Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ برابر با  ۰۱ نوامبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸  برابر با ۰۱ نوامبر ۲۰۱۹
دوشنبه ۶ آبان:

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

از حق شهروندی هموطنان بهائی مان قاطعانه دفاع کنیم

 

در دو هفته اخیر، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه ، در رقابتی فشرده به دستگیری هموطنان بهائی مان در شیراز و دیگر شهرهای کشور پرداخته اند. سازمان اطلاعات سپاه در اطلاعیه خود آورده است:« تعدادی از عناصر تشکیلاتی فرقه ضاله بهائیت که همزمان با ایام شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، اقدام به برگزاری جشن سالگرد تولد برای یکی از سرکردگان خود کرده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) سپاه فجر فارس دستگیر شدند.» لازم به یادآوری است که بهائیان جهان هفتم و هشتم آبان امسال (برابر با ۲۹ و ۳۰ اکتبر) دویستمین سالگرد تولد علی محمد باب را جشن می‌گیرند که متولد شیراز بوده است. به اعتقاد بهائیان، علی محمد شیرازی مشهور به باب زمینه را برای ظهور بهاءالله فراهم کرد که بنیانگذار آئین بهائی است. در پی این اقدامات امنیتی ،  تا آنجا که اطلاع داریم جمال ثابت ، شهروند بهایی ساکن تهران ، عطاالله ظفر و عباس طائف، ساکنان تهران و کرج ،  فرزان معصومی ، کیانا شعاعی ، سروش آبادی ، سه شهروند بهایی  ساکن شیراز ، میترا فرصتی‌پور، شهروند بهایی ساکن گیلاوند از توابع شهرستان دماوند دستگیر شده اند.

 

سرکوب هموطنان بهائی در ایران تحت حاکمیت استبداد دینی ولایت فقیه، چهل سال است با خشونت تمام دنبال می شود. اگر امروز شاهد دستگیری های گسترده هستیم، در دو دهۀ اول موجودیت جمهوری  شاهد قتل عام بهائیان بوده ایم تا جائی که می توان بهائیت را دین شهدا در ایران نامید. دولت اسلامی در تمامی دوران حکومتش، پیروان  بهائیت را به عنوان "فرقه ضاله" تحت تعقیب قرار داده و آن ها  را از تمامی حقوق شهروندی شان محروم کرده است. حق تحصیل فرزندان بهائی به رسمیت شناخته نمی شود؛ از ورودشان به دانشگاه جلوگیری می شود؛ محل کسب و کارشان، به صورتی مستمر مهر و موم شده و اموال شان به غارت برده می شود. به جرآت می توان گفت معتقدان به هیچ دینی به اندازه پیروان آئین بهائیت در ایران مورد ظلم و جور و سرکوب سازمانیافته سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قرار نگرفته اند. این سرکوب آن چنان گسترده است که وقتی مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز بنا به مسئولیتش در شورا به دیدار دو شهروند بهائی آزاد شده از زندان رفت، برایش پاپوش ساختند، از شورای شهر اخراجش کردند و به پشت میله های زندان فرستادند و ملاقات های حضوری اش را لغو کرده و پیام‌های درخواست لباس و کتاب را نیز به  همسرش ، زهره رستگاری، نمی رسانند.

 

فشار سازمانیافته علیه پیروان آئین بهائیت و جلوگیری از جشن های خانوادگی و در خانه های شخصی، نشان از وحشت رژیم از هر تجمعی دارد. این نشان می دهد که این حاکمیت همانقدر از تجمعات و گردهم آئی های خانوادگی وحشت دارد که از گردهم آئی های مردمی به دیگر مناسبت ها. حاکمیت اسلامی که با موج اعتراضات کارگران و زحمتکشان روبرو  است؛ با نیم نگاهی به جنبش های توده ای در عراق و لبنان و کشورهای آمریکای لاتین، سیاست وحشت آفرینی را در پیش گرفته و مدام فشار بر کارگران را افزایش می دهد و رهبران و فعالان کارگری را اخراج، احضار و زندانی می کند. حتی آنجا که زیر فشار افکار عمومی و مبارزات کارگران و مقاومت زندانیان سیاسی قهرمان، مجبور به آزادی موقت تعدادی از فرزندان دلیر مردم می شود، با وثیقه های میلیاردی، پای بندهای آهنی بر پاهای این عزیزان و خانواده هایشان می بندد که امکانات مبارزاتی شان را به حداقل برساند و یا با ممنوع الملاقات کردن محمد حبیبی و فشار بر دیگر زندانیان،  زبونانه این پیام را به مردم مخابره  می کند که حتی آزادی موقت بخشی از زندانیان سیاسی از سر ترس از مردم نیست.

 

 سرکوب پیروان بهائیت زنجیره ای از سیاست های سرکوبگرانه حاکمیت اسلامی برای نجات خود از خشم مردم است. از این رو باید با تمام توان از حق شهروندی هموطنان بهائی مان برای برخورداری از تمامی امکانات زندگی همچون دیگر شهروندان کشور دفاع کنیم. بدون دفاع از حق شهروندی بهائیان، نمی توان از حق شهروندی اهل سنت، دراویش، دگراندیشان و تک تک افراد این کشور دفاع کرد. سیاست آپارتاید مذهبی حاکم بر کشور که با سیاست آپارتاید جنسی علیه زنان و انواع تبعیض های تو در تو  گره خورده، باید با تمام قوا در هم شکسته شود. برای دفاع از حق شهروندی برابر تک تک مردم ایران ، باید مبارزه برای جدائی دین از دولت را به یکی از ارکان اصلی مبارزه سیاسی تبدیل کرد. کارگران ایران می بایست پرچم این مبارزه دمکراتیک را نیز قاطعانه بر دوش کشند. تنها از این طریق می توان از تمامی امکانات مبارزاتی و جویبارهای بی پایان اعتراضی در سراسر کشور برای درهم شکستن قدرت استبداد دینی ولایت مطلقه فقیه و بنا نهادن دولتی با رای همگانی مردم و با خودحکومتی خودشان بهره جست.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ برابر با ۰۱ نوامبر ۲۰۱۹

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©