Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ برابر با  ۰۱ ژانويه ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹  برابر با ۰۱ ژانويه ۲۰۲۱

 

اعلامیه  هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

درسوگ فریده امیرشکاری

 

جنبش پرغروردادخواهی مادران و خانواده های شهدای ایران، خانواده های خاوران،  یکی از جوان ترین و ثابت قدم ترین فعالان خود را از دست داد.با تاسف تمام اطلاع یافتیم که فریده امیرشکاری از فعالین خانواده شهدا و زندانیان سیاسی و خاوران براثرسکته قلبی چشم از جهان فروبست. شش عضو خانواده فریده  با مرگی شایسته پاکان به جاودانگان پیکار برای آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم در ایران پیوسته بودند.

 سه برادر اوسعید،علی و حمید امیرشکاری به دست جنایتکاران رژیم جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند. همسر او جعفر ریاحی همراه با بردارش محمدصادق ریاحی از فعالین سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر) در قتلعام سال 67 توسط رژیم جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند. یکی از برادران ریاحی ها، علی ریاحی نیز در سال 1361 دربرابر جوخه های اعدام رژیم جمهوری اسلامی قرار گرفته بود.

فریده همراه بسیاری از مادران، پدران، خواهران، برادران وفرزندان شاهدی هستند بر مقاومت بی نظیر خانواه های عزیز از دست داده و بویژه شجاعت ستایش برانگیز مادران و زنان خاوران. آن ها در تمامی این سال ها، دست از دادخواهی بر نداشتند و پرچم جان باختگان شان را برافراشته نگه داشتند و پیام زندگی بخش این شهیدان را سینه به سینه در برابر حکومت  تاریک اندیشی، استبداد و جنایت منتقل کردند.

یکی دیگراز جدال های درخشان خانواده های خاوران ایستادگی در برابر تمامی ویرانگری ماموران امنیتی برای نابود سازی خاوران است. آن ها نهال های از ریشه کنده شده را دوباره کاشتند. سنگ قبرهای نابود شده را بازسازی کردند. زمین های شخم خورده را به حالت اول بازگرداندند و هر جمعه در میان راه بندان های مسئولان و ماموران امنیتی، برای تجدید عهد با عزیزانشان به خاوران رفتند و بارها طعم توهین و تحقیر و دستگیری و بازداشت و زندان را به جان خریدند تا پرچم پرافتخار مقاومت و اسطوره جانفشانی در خاوران و تمام "خاوران" های سرزمین مان را به نسل های بعدی بسپارند. در این راهپیمائی سی ساله، چه بسیار مادران و پدران عزیزی که عمرشان کفاف نداد تا شور مبارزات مردم در دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸ و تداوم این مبارزه در چهارگوشه این سرزمین به خون نشسته را به چشم ببینند.

 فریده در شمارخواهران و همسران شهدای پرافتخاری بود که به عنوان نسل های جوان تربار سنگین مبارزه جنبش دادخواهی بر دوش آن ها قرار گرفته است. جنبش مهمی که نظیرتجارب جهانی مشابه نه فقط به خاطرویژه گی عمیقآ انسانی آن مورد احترام همه جنبش های اجتماعی ایران است بلکه درس های آن برای ایجاد شرایط و ساختارهائی که  وقوع چنین جنایاتی در آینده ایران را غیر ممکن سازد، بسیار تعیین کننده خواهد بود.

سازمان ما، به عنوان سازمان مدافع آزادی های بی قید و شرط سیاسی  که  از آزادی های بنیادین همه شهروندان بی هیچ حصر و استثناء دفاع می کند در برابر پایداری  و شجاعت ستایش برانگیز فریده امیرشکاری و همه خانواده های شهدا و خاوران سر تعظیم فرود می آورد. شکست های پیاپی جنبش های سیاسی، دمکراتیک و اجتماعی مردم ایران در یک صدسال اخیر نشان می دهد که بدون دفاع قاطع از آزادی بیان و عقیده  و تشکل همگان نمی توان برای ساختن آینده ای بهتر و شایسته حرمت انسانی، مبارزه ای پیروز را به سرانجام رساند.

 

فقدان فریده را به همه خانواده های خاوران به ویژه خانواده های سوگوار امیرشکاری، ریاحی، جوکار و سلاجقه تسلیت می گوئیم.

 

پرافتخار باد جنبش دادخواهی خانواده شهدای راه آزادی و رهائی  ایران  

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ برابر با ۱ ژانويه ۲۰۲۱

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©