Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ برابر با  ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹  برابر با ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰

 

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

بدرود لئو

"لئو پانیچ" از بزرگترین اندیشمندان مارکسیست معاصردیروز، در نوزدهم دسامبر، در سن هفتاد و پنج سالگی بر اثر ابتلا  به کرونا درگذشت. او استاد پژوهش های اقتصاد سیاسی و اقتصادی سیاسی تطبیقی بود. "لئو پانیچ" از سال ۱۹۸۵ همکاری خود را با رالف "میلی باند" در هیئت ویراستاری سالنامه "سوسیالیست رجیستر" شروع کرد."سوسیالیست رجیستر" سالنامه ای است که نقش تعیین کننده درگسترش چهارچوب مفهومی مارکسیسم برای تکوین یک آلترنیو سوسیالیستی دمکراتیک، برابری خواه و مبتنی بر همبستگی میان انسان ها و انسان و طبیعت ایفاء کرده است. قریب شش دهه، چند نسل پیاپی، از بزرگترین و برجسته ترین متفکران مارکسیست درعرصه های گوناگون، از همکاران و نویسندگان مقالات سالنامه "سوسیالیست رجیستر"بوده اند. پس از درگذشت "رالف میلی باند" و "جان ساویل"،"لئو پانیچ"، که ۳۵ سال در هیئت تحریریه سالنامه  حضور داشت، نسل قدیم ویراستاران سالنامه را با نسل های جدید آن  پیوند می داد.

  از"لئو پانیچ" نه کتاب و تعداد زیادی مقاله و کارهای تحقیقی منتشر شده است. جای  خالی این متفکر بزرگ که به طور منظم و  خستگی ناپذیر در چالش های فکری چپ جهانی حضوری قوی، موثر و ره گشا داشت به شدت احساس خواهد شد. ما فقدان او را به خانواده "پانیچ"، دوست، هم رزم و همکار همیشگی اش "سام گیندین" و بی شمار رفقا و دوستداران او  در سر اسر جهان تسلیت می گوئیم.

 

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

يكشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ برابر با ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©