Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ برابر با  ۰۹ مارس ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸  برابر با ۰۹ مارس ۲۰۲۰
jj

پیام هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

به پرستاران و کادر پزشکی کشور

 

پیشگامان حفظ تندرستی همگانی مردم،

رزم تان پرشور!

 

ویروس کرونا با شتابی شگفت انگیز شهرها و استان های ایران را درنوردیده است.  گسترش و واگیری این ویروس هر چند جهانی است، اما در ایران، به سبب وارداتی بودن و پنهان نگهداشتن آن، سرعت بیسابقه ای به خود گرفته است. 

 

زحمتکشان بهداشت و درمان

 

 شما با سنگین ترین بحران درمانی روبرو شده اید و نجات جان های بسیاری  به تلاش های خستگی ناپذیر شما بستگی تام دارد.  این شمایید که  فشار ناشی از گسترش این ویروس را بیش از دیگران تاب می آورید و رویاروی آن قرار دارید بدان علت که این حکومت جهل و جنون و جنایت با لاپوشانی های سیاسی و خودداری از قرنطینه کردن قم به بهانۀ "ام القرا" یا "دارالشفاء" بودن و یاوه گویی هایی از این دست، خاک در چشم حقیقت پاشیده است اما، با گسترش هر چه بیشتر این ویروس و سراسری شدن آن و  مرگ و میر بسیارانی از مبتلایان به آن، همۀ تاریک اندیشان ناچار شدند به دست آوردهای دانش  گردن نهند و تلاش شبانه روزی شما را پاس دارند. پیام های تبریک رهبر«فرهیخته» و رئیس جمهور دروغ پرداز رژیم، باردیگر دست کاسبان دین را در برابر دانش انسان ، بالا برد  . هم از این روست که شما پرچمداران و پیشقراولان علم در برابر خرافه پرستی و تاریک اندیشی هستید.

 

   تنها پنهان کاری و سستی حاکمان، فشار بر شما را صد چندان نکرده است. شما در شرایطی ناگزیر شده اید سنگینی این بار کمرشکن و توان سوز را بر دوش بکشید و حتی شاهد مرگ همکارانتان باشید که سیستم درمانی کشور زیر سلطه دستگاه ولایت بیش از گذشته خفه شده و مدام به سوی خصوصی سازی هر چه بیشتر کشانده می شود. حتا "طرح سلامت" که وزیر بهداشت پیشین بر آن پای می فشرد و به دلیل همین اصرار از کار برکنار شد، نیز زیر فشار مدافعان خصوصی سازی بهداشت به کناری گذاشته شده و وزیر کنونی بهداشت، به دلیل شراکتش در چهار شرکت بزرگ داروئی کشور، منافع شخصی روشنی در این وضعیت شبکه بهداشت و درمان دارد. بی اعتنائی آشکار به تندرستی همگانی، خصوصی سازی گسترده سیستم بهداشت و درمان و بی اعتنائی به بیمه درمان کارآمد مردم و به ویژه بازنشستگان، نارسایی های عرصه بهداشت را صد چندان کرده است. این نارسایی را شما بیش از دیگران بر تن و جان خود احساس می کنید.

 

شما بهتراز دیگران می دانید که بی اعتنائی حکومت نا به هنگام و واپسگرای اسلامی به بهداشت و تندرستی و ضرورت برخورداری کامل همگان از آن ، چه بر سر شبکه بهداشت و درمان به عنوان مهمترین نهاد حفظ سلامت همگانی آورده است. شمائی که با کمبود شوینده های ضدعفونی کننده، ماسک، کلاه، دستکش و لباس مناسب در این شرایط به شدت خطرناک شیوع اپیدمی کرونا، دست و پنجه نرم می کنید، از عمق فاجعه بیش از دیگران باخبرید. شمایی که با انتشار فیلم های ویدئویی به همگان می گوئید تنها با دود کردن اسفند، مجبورید بخش ها را ضد عفونی کنید، ژرفای دردناک این ناروایی را دقیق تر می دانید. شما بیش از دیگران می دانید که کالائی شدن بهداشت، و کاسبی با امکانات  دارو و درمان کشور، چه بر سر سلامت همگانی آورده است.

