Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ برابر با  ۱۹ دسامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱  برابر با ۱۹ دسامبر ۲۰۲۲
اعلامیه

اعلامیه مشترک

سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

حزب کمونیست ایران

 

سرکوب نام آوران هنر، فرهنگ و ورزش،

 نشانۀ درماندگی حاکمیت اسلامی

 

حضور گسترده سینماگران، هنرمندان، اهل قلم و نام آوران ورزش در کنار خیزش انقلابی مردم، خشم حاکمیت اسلامی را به شدت برانگیخته است. بیش از این نهادهای امنیتی رژیم با دستگیری جعفر پناهی و محمد رسول اف، تلاش کردند تا به اهالی سینما هشدار دهند. همانگونه که دستگیری توماج صالحی و شکنجه های وحشیانۀ او، نیز باعث ترس در میان هنرمندان نشده است. دستگیری بخشی از اعضای کانون نویسندگان در جریان اعتراضات مردمی همچون علی اسداللهی، منشی منتخب هیئت دبیران کانون، علیرضا آدینه، عضو پیشین هیئت دبیران کانون،  روزبه سوهانی، عضو هیئت دبیران کانون ، آیدا عمیدی، عضو هیئت دبیران کانون، نیز در چهارچوب همان سیاست سرکوبگرانه است. دستگیری امیر نصرآزادانی بازیکن سابق تیم‌های راه آهن، تراکتور و گل ریحان، و صدور حکم اعدام برای او نیز در راستای همان سیاست ددمنشانه است. با این حال بسیاری از اهل فرهنگ و هنر و نام آوران ورزش بر موضع خود تاکید کرده اند و می کنند. آنها در شبکه های اجتماعی ، با صراحت تمام اعلام می کنند در کنار مردم ایستاده اند و نسبت به جنایات رژیم اعتراض دارند. دستگیری کتایون ریاحی و حالا دستگیری ترانه علیدوستی، یکی از نام آشناترین هنرمندان ایران در سطح جهان، ادامه همان سیاست خشن و فاشیستی حاکمیت اسلامی است.

 

رویارویی مردم ایران با جمهوری اسلامی آن چنان گسترش یافته است که اکنون همه اقشار جامعه را به حرکت درآورده است. سیاست وحشیانۀ  دستگیری نام آوران عرصه فرهنگ، هنر و ورزش، بیان درماندگی کامل رژیم است. رژیمی که به دستگیری چنین چهره هائی روی می آورد و یا تلاش می کند با ارتش سایبری خود آنها را بدنام کند، خیلی زود متوجه خواهد شد که این اقدامات ضدانسانی، نه تنها بر محبوبیت این چهره های مردمی خواهد افزود، بلکه حتی پایه های رژیم را هم را به تردید خواهد انداخت. وقتی حتی فردی مانند وزیر ارشاد که نقش اساسی اش سانسور موسیقی و هنر است، از اهالی موسیقی تقاضا می کند که در شرایط کنونی کنسرت برگزار کنند، نیک می داند که رژیم به چه انزاوی فلج کننده ای افتاده است.

 

حمایت گسترده هنرمندان از همکاران بازداشت شده شان و حضور بسیاری از چهره های نام آشنای هنر ایران در جلو زندان اوین، بیانگر همبستگی درخشانی است که باید به آن ارج نهاد. این حمایت ها در شرایطی انجام می گیرد که بیش از ۹۰ درصد نام آوران هنر و فرهنگ ممنوع الخروج شده یا با وثیقه های سنگین آزاد هستند. روشن است که حضور این بخش آگاه، حساس و هوشیار جامعه در کنار جنبش انقلابی مردم، در کنار کارگران، زنان، معلمان، جوانان ، دانشجویان، اقلیت های ملی، مذهبی، جنسیتی و همه مردم بپا خاسته ایران  بیانگر حقانیت و برتری اخلاقی قدرت مردمی در برابر قدرت فاشیستی یک استبداد دینی بسیار مرتجع و تاریک اندیش است.

 

ما ضمن محکوم کردن دستگیری و ممنوع الخروج شدن نام آوران هنر، فرهنگ و ورزش، به شهامت آنها ارج می گذاریم. روشن است که وظیفه انسانی مان است که از هر طریق ممکن به حمایت از آنها بپردازیم. تشکل های چپ و دمکراتیک در خارج از کشور و تمامی فعالان سیاسی، مدنی و هنرمندان تبعیدی که ارتباطات گسترده ای دارند، به راحتی می توانند این اقدامات سرکوبگرانه استبداد دینی جمهوری اسلامی را افشاء کرده و  افکار عمومی جهان  را نسبت به این جنایات بسیج کرده و فشار سنگینی بر این  حاکمیت تاریک اندیش اسلامی وارد آورند.

 

 

حزب کمونیست ایران

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

 

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

پیروز باد انقلاب مردم ایران

دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ برابر با  ۱۹ دسامبر ۲۰۲۲

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©