Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ برابر با  ۲۳ اکتبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸  برابر با ۲۳ اکتبر ۲۰۱۹
عماد کثیر، کارگر هفت تپه بازداشت شد

عماد کثیر، کارگر هفت تپه بازداشت شد!

 

براساس خبر رسیده، بامداد روز چهارشنبه ساعت چهار صبح، پلیس اطلاعات وامنیت شوش به منزل عماد کثیر، کارگر نیشکر هفت تپه هجوم برده و ایشان  را  همراه با وسایل شخصی از جمله گوشی موبایل ، بازداشت شده وبه پلیس امنیت شوش انتقال داده شده است.

سندیکای کارگران‌نیشکر هفت‌تپه این حرکت ضد انسانی را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری عماد کثیر و دیگر بازداشت شده گان هفت‌تپه می باشد.

 

یک آبان  ماه ۹۸

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

...............................................

هجوم ماموران امنیتی به خانه های کارگران هفت تپه

به نقل از فرزانه زیلابی وکیل آقایان ابراهیم عباسی منجزی، محمد خنیفر و یوسف بهمئی کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه آمده است که:

 

 روز یکشنبه بیست و هشتم آبان ماه، مأمورین امنیتی به منزل خواهر محمد خنیفر جهت دستگیری وی،به طرز نامناسبی هجوم آورده و همچنین جهت جلب ابراهیم عباسی منجزی و یوسف بهمئی مراجعه کردند که در منزل حضور نداشتند با مراجعه به  دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش  مشخص گردید در پرونده های مطرح شده پیشین علیه  موکلانم، حکم جلب صادر نشده و در سیستم  نیز پرونده جدیدی علیه آن ها ثبت نشده است. از اینرو  پس از اعطای وکالت جدید توسط کارگران ، با مراجعه به  دادستان خود را به عنوان وکیل نامبردگان معرفی نموده  که  در کمال تعجب دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش( مصطفی نظری) با عدم پذیرش وکالت اینجانب، از دستور جلب و وجود پرونده جدید علیه آن ها ، اظهار بی اطلاعی نمود و رٸیس پلیس امنیت شهرستان شوش ، نیزاعلام نمود دستوری مبنی بر جلب دریافت ننموده و مأمورین تحت امر وی  برای جلب و دستگیری  اقدامی ننموده اند....

درحالیکه حسب اظهار موکل (محمد خنیفر)،روز یکشنبه، مأمورین پلیس امنیت شوش از جمله:  رنجبر (جوروند)به منزل آن ها هجوم آورده بودند..

آنچه مسلم است، طبق اصل ۳۵قانون اساسی و مواد ۵ و ۶  قانون آیین دادرسی کیفری هر متهمی حق داشتن وکیل را دارد و ضمانت اجرای قانونی نادیده گرفتن این حق به هر نحو، بر اساس ماده واحده مربوط به انتخاب وکیل توسط اصحاب دعوا، مصوب ۱۳۷۰/۷/۱۱ مجمع تشخیص مصلحت نظام  و  تبصره ۱  ماده ۱۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری ، بی اعتباری رأی صادره و مجازات انتظامی درجه سه و هشت و تکرار آن موجب انفصال از شغل قضایی  می باشد، بنابراین ، اقدام دادستان شوش ، در عمل ، نقص آشکار  قانون و محروم نمودن  متهمان از دسترسی به وکیل  است و حق کارگران برای طرح شکایت انتظامی علیه وی محفوظ می باشد.در واقع موکلان می بایست ازشروع فرآیند کیفری از امکانات برابر دفاع برخوردار شوند ،گویا  این گونه دور زدن قانون رویه ی  دادستان شهرستان شوش گردیده که با عدم ثبت پرونده و کتمان وجود آن از وکیل ، نخست کارگران را به صورت ناگهانی جلب  و پس از بازجویی ها نزد پلیس امنیت، پرونده را ثبت  و علنی می نماید. 

لازم به یادآوری است که، علاوه بر قانون آیین دادرسی کیفری، به حق استفاده از  وکیل  در مرحله تحقیقات مقدماتی در برخی از اسناد سازمان ملل اشاره شده است .درماده یک اصول بنیادین درباره نقش وکلا ء مصوب کنگره هشتم سازمان ملل پیرامون پیشگیری از جرم و رفتار با مجرم (1990 هاوانا) و نیز مجموعه اصول برای حمایت از افراد بازداشت شده یا زندانی مصوب مجمع عمومی سازمان ملل(1988) بر این حق  تأکید شده است

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۳۰ مهر ۹۸

.................................................

اسماعیل بخشی آزاد باید گردد!

اسماعیل را گرفتن ما همه بخشی هستیم

 

اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه به خاطر دفاع از منافع کارگران هفت‌تپه و دیگر کارگران و مردم فرو دست ، همچنان در زندان است. 

