Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ برابر با  ۱۵ می ۲۰۱۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲  برابر با ۱۵ می ۲۰۱۳
پیرامون تلاش ها برای رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی

امروز رهبری تنها است و دوستان نزدیکش شمشیر را از رو بستند.

 

سایت خبری راه کارگر ـ  ورود هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات، و روشن شدن انزوای شدید رهبر رژیم پس از شکست فضاحت بار سیاست هایش، نگرانی در میان طرفداران دستگاه ولایت را بشدت بالا برده است.  این نگرانی را محمد یزدی عضو شورای نگهبان به سرراست ترین شکلی بیان کرده است وقتی می گوید: « امروز رهبری تنها است و دوستان نزدیکش شمشیر را از رو بستند.» این جمله بیان وضعیت رهبر رژیم و بارگاه حکومتی اش می باشد. زیرا از یک سو ائتلاف حول هاشمی رفسنجانی که با اعلام علنی شکست سیاست های رهبر رژیم به میدان آمده است و از سوی دیگر باند احمدی نژاد ـ مشائی که توسط رهبر بالا کشیده شده اند در برابر او قد علم کرده اند و اصولگرایان نیز به معتدل و تندرو تقسیم شده و برخی به دامان رفسنجانی پناهنده شده اند، عملأ انزوای رهبر رژیم را رقم زده اند و حال او تنها با تکیه بر نیروهای نظامی و ارگان های منتصب خود می تواند سیاست هایش را به پیش برد. از همین روست که تلاش گسترده ای از سوی دست پروده های رهبر در جریان است تا هاشمی رفسنجانی را رد صلاحیت کنند و قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ، بازی انتخابات را بر هم بزنند. این نگرانی از آن روست که می ترسند مردم از این اختلافات آشکار در هرم قدرت بهره برداری کرده و فرصتی برای پیشروی بیابند. همین نگرانی را شخص رفسنجانی نیز کاملأ حس کرده است. از همین روست که او در بیانیه شماره دوم خود با صراحت یادآور شده است که : «نبايد هدف، هر وسيله‌اي را توجيه نمايد و بايد متوجه باشيم كه مبادا در راستاي كارهاي تبليغاتي و با توجيه زمان اندك تا انتخابات، با راه انداختن كارناوال‌هاي انتخاباتي نامناسب با مقررات و شرع و با ايجاد آلودگي‌هاي صوتي و تصويري مغاير با شئونات اسلامي، مزاحمتي براي آسايش و آرامش مردم ايجاد نماييم و اگر غير از اين باشد، ‌مطمئناً از ما نيست.». اما علیرغم نگرانی های شدید جناح های حکومتی از نحوه برخورد مردم، جنبش مردمی و فعالان جوان جنبش، نیک می دانند که در فضاهای ایجاد شده در چنین شرایطی می توان و باید از هر فرصتی برای طرح شعارهای مردمی و ایجاد همبستگی های مبارزاتی و سامانیابی توده ای استفاده کرد. دشمنان مردم در وضعیت بشدت بحرانی قرار گرفته اند، از این فرصت باید به بهترین شکلی بهره برداری کرد بدون آن  که به دامان این یا آن جناح حکومتی دخیل بست. آن ها برای نجات نظام و منافع شان تلاش می کنند و مردم باید برای منافع خودش تلاش کنند.

 

نامه ۱۰۰ نماینده‌ مجلس به شورای‌‌نگهبان‌برایردصلاحیت‌ هاشمی+متن نامه

نماینده مشهد در مجلس، از ارسال نامه‌ای با ۱۰۰ امضاء به شورای نگهبان برای رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی خبرداد.

تاريخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

به گزارش 598، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از امضای نامه‌ای توسط نزدیک به 100 نفر از نمایندگان مجلس و ارائه آن به آیت‌الله یزدی که از فقهای شورای نگهبان است خبر داد.

 

وی گفت: این نامه قریب 100 امضاء از نمایندگان مجلس را داراست و البته امضاهای آن در حال افزایش است، با نامه قبلی نمایندگان که در اعتراض به مواضع هاشمی رفسنجانی در مقابله با ولایت فقیه و مخالفت با عنصر مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بود ، شب گذشته توسط یکی از نمایندگان مجلس از طریق دبیرخانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به آیت‌الله یزدی تقدیم شد.

 

وی افزود: نمایندگان مجلس دغدغه زیادی دارند که مجاهدت مظلومانه مقام معظم رهبری و امت مظلوم در برابر فتنه 88 که تجلی این مظلومیت در خطبه‌های نماز جمعه آن زمان مقام معظم رهبری است، از بین برود و بار دیگر فتنه‌گران دین‌گریز و ولایت‌گریز می‌خواهند امام مسلمین و ولی فقیه و امت مظلوم را دست‌بسته تحویل آمریکا بدهند.

 

کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد: در این نامه ضمن حمایت و پشتیبانی از رکن رکین شورای نگهبان، نمایندگان مجلس استمداد دارند که به داد ملت و مظلومان و مومنین و ایثارگران و حافظان کشور و اسلام برسند و مقابل یک خسارت عظیم به انقلاب و اسلام را در این نقطه عطف تاریخ انقلاب بگیرند.

 

وی تاکید کرد: خواست نمایندگان امروز همان خواسته ملت مظلوم ایران در دفاع از ارزشهاست.

 

کریمی‌قدوسی در ادامه تصریح کرد: در این نامه، نمایندگان مجلس از شورای نگهبان استمداد طلبیدند تا نسبت به اعمال حقوق ملت و اسلام و جمهوری اسلامی ایران در رد صلاحیت سران فتنه و همچنین افراد منتسب به جریان انحرافی با توکل به خداوند همچون گذشته حقوق ملت و اسلام را اعمال کنند و نسبت به رد صلاحیت این افراد در جایگاه ریاست جمهوری اقدام کنند.

 

نماینده مشهد در مجلس گفت: نامه مذکور به علاوه نامه‌ای که 150 نفر از نمایندگان در اعتراض به مواضع هاشمی رفسنجانی امضا کرده بودند، تقدیم آیت‌الله یزدی از فقهای شورای نگهبان شد، حدود 10 نفر از نمایندگان، امضای خود را از اعتراض به هاشمی پس گرفتند اما 12 نماینده جدیداً آن را امضا کردند و الان نزدیک به 158 نفر در نامه اعتراض به هاشمی امضاء نمایندگان وجود دارد.

 

متن نامه نمایندگان به دبیر شورای نگهبان و سایر اعضای این شورا که نزدیک به 100 امضاء ذیل آن وجود دارد، به شرح ذیل است:

 

بسمه‌تعالی

 

محضر مبارک دبیر محترم شورای نگهبان و اعضای محترم؛فقها و حقوق‌دان‌ها (دامت‌افاضاتهم)

 

سلام علیکم؛

 

ما جمعی از نمایندگان، تذکری به نظرمان رسید که به حکم قرآن کریم(و ذکر فان الذکری تنفع المومنین) خدمت اساتید و بزرگان خود عرض می‌کنیم.

 

شورای نگهبان نهادی مبارک است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که همواره حافظ قانون اساسی و احکام اسلامی است و مهمترین سد نفوذ در برابر اجانب در جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

رفتار عدالت‌مندانه و به دور از مصلحت اندیشی‌های زودگذر نه تنها از صلابت و مشروعیت شورای نگهبان نکاسته بلکه همواره آن را در قلوب مومنین و انقلابیون و ملت ایران تحکیم نموده است.

 

اینک شرکت بعضی از کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بار دیگر آزمایش بزرگی را در پیش راه شورای نگهبان گذاشته است که مطمئن هستیم با درایت، شورای نگهبان در امتحان و آزمون پیروز می‌شود و انشاا... امانت مدیریت اجرایی انقلاب اسلامی به فرد شایسته‌ای واگذار شود.

 

البته مشروط به اینکه همه موارد زیر مورد توجه قرار بگیرد:

 

نقش بعضی از کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند و فرزندانشان در مدیریت فتنه و انسجام بخشیدن به سران فتنه و هماهنگ نمودن آنها بر هیچکس پوشیده نیست.

 

نامه سرگشاده تحریک‌آمیزی که به شعله آتشفشان دامن زد، اصرار وی بر ابطال انتخابات که خواست اتحاد استکبار جهانی بود، کلید فتنه با طرح انتخابات آزاد ، پشتوانه شدن برای ضد انقلاب که در آخرین نماز جمعه‌اش تجلی کرد و نپذیرفتن صحه شورای نگهبان بر انتخابات دوره دهم همه حاکی از این است که نمی‌تواند مسئولیت بزرگی چون ریاست جمهوری که امانت الهی و ثمره خون هزاران شهید است، به عهده وی سپرده شود، خصوصاً با مشکلات سنگین اجرایی و کهولت سن نامبرده بیم‌آن می‌رود که کار از دست وی خارج و به دست کارگزارانی بیافتد که هیچگاه دل در گرو انقلاب نداشتند.

