Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۰ برابر با  ۱۳ جولای ۲۰۱۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۰  برابر با ۱۳ جولای ۲۰۱۱
22 امین سال ترور دکتر قاسملو و همراهان

                               22 امین سال  ترور دکتر قاسملو و همراهان

                                  توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران!

 

   

 

22 سال پیش در تاریخ 22 تیرماه رژیم جمهوری اسلامی ایران طی طرح ترور برنامه ریزی شده ای، دکتر قاسملو ،دبیر کل و رهبر حزب دمکرات کردستان ایران را به قتل رساند. طرح جنایتکارانه  ترور که در بالاترین سطوح رهبری  جمهوری اسلامی برنامه ریزی شده بود در ادامه طرح زنجیره ای ترور رهبران و فعالین اپوزیسون ایران به اجراء در آمد.  عبدالله قادری آذر، نماینده حزب در اروپا و دکتر فاضل رسول نیز به همراه دکتر قاسملو به قتل رسیدند. گروه های ترور رژیم اسلامی در مرحله بعدی دکتر صادق شرفکندی رهبر و دبیرکل بعدی حزب دمکرات کردستان ایران را در برلین به قتل رساندند.

 

ترور دکتر قاسملو و همراهانش لکه ننگی بزرگ بر کارنامه سراسر سیاه رژیم جمهوری اسلامی ایران در برخورد با مطالبات حق طلبانه ملیت های تحت ستم ایران و از جمله خلق کرد می باشد. سردمداران رژیم اسلامی از اولین روز دست یافتن خود به قدرت سیاسی تلاش کردند همه آزادی های سیاسی به دست آمده در انقلاب را امحاء کنند  تا راه  استقرار فاشیسم مذهبی بر سراسر کشور را هموار کنند. در پیش برد این سیاست ارتجاعی جنبش خلق کرد که دلشاد از انقلاب ایران به صحنه طرح مطالبات خود پا نهاده بود خاری در چشم فقهای حاکم بود که بلافاصله آماج ماشین سرکوب و دستگاه ترور رژیم جمهوری ایران قرار گرفت.

 

محکوم کردن ترور دکتر قاسملو و همراهانش محکوم کردن سه دهه  تروریسم دولتی رژیم اسلامی ، سه دهه رژیم شکنجه و اعدام در کشور ما  و مطرود شمردن رژیم اسلامی و تاکید بر سرنگونی آن به مثابه مقدم ترین مانع برای  برقراری آزادی ها ی سیاسی در ایران است.

 

لازم به تاکید می دانیم که سازمان ما بر این باور است که بدون دفاع قاطع از حق تعیین سرنوشت ملیت های تحت ستم ایران ، بدون فراهم آمدن امکان آموزش به زبان مادری از مدارس ابتدائی ، بدون کمک به رشد و گسترش فرهنگ و ادبیات ملی خلق ها، بدون تأمین برابرحقوقی همه ی خلق های ساکن کشور، بدون تلاش برای اتحاد داوطلبانه در کشوری فدرال، امکان استقرار و نهادینه شدن دمکراسی در کشور ما فراهم نخواهد آمد.

در سالروز ترور دکتر قاسملو، یک بار دیگر براین حقیقت  تاکید می کنیم که برای حفظ همبستگی ملیت های ساکن کشور و مبارزه با هر نوع ناسیونالیسم عظمت طلبانه و قومی ، تنها راه  پیش رو ، دفاع قاطع  از حق تعیین سرنوشت ملیت ها  و تلاش برای اتحاد داوطلبانه ی آن هاست.

هیئت تحریریه سایت هیئت اجرای سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

www.rahekagar.net

22 تیر ماه 1390

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©