Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ برابر با  ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸  برابر با ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹
ادامه اعتصاب کارگران هفت تپه

موج گستردۀ احضارها و اخراج ها در هفت تپه

 

ادامه اعتصاب کارگران هفت تپه

 

 

کارگران هفت تپه در اعتراض به اخراج همکاران خود همچنان در اعتصاب هستند.

بر اساس گزارش رسیده امروز دوشنبه کارگران هفت تپه علی رغم تهدید و احضار توسط پلیس امنیت، همچنان به اعتصاب خود ادامه دادند.

کارگران اعتصابی در روز هفتم اعتصاب، مثل روزهای گذشته در محوطه صنعتی شرکت دست به تجمع زده اند.

 

اعتراض_اعتصاب_تشکل_حق_مسلم_ماست_

اسماعیل_را_گرفتن_ما_همه_بخشی_هستیم_

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۸ مهر ۹۸

..........................................

تجمع کارگران نیشکر هفت تپه، روز یکشنبه ۷مهر ماه ۹۸

 

نان_کار_آزادی

حق_مسلم_ماست

 

اعتراض_اعتصاب_تشکل_حق_مسلم_ماست_

 

کارگران نیشکر هفت تپه امروز یکشنبه ۷ مهر ماه ، در حمایت از کارگران اخراجی نیشکر هفت تپه و همچنین عدم کار امدی بخش خصوصی، در محوطه صنعتی روبروی دفتر مدیریت دست به تجمع زدند.

 

۷ مهر ۹۸

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

.........................................................

لیست اولیه از ۱۵۰ نفر اخراجی

 

براساس اطلاعات رسیده  نزدیک به ۱۵۰ کارگر دیگر در شرف اخراج از کار یاد به قول کارفرما، عدم نیاز وتمدید نکردن قرارد مجدد، از کار اخراج میشوند.

 اسامی که درج شده است لیست اولیه

کارگرن اخراجی است . لازم به توضیح است که این ۱۵۰ نفر جدا از ۲۰ نفر اخراجی هستند که قبلا اعلام شده است

در صورت امکان دسترسی به سایر افرد اخراجی اسامی به اطلاع همکاران خواهد رسید

۸ مهر ۹۸

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

 

اسامی تعدادی از ۱۵۰ نفر که توسط کارفرمای نیشکر هفت تپه حکم اخراج  آنها صادر شده است عبارتند  از:

 

۱_فریدون هاشمی محمودی۲_محسن حیدری راد۳_جاسم بنی چعب۴_توفیق حیدری الکثیر۵_عظیم کثیر۶_پیمان نوروزی۷_بشیر الکثیر۸_فواد الکثیر۹_موسی الکثیر۱۰_مهدی الکثیر۱۱_احمد الکثیر بدوی۱۲_مهدی صحناوی۱۳_سمسام الکثیر۱۴_حمید چنانی ۱۵_سید قاسم پرواز۱۶_احمد کرد۱۷_هادی مجدیان نسب۱۸_عباس عقابی ۱۹_سید ایوب تفاخی(کشاورزی)۲۰_یعقوب سعدی(زیر بنایی) ۲۱_سید اسماعیل جعاوله(زیر بنایی)۲۲_منصورسعده(کشاورزی)۲۳_عدنان منصوری(تجهیزات)۲۴_حسین حمدانی(تجهیزات)۲۵_یوسف خانه شیر(تجهیزات)

......................................................................................

 

احضار بیش از بیست نفر از کارگران اعتصابی به پلیس امنیت شوش

 

با حضور پلیس اطلاعات و امنیت در حراست شرکت با همکاری  شکوهی مسئول حراست شرکت از طریق اداره مذکور، ۲۰ نفر از  کارکران به صورت تلفنی احضار شده اند

 کارگران احضار شده باید  فردا  دوشنبه ساعت یازده صبح  در محل پلیس امنیت شوش حاضر شوند.

 

براساس خبرهای دریافتی،  اسدبیگ یکی از کارفرماهای شرکت درخواست مذاکره با کارگران اخراجی را داشته است که این درخواست توسط کارگران رد شده .

 

کارگران  در جواب به اسدبیگ گفته اند  که ما خواهان بازگشت به کار  بی قید وشرط تمامی همکاران اخراجی خود هستیم .

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، احضار وتهدید کارگران را شدیدآ محکوم کرده وخواهان باز گشت به کار تمامی این عزیزان زحمت کش وشریف میباشد .

 

۷ مهر ۹۸

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

.........................................