 

اگر مواضع اخیر ایشان در مورد فلسطین و ولایت فقیه را هم در نظر بگیرید، عدول ایشان از اندیشه ناب امام خمینی، دلیلی دیگر بر مدعای ما است.

 

امروز شورای نگهبان در یک نقطه عطف تاریخی قرار گرفته است.

 

از طرفی دیگر حلقه انحرافی نیز برای تسخیر بالاترین دژ اجرایی کشور خیز برداشته‌اند، کسانی که با ایجاد ائتلاف در گفتمان انقلاب اسلامی خیانت بزرگی به مردم کرده‌اند که از آنها با شعار ارزشها و ولایت استقبال نمودند.

 

همان‌ها که تلاش کردند ملی‌گرایی را جانشین اسلام گرایی نمایند، ابتذال گرایی را جانشین ارزشمداری کردند و حزب‌الله را از خود راندند و فاسدان و لیبرال‌ها را دور خود جمع کردند،آنهایی که سعی کردند با طرح مسائلی چون انسان کامل در مقابل ولایت بایستند و دهها خیانت را نمودند.

 

جا دارد که شورای نگهبان مانند گذشته راه‌ را بر منحرفین سد نماید.

 

آیت الله محمد یزدی : "دوستان‌ نزدیک‌ رهبری شمشیر را از روبستند"

وي با بیان اینکه مسئولان باید تا آخرین لحظه خدمت خود به وظایف محوله شان به درستی عمل کنند، افزود: برخی از مسئولان به دلیل اینکه می‌گویند معلوم نیست در آینده چه کسی قرار است رئیس جمهور شود از همین حالا بی انگیزه شده‌اند و به وظیفه رسمی و قانونی خود آنگونه که باید و شاید عمل نمی‌کنند که این نوع نگرش غلط و اشتباه است چرا که کشور ما قانون دارد.

چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۱

مهر: عضو فقهاي شورای نگهبان قانون اساسي، با بیان اینکه باید برای حفظ نظام اسلامی دعا کرد، گفت: امروز رهبری تنها هستند و دوستان نزدیکشان شمشیر را از رو بستند.

 

آیت الله محمد یزدی شامگاه سه شنبه در جمع خادمین مراسم اعتکاف استان قم که در سالن همایش دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: روز اول ماه رجب مصادف با اولین جلسه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای ریاست جمهوری بود که آیت الله جنتی در ابتدای این جلسه در خصوص اهمیت و فضیلت ماه رجب سخنانی را بیان کردند و گفتند در این روزها که روزهای دعا و عبادت است ما باید بمانیم و در خصوص افراد اظهار نظر کنیم که چه کسی صلاحیت حضور در این عرصه را دارد یا نه و باید بنشینیم و اطلاعات شخصی افراد را که در هیچ کجا بیان نمی‌شود را بشنویم و تصمیم بگیریم.

 

وی ادامه داد: بعد از سخنان آیت الله جنتی از ایشان وقت خواستم و گفتم که ثواب رسیدگی به اینکه چه کسی صلاحیت حضور در انتخابات را دارد و چه کسی فاقد صلاحیت‌های لازم است و بیان آن با شجاعت که فلانی حق ندارد کاندیدا باشد از انجام مستحبات و عبادات ماه رجب بیشتر است.

 

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: بر اساس روایات از ائمه معصومین(ع) عبادت به کثرت کار و صورت اعمال نیست و در واقع زیادی عبادات اهمیت ندارد بلکه قصد و نیت انجام کارها مهم است که ممکن است انجام کاری در ظاهر عبادت نباشد اما چون انسان به قصد قربت آن را انجام برای او ثواب نوشته باشند.

 

مسئولان به وظایف خود تا آخر به درستی عمل کنند

 

وي با بیان اینکه مسئولان باید تا آخرین لحظه خدمت خود به وظایف محوله شان به درستی عمل کنند، افزود: برخی از مسئولان به دلیل اینکه می‌گویند معلوم نیست در آینده چه کسی قرار است رئیس جمهور شود از همین حالا بی انگیزه شده‌اند و به وظیفه رسمی و قانونی خود آنگونه که باید و شاید عمل نمی‌کنند که این نوع نگرش غلط و اشتباه است چرا که کشور ما قانون دارد.

 

آیت الله یزدی اضافه کرد: برخی از مسئولان که در سمت‌های بالا هم مسئولیت دارند در کارشان سستی می‌بینیم در جواب این بی انگیزگی می‌گویند چیزی تا آخر دولت نمانده است و انسان دستش به کار نمی‌رود که این گفته نشان می‌دهد که آنها کار را برای رضای پروردگار و قصد قربت انجام نمی‌دهند.

 

در سن 80 سالگی بین خدا و دنیا گیر افتاده‌ایم

 

وي در ادامه عنوان کرد: اکثر پست‌ها و سمت‌ها انسان را دچار پشیمانی می‌کنند به عنوان مثال همین الان ما در شورای نگهبان مصیبت بزرگی داریم و بین خدا و دنیا گیر افتاده‌ایم و باید مراقب باشیم تا در سن 80 سالگی خدا و آخرتمان را به دنیا نفروشیم.

 

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بیان اینکه اعتکاف گذشته از رنگ و بوی فردی، امروز حالت اجتماعی به خود گرفته است افزود: معتکفین باید در روزها اعتکاف به نظام و رهبری دعا کنند.

 

آيت الله يزدي که با صدایی بغض کرده صحبت می‌کرد ادامه داد: امروز رهبری تنها است و دوستان نزدیکش شمشیر را از رو بستند.

 

معتکفین برای حفظ نظام اسلامی دعا کنند

 

وی در ادامه گفت: باید برای حفظ این نظام اسلامی که حاصل خون هزاران شهید است، دعا کرد و امروز شرایط سختی را در پیش داریم و باید از خداوند درخواست کرد که شر دشمنن اسلام را از سر مسلمین دور کند.

 

استاد حوزه علميه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضیلت و فلسفه اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف بدان معنا است که انسان خودش را در جایی محبوس کند و اعتکاف از ابتدا در چهار مسجد شکل گرفت که مسجدالحرام، مسجد النبی، مسجد کوفه و مسجد  بصره از جمله آنها بودند.

 

وي در ادامه افزود: بعد از این مساجد اعتکاف در بلاد مختلف در مساجد جامع برگزار شد و در مرحله بعدی در مساجدی که نماز جمعه در انجا اقامه می‌شد و در مرحله بعدی در مساجد محل هم اعتکاف برگزار می‌شود.

 

آيت الله يزدي ابراز داشت: اعتکاف یک عبادت است که نیازمند نیت و قصد قربت است که در غیر این صورت باطل است و در واقع به این امر منحصر نمی‌شود که انسان سه روز خود را در مسجد محبوس کند، بلکه روح دیگری در خود به همراه دارد که همان نیت و قصد قربت است.

 

شرط صحت اعتکاف ماندن در مسجد است

 

وی اضافه کرد: اصل اعتکاف التزام به ماندن در مسجد است و در واقع شرط صحت اعتکاف ماندن در مسجد است که دو روز اول در اختیار معتکف است که می‌تواند مسجد را ترک کند اما اگر فردی دو روز را در مسجد ماند نمی‌تواند روز سوم از مسجد خارج شود و در واقع بر او واجب است که در مسجد بماند.

 

عضو فقهاي شورای نگهبان، عنوان کرد: مذاکره بدون مجادله هم در اعتکاف مشکلی ندارد اما اگر به مجادله برسد اعتکاف و عبادت را باطل می‌کند و مجادله نیز به معنای لجبازی بر سر حق و حقیقت است.

 

واکنش‌به‌انتشارعکس‌هاشمی در صفحه فیسبوک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا

598تاريخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتشار عکس هاشمی رفسنجانی در صفحه فیسبوک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از معیارهای حضرت امام(ره) درباره تعریف دشمنان از مواضع اشخاص سخن گفت.

به گزارش 598، آیت‌الله رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درخصوص انتشار عکس هاشمی رفسنجانی در صفحه فیسبوک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که در ذیل آن نوشته شده میزان رای ملت است، اظهار داشت: همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند اگر ما کاری کنیم که دشمنان از آن استقبال کنند باید بدانیم نقصی در کارمان بوده است.

آیت‌الله رجبی تصریح کرد: ما باید معیارها را از فرمایشات امام و رهبر معظم انقلاب بگیریم و بر همین اساس باید دید مواضع کاندیداها چقدر به شاخص‌های امام (ره) و رهبری نزدیک است.

