Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ برابر با  ۱۲ اگوست ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰  برابر با ۱۲ اگوست ۲۰۲۱
در محکومیت ترور موسی باباخانی عضو کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

در محکومیت ترور موسی باباخانی عضو کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان

 

تروریسم دولتی یکی از ابزارهای دائمی سرکوب رژیم جمهوری اسلامی!

 

ماشین ترور جمهوری اسلامی همچنان با شدت کار می کند. در روز شنبه شانزدهم مرداد ماه، جسد شکنجه شده و بی جان موسی باباخانی از اعضای کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان در یکی ازاتاق های هتل "گل سلیمانی" در شهر اربیل کردستان عراق پیدا شد. بر پایه اطلاعیه حزب دمکرات کردستان، او از روز پنج شنبه چهارده ام مرداد ماه ناپدید شده بود و دو تن از تروریست های جمهوری اسلامی که به احتمال زیاد نفوذی بوده اند، در قتل او دست داشته اند.

 

این نخستین بار نیست که اعضای رهبری، کادرها و پیشمرگان سازمان ها و احزاب  کرد ایرانی و سایر فعالان سیاسی در اقلیم کردستان عراق قربانی توطئه ی باندهای تروریستی جمهوری اسلامی می شوند. در سال ۱۳۹۷ نیز قادر قادری توسط گروهی که از سوی سپاه پاسداران اجیر شده بودند به قتل رسید . در رابطه با قتل قادر قادری ۵ نفر در شعبه دوم دادگاه اربیل محاکمه شدند که سه نفر از آنها به انجام این ترور در قبال دریافت ۱۰۰ هزار دلار از سپاه پاسداران اعتراف کردند. شیوه ترور موسی باباخانی شباهت های بسیاری با شیوه ی ترور قادر قادری دارد. استفاده از دوستان نزدیک با تطمیع مالی برای به سرانجام رساندن امر کشتار. حزب دمکرات کردستان اعلام کرده است که تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای این حزب توسط جمهوری اسلامی ترور شده اند.

 

جمهوری اسلامی کارنامه ی سیاهی در کشتار فعالان سیاسی در خارج از کشور دارد. در این دوران سیاه ۴۲ سالۀ حاکمیت این رژیم ارتجاعی بیش از ۵۴۰ نفر از فعالان سیاسی در خارج از کشور توسط گروه های ترور به قتل رسیده اند. اگر توطئه انفجار محل برگزاری مراسم سازمان مجاهدین در پاریس قبل از اقدام جنایتکارانه کشف نمی شد، این رقم بسیار بیش از این ها می بود. اسدالله اسدی سازماندۀ اجرای این اقدام تروریستی به همراه سه نفر دیگر توسط پلیس دستگیر شدند. حمل مواد انفجاری در هواپیمای مسافربری و گذر از موانع گمرکی با استفاده از امکانات دیپلماتیک،  ماهیت به غایت خطرناک جمهوری اسلامی را نزد همه ی جهانیان آشکار ساخت. ماشین ترور جمهوری اسلامی در اجرای مقاصد خود از همۀ  امکانات سیاسی و مالی و مذهبی استفاده می کند. سفارت خانه ها و کنسولگری های رژیم در امر تسهیل انتقال تیم های ترور و پشتیبانی مالی و سیاسی از همۀ امکانات خود استفاده می کنند. در جریان دستگیری اسدالله اسدی،  سفارت جمهوری اسلامی در بلژیک تلاش کرد تا با استفاده از مصونیت دیپلماتیک، مقدمات آزادی او را فراهم سازد. تلاشی که به سرانجام نرسید و در نهایت اسدی به ۲۰ سال زندان محکوم شد. استفاده از گروه های تبهکار در قبال پرداخت مالی از دیگر شیوه های ترور فعالان سیاسی در خارج از کشور است. شیوه ای که در مورد ترور محمد رضا کلاهی در هلند بکار گرفته شد. فعالان سیاسی در خارج از کشور می بایست نسبت به شباهت هایی که در ترور قادر قادری و موسی باباخانی وجود دارد دقت بیشتری کرده و نسبت به افرادی که خود را فعال سیاسی جا می زنند و در رفت و آمد به ایران هستند، هوشیارانه تر عمل کنند. هر دوی این اعضای کمیته مرکزی توسط کسانی به قتل رسیده اند که دوست انگاشته می شدند، خود را فعال سیاسی معرفی می کردند و در رفت و آمد به ایران بوده اند.

