Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ برابر با  ۱۲ نوامبر ۲۰۱۵
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴  برابر با ۱۲ نوامبر ۲۰۱۵
فرق ما با شما خانم احلام

فرق ما با شما خانم احلام

 

گیلانک رویانی

 

چندی پیش «احلام» یک خواننده زن اماراتی در توئیتر خود ضمن حمله به ایرانیها – نه فقط جمهوری اسلامی- از جمله نوشت: حرم(مکه) خط قرمز من است، آل سعود خط قرمز من است، عربستان خط قرمز من است … شما شیعه ها بهتر است در “حسینیه ” های خود بمانید…. افراد پست دق کنند! ای مردم عربستان! یک عزم ملی لازم است. و اشاره نمود که ۵ میلیون هوادار دارد.

 

خانم احلام!

ما با شما فرق داریم!

اینکه به سبب حوادث تاریخی دور و نزدیک متاسفانه در دل بسیاری از ما ایرانیها و اعراب کینه از همدیگر نهفته است و گاه این کینه به حد نژادپرستی میرسد بر کسی پوشیده نیست. اما هنرمندان واقعی و قابل احترام در تمام دنیا ضمن علاقه به فرهنگ و سنن کشور خود معمولا آدمهایی بشردوست هستند و خواستار دوستی ملل، و نه همراه و همزبان سران مستبدی که منافعشان در دامن زدن به دشمنی ملل هست. و مهمتر از همه جذب تبلیغات دولتی و مذهبی نشده و بدتر از آن خود را به پول و شهرت نمی فروشند. باید اشاره کنم که روحیات، فرهنگ و روان شناسی ما ایرانیها با شما ساکنان اطراف خلیج فارس (نه همه اعراب) خیلی فرق دارد. حدود ۳۰۰ میلیون عرب وجود دارد (تازه من اعراب شیعه را حساب نکردم تا خیالتان از این بابت راحت باشد) که اگر خوب دور و برتان را نگاه کنید حداقل ۲۵۰ میلیون از آنها درگیر فقر و فلاکت و جنگ و ترور هستند. شما با این پشتیبانی از آل سعود و دیگر شیخهای نفتی و مولتی میلیاردر دارید خاک به چشم این ۲۵۰ میلیون می پاشید. اشاره کردم که خوشبختانه روحیات ما با شما اعراب نفتی خیلی فرق دارد. معروفترین و محبوبترین شعرا ، نویسندگان و هنرمندان ما کسانی بوده و هستند که از قدرت دولتی و مذهبی فاصله دارند.. یک خواننده ای داریم که محبوب بود و بسیار طرفدار داشت. یکبار در یک مجلس که آن رئیس جمهور عوضی ما احمدی نژاد هم بود با او دست داد. طفلک نه تنها طرفدارانش را از دست داد بلکه تقریبا فراموش شد و کمتر از او گفته و شنیده می شود. ۵ میلیون طرفدارتان را به رخ نکشید. دلم گواهی میدهد که آن ۲۵۰ میلیون نفر عرب درگیر فقر و ترور با توجه به “خط قرمز هایتان” شما را آدم خریده شده و یا حداقل بی خاصیتی به حساب می آورند.

 

مفتی ها و سران کشورهای عربی خلیج فارس با تفکرات قرون وسطایی شان بارها فتواها و شعارهای تند ضد مردم ایران و مجوس و شیعه و گاه دستور قتل عام داده اند و امثال شما آنها را خط قرمز خودتان میدانید. اما ما پس از هر فتوا و پرگویی رهبران مان برایشان هزاران جوک میسازیم و به ریش شان میخنیدیم. اصلا حس قوی آزادیخواهی و مقاومت مان نمیگذارد آن کاری را که سران مان توصیه میکنند بکنیم . بلکه آن کنیم که سران ما نمی پسندند.

 

بگذریم از تعداد انگشت شمار زنانی که ابزار تبلیغاتی شیوخ نفتی می باشند و پُز مدرنیسم میدهند، شما میدانید و همه مردم دنیا میدانند که زنان در کشورهای شما از هیچ حقوقی برخوردار نیستند، من از حق رانندگی و انتخاب شدن و امثال آن که بسیار اتوپیایی است نمیگویم بلکه از عبور زن از این طرف خیابان به آنطرف بدون همراه مرد “محرم” میگویم. آنوقت این شیوخ، خط قرمز زنی مثل شما هستند.