قائم مقام مؤسسه پژوهشی امام خمینی یکی از وظایف رسانه‌ها را تطبیق مواضع انتخاباتی کاندیداها با شاخص‌های تبیین شده از سوی حضرت امام و مقام معظم رهبری دانست و گفت: در این صورت مردم خواهند توانست گزینه اصلح را تشخیص دهند.

 

 

احمدی نژاد و مشایی از ساعت 3 در دفتر وزیر کشور منتظر هاشمی بودند

 

سایت الف درباره پشت پرده ثبت نام همزمان هاشمی و مشایی برای ریاست جمهوری نوشت: روز ثبت نام یک اتفاق جالب افتاد. حضور همزمان مشائی و هاشمی همه توجهات را به خود جلب کرد. هاشمی از یک درب وارد شد و مشائی و احمدی نژاد از سوی دیگر. اما این هماهنگی چگونه صورت گرفت؟

 

ماجرا این بود که مشائی و احمدی نژاد از ساعت ۳ در دفتر وزیر کشور در وزارتخانه حضور داشتند و آن قدر منتظر ماندند تا آیت الله هاشمی برای ثبت نام وارد شود. حتی یکی از نزدیکان مشائی به خبرنگاری گفته بود که منتظر هاشمی هستیم. راه بیافتد راه می افتیم. و به محض اینکه خبر دار شدند با وزیر خداحافظی کردند تا همپای هاشمی شوند.

 

احمدی نژاد و یارانش تلاش دارند نشان دهند که قطب مقابل آنها تنها هاشمی است. البته هاشمی نیز موافق این سناریو است. باید دید این دو قطبی با توجه به نقش آفرینی شورای نگهبان ایجاد می شود یا نه؟

 

احمدی نژاد از دو سال پیش می دانست هاشمی کاندیدا می شود

معاون سیاسی دفتر احمدی نژاد طی یادداشتی در روزنامه دولت، عباراتی را به محمود احمدی نژاد منسوب کرد که با توجه به انتشار آن در روزنامه دولت، می توان این سخنان را صحیح و قطعی دانست.

 

شفاف ـ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰

: معاون سیاسی دفتر احمدی نژاد طی یادداشتی در روزنامه دولت، عباراتی را به محمود احمدی نژآد منسوب کرد که با توجه به انتشار آن در روزنامه دولت، می توان این سخنان را صحیح و قطعی دانست.

 

محمد جعفر بهداد با طرح این ادعا که احمدی نژاد از دو سال پیش می دانست هاشمی کاندیدا می شود، دو نقل قول از رییس جمهور مطرح کرد:

 

1. این بیچاره‌ها نمی‌دانند چه سرنوشتی در انتظار کشور است

 

2. همین ماها که متهم به مخالفت با رهبری هستیم، آخرش باید از ولایت و رهبری دفاع کنیم.

 

متن کامل یادداشت محمد جعفر بهداد در پی می آید:

 

تعداد سیاست‌ورزانی که با شنیدن خبر نامزدی آقای هاشمی رفسنجانی دچار بهت و شوک شده‌اند، کم نیست و اتفاقاً بخش عمده‌ای از اینان مدعیان اصولگرایی هستند که طی یک سال گذشته در تمام نشست‌های محفلی و مکتوبات تحلیلی خود با اطمینان تمام به مخاطبان‌شان می‌گفتند: هاشمی نمی‌آید!

 

بسیاری از دوستان اصولگرا در طول این مدت با این تصور خام که دیگر امکان حضور آقای هاشمی رفسنجانی در صحنه‌ای نظیر نامزدی انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد، بخت خود را برای کسب کرسی ریاست جمهوری یازدهم گشوده دیده و ... چون تنها مانع را پدیده‌ای به نام «ادامه احمدی‌نژاد» می‌دانستند، لذا با تمام توان و انگیزه برای تخریب و اثبات منحرف شدن وی از آرمان‌های دینی و انقلابی کوشیدند، غافل از این‌که با مسدود کردن مسیر «ادامه احمدی‌نژاد» نه‌تنها لقمه دندان‌گیری نصیب شان نمی‌شود، بلکه دچار وضعیتی می‌شوند که روزی هزار بار آرزوی مرگ کنند.

 

ساعت 18 روز شنبه مورخه 21/2/92 که سپری شد، اخبار پراکنده‌ای از پریشان‌حالی عده‌ای به گوش می‌رسید که حالشان به دو علت بد شده بود. یکم: باید به هزاران مخاطب خود درباره تحلیل و پیش‌بینی غلط شان توضیح می‌دادند و اعتبار از دست رفته خود را به گونه‌ای ترمیم می‌کردند. دوم: با انتخاباتی که حالا آقای هاشمی رفسنجانی نامزد آن شده، چه کنند؟ این جماعت که به رغم ساعت‌ها بحث و تبادل نظر راجع به سناریوهایی نظیر «اگر هاشمی رد صلاحیت شود»، «اگر مشایی رد صلاحیت شود»، «اگر هاشمی و مشایی رد صلاحیت شوند»، «اگر مشایی و هاشمی تایید صلاحیت شوند» اینک جز سردرگمی و یا خیالبافی‌های کودکانه درباره وزن و پایگاه اجتماعی خود، به نتیجه‌ای مشخص و قابل اعتماد نرسیده‌اند.

 

در مقابل، از دو سال پیش دکتر احمدی‌نژاد با قاطعیت اظهار می‌کرد آقای هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد و زیر فشار «اگر» و «اما»هایی که در نقض این پیش‌بینی مطرح می‌شد، کمترین نرمش و انفعالی نشان نمی‌داد. ایشان در اوج بداخلاقی‌های گسترده و همه جانبه مدعیان وفاداری به ولایت فقیه، همواره تاکید می‌کرد «این بیچاره‌ها نمی‌دانند چه سرنوشتی در انتظار کشور است» یا می‌گفت «همین ماها که متهم به مخالفت با رهبری هستیم، آخرش باید از ولایت و رهبری دفاع کنیم».

 

اما اصولگراها وقتی از تاکید دکتر احمدی‌نژاد بر قطعیت نامزدی آقای هاشمی رفسنجانی خبردار می‌شدند، با نوعی ریشخند اظهار می‌کردند: می‌خواهد خطر هاشمی را مطرح کند تا مشایی را به ما تحمیل نماید! بعضی از آن‌ها نیز البته با طرح موضوع «انحراف خطرناک‌تر از فتنه» درصدد برآمدند تا به زعم خود پاسخ قاطعی به دکتر احمدی‌نژاد بدهند و در واقع بر عزم خویش برای جلوگیری از تداوم مدیریت احمدی‌نژاد بر کشور و رقم زدن پیروزی خود در مسیری هموار و بی‌دردسر تاکید کنند اما این عده در وضعیت فعلی باید چه کنند؟ اصولگراها، ناامید از رد صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی، در حال تجمیع نفرها و عددهای خود هستند تا بلکه در این شرایط پرمخاطره، فرصتی برای کشور فراهم و تهدیدی را از این مملکت دورسازند.

 

ای کاش به جای آنکه آقای هاشمی رفسنجانی کشور را به شرایط سال 84 بازگرداند، اصولگراها غیرت و درایت به خرج دهند و خطای چهار سال گذشته خود را در همین فرصت کوتاه جبران کنند. در غیر این صورت همه نگاه‌ها به نیروی فداکار انقلاب اسلامی یعنی محمود احمدی‌نژاد دوخته خواهد شد تا در این پیچ تاریخی، نقش ماندگاری را - به فضل الهی - ایفا کند. چنین باد.

 

بازخوانی بیانات رهبرانقلاب در دیدار کاندیداها

"نه می‌گویم بیایید،‌ نه می‌گویم نیایید و تکلیفی نمی‌کنم"

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای نسبت به انتساب برخی نقل قول ها به رهبر معظم انقلاب واکنش نشان داد.

شفاف: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰

 : پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای در صفحه ویژه انتخابات خود بازخوانی بیانات رهبرانقلاب در دیدار کاندیداها را منتشر کرده است.

 

حدود شانزده سال پیش در ایام برگزاری انتخابات هفتمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران بود که اولین ملاقات‌های اختصاصی نامزدهای انتخاباتی به‌صورت جداگانه با رهبر انقلاب اسلامی انجام گرفت و رویه‌ای را بنا گذاشت که به اقتضاء شرایط، افرادی از گروه‌ها و سلایق مختلف -که خود را واجد صلاحیت برای ریاست قوه مجریه می‌دانند- قبل از حضور در عرصه‌ انتخابات به درخواست خودشان با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار می‌کنند و یا به‌صورت غیرحضوری تصمیم خود را به اطلاع ایشان می‌رسانند.

