Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۱ برابر با  ۲۸ مارس ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۱  برابر با ۲۸ مارس ۲۰۲۲

اعلامیه هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

یاد و خاطره رفیق مهدی جابری گرامی باد

 

 

با تأسف فراوان رفیق مهدی جابری، از رفقای قدیمی سازمان و زندانی سیاسی دهه خونین شصت، در آستانه نوروز و سال نو، زندگی را بدرود گفت و ما را با اندوه جانکاه رفتن رفقای نازنین مان تنها گذاشت. او که در زندان رژیم جهنمی خمینی سرافرازانه مقاومت کرده و جان بدر برده بود، پس از سال ها جدال سخت با بیماری سرطان جان باخت. رفیق مهدی  متولد ۱۳۳۷ از یک خانواده نسبتا پر جمعیت «دو خواهر و چهار برادر » از فعالان سیاسی پرشور چپ و سازمان فدایی دردوره انقلاب ۵۷ بود، در اواخر سال ۱۳۵۹ به همراه تعدادی از فعالان فدائی در کمیته جنوب تهران پس از یک دوره بحث های جدی و طولانی با رفیق غلام ابراهیم زاده به سازمان ما پیوست. مهدی یکی از اعضای فعال و پرکار سازمان در کمیته شرق تهران بود که مردم گرائی اش در حفظ جان رفقایش و آوردن امکانات به سازمان زبانزد شد. در هفتم تیرماه ۱۳۶۲ مهدی به همراه دو تن از رفقای سازمان، غلام ابراهیم زاده عضومرکزیت و علیرضا شکوهی دبیراول سازمان، که برای فرارازتعقیت و مراقبت پاسداران و نیروهای امنیتی به خانه او رفته بودند، بازداشت شد.

 

محمود قزوینی، یکی از هم اتاقی های مهدی در زندان اوین در سال ۶۲، با نقل خاطره ای از او نوشته است: «او توانست با مقاومت، خود و رفقایش از اعدام های دهه شصت جان بدر برد و بعدا آزاد شود.... مقاومت مهدی و توجیهاتش و مقاومت بقیه رفقایش باعث شد تا بازجوها نتوانند سرنخی از فعالیت های سیاسی و سازمانی مهدی دربیاورند». ایستادگی و مقاومت رفیق مهدی که توانسته بود با شوخ‌ طبعی و تبحر فراوان و استفاده از فرهنگ مردم کوچه و بازار، شکنجه گرانش را عاصی و خام کند، باعث شد که در آن شرایط سخت جان بسیاری از رفقا درامان بماند و امکانات سازمان حفظ شود. اما دریغا که در نوروز ۹۹ متوجه توده سرطانی در گردنش شدند که به جان این رفیق آرمان خواه،  پرشور و مهربان که زخم هایی از دوران زندان بر پیکر خود داشت، چنگ انداخت و سال‌ها او را رنج داد و در آستانه سال نو از ما گرفت. رفتن رفیق مهدی گرچه اندوهناک و جانگدازاست ولی آرمان‌های زیبای انسانی که او برایشان مبارزه  می کرد هنوز پابرجاست و امروز در جای جای میهن در بند فریاد می شود و ما را متعهد می‌کند که با یاد و گرامیداشت یاران عزیزمان استوارتر و متحدتر برای تحقق آن ها بکوشیم.

 

در سال گذشته علاوه بر رفیق مهدی جابری دو تن دیگر نیز از فعالان و  یارانمان، رفقا ویلسون بنیامین  و حمید شفاعتی  را که از بدو تشکیل راه کارگر به ما پیوسته بودند و به خاطر فعالیت در سازمان  از زندانیان سیاسی راه کارگری  رژیم جمهوری اسلامی نیز بودند، در اثر ابتلا به کرونا از دست دادیم. هر دوی این رفقا از فعالان با سابقه و معتقد به آرمان رهائی طبقه کارگر و سوسیالیسم بودند.

 

سازمان ما، سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)، درگذشت رفیق مهدی جابری و رفقا ویلسون بنیامین و حمید شفاعتی را به خانواده های محترم شان و همه یاران همسنگرشان تسلیت می‌گوید و خود را شریک غم و اندوه همه آنهائی می‌داند که آن ها برایشان عزیز بودند. یاد و نامشان همواره در خاطره ها جاویدان باد.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

يكشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۱ برابر با  ۲۷ مارس ۲۰۲۲

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©