Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۸ تير ۱۴۰۰ برابر با  ۰۹ جولای ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ تير ۱۴۰۰  برابر با ۰۹ جولای ۲۰۲۱

 

 مائده آفرینی از رنج و مرگ مردم در حکومت اسلامی

 

کرکس گفت: سیاره ی من

سیاره بی همتائی که در آن

مرگ

مائده می آفریند.

 

انسان سخنی نگفت

تنها او بود که جامه به تن داشت

و آستینش از اشک تر بود.

 

احمد شاملو

 

 

از نکبت وجود منحوس حکومت اسلامی در ایران عزیز ما، کرونا همچنان بیداد می کند. اکنون با‌ گذشت نزدیک دو سال از شیوع اپیدمی کرونا و از سر گذراندن چهار پیک مرگبار، موج پنجم کرونا هم از راه رسیده و روزانه صدها نفر را به کام مرگ می کشد و هزاران زندگی را نابود می کند. حالا دیگر کرونا مرزهای تراژدی را رد کرده و به فاجعه انسانی رسیده است. شوربختی اینجاست که در چنین اوضاع وخیمی که پایانی هم برای این کابوس هولناک متصور نیست، تاکنون تنها دو درصد جمعیت ایران  واکسینه شده اند. این در حالیست که اکثر کشورهای جهان واکسیناسیون شهروندان خود را تمام کرده و یا طبق برنامه ی زمان بندی شده بزودی تمام می کنند. اما ما در کشور بلازده ی ایران از یک سو شاهد نمایش های مشمئز کننده مسئولان در تزریق واکسن با رونمائی از واکسن های مختلف داخلی هستیم و از سوی دیگر شاهد صف های طولانی و ازدحام جمعیت برای تزریق واکسن می باشیم. و تلخ تر و دردناک تر از همه، شاهد نابودی کرامت انسانی و لگد مال شدن عزت مردم برای یک واکسن نیز هستیم. در دو کلیپی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده  شاهد صحنه‌های دردناک و تأسف بار بودیم. در یکی از این کلیپ ها  پیرمرد ۹۴ ساله‌ای رنجور و ناتوان ساعت دو نیمه شب در یک صف طولانی در حسینیه ارشاد تهران برای تزریق واکسن ایستاده است. و در کلیپ دیگر صحنه شرم آوری را مشاهده می‌کنیم که  نیروی انتظامی چند تن از سالمندان را هل دادند و نقش زمین کردند! می‌دانم بسیاری چون من با مشاهده این صحنه‌های تکاندهنده از خشم و انزجار تا مرز انفجار رسیدند و تف و لعنت فرستادند به بانیان این وضع اسفناک و دردناک! البته به این نیز واقفم که هیچ کلامی یارای توصیف این درد و رنج را ندارد؛ از این رو از شاملو، شاعر بزرگ آزادی، کلام را عاریه می‌گیرم :«هنگام آن است که تمامت ِ نفرتم را به نعره یی بی پایان تف کنم». با مشاهده چنین صحنه‌های دردناک و تکان دهنده ای به راستی سزاست اگر آدم از این درد خون بگرید و بمیرد! بخصوص که اکنون حتی بیماران بستری شده در بیمارستان ها نیز با قطع برق و از کار افتادن دستگاه‌ها جان می سپارند.

 

اما از سوی دیگر حجت الاسلام سیدعلی خامنه ای، خلیفه مادام العمر حکومت اسلامی، چندی پیش در یک نمایش تلویزیونی مشمئزکننده ظاهراً واکسن ایرانی را تزریق کرد. او که با فتوای جنایت کارانه اش مانع ورود واکسن های معتبر خارجی شده بود و به همین خاطر مسئول مستقیم مرگ هزاران ایرانی بخاطر فقدان واکسن است، به زعم خود می‌خواست نشان بدهد که تا کنون منتظر واکسن تولید داخلی بوده است. اما گاف حضرت رهبر در این شو تلویزیونی چنان عظیم بود که خیلی ها متوجه شدند که این فیلم نه مربوط به تابستان امسال بلکه زمان آن مربوط به زمستان است. چرا که محافظ شخصی خامنه ای در زمان تزریق واکسن، یک پولیور کلفت زیر روپوشش پوشیده بود. کیست که نداند در گرمای تابستان تهران پوشیدن چنین لباسی نه تنها نامناسب بلکه خیلی هم ناجور است. از آن گذشته، بنا به افشاگری های محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اسبق برکشیده خود خامنه ای، مسئولان «واکسن زده‌اند و خوبشم زده اند».