 

اغلب این افراد ضمن اعلام تصمیم برای کاندیداتوری در انتخابات، به ارائه رئوس برنامه‌های خود برای حضور در این عرصه می‌پردازند.

 

رویه‌ ثابت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز در این ملاقات‌ها آن است که پس از شنیدن سخنان نامزدها به بیان نکاتی درباره‌ی مسائل کلان کشور در افق آینده می‌پردازند و با تأکید بر اینکه نفیاً یا اثباتاً نظری درباره‌ کاندیداتوری افراد ندارند جمله‌ای را با مضمون زیر خطاب به همه‌ این افراد می‌فرمایند:"نه می‌گویم بیایید، نه می‌گویم نیایید و تکلیفی نمی‌کنم."

 

اما گاهی اوقات در فرآیند رقابت‌های سیاسی، گمانه‌زنی‌ها و نقل قول‌هایی غیرواقعی و یا ناقص از این دیدارها صورت گرفته‌که موجب بروز سوءتفاهم‌هایی میان مردم و رسانه‌ها می‌شود که تبعات و پیامدهای نامناسبی در افکار عمومی جامعه دارد.

 

 

رهبر انقلاب اسلامی بارها درباره سخنانی که به ایشان منتسب می‌شود فرموده‌اند که:«مبادا کسى تصور کند که رهبرى یک نظرى دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمى مطرح می‌شود، در خفا به بعضى از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل میکند که اجراء کنند؛ مطلقاً چنین چیزى نیست. اگر کسى چنین تصور کند، تصور خطائى است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیره‌اى انجام داده. نظرات و مواضع رهبرى همینى است که صریحاً اعلام می‌شود؛ همینى است که من صریحاً اعلام میکنم.» 1389/05/31

 

ایشان در خلال سخنرانی‌هایشان در روزهایی که آرام آرام به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم، درباره‌ی موضوعات مختلف انتخابات از جمله ویژگی‌های رئیس‌جمهور، التزام به قانون، وظایف شورای نگهبان، برنامه و نقشه دشمن و... توصیه‌هایی بیان کرده و در آینده خواهند کرد؛ لذا به نقل قول‌هایی که به طور غیر مستند و خارج از مسیر رسمی مطرح می‌شود، نباید توجه کرد و آن را ملاک تصمیم قرار داد.

 

 حضرت آیت الله خامنه ای : ان‌شاءالله شورای نگهبان طبق وظیفه قانونی، آنهایی را که صلاحیت دارند معرفی می‌کند

تاريخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲

صبح امروز در حسینیه امام خمینی(ره)صورت گرفت؛

ان‌شاءالله شورای نگهبان طبق وظیفه قانونی، آنهایی را که صلاحیت دارند معرفی می‌کند / هدف ملت ایران در انتخابات 92 انتخاب فردی مومن، انقلابی با عزم و همت جهادی است / همه تابع قانون باشند +

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران و گلستان که پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) انجام شد، اظهارکردند: هدف ملت ایران در این انتخابات با دو عامل "انتخابات گرم و پرشور" و "انتخاب فردی مومن،انقلابی با عزم و همت جهادی به ریاست جمهوری" تحقق می یابد.

 

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، انتخابات ماه آینده را مهمترین مسئله کنونی کشور خواندند و با اشاره به تأثیرات کوتاه مدت، و بلندمدت این رویداد خاطرنشان کردند: در این انتخابات یک نفر با رأی ملت، مدت 4 سال بر سرنوشت و مسائل عمده کشور حاکم می شود اما برخی تصمیمات و کارهای خوب یا غیرخوب این فرد، می تواند حتی در 40 سال آینده بر کشور تأثیرگذار باشد و این واقعیت، نشان می دهد که انتخابات ریاست جمهوری، چقدر مهم است.

 

ایشان در تبیین اهمیت مضاعف انتخابات 24 خرداد افزودند: با وجودی که حدود یک ماه تا انتخابات فاصله داریم این موضوع به یک مسئله مهم بین المللی تبدیل شده، و اتاقهای فکر جهانی و دشمنان ایران، حتی مقدمات آن را با دقت رصد می کنند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه دشمنان در قبال این انتخابات اهدافی کاملاً مغایر با اهداف ملت ایران را دنبال می کنند افزودند: مردم ایران به دنبال فرد اصلحی هستند که کشور را با سرعت بیشتری در عرصه های مادی و معنوی به پیش ببرد و ضمن حل مشکلات موجود و ایجاد زندگی بهتر و مرفه تر، عزت و استقلال ایران را در پرتو «شور و شوق و امید مردم» ارتقا بخشد.

 

ایشان افزودند: اما دشمن به موازات تلاش برای سرد کردن انتخابات، دنبال فردی است که این مختصات را نداشته باشد و ایران را به وابستگی، ضعف، عقب ماندگی در عرصه های مختلف و قرار گرفتن در مسیر سیاستهای بیگانگان بکشاند.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: البته بیگانگان در درجه اول به دنبال انجام نشدن انتخابات بودند اما حالا که دستشان از این هدف کوتاه است دنبال دلسرد کردن مردم، از رونق انداختن انتخابات و تأثیرگذاری در انتخاب مردم هستند.

 

ایشان ناامید کردن مردم از شرکت در انتخابات را از تاکتیکهای اصلی دشمن دانستند و افزودند: آنها می خواهند به افکار عمومی القا کنند که رأی دادن و شرکت در انتخابات فایده ای ندارد پس چرا شرکت کنیم؟

 

حضرت آیت الله خامنه ای با استناد به عملکرد هفته های اخیر «شبکه بزرگ رسانه ها و خبرگزاریهای صهیونیستی» افزودند: بحرانی جلوه دادن اوضاع کشور، بزرگنمایی مشکلات، القای یأس و ناامیدی درباره حل مشکلات و تاریک جلوه دادن آینده ملت از جمله روشهایی است که شبکه بزرگ دروغ پردازی و تحریف، برای بی رونق کردن انتخابات ایران در دستور کار خود قرار داده است.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین زمینه افزودند: البته مشکلاتی مانند گرانی و اشتغال در کشور وجود دارد اما کدام کشور است که بدون مشکلات باشد؟ و آیا فریاد کشیدن هر روزه مردم اروپا در خیابانها، نشانه این نیست که کشورهای اروپایی تا خرخره در مشکلات فرو رفته اند؟

حضرت آیت الله خامنه ای در مقایسه ی اوضاع ایران و کشورهای دیگر افزودند: کدام کشور از استقلال ملی و انسجام و وحدت ملت ایران برخوردار است؟ کدام کشور این همه جوان با نشاط دارد که میدانهای عظیم علمی را فتح می کنند؟ کدام ملت توانسته است از «اهمیت و عظمت و تأثیرگذاری ملت ایران» در حوادث منطقه ای و جهانی برخوردار شود؟ و کدام ملت توانسته است همچون مردم ایران عزیز، همه خباثتهای دشمنان را ناکام بگذارد و سرافراز و امیدوار به راه خود ادامه دهد؟

 

ایشان پس از تشریح صحنه «رویارویی سیاسی ملت و جبهه ضد ملت در انتخابات» تأکید کردند: مردم بدانند که حضور پرشور و پررونق در انتخابات، موجب مصونیت کشور و کاهش طمع بیگانگان برای دست اندازی و خباثت می شود.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در توصیه ای مؤکد به مسئولان، فعالان سیاسی و کسانی که تریبون در اختیار دارند افزودند: به مردم امید بدهید چرا که واقعیات کشور و عزم و اراده ملت، هر انسان منصفی را به آینده امیدوار می کند.

 

ایشان در نوعی جمع‌بندی درباره نتیجه رویارویی ملت و دشمنان در عرصه انتخابات افزودند: آنطور که ما مردم ایران را شناخته ایم و لطف و فضل الهی را تجربه کرده ایم، ملت در این نوبت نیز، افتخار دیگری بر افتخارات خود می افزاید و مشت محکمی به دهان دشمن خواهد زد.

 

رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود در نگاهی اجمالی به معیارهای انتخاب نامزد اصلح گفتند تا قبل از انتخابات در این زمینه نکات لازم را بیان خواهم کرد اما نکته مهم این است که برای انتخاب خوب و درست، باید معیارها را شناخت و با مشورت و تفکر، و دست یافتن به حجت شرعی، نامزد اصلح را انتخاب کرد.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت انتخاب کسانی که همتشان بر حفظ عزت و پیشرفت کشور متمرکز است افزودند: هرچه در این سه دهه بدست آورده ایم به برکت حرکت در جهت اهداف انقلاب بوده است بنابراین کسانی را انتخاب کنیم که در همه شرایط، تحقق این اهداف را سرلوحه خود قرار می دهند.