اما اکثریت زنان ما بجای خط قرمز خواندن شیوخ و مفتی های ایرانی مان علیرغم فشار، تهدید، زندان و شلاق هر روز با آنها درگیر میشوند و تمام تلاشهای ۳۰ ساله آنها برای خانه نشین کردن زنان را تاکنون با مبارزه و مقاومت خنثی کرده اند. آری در عربستانی که خط قرمز شماست زن حق رانندگی ندارد اما زن ایرانی راننده اتوبوس میشود و کشور زیبا و بزرگمان را از شمال تا جنوب می نوردد. حتما نمیدانی که سطح سواد و دانش آکادمیک و دانشگاهی در ایران بسیار بالا است. و علیرغم فشارها و تبلیغات ۳۰ ساله سران ما بیش از نصف دانشجویان ما زنان هستند. اسلام قضاوت توسط زنان را ممنوع کرده است. اما زنان ما راه های مناسب برای دور زدن این سد را هم یافته اند و وکیل میشوند، هزاران زن وکیل داریم که علیرغم تهدیدها از حقوق زنان و گاه از فعالین سیاسی در دادگاه ها دفاع میکنند.

 

از شیعه و حسینیه گفتی. اینجا هم ما با هم خیلی فرق داریم. مردم ما هیچ همراهی و همدلی با تبلیغات سران و مفتی های مان ندارند. بیشتر مردم کشور ما خودشان را با ایرانیت تعریف میکنند و نه با شیعه یا دیگر مذاهب. اعراب نفتی دور و بر خلیج فارس فکر میکنند که مثلا با بمب گذاری در مساجد شیعیان و یا کشتن شیعیان عراق، لبنان، یمن، سوریه و یا هرجای دیگر ایرانیها به عزا خواهند نشست. اتفاقا برعکس و متاسفانه اغلب هموطنان ما خیلی هم خوشحالند که اعراب به جان هم افتاده و عرب عرب را میکشد. البته دلیل این ذهنیات منفی ایرانیها نسبت به اعراب فقط مربوط به گذشته نمیشود، فعالیتهای مخرب وتبلیغات آل سعود و دیگر شیوخ نفتی در چند سال اخیر علیه مردم ما نیز نقش به سزایی در ایجاد این ذهنیت دارد. گفتی بهتر است ایرانی ها بجای رفتن به مکه در حسینیه های خودشان بمانند. از این توصیه ات بسیار خوشم آمد. خودم مذهبی نیستم، اما اگر بودم حتما به توصیه ات عمل میکردم. براساس آمارهای سازمان حج ایران که چند وقت پیش منتشر شد ایرانیها با رفتن به حج سالانه حداقل ۵۰۰ میلیون دلار توی جیب آل سعود میریزند. فکر میکنم با توجه به فعالیتهای نفرت انگیز آل سعود علیه ایران، یک ایرانی اصیل و میهن دوست دیگر نباید به حج برود و حداقل سالی ۵۰۰ میلیون دلار از بودجه آل سعود برای تبلیغات ضدایرانی و تروریست پروری اش بکاهد. حتما صوابش بیشتر خواهد بود و اگر خدایی باشد حتما تشویق شان خواهد کرد. بگذریم از خطرات دیگری که جانشان را این حج رفتن تهدید میکند. همین امسال سه حادثه ناگوار در مکه اتفاق افتاد که جان چندین هزار نفر را گرفت. آل سعود پس از این همه سال تمرین، هنوز عرضه برنامه ریزی و اجرای یک حج بی خطر برای زائران را ندارد. البته مقصر هم نیستند. پول بادآورده نفت و عادت به زندگی انگلی نگذاشته تا به تولید و سازندگی عادت کنند. البته باستثنا “تولید” انواع جانوران ماقبل تاریخی مثل بوکو حرام، داعش، الشباب ، القاعده، الکوفت و الزهرمار. گفتم مذهبی نیستم و برایم مسیحی، یهود مسلمان شیعه و سنی فرقی ندارد. اما برای شمای هنرمند که موضع سیاسی هم گرفتید و خطوط قرمزتان را هم رسم کردید سئوال پیش نمی آید که چرا تمام این جانورانی که عملیات انتحاری میکنند ، از کشتن زن و بچه، سوزاندن و گردن زدن مخالفان لذت میبرند و با افتخار فیلمش را هم پخش میکنند همگی از گروههای سنی هستند؟ آیا شده که لحظه ای بشینید و فکر کنید این هیولا ها را در آغاز کی بوجود آورد و هنوز هم به برخی از آنان کمک تسلیحاتی، مالی، اطلاعاتی و لجستیکی میدهد؟ مطمنئم بعد از چند دقیقه تفکر اگر با خودتان صادق باشید تصاویر آل سعود و دیگر شیوخ نفتی به ذهن تان خطور خواهد کرد.

