Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ برابر با  ۰۴ نوامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱  برابر با ۰۴ نوامبر ۲۰۲۲
اعلامیه مشترک حزب کمونیست ایران و سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

اعلامیه مشترک

حزب کمونیست ایران

سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

تسلیت به  بلوچستان رنجدیده:

همه مردم ایران  در کنار شما ایستاده اند!

 

باز هم جمعه خونین در بلوچستان! این بار در خاش، شهری در دامنه تفتان، از مراکز کشاورزی  و دامداری استان.  در جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱، پنج هفته پس از جمعه خونین زاهدان، در ۸  مهر ۱۴۰۱، پس از نماز جمعه و خروج مردم از مسجد جامع الخلیل خاش و سر دادن شعارهای «مرگ بر خامنه ای» و «مرگ بر دیکتاتور»، در همسویی با مبارزات و شعارهای سراسر ایران، نیروهای امنیتی به روی مردم آتش گشودند. این بار نیز همچون جمعه خونین زاهدان، تیراندازی با گلوله های جنگی و نشانه گرفتن سر و سینۀ  تظاهرات کنندگان انجام گرفت که به کشته شدن حداقل چند ده نفر و زخمی شدن ده ها تن از تظاهرکنندگان جوان منجر شده است.  این اعتراض جوانان، علیرغم آن صورت گرفت که مولوی محمد عثمان قلندرزهی، امام جمعه اهل سنت خاش، پس از نماز جمعه، مردم را به آرامش دعوت کرده بود. تعداد کشته ها و مجروحان به حدی بالا بوده است که بیمارستان مرکزی شهرستان خاش، دیگر توان پاسخگویی نداشته و بسیاری از زخمی ها را با آمبولاس به زاهدان در ۱۸۰  کیلومتری خاش اعزام کرده اند. این بیمارستان همچنین با کمبود شدید خون مواجه شده است. در میان کشته شده ها، سخن از مرگ چهار کودک زیر هجده سال در میان است.

 

کشتار تظاهر کنندگان  جوان در خاش، همچون کشتار مردم و نمازگزاران در زاهدان، تنها یک هدف روشن را دنبال می کند. نیروهای امنیتی حکومت با سیاست بسیار روشنی در تلاشند تا قبایل مسلح بلوچ را به واکنش نظامی وادارند و با راه اندازی یک جنگ داخلی، جنبش سراسری مردم ایران را، هم به انحراف بکشانند وهم سرکوب کنند. تلاش حکومت در بسیج گروه های مذهبی خاص و نزدیک به سپاه  در شهرهای بلوچستان، برای راهپیمائی و تظاهرات سیزده آبان، با شکست مفتضحانه روبرو شده بود. از این رو، با به رگبار بستن جوانان تظاهرکننده و اعزام  نیروهای سپاه از «قطارخنجک» زاهدان، به سوی خاش، در تلاش بودند تا طوایف بلوچ را به واکنش وادارند. آنها از نقش طوایف بزرگی همچون ریگی، براهوئی، شهنوازی، کهرازهی و بامری، به خوبی باخبرند. آنها روی این امید عبث و نقش گروه های سنی تندرو و نزدیک به طالبان، برای راه اندازی درگیری مسلحانه حساب باز کرده اند.  همانطور که  ترور سجاد شهرکی، امام جمعه شیعه مذهب و سیستانی یکی ازمساجد  زاهدان، و ترور یاسر ناروئی، دانشجوی پزشکی ، سنی مذهب و بلوچ در زاهدان، در چند روز گذشته، بیانگر توطئه ای سازمان یافته برای راه اندازی جنگ شیعه و سنی، یا جنگ بلوچ و سیستانی و فارس در این استان است. رژیم جمهوری اسلامی  با این گونه کشتارهای بی پروا در کردستان و بلوچستان تلاش می کند تا با فشار مردمی از پایین بر احزاب سیاسی مسلح کردستان و بر طوایف مسلح بلوچستان، آنها را وادار کند به اقدامات زود رس نظامی  دست بزنند و با ملیتاریزه کردن این دو منطقه و در واقع تحمیل یک جنگ داخلی، مبارزات مدنی را تحت الشعاع  قرار دهد. همان هدفی را که از یک جنگ احتمالی در کردستان عراق یا با ایجاد فضای جنگی با عربستان تعقیب می کند.

 

ما  ضمن محکوم کردن کشتار تظاهرکنندگان در شهرستان خاش و تسلیت به خانواده های آنها، بر این باوریم که علاوه بر ستم حکومت حافظ منافع سرمایه داری چپاولگر بر تمامی مردم ایران، ستم ملی و ستم مذهبی در بلوچستان و کردستان نیز نقش بسیار مهمی در برانگیختن مردم دارد. پاسخ خواست های بر حقی همچون آزادی مراسم مذهبی و حق ملیت ها برای تعیین سرنوشت خود، گلوله نیست. ما بر این باوریم که پنجاه روز مبارزات درخشان و آزادیخواهانه مردم سراسر ایران با شعار محوری «زن، زندگی، آزادی»، برای از میان برداشتن تمام تبعیض های جنسی، جنسیتی، ملی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی و تجدید سازمان اقتصاد کشور بر پایه منافع اکثریت مردم کشور، پیوندهای مردم سراسر ایران را بسیار مستحکم تر از آن کرده است که رژیم جنایتکار اسلامی بتواند با انگ های رنگ و روباخته ای همچون تجزیه طلبی یا همسوئی با بنیادگرایان سنی در خارج از کشور، سرکوب بیرحمانه و کشتار ددمنشانۀ مردم بلوچستان و کردستان را توجیه کند و با این تبلیغات بی اساس، به اندک هواداران خود قوت قلب بدهد.  وظیفه ما  و همه نیروهای مترقی و همه مردم آزادیخواه و برابری طلب با تمام نیرو در کنار خواهران و برادران آزادیخواه و حق طلب مان در بلوچستان رنجدیده بایستیم و صدای مظلومیت مردم بلوچستان، در این شرایط غمبار  و به شدت خطرناک باشیم.

 

پیروز باد انقلاب مردم ایران علیه کلیت رژیم جمهوری اسلامی

 

حزب کمونیست ایران

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ برابر با  ۰۴ نوامبر ۲۰۲۲

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©