 

دیدار پرشور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم از ستانهای مازندران، گیلان، گلستان و کهگیلویه و بویر احمد

 

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به لزوم دقت در شعارهای نامزدها خاطرنشان کردند: گاه برخی برای جلب آرا، شعارهایی خارج از حدود اختیارات رئیس جمهور و امکانات کشور مطرح می کنند اما مردم با هوشمندی دنبال کسانی هستند که شعارهای مبتنی بر واقعیات می دهند و برای حل مشکلات و فوریتها، روشهایی متناسب با ساز و کار کشور را پی می گیرند.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به آمدن افراد متعدد به صحنه نامزدی انتخابات افزودند: شورای محترم نگهبان که از انسانهای پرهیزکار، متقی و آگاه تشکیل شده براساس وظایف قانونی خود، کسانی را که برای ریاست جمهوری صالح هستند به مردم معرفی می کنند و مردم از میان نامزدهای معرفی شده، کسی را که صالح تر است و بیشتر به درد ملت می خورد انتخاب خواهند کرد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای بار دیگر بر پایبندی و تبعیت کامل از قانون تأکید کردند و افزودند: عمل به قانون معیاری بسیار خوب و وسیله ای برای آرامش و آسایش ملت و حفظ وحدت ملی است و به هیچ دلیلی نباید کسی از آن تخطی کند.

 

ایشان حوادث خسارت بار سال 88 را نتیجه تخطی و تخلف عده ای از قانون برشمردند و افزودند: آنها برای اغراض نفسانی یا اهداف سیاسی یا هر هدف دیگر راهی خلاف قانون رفتند و ضمن «صدمه زدن به خودشان و به ملت و کشور»، نگذاشتند مردم طمع شیرین آرای 40 میلیونی را بخوبی بچشند و احساس کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای تسلیم در مقابل قانون را تنها راه صحیح خواندند و افزودند: گاه قانون صددرصد صحیح نیست اما از بی قانونی بهتر است.

 

ایشان افزودند: ممکن است از مجری قانون در یک بخش، خطایی هم سر بزند اما اگر نتوانیم از راه قانونی آن خطا را اصلاح کنیم تحمل آن، از بی قانونی و عمل خلاف قانون بهتر است.

 

ایشان داشتن حجت شرعی برای انتخاب یک فرد را مایه آرامش دنیوی و اخروی خواندند و افزودند: اگر تصمیمی که با حجت شرعی گرفته شده غلط هم از آب درآمد چون انسان به تکلیف عمل کرده سرافراز است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان ماه رجب را آمادگاهی برای افزایش ظرفیت معنوی خواندند و خاطرنشان کردند: اگر در رجب و شعبان، توفیق حضور قلب حاصل شد و انسان خود را در همه احوال در محضر علم بیکران الهی یافت، حضور پاکیزه در ضیافت بی دریغ الهی در ماه مبارک رمضان، امکان پذیر خواهد شد.

ایشان شرکت قشرهای مختلف مردم بویژه جوانان در سنت حسنه اعتکاف در ماه رجب را، منظره ای زیبا دانستند و افزودند: همه برکات و دستاوردهای انقلاب، به پشتوانه همین ذخایر معنوی و روحی حاصل شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ایستادگی، شورانگیزی، حرکت آفرینی و قدرت تحسین برانگیز امام راحل عظیم الشأن در مقابل ستمگران جهانی، متکی به اشکها، عبادات و مناجات خالصانه ای بود که آن عزیز، در نیمه های شب با پروردگار خویش زمزمه می کرد.

رهبر انقلاب رهبانیت در اسلام را به معنای حضور در همه عرصه های زندگی خواندند و با تجلیل از ایمان، احساسات انقلابی و نقش آفرینی جوانان کشور در عرصه های ملی افزودند: حفظ و تعمیق این روحیه، ادامه تفضلات و کمکهای پروردگار را تضمین خواهد کرد.

 

تاريخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳

حجت الاسلام ذوالنور در گفتگو با پایگاه 598 اظهار داشت:

آقای هاشمی اعتقادی به پرداخت یارانه‌ها ندارد / اگر هاشمی تا لحظه آخر قصد آمدن نداشت پس جمعیت درب وزارت کشور به غیب وصل بوده اند!

ما یادمان نرفته که آقای هاشمی رفسنجانی در دولتشان معتقد بودند که باید بخش زیادی از پول را برای خرید باتوم و سپر در سبد اعتبارات کشور بگذاریم تا وقتی که میخواهیم از دوران گذر وآزاد سازی قیمت ها و آزاد سازی اقتصاد عبور کنیم عده ای زیر چرخ اقتصاد له خواهند شد و ما با آشوب های اجتماعی و خیابانی مواجه هستیم و مردم را باید با باتوم به خانه هایشان برگدانیم و ناچاریم از این مرحله بگذریم.

 

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598 ، آرایش صحنه انتخابات تا جایی که به ثبت‌نام کاندیدا‌ها مربوط می‌شود در دقیقه 90 دچار تغییرات غیرقابل پیش بینی گردید . حضور همزمان آقای هاشمی و رحیم مشایی در ساختمان وزارت کشور احتمالا در آینده نزدیک سبب تغیراتی در جدید در اردوگاه اصولگران خواهد شد .

 

به همین منظور پایگاه 598 در گفتگویی با حجت الاسلام ذوالنور ، جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران به دلایل حضور حجت الاسلام هاشمی و مواضع اخیر ایشان پرداختیم.

 

جناب حجه الاسلام ذوالنور به نظر شما علت و  هدف حضور آقای هاشمی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری دروه یازدهم چیست؟ و ایشان قصد دارند چه برنامه هایی را دنبال کنند؟

 

کاملا انگیزه ایشان معلوم و مشخص است و ایشان میخواهد رئیس جمهور شود تا بتواند ایده ها و نظراتی که دارند و به آن معتقد هستند را در کشور پیاده کنند. آقای هاشمی به دنبال دست یابی به قدرت اجرایی در کشور می باشد . آقای هاشمی امروز برای مردم ما یک هندوانه دربسته نیستند که مردم ندانند برنامه های و تفکراتشان چه چیزی هست، بلکه آقای هاشمی از اول انقلاب تا بحال در نظام نقش داشتند است و هشت سال مستقیما زمام اجرایی کشور را در دست داشتند و  در دولت اصلاحات نیز ایشان نسبت به امور اجرایی خیلی بی تفاوت نبودند و اصلاح طلبان به نحوی از نظرات ایشان متاثر بودند.

 

آقای هاشمی در هشت سال سازندگی  کارهای بزرگی در کشور انجام دادند که جزاکم الله خیرا. ولی از طرفی سیاست گذاران و مجریان ایشان در عرصه اقتصاد و فرهنگ، کارگزارنی بودند که کاملا مبانی فکری و اعتقادی آنها در زمینه فرهنگ و اقتصاد غربی بود.

 

من معتقدم حزب مشارکت که کاملا سکولار و لائیک می باشد در دامن کارگزاران رشد کردند و قدرت را به دست گرفتند که کاملا با تفکرات امام و مبانی حکومت دینی زاویه دارد و تفاوت نظر دارند. بنابراین آقای هاشمی رفسنجانی اگر بخواهند ایده خود را اجرایی کنند طبیعتا باید در غربی سازی اقتصاد و فرهنگ کشور حرکت کنند و حداقل تاثیر این سیاست، قربانی شدن عدالت اجتماعی و چاق شدن سرمایه داری و رانت خواری ها و ویژه خوارها و انحصار طلب ها و لاغر شدن و ضعیف تر شدن قشر آسیب پذیر جامعه است.

 

به هر حال ما یادمان نرفته که آقای هاشمی رفسنجانی در دولتشان معتقد بودند که باید بخش زیادی از پول را برای خرید باتوم و سپر در سبد اعتبارات کشور بگذاریم تا وقتی که میخواهیم از دوران گذر وآزاد سازی قیمت ها و آزاد سازی اقتصاد عبور کنیم عده ای زیر چرخ اقتصاد له خواهند شد و ما با آشوب های اجتماعی و خیابانی مواجه هستیم و مردم را باید با باتوم به خانه هایشان برگدانیم و ناچاریم از این مرحله بگذریم.

 

اما در دیدگاه اسلام و انقلاب اسلامی رشد و شکوفایی اقتصادی به هر قیمتی قابل قبول نیست ، در مکتب و مرام انقلاب اسلامی هدف وسیله را توجیه نمی کند بلکه چیزی که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده شکوفایی و رشد اقتصادی همراه با عدالت اجتماعی و آسیب ندیدن قشر آسیب پذیر بوده است .