 

علیرغم ساختن صدها فیلم ضد ایرانی، نوشتن صدها کتاب ضد ایرانی و سفارش مقالات ضد ایرانی در بزرگترین نشریات دنیا، نصب گرانترین پوسترها بر دیوار ساختمانهای بزرگ بویژه در آمریکا برعلیه ایران با پول شیوخ نفتی حاشیه خلیج و لابی اسرائیل درآمریکا و از آنطرف براه انداختن تبلیغات وسیعی در دنیا برای مجذوب جلوه دادن چهره سیستمهای بشدت عقب مانده ، ضد زن و تروریست پرورشان، جو ضد عربی در بین مردم اروپا و آمریکا شدت بیشتر پیدا کرده است. متاسفانه در دعواها و مشاجرات روزمره بین جوانان اروپایی حتی در مدارس ابتدایی اخیرا فحش جدیدی وارد شده است: «عرب» و نه مثلا ایرانی، یا ویتنامی، بلکه «عرب» شده است یک فحش. به گمان من گسترش این فحش ربطی به اعراب کشورهایی مثل مصر، الجزایر، مراکش، تونس و امثال آنها ندارد، بلکه عامل اصلی آن سیاستهای شیوخ حاشیه خلیج فارس است که تنفر آفریده است. وگرنه طفلک آن عربهای دیگر سالهاست که از زمان فروپاشی سیستم استعماری در اروپا اسکان داشته و عموما مثل دیگر مردم با کار شرافتمندانه زندگی میکردند و «عرب» فحش محسوب نمیشد. اعراب ساکن اروپا هم بسیار از سران شما صدمه دیده اند، هزاران نفر از جوانان از طریق شبکه یارگیری در مساجدی که با پول عربستان ساخته شده به داعش که آن هم دست پرورده چموش آنهاست پیوسته و می پیوندند تا بروند به جنگی که “عرب عرب را میکشد”. فکر میکنم روزی “بهار واقعی عربی” فرا خواهد رسید و آن ۲۵۰ میلیون عرب یقه شیوخ نفتی را خواهند گرفت. اصلا هیچ به ذهنتان خطور میکند که اگر یک دهم درآمد سرسام آور نفتی اعراب حاشیه خلیج فارس صرف سازندگی در کشورهای عربی میشد آنوقت ۳۰۰ میلیون عرب خوشبخت داشتیم و نه جنگ زده و بی خانمان؟

 

شیوخ و مفتی هایتان تلاش زیادی میکنند تا مشکلات و بدبختی اعراب منطقه را که خود عامل آن هستند به گردن ایران بیاندازند. شکی نیست که جمهوری اسلامی در امور کشورهای منطقه دخالت میکند. اما بزرگنمایی آن درواقع رد گم کردن است. اگر دل سرانتان برای “اعراب” میسوخت،  یقه آنهایی را که کشورهای عربی مثل عراق و لیبی را کوبیدند و و این کشورها را به صحنه عرب کُشی تبدیل کردند میگرفتند و نه اینکه پول زبان بسته را تقدیم شان کنند و سلاح بخرند و پایگاههای نظامی تحویل شان بدهند تا بیشتر عرب بکشند. مشکلات شما ربطی به ایران ندارد، ۶۰ سال است اسرائیل با کمک مالی، تسلیحاتی و دیپلماتیک به کشتار مستمر مردم زجردیده فلسطین مشغول است، چندین سال است که نوار غزه در محاصره به سر میبرد و مردم بدون آب، برق، دارو و غذا جان میدهند و هراز چندگاهی بمب هم برسرشان ریخته میشود. اما شیوخ و مفتی هایتان به اینجا که میرسند کر و کور و لال میشوند.

 