 

شما در شرایطی باید از جان و توان خود مایه بگذارید و خانواده هایتان را در نگرانی همیشگی نگهدارید که دست اندرکاران امور، حتی ارزش کار شما را پاس نمی دارند. دستمزدهای پرداخت نشده، استخدام های موقتی، پائین بودن پایه دستمزد، کمبود شدید نیروی انسانی و کادر پزشکی به دلیل عدم استخدام ضروری، فشار کاری سنگینی بر شما وارد می آورد. شما می دانید که به ازای هر دو نفر پرستار بازنشسته، تنها یک پرستار استخدام می شود و این بدان معناست که با گسترش تخت های بیمارستانی، فشار کار بشدت بالا می رود. جلوگیری از شکل گیری سامانه های صنفی برای دفاع از حقوق صنفی شما، در کنار فشارهای بخش حراست و نهادهای سیاسی ـ ایدئولوژیک، کار روزانه را بر شما بسیار سخت و جانفرسا و ناگوار کرده است و تازه امروز حاکمان ریاکار، یادشان افتاده است که با کمبود کادرپزشکی روبرو شده اند.

 

رزمندگان پیشگام  حفظ تندرستیِ همگانی!

 

شما با انتشار فیلم های رقص و شادی و پایکوبی های جمعی تان در بیمارستان ها، لبخند نشاط و شادی بر لبان ملتی نگران نشانده اید. رقص تان، پایکوبی اتان  و رزم تان همیشگی باد. شما اوج فداکاری و از خودگذشتکی در سخت ترین شرایط را به مردم نمایانده اید و به آن ها  قوت قلب داده اید، درود بر شما.

 

اکنون که همگان به نقش و جایگاه شما واقف شده اند؛

 

 ۱ـ پرده سکوت و پنهانکاری حاکمان تاریک اندیش و بیگانه با دانش  و آگاهی را در هم بشکنید و حقایق را از هر طریق ممکن که صلاح می دانید به گوش مردم برسانید؛

 

۲ـ به همگان بگوئید که کالائی سازی بهداشت چه بر سر این همگانی ترین عرصه حفظ سلامت اجتماع آورده است تا بتوان جنبشی فراگیر برای بیمه همگانی و درمان رایگان به راه انداخت و با طرح های چپاولگرانه، نئولیبرالیستی و تاریک اندیشانه خصوصی سازی بهداشت مقابله کرد؛

 

۳ـ برای این که بتوانید از حقوق خودتان متحدانه دفاع کنید، هرجا می می توانید تشکل های صنفی خود را سامان دهید و برای سراسری شدن این تشکل های صنفی تلاش کنید؛

 

۴ـ از آنجا که یک دست بی صداست، همبستگی و همراهی شما با تشکل های صنفی  و مستقلِ کارگران، معلمان، دانشجویان، زنان، مدافعان محیط زیست،  فعالان حقوق ملیت ها و دگراندیشان و کنشگران حقوق کودکان، می تواند نیروئی سراسری برای مقابله با استبداد و تاریک اندیشی و استثمار و بردگی ایجاد کند. نیروئی که می تواند زمینه ساز شرایطی باشد که بهداشت رایگان و همگانی را امکانپذیر سازد.

 

 پزشکان دلسوز، پرستاران  و بهیاران  فداکار و نیرو های دلاور بخش های گوناگون پزشکی کشور!

 

چشم امید همه مردم ایران به شماست. آنها که بیهودگی و عبث بودن خرافه ها ، تاریک اندیشی و موعظه های کاسبان دین را با سنگین ترین بهاء تجربه کرده اند، قدردان و سپاسگزار شمایند. بر دستان شفابخش شما بوسه می زنیم و برایتان در تلاش برای نجات جان مردم از این ویروس کشنده آرزوی موفقیت می کنیم. جان مردمی اسیر در چنگال استبداد تاریک اندش کاسبان دین واستثمار بیرحم سرمایه و کاسبان سود، در دستان شماست. در برابر زحمات شبانه روزی تان و صبوری بیکران تان  در شرایط کمبود امکانات ضروری، در برابر این بزرگی و شأن انسانی، سر تعظیم فرود می آوریم.

رزم پرشورتان پیروز باد!

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

يكشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ برابر با ۰۸ مارس ۲۰۲۰

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©