 

بنابراین احساس من اینست که اگر آقای هاشمی به عرصه اراده کشور ورود نمایند طبیعتا با همان مبانی خاص غربی به دنبال شکوفایی اقتصادی و اصلاحات اقتصادی هستند که طبیعتا چیزی به نام پرداخت یارانه مستقیم و غیر مستقیم و کمک به قشر آسیب پذیر در آن منطق وجود ندارد، کما اینکه ایشان در جاهای مختلف تاکید کردند کمک هایی که به مردم می شود نوعی گداپروری است . ایشان به منطق مرگ یک بار و شیون یک بار معتقد هستند که آزاد سازی اقتصاد به هر شکل باید صورت بگیرد و متاسفانه نسخه های درمانی و پیشگیری از آسیب ندیدن مردم مستضعف و ضعیف در نسخه های پیشنهادی آقای هاشمی را تا بحال ندیدیم.

 

با توجه به صحبت های اخیر ایشان در موضوع سیاست خارجی  که گفته اند "ما با اسرائیل سر جنگ نداریم" ، با توجه به اینکه ایشان در گذشته موضع گیری های تندی علیه اسرائیل داشته اند و حتی کتابی با عنوان فلسطین نگاشته اند آیا مواضع اخیر ایشان حرف تازه ایست یا برخاسته از تفکر قبلیشان می باشد ؟

 

بیان این نوع حرف ها به نظر بنده می تواند دو علت داشته باشد. اول اینکه باید بگوییم احتمالا ناشی از استحاله فکری ایشان است، نه تنها ایشان کتابی در خصوص فلسطین نوشته است بلکه اگر مروری به مواضع گذشته و خطبه های نماز جمعه ایشان داشته باشیم کاملا این موضع دوگانه برای ما محسوس است. باید عرض کنم که اسرائیل غاصب و رژیم منحوس صهیونیستی تغییر ماهیت نداده و در جهت بهتر شدن قدم بر نداشته بلکه هر چه جلوتر می رویم با حمایتی که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی یعنی غرب و آمریکا از او می کنند عزمش در ضربه زدن به جهان اسلام جزم تر می شود و در این زمینه فعال تر شده است، توان جهنمی هسته ای خودش را هم تقویت می کند و پای هیچ معاهده ای را هم امضا نکرده است و قتل و غارت و ترور هم که در دستور کارش بوده و هست. مداخله و تلاش برای براندازی نظام اسلامی ما هم که از ابتدا تا کنون جزء رویه عادی و روش جاری انها بوده است .

 

بنابراین اسرائیل غاصب تغییر ماهیتی که نداشته تا بگوییم که رو به بهبودی رفته است و میزان حال فعلی افراد است چون اسرائیل تغییر کرده خوب موضع جناب آقای هاشمی هم اینجا تغییر کرده بلکه وقتی این اتفاق نیافتاده طبیعی است که باید بگوییم که از نظر فکری و اعتقادی و موضع سیاسی و انقلابی و دینی این آقای هاشمی است که تغییر کرده و استحاله فکری پیدا کرده چون ما مواضع گذشته ایشان را کاملا به طور شفاف علیه صهیونیسم و اسرائیل به صورت مستدل داریم که ایشان بر این موضوع استدلال دارند و ما دیدیم و خبر داریم. بنابراین علت اول این هست

 

علت دوم می تواند این باشد که آقای هاشمی برای جذب آرای گروهی که معمولا ریشه تورم و گرانی و مشکلات اقتصادی را به دشمنی با آمریکا و اسرائیل القا می کنند نیاز دارد که پالس هایی به آنها بدهد تا بتواند نظر آن ها را به سمت خودش جذب کند و رای آنها را به دست بیاورد. آقای هاشمی در حقیقت دارد به آن ها این پالس را میدهد که اگر من رئیس جمهور شوم بحث سیاست خارجی را با حل رابطه با آمریکا و اسرائیل تعقیب می کنم و طبیعتا این میتواند منشا یک تغییر اقتصادی در کشور باشد.

در روز ثبت نام آقای هاشمی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری در ساختمان وزارت کشور شاهد تجمع هواداران ایشان بودیم به نظرشما آیا این تجمعات به صورت خودجوش بوده یا به نوعی اردوکشی خیابانی محسوب میشود؟

 

اول اینکه آقای هاشمی دقیقه نود که نه بلکه تا دقیقه نود و سه تعیین تکلیف نکرده بودند که می آیند یا نمی آیند. بنابراین کسی از آمدن ایشان به وزارت کشور به صورت طبیعی خبر نداشته است دوم اینکه آقای محمد هاشمی برادر آقای هاشمی رفسنجانی گفتند تا زمان حرکت جناب آقای هاشمی رفسنجانی به سمت وزارت کشور هیچ کس از تصمیم جناب آقای هاشمی با خبر نبود. اگر آقای هاشمی و اطرافیانشان اردوکشی نکردند و این جمعیت را نیاوردند باید بگوییم یا آن جمعیت به غیب وصل هستند که در اینجا مقصر اصلی احتمالا جناب جبرئیل میباشند که به آنها خبر داده اند!

 

طبیعی است که سازماندهی وجود داشته است . اگر آقای هاشمی نگفته است که من فلان روز و فلان ساعت به وزات کشور بیایند پس این جمعیت چگونه اصلاع داشته اند که آمدند به خیابان فاطمی . اگر به هر حال کسی بخواهد این موضوع را به پوشاند به نظر من دم خروسی است که قابل پوشاندن نیست و مبادی ذی ربط و مراجع قانونی هم اعلام کردند که این کار نوعی بداخلاقی انتخاباتی و تخلف در عرصه انتخابات محسوب می شود.

 

به هر حال اگر کسی باور داشته باشد به رای مردم و از رای آوری مطمئن باشد احساس نیازی به حرکات این چنینی ندارد . بعضی از جایگاهی که دارند برای کاندیداتوری دیگران استفاده می کنند مثل کاری که جناب آقای احمدی نژاد برای معرفی مشائی انجام و بعضی کارناوال تبلیغاتی راه می اندازند همانند کاری که آقای هاشمی انجام دادند. من معتقدم که این ها به شدت نگران نداشتن حد نصاب رای هستند و لذا دنبال تاثیر گذاری بر افکار عمومی و تبلیغات غیر متعارف هستند چون در یک بستر متعارف احساس می کنند که رای لازم را ندارند.

 

 

تلفن چه شخصی هاشمی را برای ثبت نام به وزارت کشور کشاند؟

 

طبق سخنان اقای هاشمی تنها احتمال باقی مانده از قطعی شدن حضور وی برای ثبت نام در انتخابات تماس تلفنی با مقام معظم رهبری است که این احتمال هم با خبر روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها باطل شده است.

تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 ارديبهشت 1392 ساعت 16:07

 

به گزارش  تسنیم، آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور خود در آخرین لحظات ثبت نام کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خود را در معرض انتخاب ملت ایران قرار داد تا به گفته خودش با حضورش در ایجاد حماسه سیاسی نقش داشته باشد.

 

اما نکته‌ای که همراه این آمدن بود، تایید حضور آیت الله رفسنجانی توسط رهبری برای آمدن بود که چندین دفعه از سوی وی در دیدارهایی که داشتند عنوان شد.

 

بر اساس ادعای مطرح شده، آقای هاشمی بدنبال دیدار حضوری یا تلفنی با مقام معظم رهبری بوده اند تا نظر ایشان را درباره حضورش در انتخابات جویا شوند اما این دیدار تا روز 21 اردیبهشت محقق نشده بود زیرا تا این روز یعنی روز پایانی ثبت نام، آیت الله هاشمی همچنان از تایید رهبری سخن می‌گوید.

 

علی مطهری گفته است: آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با اعضای تشکل صدای ملت تاکید کرد در صورتی که مطمئن شود رهبر معظم انقلاب با کاندیداتوری وی مخالفتی ندارد، قطعا امروز برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ثبت نام خواهد کرد.

 

در روز 21 اردیبهشت ماه 92 آیت الله هاشمی در ساختمان مجمع جلسه داشتند و از همین مکان در ساعت 17:45 به سمت ساختمان وزارت کشور راه افتاده اند در نتیجه امکان دیدار حضوری وی با مقام معظم رهبری در این روز منتفی است زیرا رهبری هم در این روز با بانوان نخبه دیدار داشته و امکان دیدار حضوری در صبح نیز منتفی است.

 

طبق سخنان اقای هاشمی تنها احتمال باقی مانده از قطعی شدن حضور وی برای ثبت نام در انتخابات تماس تلفنی با مقام معظم رهبری است که این احتمال هم با خبر روز دوشنبه 23 اردیبهشت خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها باطل شده است.