ما ملت «ذلیل پستی» نیستیم، برعکس بسیار سربلند و به موقعش مغروریم، و مهمتر از همه بسیار جان سختیم و عاشق زندگی، و عشق به زندگی و جان سختی راز بقای این ملت کهن میباشد. ملل و کشورهای زیادی در منطقه ما در ۲، ۳ هزار سال اخیر بودند که دیگر وجود ندارند و یا تغییر هویت داده اند. اما ما ماندیم. راه دور نروم، ۳۰ سال است که در تحریم جهانی هستیم و سالهاست که تقریبا تمام تجارت خارجی و سیستم بانکی ما تحریم است. دیدید که ما هنوز پابرجاییم و استوار. فکر نکنید که این رژیم اسلامی بود که مقاومت کرد. نه، اتفاقا بسیاری از آنها از راه همین تحریمها پول های کلانی به جیب زدند و آقا زاده هایشان در ایران و دیگر نقاط دنیا صاحب دارایی های کلان شدند. بلکه این ملت ما بود که دچار آشفتگی نشد و مثل همیشه راههایی برای ادامه زندگی پیدا کرد. فکرش را بکنید تمام داراییهای شیوخ تان را مسدود کنند و سیستم بانکی شان را ببندند و تجارت خارجی شان را تحریم کنند. باور کنید بعداز چند ماه اگر گوشت همه تان را حلال نکردند شانس آوردید. درباره پایداری و استقامت مان اشاره کنم که در چهار قاره آسیا، آفریقا، آمریکا و اقیانوسیه تنها دو کشور هستند که مستعمره نشدند که یکی شان ایران است. استعمارگران با لشکر کشی و خریدن بسیاری از سیاستمداران و آخوندهایمان تلاش کردند اما موفق نشدند. خوار و ذلیل رهبرانتان شدند که میبینند علیرغم تمام تبلیغات و پول خرج کردنها در همراهی با لابی اسرائیل برای ادامه تحریم مردم ما در همین یک ماه صدها نفر از سیاستمداران و بازرگانان اروپایی عازم کشورمان شدند و ما دوباره ملتی” با فرهنگ و باسواد” شدیم. بگذریم از اینکه اروپا «عروس هزار داماد» است و بسته به منافع خود هرشب با کسی می خوابد.

 

به “عزم ملی” در عربستان اشاره کردید. در مملکتی که هنوز حرمسرا است و نیمی از جمعیت کشورش بدون همراه مرد حق رفتن به فروشگاه و بدتر از آن رفتن به آنور خیابان را ندارد صحبت از عزم ملی بیشتر شبیه به جوک است.

با توجه به آنچه نوشتم معنای خطوط قرمز شما یعنی حمایت از حرمسرا، بی حقوقی مطلق زنان، حمایت از ترور، کشت و کشتار، سربریدن ها و با افتخار پخش آن در رسانه ها، منفجر کردن کودکان و دیگر مسافران هواپیماها، حمایت از ایجاد تنفر در بین مردم منطقه، حمایت از “کینه شتری” رهبرانتان با مردم ایران و همسویی با جنگ طلبان. فرق ما با شما این هست که شما بلند گوی شیوخ و مفتی های تان میشوید اما ما با سران مان درگیر.

هنوز دیر نیست. هرجا ظلم و فشار و تبعیض هست مطمئن باشید زمینه برای جنبشهای اجتماعی هم هست. لازم نیست حتما کارهای بزرگ انجام داد، جمهوری اسلامی میخواست نوروز و دیگر جشنهای باستانی ما را ممنوع کند مردم مفصلتر جشن گرفتند. خواستند زنان را خانه نشین کنند زن ایرانی راننده اتوبوس شد. قضاوت توسط زنان را ممنوع کردند زنان ما وکیل شدند. دختران ما علیرغم فشارها قهرمان فوتسال آسیا شدند، شاید بیشترین کارگردان زن سینما و تئاتر در جهان را داریم. اوایل میخواستند شطرنج را هم حرام اعلام کنند که همین هفته جوان ایرانی قهرمان شطرنج جوانان جهان شد. اینها شاید با اهمیت به نظر نیایند اما همگی نشان از اصرار مردم ما و بویژه زنان ما به حضور در تمام عرصه ها و نه گفتن به سران ماست . در کشورهای شما علیرغم تمام تضییغات و فشارها بویژه علیه زنان تاکنون در تاریخ موجودیت تان یک حرکت اجتماعی و مدنی برای احقاق حقوقشان شکل نگرفته است. زنان ما حداقل ۷۰ سال است که سابقه ایجاد تشکل داشته و یکی از علل موفق نشدن رژیم ما در خانه نشین کردن شان همین سابقه شرکت در تحولات اجتماعی و مدنی می باشد. اگر شرایط برای بروز حرکت های اجتماعی و مدنی وجود داشته باشد هنرمندان مسئول، انساندوست و با شرف با توجه به محبوبیت شان (که گفتید دارید) و مخاطبان زیادی که دارند می توانند نقش مهمی در ایجاد جرقه های آغاز این حرکت ها داشته باشند. گفتم لازم نیست کار بزرگی انجام دهید. مثلا روزی بروید در ریاض یا جده  رانندگی کنید. یا اگر هراس دارید حداقل بلند گوی آنان که از رانندگی تو می ترسند نباشید.

ـــــــــــــــــــــــــــ

برگرفته از:«روشنگری»

آبان ۱۸ام, ۱۳۹۴

http://www.roshangari.net/?p=47469

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©