 

سازمان ما از بدو تاسیس خود سیاست قاطع و روشنی درباره مسئله ملی داشته است. برسمیت شناختن حق ملل ایران برای تعیین سرنوشت و اتحاد داوطلبانه همه آنها، از اصول بینادی سیاست ما در باره مسئله ملی است. در ادامه این اصول روشن درباره مسئله ملی، ما از کنگره اول سازمان که در سی سال پیش برگزار شد،  فدرالیسم منطقه ای را به عنوان بهترین راه حل مسئله ملی در ایران پیشنهاد کرده ایم. قیام مردم عرب خوزستان، ترور موسی باباخانی و حوادث تاسف بار نقده که به جان باختن دو جوان نقده ای انجامید، نشان می دهد که تنها یک راه حل اصولی و دمکراتیک برای حل تبعیض های ملی است که می تواند نه فقط همزیستی مسالمت آمیز، خواهرانه و برادرانه ملیت های تحت ستم ایران را تامین کند بلکه خود پشتوانه نیرومندی برای تضمین دمکراسی در ایران باشد. سازمان ما که برای بدیل سوسیالیسم دمکراتیک در برابر جمهوری اسلامی مبارزه کرده و دمکراسی را جزء جدائی ناپذیر از سوسیالیسم می داند پای بندی اصولی و عملی به حل مسئله ملی را که یکی از سرنوشت سازترین مولفه های دمکراسی در ایران است، جزء حیاتی از بدیل سوسیالیستی می داند.

 

رژیم جمهوری اسلامی اگر تصور می کند با ترور مسئولان احزاب و سازمان های کرد می تواند مبارزه علیه تبعیض ملیت های تحت ستم ایران را مهار کند باید به بیش از چهار دهه کارنامه ننگین خود در برخورد های تبعیض آمیز علیه خلق های ایران توجه کند و به قیام عبرت آمیز اخیر مردم عرب خوزستان نگاه کند که شاهدی بر ترازنامه ورشکستگی کامل تلاش های سرکوبگرانه حاکمیت جمهوری اسلامی است. سرکوب به عنوان پاسخ به مبارزه عدالت جویانه علیه ستم ملی و علیه خواست های بر حق مردم شکست خورده است. اوج گرفتن جنبش انقلابی مردم ایران این حقیقت را بیش از پیش آشکار می سازد. اعتراضات و اعتصابات درخشان کارگران، کشاورزان، معلمان، پرستاران، بازنشستگان و تظاهرات عظیم در خوزستان در واکنش به مدیریت جنایتکارانه در تقسیم منابع آبی کشور، در مدیریت فاجعۀ مرگبار کرونا که قتل عام عامدانه مردم کشور توسط حاکمان است و در ویران ساختن اقتصاد کشور، همه دال بر این است که جمهوری اسلامی تلاش بیهوده ای برای بقا می کند . دور نیست آن روزی که سیل بنیان کن جنبش انقلابی مردم ایران بساط نظام جهل و جنون، غارت و استثمار وحشیانۀ  جمهوری اسلامی را برکند.

 

ترور موسی باباخانی نخستین ترور سیاسی رژیم پس از رئیس جمهور شدن ابراهیم رئیسی است. شخصی که نامش مترادف با شکنجه و اعدام در طول حیات جمهوری اسلامی است. بدیهی است که ماشین ترور جمهوری اسلامی در حرکت و در پیشبرد مقاصد جنایتکارانه ی خود در دوران ریاست جمهوری رئیسی بی مهاباتر عمل خواهد کرد

 

سازمان ما، سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)، ترور موسی باباخانی از اعضای کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان و مسئول سازماندهی این حزب در ایلام و کرمانشاه را به شدت محکوم می کند و مراتب تاسف عمیق و همدردی خود را به خانواده و بستگان این شهید و کمیته مرکزی و همه اعضاء و پیشمرگان حزب دمکرات کردستان اعلام می نماید.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ برابر با ۱۲ اگوست ۲۰۲۱

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©