 

در پی انتشار مصاحبه‌ای از علی عسگری؛ مشاور پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت اعلام کرده بود: «آیت‌الله هاشمی تا ساعت 5 بعد از ظهر تصمیمی برای کاندیداتوری نداشتند اما بعد از صحبت تلفنی که با مقام معظم رهبری در ساعت 5:10 انجام دادند با تاکید و عجله خودشان را به وزارت کشور رساندند و برای ثبت‌نام اقدام کردند.» پیگیری‌های خبرنگار این رسانه ازمنابع مختلف نشان داد که در روز مورد‌نظر هیچ تماس تلفنی میان مقام معظم رهبری و آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی برقرار نشده است.

 

اینکه آیا آیت الله هاشمی با تایید رهبری قدم در میدان انتخابات گذاشته‌اند سوالی است که تنها خود وی باید به آن پاسخگو باشد و صحت و یا کذبش را تایید و تکذیب کند اما سوالی اساسی اینجا است که چه کسی در 21 اردیبهشت ساعت 17:30 به آیت الله هاشمی زنگ ‌می‌‌زند و وی بعد از این تماس تلفنی عجله کنان خود را به ستاد انتخابات کشور می‌رساند.

 

فاطمه هاشمی می‌گوید: «ساعت 17:30» بود. دیگر مطمئن شده بودیم پدر تصمیمش را گرفته و ثبت‌نام نخواهد کرد. از صبح با یاسر، مهدی و عماد (پسرمحسن) در دفتر حاج‌آقا بودیم. همه حرف‌ها را زده بودیم. شوخی و جدی همه دغدغه‌ها مطرح شده بود. به این نتیجه رسیده بودیم که مردم به تمام معنا خواستار حضور پدر هستند تا وضعیت کشور را سامان دهد. نیامدن پدر به معنای نا‌امید‌شدن بخش گسترده‌ای از مردم بود. در‌خواست‌ها در این چند روز برای حضور پدر در انتخابات بی‌سابقه بود. ما فکر می‌کردیم اگر حاج‌آقا در انتخابات ثبت‌نام نکند بخش قابل توجهی از مردم انگیزه‌شان برای شرکت در انتخابات و رای دادن را از دست خواهند داد. ساعت 17:15 تلفن دفتر پدر زنگ خورد. ایشان مکالمه نسبتا کوتاهی داشتند و بعد از آن از اتاق بیرون آمدند و گفتند «بسم الله… برویم»

چه کسی به ایشان زنگ زد؟

نمی‌دانم ما سوال نکردیم ایشان برای پاسخ دادن به آن تلفن به دفتر خود رفتند ما در اتاق دیگری بودیم. بعد از آن تلفن حاج آقا گفتند «بسم‌الله؛ برویم» ما باور نمی‌کردیم.

 

آقای هاشمی گفته بودند که منتظر پاسخ رهبری برای حضور در انتخابات هستند و بدون هماهنگی ایشان وارد عرصه انتخابات نمی‌شوند.

من نمی‌دانم چه کسی تلفن کرد. اما حتما دغدغه‌هایشان برطرف شد که ساعت17:30 و نیم ساعت مانده به پایان زمان ثبت‌نام راهی وزارت کشور شدند.(گفت‌وگوی روزنامه شرق با فاطمه هاشمی)

 

با توجه به شرایط پیش رو دو حالت وجود دارد که باید به آن پرداخت.

1- آیت الله هاشمی با رهبر انقلاب دیدار داشته و یا تلفنی با ایشان سخن گفته اند که با توجه به مقدمه چینی‌های آقای هاشمی باید مطرح کنند که رهبری به وی در رابطه با حضورش در انتخابات چه گفتند و اقای هاشمی چه شنیده‌اند…

 

2-ایت الله هاشمی بدون اینکه از تایید و یا نفی رهبری درباره حضورشان باخبر باشند قدم در این عرصه گذاشتند… . با توجه به این فرضیه و با توجه به سخنان فاطمه هاشمی دغدغه آیت الله رفسنجانی برای حضور در انتخابات چه بوده و چه کسی پشت تلفن خیال آقای هاشمی را از حضورش در انتخابات راحت می کند.طبق مقدمه گفته شده این فرد کسی غیر از مقام معظم رهبری است… که شاید مطالبه عمومی به این سمت برود که از وی سوال شود چه کسی دغدغه شما را برای حضور در انتخابات براورده کرد؟…

 

شرایطی که آیت الله هاشمی رفسنجانی برای حضورش در انتخابات انتخاب کردند نقیض این جمله مقام معظم رهبری است که فرمودند:بنده‌ی حقیر مثل بقیه‌ی مردم، یک رأی دارم؛ این رأی هم تا وقتی که در صندوق انداخته نشود، هیچ کس از آن مطّلع نخواهد بود. حالا ممکن است آن کسانی که صندوق دست آنها است، بعد باز کنند، خط این حقیر را بشناسند، بفهمند بنده به چه کسی رأی دادم؛ اما تا قبل از رأی دادن، کسی مطّلع نخواهد شد. اینجور نیست که کسی بیاید نسبت بدهد که رهبری نظرش به فلان است، به بهمان نیست. اگر چنین نسبتی داده شد، این نسبت درست نیست…

 

روزنامه جمهوري اسلامي

25/02/1392

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در بيانيه دوم انتخاباتي:

كارناوال‌هاي انتخاباتي مغاير با شئون اسلامي از ما نيست

بخش خبري: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در بيانيه انتخاباتي شماره دو خود با قدرداني از اقشار مختلف مردم و شخصيتهاي حقيقي و حقوقي در تشكيل ستادهاي خودجوش، تاكيد كرد همه كساني كه دل در گروي نظام اسلامي، ميراث گرانبهاي امام راحل و تلاش در جهت حاكميت عقل و تدبير بر مسند اجرايي كشور دارند، مي‌دانند اعتقاد قلبي من در تمام سالهاي مبارزه، پيروزي، تثبيت و تداوم انقلاب اسلامي و مشي مسئوليت پذيري ام، پرهيز از تخريب رقبا و احترام به همه سلايق است و توهين و تهمت را حركتي ضدانساني، و غيراسلامي و به دور از فرهنگ و تمدن ايران و مغاير با باورهاي ديني و اخلاقي و انديشه‌هاي اعتدال علوي مي‌دانم و از اهداف مهم اينجانب از عرضه خود، ايجاد همدلي و همكاري قاطبه ملت حول محور نظام اسلامي و سند چشم انداز 20 ساله و مقابله با خطرهاي در كمين خارجي و داخلي اولويت سازمان بخشي به معيشت مردم از رهگذر تحقق حماسه سياسي و اقتصادي مورد نظر مقام معظم رهبري است.

متن بيانيه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به اين شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

براساس اطلاعات موثقي كه از نقاط كشور مي‌رسد، پس از اعلام حضورم در انتخابات، اقشار مختلف مردم و بسياري از شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي با درك شرايط داخلي و خارجي، درصدد تشكيل ستادهاي خودجوش براي تنظيم برنامه‌ها هستند كه با سپاس و قدرداني از حسن نيت‌ها و به منظور اتخاذ شيوه‌اي واحد و مبتني بر خرد جمعي تبليغاتي و براي جلوگيري از افراط و تفريط‌ها و سوءاستفاده معاندان و مغرضان، لازم است بر مواردي تأكيد نمايم:

1- همه كساني كه دل در گروي نظام اسلامي، ميراث گرانبهاي امام راحل(ره)، و تلاش در جهت حاكميت عقل و تدبير بر مسند اجرايي كشور دارند، مي‌دانند اعتقاد قلبي من در تمام سالهاي مبارزه، پيروزي، تثبيت و تداوم انقلاب اسلامي و مشي‌مسئوليت‌پذيري‌ام، پرهيز از تخريب رقبا و احترام به همه سلايق است و توهين و تهمت را حركتي ضدانساني، غيراسلامي و به دور از فرهنگ و تمدن ايران و مغاير با باورهاي ديني و اخلاقي و انديشه‌هاي اعتدال علوي مي‌دانم و از اهداف مهم اينجانب از عرضه خود، ايجاد همدلي و همكاري قاطبه ملت حول محور نظام اسلامي و سند چشم انداز 20 ساله و مقابله با خطرهاي در كمين خارجي و داخلي و اولويت سامان بخشي به معيشت مردم از رهگذر تحقق حماسه سياسي و اقتصادي مورد نظر مقام معظم رهبري است.

تاكيدم بر اعتدال ديني و علوي برگرفته از آيات فراوان قرآن كريم، از جمله آيات 128 و 129 سوره مباركه توبه و دستور حضرت علي(ع) به مالك اشتر در توجه به نيازهاي مردم است و انشاءالله برادران و خواهران اقوام ايراني، شيعه و اهل سنت و پيروان ديگر اديان و مذاهب در جغرافياي ايران براي اظهارنظرها و تبليغات انتخاباتي به آن توجه مي‌نمايند.

