Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ برابر با  ۰۶ می ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷  برابر با ۰۶ می ۲۰۱۸
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

در دفاع از جان رامين حسين پناهي

 و برای لغو مجازات  اعدام،

 متحدانه اقدام كنيم!

 

رامين حسين پناهي، زنداني سياسي کرد، به اتهام عضويت در كومله به اعدام محكوم شده است.  او را برای اجراي حكم در روز پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ به سلول انفرادي منتقل کردند كه با اعتراض گستردۀ افکار عمومی در ایران و جهان، اجراي حكم به تعويق افتاد و به بند عمومي بازگردانده شد. با اين وجود هر لحظه خطر اعدام این جوان اسیر توسط آدم کشان حكومت اسلامي وجود دارد و تا لغو اين حكم ضد انساني دلهره و نگرانی والدین، عزیزان و دوستان او و انسان های شریف و آزاده را رها نمی کند.

 

رامين حسين پناهي در روز دوم تيرماه ۱۳۹۶ در سنندج با حمله نيروهاي سپاه پاسداران به خودروئي كه وي سرنشين آن بود، مجروح و دستگير شد. سه تن دیگر از سرنشینان خودرو كه هيچكدام نیزمسلح نبودند، در اين حمله وحشيانه كشته شدند. سناريو سياه نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي در پرونده سازي و روند سريع صدور و تائيد حكم اعدام  و اصرار بر به دار كشيدن رامين حسين پناهي، براي لاپوشاني جنايتي است كه سپاه پاسداران با حمله به سرنشينان غيرمسلح يك خودرو مرتكب شده و رامين آخرين بازمانده از آن جنایت مسجل است.

 

حسين احمدي نياز وكيل رامين حسين پناهي در پاسخ به اطلاعيه دادگستري استان كردستان و تاكيدشان بر اتهامات رامين، جهت آگاهی افكار عمومي نوشته است : '' رامین حسین‌پناهی طبق اسناد پزشکی و اوراق پرونده و اقرار صریح و این اطلاعیه دادگستری استان کردستان، بر اثر درگیری نیروهای مسلح ( سپاه پاسداران) سه نفر از همراهان رامین فوت و رامین بصورت مجروح و بیهوش دستگیر می‌شود که بلافاصله وی تحت نظر پزشکان بیمارستان بعثت سنندج قرار می‌گیرد و متاسفانه پس از عمل های جراحی بلافاصله به سلول انفرادی انتقال می یابد، در حالی که طبق قوانین و اصول پزشکی باید در همان بیمارستان تحت نظر پزشکی تا بهبودی کامل قرار می گرفت. رامین حسین‌پناهی بلافاصله در حالت مریضی، تحت بازجویی قرار می گیرد.''  اين وكيل شريف با بيان اين كه '' موکل هرگز مسلح نبوده و وقتی وارد کشور می شوند تا زمان دستگیری در کنترل و رصد مامورین سپاه پاسداران بوده'' تاكيد مي كند كه : '' مجازات در نظر گرفته شده برای رامین حسین‌پناهی منطبق با اصل تناسب جرم و مجازات نمی باشد و در آن عدالت پایمال گردیده.''

 

سياست هميشگي رژيم جنايتكار جمهوري اسلامي در قبال هر اعتراض و مخالفتي، سركوب، زندان، شکنجه و اعدام بوده است. اين سياست در مثلث خونین كردستان، خوزستان  و سيستان و بلوچستان با شدت عمل بيشتري دنبال مي شود. اعدام يعقوب مهرنهاد، وبلاگ نويس جوان بلوچ يا گروگان كشي جنايتكارانه در زندان زاهدان، اعدام فعالان فرهنگي عرب از جمله هاشم شعباني، هادي راشدي و... در خوزستان یا اعدام فرزاد كمانگر، فرهاد وكيلي، شيرين علم هولي و... در كردستان  که این روزها سالگرد شان است، نه تنها از يادها نرفته بلكه داغ آن هنوز تازه است و هرگز هم فراموش نخواهد شد.  در همین هفته که افکار عمومی برای نجات جان رامین حسین پناهی بسیج شده بود، نيشتمان حسين پناهي ( دختر خواهر رامين)  را كه عاشق زندگي بود آنچتان  تحت فشارهاي شديد  قرار دادند که دست به خودکشی زد  کسی که همسرش  احمد حسين پناهی حالا به اتهام '' اقدام عليه امنيت ملي'' زنداني است و با هم  دختر چهار ساله ای داشتند. به اين ترتيب خانواده زخم خورده حسين پناهي بار ديگر داغدار گرديد. این نمونه از فشار بر خانواه های زندانیان سیاسی یا فعالان مدنی و حتی روزنامه نگاران، شیوه ای است که تمامی حکومت های فاشیستی به کار می گیرند. بکارگیری این شیوۀ رذیلانه در قبال فعالان مدنی و سیاسی مناطق ملی، با شدت و حدت بیشتری دنبال می شود. جنایتکاران اسلامی و حاکمان خونریز، به جای پاسخ روشن و درست  به مسايل و معضلات مناطق ملي تلاش می کنند با اعدام فعالان و فشار بر خانواده هایشان صورت مسئله ملی را پاک کنند. اما حاکمان  استبداد فقاهتي باید بر اين امر بهتر واقف باشند که بر بشکه باروت نشسته اند و از یاد نبرند "آن كس كه باد مي كارد طوفان درو مي كند''!

 

سازمان ما حكم اعدام رامين حسين پناهي را شدیدآ محکوم می کند و خواستار لغو مجازات اعدام، اين جنایت شنيع و سازمانيافته دولتي می باشد  و از همه احزاب و سازمان ها، تشكل ها، نهادها و گروه هاي سياسي و حقوق بشري و مردم آزادي خواه و عدالت جو مي خواهد در دفاع از جان رامين حسين پناهي به هر شكل ممكن اقدام كنند و خانواده حسين پناهي را تنها نگذارند. اميد كه جنبش داد خواهي در همراهي با ديگر جنبش ها نقطه پاياني بر اين حاكميت استبداد و تباهي بگذارد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ برابر با ۵ می ۲۰۱۸

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©