Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ برابر با  ۲۴ ژانويه ۲۰۲۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲  برابر با ۲۴ ژانويه ۲۰۲۴

نجف روحی

رفیقی که از جان مایه می گذاشت

 

نجف روحی ، همکار سایت روشنگری، رفیقی که به جان مایه می گذاشت ، امروز در میان ما نیست!

نجف گرامی ما از روزی که ایده راه اندازی چنین سایت فراگروهی و فراسازمانی در بیش از دو دهه پیش، (نوامبر ۲۰۰۲) در دستور کار قرار گرفت ، به شدت از آن استقبال کرد و پذیرفت که ستون یا بخش محیط زیست را دنبال نماید . اسم روشنگری برایش پیامد عرصه فعالیت جمعی بود و بدان بشدت به دیده احترام می نگریست!

او برای پیدا کردن ستون خبرهای خودش به جد و به جان مایه می گذاشت و همواره تازه ترین خبرها را شکار می کرد و آنها را رصد می نمود و به پردازش در می آورد و در سایت جا می داد . حضورش همواره روشنی بخش سایت ما بود .

نجف کارگر میکانیکی کار آزموده و بغایت خویشتندار بود. محیط کارش با فضای کارو دستهایش با آچار و رنگ و موس کامپیوتر همسو بود ، به محض فارغ شدن از کار و سر دادن قهوه ای، در کیوسک محل کارش، دنبال کار خبر بود و راست و ریس کردن انجام مسئولیتی که متعهد شده بود .

دوست شفیق مان حدود ده سال پیش به دنبال عارضه گرفتگی رگ های قلبش ، کارش به بیمارستان و پزشک وعمل بازافتاد . بعد از چندی که انجام این عمل صورت گرفت ، روزگار خوش ندید. بیماری جان سختی به جسم و جانش نشست و او همچنان به کار و زندگی و فعالیت اجتماعی و آرزومندی آنچه در سر می پروراند ادامه می داد .

اسباب دلخوشی او سر کردن با نوه هایش و بار سفر بستن و به مناطق گرم سفر کردن بود تا از سرمای سرد سوئد خود را محافظت نماید . سفر او به جرقه ای می مانست ، به محض دست پیدا کردن به بلیط ارزان گریزی میزد وتنش را به گرما می داد و بر می گشت و باز کار بود و کار …

طی سال های اخیر بدلیل فرسودگی جسمی حجم کارش کمترشده بود ولی امید او به زندگی و تحولات پیشروی در درون جامعه از پس خیزش رو به تعالی جنبش “زن-زندگی-آزادی” امیدواری دراو رو بفزونی نهاد . افسوس که دیگربار این اواخر( دسامبر۲۰۲۳) کارش به بیمارستان کشیده شد. بدلایل شرایط ویژه و حسابگری امور بیمارستانی ، نمیشد به ملاقاتش رفت . مرتب از طریق تلفن جویای حالش می شدیم . با همه ناتوانی جسمی و مصرف بالای مرفین برای کاستن درد ، بغایت امیدوار به نظر میرسید . بعداز آخرین عمل جراحی که بر روی او صورت گرفت ، بعد از ساعاتی منتهی به خونریزی شد و سرانجام در روز جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ برابر با   ۱۹ژانويه ۲۰۲۴،قلب پر طپش او از کار باز ماند و زندگی اش رو به خاموشی گرائید.

برای بازماندگانش- دوستانش- نوه ها و فرزندان عزیزش ایرن و آنالیزا ، از دست رفتن بابا نخف را با تاثر یاد می کنیم.

پرونده گشاد دستی پُرتلاش او در نزد ما همواره گشوده مانده و خاطره همراهی های او در جمع یاران سایت روشنگری همیشه با چهره خندان او همواره همراه است . یادش گرامی باد

یاران سایت روشنگری

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©