Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ برابر با  ۱۲ ژانويه ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹  برابر با ۱۲ ژانويه ۲۰۲۱
حکم حکومتی منع واردات واکسن کرونا، جنایت تازه خامنه ای

 

حکم حکومتی منع واردات واکسن کرونا،

 جنایت تازه خامنه ای

ابلها مردا

عدوی تو نیستم من،

انکار توام!

          احمد شاملو

 

یاشار جاوید

 

حجت الاسلام سیدعلی خامنه ای، رهبر نظام ولائی، در مورد واکسن کرونا هم حکم حکومتی داد! او در سخنرانی روز جمعه ۱۹ دی با وقاحت و رذالت همیشگی گفت: « ورود واکسن آمریکائی و انگلیسی به کشور ممنوع است». و بدین ترتیب عملاً  زندگی و جان ۸۵ میلیون ایرانی را در هنگامی که کرونا در ایران (و در جهان) بیداد می کند به بازی گرفت. به دنبال افاضات «رهبر با بصیرت»، دیگر مقامات حکومت اسلامی که پیش از آن در واکنش به درخواست مردم در فضای مجازی با هشتگ «واکسن بخرید» در صدد خرید واکسن بودند نیز در مذمت خرید آن سخن گفتند. وزیر بهداشت، دکتر سعید نمکی، هم با فرومایگی تمام گفت که « توصیه‌های پدرانه رهبر برای منع واردات واکسن کاملاً دلسوزانه بود»! همچنین بیش از۲۰۰ نماینده گوش به فرمان مجلس ولائی نیز با انتشار بیانیه ای فرمایشات رهبر در مورد واکسن را «فصل الخطاب» عنوان کردند. و طرفه اینکه حتی از ورود ۱۵۰ هزار واکسن فایزر که به هلال احمر ایران اهداء شده بود نیز جلوگیری کردند. آن‌هائی هم که تا پیش از این تمام بی مسئولیتی و اهمال  کاری های جنایتکارانه مسئولان برای تأمین دارو و لوازم پزشکی را به گردن تحریم ها می‌انداختند نیز در قبال خود تحریمی «رهبر فرزانه» لال شدند.

 

چنین حکم حکومتی از جانب خامنه ای در زمانی است که بسیاری از کشورها واکسیناسیون شهروندان خود را آغاز کرده‌اند و دیگر کشورها نیز در مقیاس انبوه میلیونی واکسن می خرند. ورود خامنه ای به یک موضوع پزشکی و سیاسی کردن مسأله واکسن کرونا اگر از زوال عقل این دیکتاتور نباشد بی تردید از سفاهت محض اوست. شوربختی اینجاست که حیات و ممات یک ملت ۸۵ میلیونی در اختیار تصمیمات رهبر مادام العمر این چنینی است. خاطرمان هست ایشان در زمانی که هاشمی رفسنجانی برای رهبر کردن او در مجلس خبرگان مضحکه راه انداخته بود به صراحت گفت: « واقعاً باید خون گریست در جامعه اسلامی که حتی احتمال [رهبری] کسی مثل بنده در آن مطرح بشه». طنز تلخ این است که همچو آدمی بیش از سه دهه است در مقام ولایت مطلقه فقیه خون مردم را به شیشه کرده است. او که در مسأله افزایش قیمت بنزین در آبان۹۸ اذعان کرد که «من کارشناس نیستم» ولی نظر کارشناسان را قبول دارم و اعتراضات به حق مردم را در خون غرقه ساخت، چگونه است که در یک موضوع بسیار مهم پزشکی که جهان درگیر آن است افاضه می‌فرمایند و حکم حکومتی میدهند؟ دلیل هر چه باشد یک چیز کاملاً عیان است. و آن اینکه زندگی و جان مردم برای رهبر حکومت اسلامی هیچ ارزشی ندارد و از این رو پیامدها و تبعات مرگبار آن فقط متوجه شهروندان ایران است. بی دلیل نبود که مردم به جان آمده از چهار دهه استبداد فقاهتی در آبان خونین ۹۸ شعار می‌دادند: « خامنه ای قاتل است/ ولایتش باطل است».

 

در حالی که هر انسانی در هر کجای دنیا حق دارد از اقدامات محافظتی در مقابل ویروس مرگبار کرونا بهره مند شود و واکسن های تولیدی که مؤثر بودن آن‌ها طی پروسه های متعدد آزمایشی اثبات شده است نقش کلیدی دراین امر دارد، تصمیم سیاسی منع واردات آن از جانب رهبر حکومت اسلامی یک جنایت ضد بشری است. تمام دولت ها مکلف و موظف به تأمین واکسن هستند که می باید بطور رایگان در اختیار عموم قرار گیرد. هیچ‌کس نباید از دسترسی به مراقبت های پزشکی، از جمله واکسن محروم شود. هزینه درمان این هیولای مرگبار نیز می بایست از طرف دولت ها تأمین شده و خدمات پزشکی و درمانی برای همه شهروندان باید رایگان باشد. چنانچه در برخی از کشورها چنین است.

 

بعد از عوامفریبی های رذیلانه با طب اسلامی و تجویز ادرار شتر و روغن بنفشه و تربت امام حسین و عنبرنسارا و واکسن امام موسی کاظم برای درمان کرونا، صدور حکم حکومتی برای منع واردات واکسن های تائید شده از سوی سازمان بهداشت جهانی را فقط می‌توان یک جنایت ضد بشری قلمداد کرد. رهبر الدنگ که برای درمان ناباروری مجتبی خامنه ای میلیون‌ها دلار در لندن از کیسه خلیفه خرج کرده است چه حقی دارد که برای زدن واکسن آحاد شهروندان تصمیم بگیرد؟ گرچه حکومت اسلامی برای کنترل هیولای کرونا علی‌رغم هشدارها و درخواست های متخصصین امر با بی مسئولیتی تمام اقدامات لازم را انجام نداده و طبق آمار رسمی ده‌ها هزار نفر را به کام مرگ فرستاده است، اما با عدم خرید واکسن های معتبر دارد عامدانه مردم را می کُشد. از این به بعد مسئولیت مرگ هر شهروندی از کرونا در ایران مستقیما ً متوجه شخص شخیص «رهبر معظم» است! این نکته را هم خاطر نشان کنم که سازمان نظام پزشکی ایران در واکنش غیرمستقیم به افاضات خامنه ای با انتشار نامه‌ای خطاب به حسن روحانی با تاکید بر«لزوم خرید واکسن کرونا با نگرش علمی»، نسبت به « سیاسی‌کاری» در این زمینه هشدار داد.

 

حالا دیگر مسلم شده است که مردم ایران حتی برای دسترسی به بهداشت و درمان و تأمین سلامت همگانی نیز باید از روی جنازه حکومت اسلامی عبور کنند. و این امر میسر نیست جز با ایجاد تشکل های مستقل خود در محیط کار و زیست و اتحاد و همبستگی سراسری.

 

دوشنبه ۲۲ دی۱۳۹۹ برابر با۱۱ ژانويه ۲۰۲۱

 

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©