض خود علیه مسببان این فاجعه را هر چه رساتر فریاد کنند. گرامیداشت بخشی از قربانیان این فاجعه و تجلیل از آتش نشانان جان فشان که جان عزیزشان را بر اثر سؤمدیریت مسئولان طراز اول کشور از دست دادند، وظیفه ملی هر ایرانی است. بسیاری از هموطنان مان با روشن کردن شمع یا با گذاشتن دسته های گل در جلو ایستگاه های آتش نشانی، قدرشناسی خود از آنها را اعلام کرده اند. مردم ما نیک می دادند که  مردان و زنانی که جانشان را در دست گرفته اند و بدون تجهیزات کافی و بدون تامین حداقل های زندگی ، به آب و آتش می زنند تا از جان و مال مردم حفاظت کنند، شایسته قدردانی هستند. شرکت گسترده در مراسم تشییع بخشی از پیکر های سوختۀ در آتش حرص و آز و بی مسئولیتی حیرت انگیز مسئولان و بویژه نهادهای تحت امر رهبر، وظیفه انسانی  ماست.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی! زنده باد سوسیالیسم!

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

يكشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ برابر با ۲۹ ژانويه ۲۰۱۷

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©