 

خبر تکمیلی در ارتباط با احضار کارگران  هفت تپه

:احضار ۴۰ نفر از کارگران نیشکر هفت‌تپه

 

 در گزارش قبلی اعلام کردیم که ۲۰ نفر از کارگران نیشکر هفت تپه احضار شده اند که روز دوشنبه خود را به پلیس اطلاعات  امنیت شوش معرفی کنند.

 

 بر اساس آخرین خبر دریافتی تعداد کارگران احضار شده حدودا ۴۰ نفر می باشد.

 تمام کارگران احضار شده باید روز دوشنبه ساعت ۱۱ خود را به پلیس اطلاعات  امنیت شوش معرفی کنند.

 اخبار تکمیلی از همین طریق به اطلاع عموم خواهد رسید

 

۷ مهر ۹۸

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

.......................................................

 

اعلامیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

 

احضار بیش از ۲۰ تن از کارگران اعتصابی نیشکر هفت‌تپه به پلیس امنیت شوش،

ضعف و ناتوانی در پاسخگویی به مطالبات کارگران هفت تپه است.

 

کارگران نیشکر هفت‌تپه در سال‌های گذشته به دلیل ناکارآمدی مدیریتی و عدم پرداخت مطالبات انباشته بطور مرتب دست به اعتراضات صنفی زده‌اند که نه تنها از سوی کارفرما پاسخی مناسب دریافت نکرده‌اند بلکه با بهره‌گیری از عوامل امنیتی و قضایی تعدادی از این کارگران معترض از جمله اسماعیل بخشی درزندان هستند و از سوی محاکم قضایی محکوم به حبس‌های سنگین شده‌اند.

 

از هفته گذشته تا به امروز کارگران نیشکر هفت‌تپه به علت اخراج ۲۰ تن از همکاران خود و عدم پرداخت حقوق و لغو خصوصی‌سازی دست به اعتصاب زده‌اند و با توجه به احضارها و فشارها همچنان با اتحاد و همبستگی به اعتصاب خودشان برای پیگیری خواسته‌هایشان ادامه داده‌اند بطوری که دیروز ۶ شهریور حتی صدا و سیما هم مجبور شد با کارگران مصاحبه‌ای انجام دهد. اما متاسفانه امروز از  طریق کانال تلگرامی سندیکای نیشکر هفت‌تپه با خبر شدیم که بصورت گروهی کارگران معترض را به نهادهای امنیتی احضار کرده‌اند و این برخوردهای امنیتی و پلیسی با خواسته‌های بحق کارگران، نشانگر پاسخگو نبودن مسئولین نسبت به حقوق و مطالبات کارگران می‌باشد.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد مجددا تاکید دارد احضار و بازداشت و برخوردهای پلیسی و امنیتی با کارگران نیشکر هفت‌ تپه که خواسته‌ها و مطالباتشان تماما بحق و صنفی می‌باشد،  محکوم است و خواستار بازگشت به کار کارگران معترض اخراجی و لغو احکام محکومیت در مورد اسماعیل بخشی و محمد خنیفر و عدم تعقیب کارگران از سوی عوامل امنیتی است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

.................................................

دوستان وهمکاران گرامی

درود بر شرفتون         درود برغیرتتون

امروزشنبه ۶مهرماه تجمعی غرورآفرین داشتید وبرگ تازه ای درتاریخ مبارزات کارگری کشورگشودید. نشان دادید کارگرهفت تپه با کلمه(به من چه)بیگانه است وقلب اوسراسرعشق است نسبت به همکاروهم نوع خود.

اما نکته ای که این روزهابه چشم می آید این است که هرروزیکی ازهمکاران با تفکرونظرات متفاوت و مختلف ولی وحدت آفرین سخنرانی می کند واین نقطه قوت اعتصابات اخیراست ودراینجا از تمام همکارانی که قدرت سخنرانی دارند، دعوت می کنیم درروزهای پیش روبه میدان بیایند تا فشار روی یک شخص نباشد ولازم به یاد آوریست کارگران عزیز درصورتی که  مشکلی برای آنان پیش بیاید تا پای جان از آنان حمایت بکنیم. کارگران نشان داده اند همانطورکه از۲۰نفراز همکاران اخراجی خود حمایت‌کرده اید ازسایرنفرات هم باقوت دفاع خواهیم کرد.

اما دراینجا یک خواهشی که ازهمکاران عزیزداریم این است که حداقل (۳ )ساعت تجمع اعتراضی خود را حفظ بکنیم وهمچنین خواهشی که ازسایرهمکاران که شیفت عصرکاروشب کارهستند علی الخصوص نیروهای حراست و نیروهای کشاورزی در شیفت روز اگر شده حتی برای یک ساعت درتجمع حضوریابند تا وحدت وهمدلی بیشتروباعث دلگرمی سایرهمکاران درواحدهای دیگرشوند.

