Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ برابر با  ۰۸ ژوئن ۲۰۱۸
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷  برابر با ۰۸ ژوئن ۲۰۱۸
ابلاغ حکم به عضو سابق هیئت دبیران کانون

خبر از کانون نویسندگان ایران

 

ابلاغ حکم به عضو سابق هیئت دبیران کانون

 

پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی و سه ماه کار اجباری در سازمان بهزیستی (بدل از یک سال حبس) حکمی است که شعبه ۲ دادگاه انقلاب کرج روز ۱۱ خرداد به بکتاش آبتین شاعر ، فیلمساز و عضو سابق هیئت دبیران ابلاغ کرد. اتهام بکتاش آبتین در این پرونده "تبلیغ علیه نظام" است و مستندات آن انتشار عکس در صفحه‌ی اینستاگرام.

پاییز ۱۳۹۵ ماموران امنیتی و انتظامی مانع برگزاری مراسم کانون نویسندگان ایران به‌مناسبت سالگرد قتل زنده‌یادان محمد مختاری و محمدجعفر پوینده در گورستان امامزاده طاهر کرج شدند. در یکی از یورش‌های ماموران به جمعیت بکتاش آبتین و مزدک زرافشان (فرزند ناصر زرافشان عضو کانون و یکی از وکلای پرونده قتل‌های سیاسی پاییز ۱۳۷۷) مورد ضرب و جرح قرار گرفتند. در این حمله صورت مزدک به شدت آسیب دید. آنها سپس بازداشت و روز سوم به قید کفالت آزاد شدند. بیرون بازداشتگاه بکتاش آبتین از صورت آسیب دیده‌ی مزدک زرافشان عکس گرفت و آن را درصفحه‌ی اینستاگرام خود قرار داد. دادستانی کرج برای انتشار این عکس پرونده‌ای تشکیل داد و آبتین را به اتهام "تبلیغ علیه نظام" بارها احضار و بازجویی کرد و سرانجام روز ۱۱ خرداد حکم دادگاه را به او ابلاغ کرد: پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی و سه ماه کار اجباری در سازمان بهزیستی (بدل از یک سال حبس)

آبتین در باره‌ی پرونده مربوط به ضرب و جرح ماموران امنیتی می‌گوید: «در مراسم سالگرد قتل پوینده و مختاری چند مامور امنیتی به من حمله کردند و کتکم زدند. پیرامون این ماجرا دادستانی کرج پرونده تشکیل داده. حالا من متهم پرونده‌ای هستم که ضرب و جرحش را ماموران انجام داده‌اند. بارها برای بازجویی به کرج احضار شدم و زمان محاکمه با سپردن وثیقه آزاد شدم. قرار است حکم این پرونده نیز چند روز دیگر به من ابلاغ شود».

وزارت اطلاعات در تهران پیش از این نیز، در اردیبهشت ۱۳۹۴، پرونده‌ی دیگری به اتهام "تبلیغ علیه نظام" و "انتشار نشریه غیرقانونی" برای بکتاش آبتین گشوده بود که همچنان باز است. در جریان همین پرونده بود که ماموران به منزل آبتین رفتند و پس از تفتیش خانه بیش از هزار قلم از اشیا و وسایل شخصی او را ضبط کردند. در این پرونده نیز آبتین بارها بازجویی پس داد.

بکتاش آبتین یکی از اعضای فعال کانون نویسندگان ایران است. او در یک دوره منشی و در دو دوره از اعضای اصلی هیئت دبیران بود. در انتخابات بهمن ۱۳۹۶ نیز به عنوان یکی از بازرسان مالی کانون انتخاب شد. آبتین جز سه پرونده‌ای که برایش ساخته‌اند مورد فشارها و آزارهای دیگر نیز قرار گرفته است. وی در باره حکمی که به او ابلاغ شده می‌گوید: «من این حکم را قبول ندارم. اصولا محاکمه هیچ کس را به دلیل ابراز نظر و عقیده اش قبول ندارم. برای همین هم عضو کانون نویسندگان شده‌ام. مدافع آزادی بیان بی‌هیچ حصر و استثنا هستم و این فشارها در عزم من برای مبارزه با سانسور خللی وارد نمی‌کند. من به حکم صادر شده اعتراض می کنم »..

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©