Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ برابر با  ۱۲ می ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰  برابر با ۱۲ می ۲۰۲۱
اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در محکومیت

جنایت به نام "غیرت خانوادگی"

 

از حقوق همجنسگرایان و دگرباشان دفاع کنیم!

 

 

در جنایتی تکان دهنده و هولناک یک جوان همجنسگرا که همه شور زندگی بود، در اهواز به قتل رسید. علیرضا فاضلی منفرد، ۲۰ ساله، توسط برادر ناتنی خود با همدستی یکی دیگر از بستگان ذکور خانواده بعد از مشخص شدن گرایش جنسی وی از روی کارت معافیت سربازی اش که اداره نظام وظیفه برای همجنسگرایان صادر می کند، بطرز فجیعی کشته شد. علیرضا کارت معافیت سربازی اش را گرفته بود و قصد داشت به ترکیه برود تا به شریک زندگی اش بپیوندد ولی برادر ناتنی اش به همراهی برخی اعضای خانواده اش، او را با همۀ آرزوهایش به قتل رساندند و در زیر خاک دفن کردند. آن‌ها چنین جنایت هولناکی را انجام دادند و جوانی را به کام مرگ فرستادند تا به زعم خود «آبرو» خانواده حفظ شود! چنانکه پیشتر پدر رومینا اشرفی برای حفظ «ناموس» و «آبرو» سر دختر نوجوانش را با داس بریده بود! و فاجعه بارتر اینکه شمار این قتل های هولناک در جمهوری اسلامی ایران کم نیست.

 حکومتی که با قوانین و احکام فقهی دوران شترچرانی بیش از چهار دهه بر مردم ایران حاکم شده که در آن نه تنها حقوق دگرباشان و همجنسگرایان رعایت نمی شود بلکه حتی وجود آنان نیز انکار می شود. حاکمیت اسلامی با قوانین اش از مردسالاری ریشه دار و مشمئزکننده ای حمایت می کند که توسط بخشی از مردم به نام "آبرو"، "غیرت" فاجعه می آفریند. شرم آورتر این که در همین نظام «مقدس اسلامی» تجاوز قاری محبوب بیت رهبری، سعید طوسی، به نوجوانان لاپوشانی می‌شود و قربانیان این متجاوز رذل که شجاعانه موضوع را بر ملا و از وی شکایت کرده بودند، تحت تعقیب قرار می گیرند.

 

اما، وقیحانه تر و بی شرمانه تر این که بنیان گذار نظام جهنمی جمهوری اسلامی، روح الله خمینی، شهوترانی با کودکان و حتی نوزاد شیر خواره را مجاز می داند. این هیولا و بیمار جنسی در «تحریرالوسیله» در مسأله ۱۲ نوشته است: « کسيكه زوجه اى كمتر از نه سال دارد، وطى او براى وى جايز نيست چه اينكه زوجه دائمى باشد، و چه منقطع، و اما ساير كام گيريها از قبيل لمس بشهوت و آغوش گرفتن و تفخيذ اشكال ندارد هر چند شيرخواره باشد...». بیش از چهار دهه است که پیروان چنین تفکر متحجر و متعفنی بر مردم ایران حکومت می کنند. پیداست که در این نظام ارتجاعی که یکی از شاخصه های اصلی آن نابرابری رسمی زن و مرد و تبعیض جنسی و جنسیتی است، دگرباشان و همجنسگرایان از هیچ حقوقی برخوردار نباشند و حتی آزار، شکنجه و قتل آن‌ها توجیه پذیر باشد.

سازمان ما، سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)، قتل علیرضا فاضلی منفرد را بشدت محکوم می‌کند و مسئولان نظام فقاهتی را مسئول مستقیم این جنایت می داند. و از همه سازمان ها، احزاب، نهادها و انسان‌های آزادیخواه و مترقی می‌خواهد از کرامت انسانی و حقوق دگرباشان و همجنسگرایان تمام قد دفاع بکنند. بدون دفاع از گرایش جنسی این انسان‌های محروم از حقوق اساسی شان و محافظت و حمایت از آن‌ها در جامعه و مقابله با همجنسگرا ستیزی (هموفوبیا)، هر ادعائی در مورد اعتقاد به برابر حقوقی انسان‌ها، ادعائی دروغین خواهد بود. سکوت در قبال این جنایت ضد انسانی مایه سرافکندگی و شرمساری است.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ برابر با ۱۱ می ۲۰۲۱

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©