 

اما مصایب فاجعه کرونا در ایران عظیم تر از آن است که بشود در قالب کلمات بیان کرد. تنها ذکر شمه ای از آنچه در رسانه‌های حکومتی آمده بیانگر ابعاد فاجعه است. برای نمونه، روزنامه جمهوری اسلامی نوشته است: « در روزهای اخیر شمار زیادی از ایرانی‌ها از مرز زمینی به ارمنستان سفر می کنند تا واکسن موثر کرونا بزنند و با موج، درآمد مستقيم دولت از سفر هر شهروند ایرانی افزیش پیدا می‌کند. هر ایرانی که برای واکسن کرونا به ارمنستان می‌رود برای سفر به‌ منظور تزریق دوز اول ۴۰۰ هزار تومان و برای دوز دوم ۶۰۰ هزار تومان به دولت، به عنوان عوارض خروج از کشور پرداخت می‌کند».  خبرگزاری ایسنا هم نوشته است: « واکسیناسیون رایگان کرونا در ارمنستان حتی برای گردشگران امکان‌پذیر است و با توجه به روند کند و طولانی واکسیناسیون در ایران، بسیاری از مردم برای دریافت واکسن ارمنستان را برگزیده‌اند و  هزینه سفر به ارمنستان از حدود ۷ میلیون تومان برای چند روز به ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است». حالا دیگر دولت ارمنستان نیز تصمیم گرفته است که فقط به مسافرانی که ده روز در ارمنستان اقامت کنند، واکسن مجانی تزریق خواهد کرد.

 

واقعیت هولناک و تلخ دیگر این است که مافیای قدرتمند حکومتی مانع واردات واکسن های معتبر خارجی که خیلی ارزان‌تر از تولیدات داخلی تمام می شود، است. هم از این روست که عده‌ای با استفاده از فتوای جنایت کارانه رهبر در منع ورود واکسن های معتبر و با کُندی عامدانه وحشتناک واکسیناسیون، یک تجارت ضد انسانی از رنج و مرگ مردم  فراهم کرده‌اند. به نوشته تجارت نیوز: « ایران اگر ۵۰ میلیون دز واکسن وارد کند باید ۶ هزار میلیارد تومان هزینه کند و اگر همین واکسن را در داخل بسازد، باید ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهد. یعنی تقریبا دو برابر! مقامات می‌گویند تحریم مانع واردات است. اما آیا درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومانی ساخت واکسن برای شرکت‌های دارویی داخل، مانع اصلی واردات واکسن خارجی نیست؟». با این وجود، مهمتر از همه این است که زمان زیادی را برای تولید واکسن از دست داده‌اند که نتیجه ی آن مرگ هزاران ایرانی است. جنایتی ضد انسانی که هرگز فراموش نخواهد شد. این رونمائی ها و واکسن سازی های داخلی در حالیست که هنوز از فضاحت ویروس‌یاب مستعان۱۱۰ سپاه که مضحکه جهانی شد مدت زیادی نگذشته است. این واقعیت تلخ را هم باید تأکید کنم که از برکت سر آخوندهای حاکم با زعامت «رهبر با بصیرت» که مدعی مدیریت کارآمد کرونا و خواهان انتقال تجربه (البته مرگبار) خود به دیگر کشورها بودند، ایران مصیبت زده  ما مرکز گسترش کرونا در خاورمیانه بوده و این فضاحت نیز مانند همان " ویروس‌یاب مستعان" در پرونده ننگین این حضرات ثبت است.

 

 حال باز بی شرمانه سعید نمکی، وزیر بهداشت پاچه خوار و مجیزگوی خامنه ای، به تازگی در یاوه گویی های خود گفته است: «بحث واکسن به عنوان یک دستاورد بزرگ ملی که باید برای آن جشن گرفت، در آینده مشخص می شود که چه دستاورد بزرگی است که آن را به ملت ایران تبریک می گویم که ایران به جرگه واکسن سازان بزرگ جهانی پیوسته و در آینده نزدیک خواهید دید که ایران مرکزی برای تنگ دستان دنیا خواهد شد و اینجا مرکزی برای گسترش خدمت رسانی به ضعفای جهان در حوزه واکسیناسیون کرونا می شود». گرچه هر پاسخی درخور به چنین مسئولان وقیحی که هر بار مرزهای وقاحت را جابجا می‌کنند مؤثر نمی افتد و بهتر است آن پرسشی که روزنامه جمهوری اسلامی مطرح کرده را در مقابلشان گذاشت تا شاید با وجدان نداشته شان در خلوت خود بیندیشند که چه کرده‌اند و چه می‌کنند. این روزنامه نوشته است: « معلوم نیست چرا دنبال ٧ نوع واکسن کرونا هستیم و به صورت تکراری هزینه‌ها و نیروها و امکانات زیادی را به تولید این واکسن‌های تکراری اختصاص داده‌ایم؟ اگر هدف خدمت به مردم و نجات دادن جان آنهاست، می‌توان تمام امکانات و نیروها و هزینه‌ها را در یک یا دو مؤسسه متمرکز کرد تا هم کار زودتر به نتیجه برسد و هم با قوت و قدرت بیشتر و کیفیت بهتر در خدمت مردم قرار بگیرند». البته پاسخ روشن است: هدف نه نجات جان انسان‌ها بلکه سوداندوزی از رنج و مرگ مردم است.

 

در پایان لازم است بار دیگر تأکید کنم که واکسن فوری، رایگان و همگانی حق مسلم همه مردم است. اما حتی برای یک واکسن که همه جای دنیا مجانی تزریق می کنند، برای نفس کشیدن، برای زنده ماندن باید از روی نعش حکومت اسلامی عبور کرد!

 

یاشار جاوید

 

پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ برابر با۲۰۲۱ژوئیه  ۸  

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©