Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ برابر با  ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱  برابر با ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲
اختلاف واقعا بر سر چیست؟

دیدگاه ها پیرامون مباحثات کنگره ۲۷ سازمان

 

اختلاف واقعا بر سر چیست؟

ع. قلی افسری

 

رفقایی با بی مبالاتی و حتی باید گفت در نهایت بی مسئولیتی، با شلوغ کردن و سعی در ساده سازی اختلاف و محدود کردن آن در حد یک مجاد له ی غیر قابل درک برای فعالین جنبش کارگری و سوسیالیستی تحت عنوان «مصوبه ی دوکنگره ی قبلی» که در سایت سازمان در بالای ستون چهارم با نام یادآوری ضروری درج شده

« یادآوری ضروری

سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) هیچ مجرای رسمی و پوششی برای تماس فردی با فعالان داخل کشور ندارد ، زیرا به اعتقاد ما ، چنین تماس هایی (از هر طرف که باشند) می توانند فرصت و بهانه ای برای پرونده سازی های رذیلانه دستگاه های سرکوب جمهوری اسلامی فراهم آورند و زندگی و مبارزات شجاعانه فعالان (صنفی و سیاسی) داخل کشور را به مخاطره بیندازند. بدین وسیله اعلام می کنیم که سازمان ما هیچ کانال تلگرامی و اینستاگرامی عمومی و رسمی یا پوششی ندارد، و مواضع سازمان و ارتباطات آن از طریق رسانه ها و ارگان های رسمی سازمان اعلام می شود.»

و طرح مشکل امنیتی داخل و خارج، قصد کرده اند تا ماهیت واقعی اختلاف را دور بزنند.

اما انتشار پیش نویس سند هیئت اجرائی سازمان برای ارائه به کنگره بیست و هفتم سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) با عنوان « تحولات سیاسی جامعه و وظایف ما» و نوشته ی رفیق ارژنگ بامشاد با نام « آیا دیوارهای داخل و خارج از کشور فروریخته اند؟ » در سایت سازمان، خوشبختانه آن چه را که میخواسته اند از دید فعالان کارگری و سوسیالیست پنهان کنند، نا خواسته آشکار ساخته اند.

در واقعیت امراختلاف نه برسرمسایل امنیتی میان داخل و خارج و یا آن « یادآوری ضروری...» بلکه بر یک سوال اساسی استوار است:

آیا عنصر مرکزی وظایف دوران کنونی نیروهای چپ و سوسیالیست همگرایی، اتحاد بزرگ طبقاتی، تقویت جنبش های مطالباتی و اعتراضی، اتحاد نیروها و فعالین چپ بر پایه حمایت از جنبش های کارگران و زحمتکشان کشور برای آزادی و سوسیالیسم و شکل دادن به آلترناتیو مستقل اکثریت عظیم مردم است؟ (*)

  و یا

سنگر گرفتن در محافل و فرقه های ایدئولوژیک مداوم کوچک وایزوله شونده ی خود بدون پایه ی طبقاتی و در بهترین حالت انجام وظایف پشت جبهه ای و حمایتی از کارگران و زحمتکشان، به تنهایی یا پس از چانی زنی های ماراتونی ایدئولوژیک – فرقه ای، بر سر این یا آن کلمه اززرادخانه فرقه برای افشای رژیم افشا شده و صدور اعلامیه های حمایتی و یا محکومیت.

این اختلاف در میان ما جدید نیست و سابقه ی طولانی دارد. متاسفانه سالها بدلیل انشعابات نا روشن غیرسیاسی در مجادلات ایدئولوژیک - فرقه ای غیر مرتبط با منافع و مصالح کارگران و زحمتکشان زیر خروارها گرد وخاک مدفون بود و اینجا و آنجا سرباز میکرد.

اما حالا که با سلطه ی تکنولوژی های ارتباطی جدید و ظهور شبکه های اجتماعی متعدد، جهان ما به لحاظ ارتباطات به یک دهکده تبدیل شده وهمه و واقعا همه در هر لحظه و در هر مکان، بدون مانع زمان و مکان، امکان تماس و گفتگو دارند و پس از دیماه ۹۶ که روح و شبح انقلاب دوباره در کوچه پس کوچه ها، خیابانها و محیط های کارپرسه میزند، میلیونها انسان مطالبه گررا به حق طلبی و جنبش درآورده و تشکل های مستقل توده ای با شجاعت و مهارت موجودیت رژیم را به چالش کشیده اند، دیگرنمیشود از ضرورت تعیین تکلیف در مورد اینکه کدام طرف از سوال بالا هویت و بود وباش ما کمونیستها و سوسیالیستها و فعالین کارگری را تعیّن میبخشد، فرار کرد.

این سوال نه تنها در مقابل ما و کنگره ی ۲۷ ما قرار گرفته است، بلکه سوالی است برای تعیین تکلیف همه ی فعالین جنبش کارگری و سوسیالیستی ایران در شرایط کنونی. امید که با مداخله ی همه ی  کسانی که خود را در جواب به این سئوال اساسی شریک میدانند، به نتایج مفید در مبارزه برای طبقه ی خودمان دست یابیم.

 

ع. قلی افسری

۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲

(*)-قطعنامه پیشنهادی جمعی از اعضای سازمان به کنگره ۲۷ سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) تحت عنوان « در باره مهم ترین و مبرم ترین وظایفِ شرایط کنونی »

https://www.rahekargar.net/browsf.php?cId=1031&Id=143

 

 

 

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©