واما دوستانی که دراتاق های استراحت می خوابید، این خواب، خواب غفلت است واین خوابیدن وعدم همراهی باهمکاران باعث ضعف سایردوستان‌می شود و درآخرهمه از آن ضربه می خوریم و دودش به چشم شماهم خواهد رفت،پس ازخواب غفلت بیدارشوید وفردا به همکاران خود بپیوندید.

واما دراخرامروز خبرنگارصداوسیما درشرکت حضوریافت.

ما که به این سانسورچی ها اعتماد نداریم ،با این حال ما برای چندمین بارحسن نیت خودمون را نشون دادیم وبه جای مصاحبه بارسانه های خارجی، با رسانه ملی مصاحبه کردیم، امیدواریم رسانه ملی با صداقت سخنان کارگران وحرف دل آنهارا پخش کند تا اعتماد ازدست رفته مردم بخصوص جامعه کارگری به رسانه ملی برگردد؛ درغیراینصورت ما با فضای  مجازی صدای خودمان را به تمام دنیا می رسانیم وروسیاهی اش برای صداوسیمامی ماند.

درپایان همه دوستان باالخص برادران در واحد کشاورزی  را به تجمع درب مدیریت شرکت برای فردایکشنبه ۷مهرماه فرامی خوانم.

شرط پیروزی ،استقامت وپایداری است.

تا پیروزی یک قدم مانده است

تا پیروزی یک قدم مانده است

تا پیروزی یک قدم مانده است

:::؛

قدرت کارگران دراتحاد انهاست

عملی که در هفت تپه تا به امروز در میدان اثبات شده است

ارسالی از طرف جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه

شنبه ۶ مهر ۹۸

..................................................

پیام همکاران

 

امروز کارگران هفت تپه درخواست مذاکره با کارفرمای دزد و فاسد را رد کردند زیرا ما اصلا او را به رسمیت نمیشناسیم. خصوصی سازی در هفت تپه عامل فساد است؛ غیر قانونی است. رئیس قوه قضائیه که دم از طعم شیرین عدالت میزند کجاست؟ مسئولان کشوری کجا هستند که ببیند پلیس امنیت شوش و رئیسش بهمنی به طور کامل در خدمت اسدبیگ اختلاسگر است. بهمنی تبدیل به نوکر جیرخوار اسدبیگ شده است. پلیس امنیت فقط امنیت دزدها را تامین میکند. امروز چند نفر از همکاران ما توسط شکوهی عامل سرکوب احضار شدند و برگه احضاریه پلیس امنیت به دستشان داده شد. شاکی آنها کارفرماست!!! همان کسی که در اختلال اقتصادی در سطح ملی دست داشته است! یعنی پلیس امنیت ابزار دست او شده. اگر قبول نداریم که با او مذاکره کنیم به پلیس امنیت میگوید تنبیهشان کن و احضارشان کن! فرم های سفید پلیس امنیت در دفتر شکوهی و کارفرما آماده است تا نام هر کارگری که میخواهند را در آن بنویسند.

 

مقامات مملکتی! پلیس امنیت شوش و دستگاه قضائیه تبدیل به ابزار برای سرکوب کارگر و حمایت از یک کارفرمای فاسد و اختلاسگر شده است.

 

همکارا... تمام وعده های رئیسی و سایر مقامات برای ساکت نگه داشتن ماست. کسی دنبال خشکاندن فساد نیست. همه دروغ میگویند. چرا رواحانی و رئیسی و  یا سایر مسئولین دستور لغو خصوصی سازی و محاکمه این فاسدان را صادر نکرده اند؟ تنها راه ما این است که با اتحاد به اعتصاب ادامه دهیم. اجازه ندهید همکاران دیگر را احضار و تهدید کنند. خائنین و آدم فروش ها را افشا کنیم. همکاران شیفت عصر و شب و همکاران حراست و کشاورزی در شیفت صبح لطفا حداقل یک ساعت در تجمع حاضر شوید. الان وقت همبستگی و نشان دادن غیرت جمعی کارگری است.

 

اینبار با توجه به اینکه هپکو را نیز به بخش دولتی دادند اگر مانند همین هفت روز مقاومت کنیم قطعا پیروز خواهیم شد.

تا پیروزی یک قدم مانده است

..................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©