Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ برابر با  ۰۹ می ۲۰۱۷
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶  برابر با ۰۹ می ۲۰۱۷
اعتصاب غذاي زندانيان سياسي

 

اعتصاب غذاي زندانيان سياسي

 

ناله را هرچند می خواهم که پنهان برکشم

سینه می گوید که من تنگ آمدم فریاد کن

رضا رئیس دانا

 

قصه ي مرگ عدالت در سرزمين چوبه هاي دار بس تلخ و دردناك است! اما از ديگر سو، جلوه ي شكوهمند مقاومت زندانيان بس زيبا و ستودني است. قصه، قصه ي جان شيرين دربنديان است كه در حصار تنگ زندان ذره ذره آب مي شود ؛ و وجدان خفته ي مسئولان نظام كه چشم و گوش بر اين عزيزان و خواسته هاي برحق شان بسته اند.

 

اسماعيل عبدي ( فعال صنفي معلمان و عضو هيئت مديره كانون صنفي معلمان استان تهران)  رضا سميعي منفرد ( زنداني '' امنيتي''، افشاگر اختلاس سه هزار ميلياردي)، هنگامه شهيدي (روزنامه نگار و فعال سياسي) ، آتنا دائمي ( فعال حقوق كودك )، و محسن عمراني ( معلم بوشهري، فعال صنفي معلمان) در اعتصاب غذا بسر مي برند  که اعتصاب غذای برخی از آنها به مدت دو ماه که ادامه دارد. آن ها لب بر غذا فروبسته اند  تا هر كدام داد خواه بيدادي باشند كه بر آن ها مي رود. رضا سميعي منفرد درخواست برخورداری از آزادی مشروط یا مرخصي جهت درمان بیماري اش را دارد ؛  هنگامه شهیدي كه در ۱۹ اسفند ماه سال گذشته در منزل یکی از بستگانش در مشهد بازداشت شد از لحظه بازداشت دست به اعتصاب غذاي اعتراضي زده است؛  آتنا دائمي در اعتراض به پرونده سازي  سپاه و محكوميت قضائي خانواده اش از يك ماه پيش در اعتصاب غذاست؛ اسماعيل عبدي  در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه در " صدور احکام امنیتی"  برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران و با درخواست صریح خروج روند پیگیري پرونده‌اش از حالت '' امنیتي به عادي'' از دهم ارديبهشت در اعتصاب غذاست. و محسن عمراني   كه چندي پيش با بدرقه دانش آموزان گريانش راهي زندان شده،  هم در اعتراض به محکومیت یک سال حبس تعزیري و دو سال '' انفصال از خدمت'' و هم در همبستگي با اسماعيل عبدي از سيزدهم ارديبهشت دست به اعتصاب غذا زده است.

ناگفته نماند كه چندي پيش، بيش از هشتاد تن از فرهنگيان در حمايت از خواسته هاي برحق اسماعيل عبدي و همبستگي با او سه روز اعتصاب غذا كردند. اين فرهنگيان شريف نوشته اند : '' به همان مواردی که جناب عبدی در اعتراض به آنها در اعتصاب غذا هستند ما هم اعتراض داریم. آیا تقاضای زیادی است که معلمان عدالت خواهی که به ناروا بازداشت و محبوس کرده اید، مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی، درخواست برگزاری دادگاه علنی با حضور هیات منصفه دارند؟  ما که خود صراحتا می گوییم اعتراض ما بر مرگ عدالت در اين سرزمین است چرا شما درصدد دادن نشانی غلط هستید؟ در کجای جهان فعالیت صنفی و اعتراضات معلمان اقدام علیه امنیت ملی است؟ ''

اين زندانيان در اعتصاب غذا هستند، اما دريغ از پاسخ و واكنشي از سوي مسئولان. و اين در حاليست كه در شوهاي تلويزيوني كانديداهاي دست چين شده رهبر '' با بصيرت '' نظام، براي مضحكه انتخابات رياست جمهوري با وجود اقرار به اينكه ۹۶درصد مردم را به خاك سياه و مذلت نشانده اند، هيچ سخني از حقوق بشر حتي  براي بازارگرمي و ياركِشي خودشان هم نيست!

اعتصاب غذا آخرين تير تركش زنداني از بَن مايه ي جان خويش است، بدان اميد كه خواست و پيام شان از محدوده تنگ زندان بازتاب و پژواك يابد. اين اقدام آنها نه تنها موجب رنج و آسيب فراوان به جسم و جان خود، بلكه موجب رنج عميق خانواده و دوستان نيز هست. نبايد آنها را تنها بگذاريم. بايد از اين زندانيان و خانواده هايشان به هر شكل و به هر نحو ممكن حمايت كنيم. آنها كه چنين مقاومت درخشاني را در پشت ديوارهاي بلند زندان ها به نمايش گذاشته اند، نمك جهانند. بر ماست كه پژواك دهنده طنين فرياد آن ها و پيگير خواست برحق شان باشيم!

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©