Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ برابر با  ۱۶ مارس ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶  برابر با ۱۶ مارس ۲۰۱۸
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

عفرین در آستانه  پاکسازی قومی!

علیه پاکسازی قومی و "اتحاد نامقدس سکوت"

 پیرامون جنایات ارتش ترکیه به پاخیزیم!

 

 

امروز ۵۳ روزازعملیات به اصطلاح "شاخه زیتون" ارتش ترکیه و مزدوران جهادی وابسته اش تحت عنوان"ارتش آزاد سوریه" می گذرد. هدف اعلام شده اردوغان، پاکسازی قومی این منطقه اساساً کردنشین و اسکان پناهندگان عرب سوری ساکن  ترکیه در این منطقه برای عربی سازی ترکیب جمعیت می باشد. اگرچه "یگان های مدافع خلق"،"یگان های زنان مدافع خلق" و "نیروهای سوریه دمکراتیک" به شکل قهرمانامه دربرابر حمله ارتش ترکیه، که دومین ارتش نیرومند ناتو است، مقاومت کرده اند، اما برتری نیروهای زمینی، زرهی، توپخانه و هوائی ترکیه و مزدوران آدمکش وابسته اش،  نیروهای مقاومت درعفرین را در برابر یک جنگ به شدت نابرابر قرارداده است.

حملات ارتش ترکیه تلفات بسیارشدیدی بر غیرنظامیان منطقه عفرین وارد ساخته و  می سازد، هرروز کودکان، مردان و زنان غیرنظامی و سالمندان  قتل عام  می شوند، خانه ها و همه هستی اهالی روستاها و شهرک ها نابود می شوند و همه این ها تلاش جنایتکارانه و فاشیستی دولت ترکیه برای شروع یک پاکسازی قومی تمام عیار در عفرین است. اشغال عفرین همچنین بخشی از نقشه های نوعثمانی دولت اردوغان برای الحاق بخشی از  خاک سوریه به این کشور، مانند قبرس شمالی ، می باشد.  این نقشه شوم با رضایت، "اتحاد نامقدسِ" سکوت و همدستی قدرت ها و محورهای اصلی درگیر درجنگ داخلی سوریه در جریان است!

 روسیه به مثابه بازیگر اصلی نظامی و سیاسی در جنگ داخلی سوریه، در رقابت با دولت آمریکا، برای جلب همکاری هر چه بیشتر دولت ترکیه، اجازه شروع و ادامه عملیات ارتش ترکیه و مزدوران وابسته اش را به اردوغان اعطاء کرد. علیرغم دعوت فرماهدهی مقاومت عفرین از دولت سوریه برای دفاع از مرزهای این کشور در برابر تهاجم آشکار ترکیه و نقض حاکمیت ملی سوریه توسط  قوای نظامی ترکیه و مزدوران وابسته اش، ، دولت روسیه اجازه نداد که ارتش و نیروی هوائی سوریه از مرزهای این کشور در برابر تهاجم ارتش ترکیه دفاع کنند و در نتیجه تنها به طور نمادی بخشی از میلیشای طرفدار دولت مرکزی درمناطق مرزی عفرین مستقرشده که از نظر نظامی فاقد نقش و اهمیت است.

مسئولین دولت آمریکا ضمن آن که بزرگترین تکیه گاه حضور خود در سوریه را"نیروهای دمکراتیک سوریه" می دانند- که نیروهای کرد ستون فقرات آن را تشکیل می دهند – و در پی آن هستند که در رقابت با نقش محور روسیه- دولت مرکزی سوریه و جمهوری اسلامی یک نیروی دفاع مرزی متشکل از "نیروهای دمکراتیک سوریه" به وجود آورند، اما اعلام می کنند که عفرین به حوزه کار و علاقه دولت آمریکا مربوط نیست و "نگرانی های امنیتی" ترکیه در عملیات" شاخه زیتون" را درک می کنند. رکس تیلرسون وزیر خارجه سابق آمریکا در سفر ماه پیش به ترکیه و مذاکره با اردوغان و چاوش اوغلو، به توافقاتی دست یاست که ، تائید عملیات "شاخه زیتون" ارتش ترکیه در عفرین از سوی وزیر خارجه آمریکا از آن جمله بود.

