Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ برابر با  ۰۹ دسامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱  برابر با ۰۹ دسامبر ۲۰۲۲
اعلامیه مشترک

اعلامیه مشترک

سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

حزب کمونیست ایران

 

فراخوان به اعتصاب و اعتراض

 در دفاع از جان زندانیان  سیاسی دربند

در ۱۰دسامبر،  روز جهانی حقوق بشر

 

رژیم جمهوری اسلامی در سراشیب سقوط به هر جنایتی دست می زند. اعدام محسن شکاری جوان ۲۳ ساله به جرم شرکت در خیزش انقلابی مردم، یک نمونه از این جنایت ها است.  اگر چه این رژیم  طی ۴۳ سال  گذشته در کنار بساط سرکوب، زندان، شکنجه و به خون کشیدن هر اعتراض و ندای آزادیخواهانه، مجازات اعدام را به عنوان خشونتی آگاهانه و سازمانیافته برای نابودی مخالفان سیاسی، ناراضی یان مدنی و قربانیان آسیب های اجتماعی همین نظام ظالمانه حاکم و برای ایجاد فضای ترس و ارعاب در جامعه بکار گرفته است، اما اعدام محسن شکاری نخستین مورد اعدام از میان دستگیرشدگان سه ماه گذشته است. همانطوری که از فایل صوتی افشاء شده سران حکومت بر می آید، رژیم در تدارک زمینه سازی برای اعدام شماری از بازداشت شدگان خیزش انقلابی سه ماه گذشته است. رژیم اسلامی در صدد است تعداد بیشتری از جوانان دستگیر شده را اعدام کند تا بلکه ترس و وحشت را در جامعه دامن بزند. از این رو اعدام محسن شکاری می تواند مقدمه تعرض بیشتر به جان بازداشت شدگان این دوره باشد. 

 

ما اطمینان داریم که این جنایت و جنایات هر روزه ای که در خیابان ها مرتکب می شود، نمی تواند رژیم را از سقوط محتوم نجات دهد. مردم حق طلب و به پا خاسته را با  این اقدامات نمی توان مرعوب ساخت. امروز دیگر این مردم نیستند که از رژیم می ترسند، بلکه این جمهوری اسلامی است که از خیزش انقلابی مردم وحشت زده است. با همه این ها خطری را که بالای سر عزیزان در بند می چرخد، نباید دست کم گرفت. جمهوری اسلامی که از زخم کاری خیزش انقلابی مردم به خود می پیچد، برای حفظ خود،  به هر جنایتی دست خواهد زد. از این رو باید بی درنگ و با تمام قوا به یاری مبارزان در بند کشورمان بشتابیم. اعدام محسن شکاری مقدمه سیاستی است که اگر متوقف نشود، اعدام دهها زندانی سیاسی دیگر را به دنبال خواهد داشت. حفظ جان زندانیان سیاسی وظیفه مبارزان و مردم آزادیخواه بیرون از زندان است.

روز شنبه ۱۹ آذر ماه، برابر با ۱۰ دسامبر، روز جهانی حقوق بشر است. ما ضمن حمایت از همه  اعتراضات برای متوقف ساختن ماشین کشتار جمهوری اسلامی، در این روز ویژه  از مردم مبارز در سراسر ایران و از مبارزان آزادیخواه در خارج کشور دعوت می کنیم که همصدا با همه آزادیخواهان در سراسر جهان، که به مناسبت روز جهانی حقوق بشر به خیابان ها می آیند، با اعتصاب و تعطیل کردن کارخانه ها و کارگاه ها و مراکز تولید و کسب و کار، با خودداری از رفتن به کلاس های درس در مدارس و دبیرستان ها و دانشگاه ها، با حضور در خیابان ها و سردادن شعار« زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، دست رژیم جمهوری اسلامی را از جان عزیزان در بند کوتاه کنند.

 

نه به مجازات اعدام

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

 

حزب کمونیست ایران

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ برابر با  ۰۹ دسامبر ۲۰۲۲

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©