Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۸ برابر با  ۲۴ مارس ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۸  برابر با ۲۴ مارس ۲۰۱۹
بیانیه‌ی کارگران گروه ملی فولاد اهواز:

پیام کارگران گروه ملی فولاد اهواز

با اتحاد پیروز می‌شویم،

 با افتراق شکست می‌خوریم!

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و دعای خیر خدمت کلیه همکاران محترم

 

سفر بخیر اسفند! کوله بارت را بسته ای؟

چیزی را فراموش نکرده باشی؟

مثلا خاطره‌ای،دردی،غمی

حواست باشد همه را برداری

زیرا

بهار با تمام زیباییها و تازگی ها، پشت در است

برادران و خواهران گرامی

پرسنل شریف شرکت بزرگ گروه ملی صنعتی فولاد اهواز

درود بی پایان نثار تک تک شما،هنرمندان عرصه غیرت، همیت و ایستادگی

سالی که گذشت برای همگان مملو از سختی،مشکلات،و ایام فراموش نشدنی بود

ایامی که گاه غم و اندوه از دست دادن برخی همکارانمان گذشت، گاه با دربند کشیدن برادرانمان،از اسفند ماه سال گذشته،اردیبهشت امسال، شب تلخ بازداشت خیل عظیم همکاران در منطقه کیانپارس اهواز در خردادماه، ودر نهایت هجوم شبانه به منازل دوستان عزیز همکار،و ایجاد ترس و وحشت در بین خانواده های محترمشان،تا ایام شیرین کوتاهی برخی ایادی داخلی شرکت،بیرون راندن  موسوی و تیم ناکارآمد وی، ورود مواد اولیه در شهریورماه،و درنهایت روشن شدن سه بخش اصلی شرکت و بروز شدن مطالبات و حقوق کلیه همکاران؛

 

سالی که گذشت با وجود مصایب، درس های زندگی فراوانی داشت،و تجربه های گرانبهایی را نصیب تک تک مان کرد،

اینکه هیچگاه سکوت در مقابل ظلم را جایز ندانسته، و برای احقاق حق خود و خانواده هایمان، دست در دهان اژدهای مافیا گذاشته و با اثبات حقانیت خویش،شهره خاص و عام گشته و ثابت نمودیم،برای نجات شرکت،از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده و تا پای جان،برای دستیابی به اهداف خود استقامتی بی نظیر به نمایش می گذاریم.

در این راه سخت و طولاتی، مشکلات طاقت فرسای فراوان،معیشتی،جسمی،روحی،فراغ همکاران،ابتلا به بیماری های صعب العلاج و..... را به جان خریدیم و با توجه به تلاش غیر قابل انکار تیم مدیریت فعلی، پایان سال و کارنامه درخشانی برای خود رقم زدیم.

 

زندگی، گاه به کام است و بس است

زندگی ، گاه به نام است و کم است

زندگی ، گاه به دام است و غم است

چه به کام و چه به نام و چه به دام؛ معرکه تلاش و همت ماست

 

همکاران گرامی

هرچه امروز از وضعیت تولید و فروش محصولات گرفته و بروز شدن مطالبات و حقوق و تمام نتایج مثبت،حاصل دسترنج  شماست و بر هیچ کس منت و حرجی نیست،گوارای وجودتان

و نکته ای دیگر

در أین راه پر خطر که خیل عظیم همکاران، تمام هم و غم و وجودشان را برای نجات جان شرکت در طبقه اخلاص گذاشته، متاسفانه برخی افراد داخلی شرکت،که ایادی معاندین شرکت ،به تأیید برخی مسئولین و گفته شخص مدیر عامل که تا دفتر مدیریت خود نفوذ کرده اند، شده بودند،

هر نامی که برای این افراد که میشود گذاشت؛!!!

این ثمره  هم گوارای وجودشان....

 

و در پایان

همکارانی هستند که بنا به ضرورت شغلی، میبایست در ایام تعطیلات نوروزی، در محل کار خود حضور یابند،

تشکر ویژه همکاران خود را پذیرا باشید، مخصوصا مجموعه زحمتکش آتش‌نشانی، که کمترین نام و یادی از آنها میشود و اغلب مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته اند، و نکته مهم دیگر از همکاران عزیزی که در این ایام شرایط حضور در شرکت را دارند،همچون سال گذشته،جهت همکاری با واحد حراست و حفاظت و صیانت از حریم  مکان معیشتی خود و نگهداری از خطوط بخشهای مختلف،در حد توان خود،دز محل کار خود حضور داشته باشند.

 

همکار عزیز:

با تبریک روز ولادت حضرت علی علیه السلام و روز مرد و تبریک پیشاپیش سال جدید،باید با تمام توان گفت:

امسالت را خسته نباشی

پرسنل شریف شرکت بزرگ گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، به عمل و با تمام وجود بهمگان ثابت کردند که شرافت،و دفاع از حقانیت خویش تا پای جان، تنها چیزیست که به آن اعتقاد دارند.

و من یتوکل علی الله فهو حسبه

......................................................

با اتحاد پیروز می‌شویم، با افتراق شکست می‌خوریم!