2- همه فعاليت‌هاي تبليغاتي، بايد براساس برنامه‌هاي مدون و ستادي و پرهيز كامل از تك روي‌ها باشد كه انشاءالله در اولين فرصت، راهكارها و آيين نامه اجرايي آن صادر و براساس آن تصميم گيري و عمل خواهد شد.

3- توجه داشته باشيم كه مسندها و مسئوليت‌ها در ايران اسلامي، بستري مناسب به مكتب اهل بيت(ع) و جانفشاني بهترين فرزندان اسلام و اين آب و خاك را دارد كه رعايت بايدها و نبايدهاي اسلامي، از بديهيات تلاش‌هاي تبليغاتي است و نكند خداي نخواسته خواسته‌هاي زودگذر و مسندهاي دنيوي، ما را گرفتار تلخي‌هاي پايدار اخروي نمايد.

4- نبايد هدف، هر وسيله‌اي را توجيه نمايد و بايد متوجه باشيم كه مبادا در راستاي كارهاي تبليغاتي و با توجيه زمان اندك تا انتخابات، با راه انداختن كارناوال‌هاي انتخاباتي نامناسب با مقررات و شرع و با ايجاد آلودگي‌هاي صوتي و تصويري مغاير با شئونات اسلامي، مزاحمتي براي آسايش و آرامش مردم ايجاد نماييم و اگر غير از اين باشد، ‌مطمئناً از ما نيست.

5- تأكيد بر سلامت كامل هزينه‌هاي انتخاباتي دارم و لازم است از اسراف در هزينه‌ها پرهيز شود و همه ستادها بايد منابع و مصارف هزينه‌ها را با دقت و امانت و مراعات طبقه بندي قانوني جدي بگيرند، به طوري كه در مراكز مسوول كشور جوابگو باشند و سوء ظن‌ها و شائبه‌هاي معمول در اين زمينه پيش نيايد.

در پايان يك بار ديگر مراتب تقدير خويش را از مردم به خصوص جوانان پرشور و شعور در سراسر كشور عزيزمان در شهرها و روستاها اعلام و تصريح مي‌نمايم كه حركت بر مدار قانون، حتي اگر برخلاف سلايق باشد، عقلاني و منطقي است و انتخابات و تبليغات آن مهمترين زمان براي عرضه فرهنگ مردم‌سالاري ديني در عرصه داخلي و بين‌المللي خواهد بود. "والعاقبه للمتقين"

 

روزنامه جمهوري اسلامي

25/02/1392

دكتر علي مطهري:

حماسه سياسي مورد نظر رهبر انقلاب با ورود آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري محقق مي‌شود

عضو كميسيون فرهنگي مجلس محصوركردن آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در جريان اصلاحات مغرضانه است، تاكيد كرد: بخش قابل توجهي از اصولگرايان و اصلاح‌طلبان معتدل حامي آقاي هاشمي رفسنجاني هستند.

دكتر علي مطهري در گفتگو با خبرگزاري خانه ملت درباره حضور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در عرصه انتخابات رياست جمهوري گفت: ورود او به صحنه انتخابات امر مباركي است و حماسه سياسي مورد نظر رهبر انقلاب با اين وقعه تحقق پيدا خواهد كرد.

نماينده تهران افزود: عده‌اي قصد محصور كردن آقاي هاشمي در بين اصلاح طلبان را دارند كه امري مغرضانه است.

وي با اشاره به اينكه آيت‌الله هاشمي مافوق دسته بندي‌هاي سياسي است، بيان كرد: بخش قابل توجهي از اصولگرايان و اصلاح طلبان معتدل حامي هاشمي رفسنجاني هستند و از او حمايت مي‌كنند؛‌ زيرا يك كانديداي مستقل است.

اين نماينده مجلس با انتقاد از رفتار صدا و سيما در قرار دادن آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان تصريح كرد: متاسفانه من ديدم صداوسيما در برنامه‌اي با دسته‌بندي نامزدهاي رياست جمهوري به سه گروه مستقل، اصلاح‌طلب و اصولگرا، آقاي هاشمي را در گروه كانديداهاي اصلاح طلب قرار بود كه اين امر اشتباه و مغرضانه است.

 

ضرغامی:

مناظره‌ کاندیداهای ریاست جمهوری حتماً زنده است

92/02/25 - 14:40

رئیس سازمان صداوسیما تاکید کرد در صورت برگزاری مناظره‌ها بین کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری، این مناظرات حتماً زنده خواهد بود و غیر زنده نیست.

خبرگزاری فارس: مناظره‌ کاندیداهای ریاست جمهوری حتماً زنده است

 

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت : ان‌شاالله بعد از اینکه شورای نگهبان نظر نهایی خود را در ارتباط با تایید کاندیدا‌ها اعلام کرد، صدا و سیما برنامه دقیق‌تر مناظرات انتخاباتی و دیگر برنامه‌هایش درباره انتخابات را اعلام خواهد کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بسته‌های خبری از سوی صدا و سیما پخش می‌شود و برخی طرفداران کاندیدا‌ها معتقدند صدا و سیما عادلانه این اقدام را انجام نمی‌دهد و برخی از کاندیدا‌ها را تخریب می‌کند؟ گفت‌: سیاست رسانه ملی به هیچ وجه تخریب کسی نیست و در برنامه‌هایی که تاکنون داشته‌ایم سعی کرده‌ایم که این موضوع را رعایت کنیم و تخریب هیچ کاندیدا‌یی را دنبال نکرده‌ایم.

 

ضرغامی با بیان اینکه مانند سالهای قبل برای پرشور شدن انتخابات پیشرو، از مجموع افراد شاخصی که ثبت‌نام کرده‌اند برنامه‌های مختصری را پخش کرده‌ایم اظهار داشت: تا پیش از آغاز تبلیغات برای این کار منع قانونی وجود ندارد و در این بسته‌های خبری سعی کردیم که نقطه نظرات و دیدگاه‌های آنها را اعلام کنیم.

 

رئیس‌صدا و سیما با تاکید بر این مطلب که بعد از اعلام نام رسمی کاندیدا‌ها و تایید آنها از سوی شورای نگهبان، صدا وسیما برنامه‌های خوبی درباره‌ی هر کدام از کاندیدا‌ها خواهد داشت تصریح کرد: در این رابطه با حضور نمایندگان آنها براساس شماره در ارتباط نحوه پخش آن قرعه‌کشی می‌شود و جدول زمان‌بندی برنامه‌های نامزد‌ها برای پخش در صدا و سیما مشخص می‌شود.

 

ضرغامی در پاسخ به این پرسش که صدا و سیما چه برنامه‌ای دارد تا حوادثی که در مناظره‌های انتخاباتی سال 88 رخ داد بار دیگر تکرار نشود؟ گفت:‌ آیین نامه مربوط به چگونگی برگزاری مناظرات و برنامه تبلیغاتی رسانه ملی در ارتباط با انتخابات آماده شده است و در کمیته تبلیغات مستقر وزارت کشور به تصویب می‌رسد و بر اساس آن عمل خواهد شد.

 

توصیه‌ رئیس جمهور به شورای نگهبان

چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵

رئیس جمهور به شورای نگهبان توصیه کرد که در بررسی صلاحیت‌ها طوری عمل کنند تا همه سلایق در عرصه انتخابات حضور داشته باشند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی نژاد در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر این که توصیه شما به شورای نگهبان در آستانه برگزاری انتخابات چیست؟ گفت: بالاخره همه سلایق در انتخابات حضور داشته باشند تا مردم بتوانند به خوبی انتخاب کنند.

 

وی همچنین به اهمیت رعایت قانون اشاره کرد و افزود: همه قانون را رعایت کنند تا انتخابات پرشوری شکلی بگیرد.

 

وی گفت: همه کمک کنید که کشور در یک مرحله بالاتر برود و ارتقاء پیدا کند.

 

رییس جمهور در ادامه گفت: انتخابات فصل تقویت همبستگی ملی، تفاهم و همراهی برای پیشرفت کشور است .

 

وی تصریح کرد: همه باید با همدلی عمل کنیم تا به یک مرحله بالاتر ارتقا پیدا کنیم و مهم این است.

 

احمدی‌نژاد همچنین به این سوال که قوه قضاییه اقدام شما را در همراهی با مشایی درستاد انتخابات تخلف عنوان کرده است، جواب نداد.

 

رییس جمهور در پاسخ به سوال مکرر خبرنگاران در پاسخ به گفته یکی از آنها مبنی بر این‌که آیا نمی‌خواهید امروز مصاحبه کنید؟ گفت:‌ از هوا به این خوبی استفاده کنید.

 

وی در پاسخ به گفته یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که گویی برخی این روزها در مورد هوا و واژه بهار حساسیت پیدا کرده‌اند، خطاب به آن خبرنگار با خنده گفت: پس از این به بعد بگوییم فصل اول سال.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©