اتحادیه اروپا نیز دربرابر سیاست پاکسازی قومی ترکیه در عفرین عملآ تسلیم شده است زیرا دو کشور اصلی اتحادیه اروپا،  فرانسه و به ویژه آلمان از بزرگترین سرمایه گذاران در ترکیه و تامین کننده اسلحۀ این کشور هستند. دولت اردوغان همچنین از چند میلیون آواره سوری که به ترکیه پناه آورده اند به عنوان اهرم تهدید و دریافت حق السکوت از اتحادیه اروپا بهره برداری می کند. روز چهارشنبه پارلمان اروپا قطعنامه مشترکی درباره جنگ سوریه منتشر کرد که در آن از ترکیه خواسته شده  که حمله به عفرین را متوقف کند. اما قطعنامه پارلمان اروپا نه ضمانت اجرائی دارد و نه در آن صریحاً مسئله پاکسازی قومی محکوم شده است.

جنگ داخلی سوریه حادترین کانون جنگ های متعدد خاورمیانه می باشد که همه طرف های درگیر در آن، در شروع و تداوم این جنایت هولناک سهم انکارناپذیری دارند و البته نقش دولت های امریکا ، انگلیس و فرانسه و متحدان منطقه ای آنها اردن و  به ویژه سلطنت های نفتی خلیج فارس ازیک طرف، و  دولت روسیه، دولت مرکزی سوریه ، دولت ترکیه و نیزنقش جنایتکارانه جمهوری اسلامی در دامن زدن به این جنگ ها و بهره برداری از اختلافات شیعه و سنی،  فاجعه کنونی را شکل داده است.

هشت سال جنگ داخلی سوریه بیش از نیم میلیون نفر قربانی گرفته است؛ سیزده میلیون نفر از ساکنان کشور بی خانمان و یا آواره شده و زیر ساخت های کشور به ویرانی کامل کشیده شده است. براساس ارزیابی سازمان ملل اگر همین امروز به جنگ داخلی سوریه پایان داده شود، بازسازی ویرانی ها سوریه در سطحی که این کشور درآغاز جنگ داخلی قرار داشت، نیاز به  ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد. اما در حالی که با شکست دولت اسلامی داعش پس از سقوط موصل و رقه، ظاهراً شرایط برای پایان جنگ داخلی بیش از هر زمانی آماده شده بود، رقابت طرفین درگیر در جنگ داخلی سوریه، جنگ داخلی این کشور را وارد مرحلۀ تازه ای ساخته است که علاوه بر ادامه  همه مصائب پایان ناپذیر جنگ داخلی، پاکسازی قومی بخشی از مردم کرد توسط ارتش ترکیه و مزدوران وابسته اش نیز در حال وقوع است.

ما طرح جنایتکارانه و فاشیستی دولت ترکیه  برای پاکسازی قومی کردهای عفرین و"اتحاد نامقدس سکوت" قدرت های  درگیر در برابر این جنایت هولناک علیه بشریت را  قویآ محکوم می کنیم و از همه وجدان های آزاد  در ایران و جهان می خواهیم که بهر شکل ممکن با نقشه شوم دولت ترکیه، همیاران و همکارانش در این قتلعام برنامه ریزی شده مقابله کرده و سکوت قدرت های درگیر در سوریه را افشاء کنند. اسکان اجباری پناهندگان عرب سوری ساکن ترکیه در عفرین برای پاکسازی قومی کردهای این منطقه،  نقض آشکار حقوق پناه جویان سوری از طریق مبدل ساختن قهر آمیز آن ها  به سیاهی لشکر پیش برد سیاست های فاشیستی دولت ترکیه است.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ برابر با ۱۵ مارس ۲۰۱۸

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©