بیانیه‌ی کارگران گروه ملی فولاد اهواز:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

دو سال پیش همین روزها بود که برای اولین‌بار یاد گرفتیم که تا وقتی صدایمان را از کارخانه به بیرون و خیابان نکشانیم شنیده نمی‌شویم. و پارسال همین روزها بود که برای دستمزدها و عیدی و درآوردن شرکت از چنگ موسوی، آواره‌ی استانداری و نماز جمعه و خیابان بودیم.

حالا هم تا چند روز دیگر در حالی سال جدید می‌آید که این آخرین ساعات سال را هم کارگر گروه ملی فولاد با استیصال باید ببیند پس از کم و زیاد کردن کوه قرض و خرج، چیزی به لباس و عیدانه‌ی فرزندش می‌ماسد یا که نه.

تا چند روز دیگر در حالی بهار می‌آید که بعضی از همکارانمان مثل میثم آل مهدی؛ بیکار و بی‌پول و بیمار و آواره هنوز زخم زمستان را بر تن دارد. کمی آنسوتر برادرمان اسماعیل بخشی‌ کنج زندان افتاده تا بخاطر حق‌خواهی برای کارگران توبه کند.

اما سال ۹۷ با تمام افت و خیزهایش، با تمام تلخی‌ها و هزینه‌هایش سالی بود پرفراز که مبارزه‌ی کارگر فولاد را به اوج رساند. آبان و آذر نقطه‌ی درخشانی بود که برای همیشه در حافظه‌ی ما و جنبش کارگری ثبت شد، وقتی نه فقط اهواز که کارگران سراسر کشور پشتمان ایستادند و همصدایمان شدند. و این یعنی کارگر فولاد بعد از این دیگر به عقب برنمی‌گردد.

در مسیر سال ۹۷ دستاوردهای درخشانی کسب کردیم:

موسوی قلدر را بیرون انداختیم، مجامع عمومی کارگری را برپا کردیم، مدیران مافیایی را افشا و بیرون کردیم، سهام اکسین را از زیر چوب حراج درآوردیم، پرداخت حقوق‌ها را به روز کردیم، جلوی دست‌اندازی‌ به حق بیمه‌های اجتماعی و تکمیلی‌ را گرفتیم، به ضرب اعتراضمان مواد اولیه را رساندیم، چرخ سه کارخانه را روشن نگه داشتیم و کارخانه را در یک کلام نجات دادیم.

این همه به بهای فشارهای گزاف امنیتی، اخراج و محرومیت میثم آل مهدی‌ها از شغل و حقوقشان و تیغ تیز پرونده‌سازی‌های امنیتی بر سر بیش از صد نفر از کارگران گروه ملی فولاد بود.

هرچند تولید گروه ملی هنوز فاصله زیادی با ظرفیت واقعی‌اش دارد، درب دو کارخانه تخته است و تجهیزات هنوز فرسوده‌اند و بدن‌های کارگر فولاد بخاطر سختی کار مستهلک است و زخم‌هاشان هنوز باز، اما مسیر مبارزه در سال ۹۷ نشان داد که با قدرت اتحادمان توانستیم و کردیم.

هیچ سطحی از تهدید، ارعاب، زندان و اخراج، نفاق و ناامیدی نمی‌تواند این پیام اصلی سال ۹۷ را از حافظه‌مان پاک کند. بهمین خاطر مانند شیر از این دستاوردها پاسبانی خواهیم کرد و برای پیگیری مطالبات بعدی هم حاضریم و عقب نخواهیم نشست.

کارگر گروه ملی فولاد در عین‌حال در سال ۹۷ چیزی را دید که هرگز او را به عقب برنمی‌گرداند: او قدرت اتحاد و همبستگی کارگران از شوش و اراک و قزوین تا اهواز را با خودش دید. فریاد همبستگی کارگران و معلمان و بازنشستگان و دانشجویانی که زیر مشکلات معیشتی کمرشان خم شده را با خود شنید و در این مسیر حامیان و دشمنان واقعی‌اش را شناخت. شناخت که اعتراضش از دیگر کارگرانی که از خصوصی‌سازی می‌نالند جدا نیست، از معلمی که اعتصاب می‌کند و از فعال کارگری‌ای که برای حداقل دستمزد جلوی مجلس تجمع می‌کند و دستگیر می‌شود جدا نیست. شناخت که اینها نماهایی از یک مبارزه، یک طبقه و برای یک معیشت است. به همین خاطر هم هست که کارگران، معلمان، رانندگان و فعالان کارگری در بند به همان اندازه برای ما اعتراض می‌کنند که خودمان برای خودمان. به هر سنگری که در جنبش کارگری حمله شود، به کل ما حمله شده. تعرض به اسماعیل بخشی، محمد حبیبی، جعفر عظیم‌زاده و دیگر فعالان صنفی دربند همانقدر محکوم است که تعرض به خود ما. بنابراین در این آخرین لحظات سال ۹۷ سعی کنیم پشتِ همانانی بایستیم که پشتمان ایستادند!

پیگیر وضع‌ میثم آل مهدی و خانواده‌‌اش در این عید باشیم و با هر امکان حمایتشان کنیم تا بدانند تنها نیستند. و در نهایت صدای کارگران و معلمان دربندی باشیم که صدایمان شدند.

پیام سال ۹۷ هم در همین یک کلام بود و بس: با اتحاد پیروز می‌شویم، با افتراق شکست می‌خوریم!

و من یتوکل علی‌الله فهو حسبه

کانال تلگرام کارگران گروه ملی فولاد اهواز

..............................

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©