Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ برابر با  ۲۹ ژانويه ۲۰۲۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲  برابر با ۲۹ ژانويه ۲۰۲۴

فراخوان سازمانهای حقوق بشری کردستان

برای تعطیلی و اعتصاب عمومی «نه به اعدام!» 

۷ سازمان حقوق بشری فعال در حوزه کُردستان با انتشار بیانیه‌ای مشترک از مردم کُردستان درخواست کرده‌اند که سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ برابر با۳۰ژانويه۲۰۲۴ با برگزاری یک اعتصاب عمومی اجرای حکم اعدام چهار زندانی سیاسی کُرد به نام‌های محسن مظلوم، محمد فرامرزی، وفا آذربار و پژمان فاتحی را محکوم کنند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است :

اعدام‌ها در کُردستان چنان شتاب گرفتە‌اند و ماشین سرکوب جمهوری اسلامی ایران چنان گستاخانە جوانان این سرزمین را درو می‌کند گویی طناب‌دار و زور عریان را برای مجازات دستەجمعی مردم کُردستان و کشتن آزادی و آزادگی و آزادیخواهی و آزادیخواهان ابزار نمودە است. در آخرین مورد، متاسفانه صبح امروز چهار زندانی سیاسی کُرد اعدام شدند و حکم اعدام شش نفر دیگر از زندانیان سیاسی و مذهبی کُرد در دیوان عالی مورد تائید قرار گرفته و احتمال اجرای احکام آنها در روزهای پیش‌رو بالقوه است.

ما جمعی از فعالان و سازمان‌های مدافع حقوق بشر، از تمامی اقشار جامعه کُردستان می‌خواهیم روز سه‌شنبه هفتە جاری، با پیوستن به یک اعتصاب عمومی و سراسری، اعتراض خود را نسبت به این روند غیرانسانی و ضد حقوق بشری نشان دهند. 

هدف از این اعتصاب، نه تنها نشان دادن مخالفت با اعدام‌ بلکه جلب توجه ملی و بین‌المللی به وضعیت نگران‌کننده حقوق بشر در کُردستان و پایان دادن بە حکم اعدام است

ما از تمامی احزاب سیاسی کردستان، سازمان‌های مدنی، نهادهای حقوق بشری و وجدان‌های بیدار در سراسر جهان دعوت می‌کنیم تا پشتیبانی خود را از این اعتصاب، اعلام و و فعالانە، صدای مردم کُردستان در مبارزه برای عدالت و حقوق انسانی باشند.

٢٩ ژانویە ٢٠٢٤ / ۹ بهمن ۱۴۰۲

 

سازمان جهانی کورد

سازمان حقوق بشر هانا

سازمان حقوق بشر هەنگاو

سازمان حقوق بشر کوردپا

کمپین دفاع از چهار زندانی سیاسی کورد

کوردستان تریبونال

مرکز حقوق بشر زاگرس

 

متن این اطلاعیه به زبان کُردی به شرح زیر است :

بانگەوازی ڕێکخراوەکانی مافی مرۆڤ بۆ مانگرتنی گشتی "نا بۆ لەسێدارەدان!"

ئێعدامەکان لە کوردستاندا هێندە خێرایی وەخۆ گرتووە و ماشینی سەرکوتی کۆماری ئیسلامی ئێران هێندە بێ بەزەییانە، گەنجانی ئەم نیشتمانه قوربانی دوکات، وەک ئەوەی پەت و هێزی ڕووتی بەکارهێنابێت بۆ سزادانی دەستەجەمعی خەڵکی کوردستان و کوشتنی ئازادی، ئازادبوون، ئازادیخوازی و ئازادیخوازان. لە دوایین تاواندا، کۆماری ئیسلامی سەر لە بەیانی ئەمڕۆ چوار بەندکراوی سیاسی کوردی لە سێدارەدا.

ئێمە، کۆمەڵێک لە چالاکوانان و ڕێکخراوەکانی مافی مرۆڤ، داوا لە هەموو چین و توێژەکانی کۆمەڵگای کوردستان دەکەین کە لە ڕۆژی سێشەممە، بە بەشداریکردن لە مانگرتنێکی گشتی و سەرتاسەری، ناڕەزایەتی خۆیان بەرامبەر بەم پڕۆسە نامرۆڤانە و دژە مافی مرۆڤە پیشان بدەن.

مەبەست لەم مانگرتنە، وێڕای نیشاندانی دژایەتیی لەسێدارەدان بەگشتیی، ڕاکێشانی سەرنجی نیشتمانیی و نێودەوڵەتی بۆ دۆخی ترسناکی مافی مرۆڤ لە کوردستان و کۆتاییهێنان بە ئێعدامە.

بانگهێشتی هەموو لایەن و حیزبە سیاسییەکان و ڕێکخراوە مەدەنییەکان و دامەزراوەکانی مافی مرۆڤ و ویژدانی بەئاگاکان لە هەموو جیهان دەکەین بۆ پاڵپشتی ئەم مانگرتن و ڕاگەیاندنە کە هەڵسوڕاوانە، دەنگی خەڵکی کوردستان بن لە خەبات بۆ دادپەروەری و مافی مرۆڤ.

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©