Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ برابر با  ۱۳ ژانويه ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱  برابر با ۱۳ ژانويه ۲۰۲۳

 

پیام هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران( راه کارگر)

 

به مراسم یادمان سومین سالگرد درگذشت لئو پانیچ

 

رفقای گرامی

 

 در سومین سالگرد درگذشت لئو قرار داریم زمانی که جای خالی او در دوران پرتلاطم حاضر بیش از همیشه حس می شود.

 

تردیدی نیست که حضور طولانی لئو در سالنامه "سوسیالست رجیستر"، کتاب های ارزشمند و مقالات بی شمار او نقش مهمی در روند بازسازی یک  چپ جدید سوسیالیست در دوران پسا- شوروی داشته است.

همان گونه که می دانید پس از چهل وسه سال حاکمیت استبداد مذهبی، اکنون انقلابی در ایران آغاز شده است که سرنوشت آن بیش از هر چیز به بازآرائی چپ سوسیالیست و نقش آفرینی موثر آن در تحولات تعیین کننده انقلاب بستگی دارد.

سهم لئودرعرصه نظریه پردازی سوسیالیسم دمکراتیک به مثابه شرط اجتناب ناپذیر برای بازسازی یک چپ جدید، دمکراتیک و انقلابی همواره منبع الهام ما و بسیاری از فعالان جوانی خواهد بود که در شرایط سرکوب بی رحمانه حاکمیت فاشیسم مذهبی پا به میدان مبارزه انقلابی نهاده اند.

لئو همواره آماده بود که از طریق برنامه تلویزیونی ماهواره ای ما با فعالین سوسیالیست ایران درباره ویژه گی های سوسیالیسم دمکراتیک و نحوه پاسخ گفتن به چالش هائی که برای عملی ساختن بدیل سوسیالیست در برابر ما قرار دارد به گفتگو بپردازد. در رویاروئی با استبداد، تبعیض ها و سرمایه داری برای بنای یک دنیای آزاد و نو ، میراث نظری او همراه ما خواهد بود.

 

هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران( راه کارگر)

۱۳ ژانويه ۲۰۲۳

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©