 

 اسماعیل بخشی به دلیل دفاع از خواست اکثر یت مردم فرو دست در ایران با شعار  نان، کار، آزادی به محاکمه کشیده شد.

 

 سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه خواستار آزادی فوری اسماعیل بخشی ،سپیده قلیان، عسل محمدی و اعضای نشریه گام می باشد و همچنین خواستار مختومه اعلام شدن پرونده علی نجاتی عضو  سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و دیگر کارگران از جمله   یوسف بهمنی، محمد خنیفر، ابراهیم عباسی منجزی، مسلم چشم خاور، و ایمان اخضری می باشد.

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

.............................

تهدید وارعاب کارگران محکوم است

 

دیشب پنج شنبه ۲۵ مهر ۹۸، مامورین نیروی های حفاظت اطلاعات شوش، برای دستگیری یوسف بهمنی واقع  در منازل سازمانی هفت تپه، هجوم بردند،  اما اقای بهمنی درمنزل حضور نداشتند.

 

لازم به ذکر است که یوسف بهمنی طی چند روز گذشته توسط همین نهاد به همراه پنج نفر از همکاران خود که قصد رفتن به مجلس  را داشتند، در بزرگ راه خرم آباد به تهران ( عوارضی خرم آباد ) بازداشت شده  بودند و بعد از چهار روز بازداشت، با قرار وثیقه آزاد شدند.

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه هرگونه  تهدید، بازداشت ، تعرض و هجوم به محل کار و سکونت کارگران را شدیدا محکوم کرده و خواهان پایان دادن به این گونه برخوردهای ضد انسانی و پایان دادن به  پرونده سازی برای کارگران میباشد.

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۲۶ مهر ۹۸

..........................

ارسالی کارگران

به اطلاع کلیه همکاران گرامی میرساند امروز جلسه ای با حضور نمایندگان  کارگری منتخب کارگران و با حضور رییس سازمان خصوصی سازی ، نمایندگان مجلس در کمیسیون اجتماعی و همچنین آقای حبیبی عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار ایران و معاونت روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آقای شاه کرمی برگزار گردید و این جلسه در حدود ۴ الی ۵ ساعت طول کشید و برخلاف شایعات ، کارفرما و نمایندگان آنها در این جلسه حضور نداشتند و نمایندگان شما صراحتا اعلام کردند که درصورت حضور کارفرما جلسه مجلس را ترک خواهند کرد.در این جلسه حسب دستور معاونت روابط کار آقای شاه کرمی و تماس با مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان صریحا این اخراج ها را غیر قانونی اعلام کرد و دستور بازگشت به کار ۳ نفر اخراجی را صادر کرد و درباره مزایای عرفی آقای شاه کرمی صریحا اعلام‌ نمود که کارفرما موظف به پرداخت حق شیفت ۳۰ درصد ، ایاب و ذهاب ، حق همسر ، حق بدی آب و هوا ، حق غذا و سایر مزایای عرفی به تمامی پرسنل بصورت یکسان است و در اینخصوص نیز در حضور نمایندگان کارگری و نمایندگان مجلس با مدیرکل کار استان تماس گرفته و دستور اقدام در این خصوص را نیز صادر فرمود.

 

اما در مورد سوم اعلام شد که پرونده های امنیتی که به خاطر مطالبات کارگران برای تعداد کثیری از پرسنل در مراجع قضایی تشکیل شده است می بایست مختومه شود و حل اختلافات کارگر و کارفرما از وظایف هیئت حل اختلاف اداره کار بوده و باید اینگونه موارد به این هیئت واگذار شود نه مراجع امنیتی و قضایی.

 

اما مبحث اصلی مطرح شده عدم اهلیت بخش خصوصی هفت تپه و خواسته کارگران مبنی بر خلع ید از آنها و بازگشت شرکت به بخش دولتی بود که با درخواست های مکرر کارگران و دستور آقای قاضی پور نماینده ارومیه به آقای صالحی رییس سازمان خصوصی سازی مقرر گردید طی ۱۰ روز آینده یک گزارش مفصل از طرف سازمان خصوصی سازی در مورد نحوه واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و عملکرد کارفرمای آن بصورت مفصل و با ذکر جزئیات به کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام گردد که توسط نمایندگان بررسی و نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

در مورد همکارمان اسماعیل بخشی اعلام شد که اسماعیل مثل همه کارگران هفت تپه دلبسته ایران و انقلاب و متعلق به خانواده  شهدا می باشد و ایشان نماینده کارگران بوده است که در جهت حقوق کارگران فعالیت کرده حتی اگر در این راه اختلافاتی پیش آمده . تقاضامندیم مسولین قضایی  این اختلافات را درون خانوادگی تلقی کنند و رفعت اسلامی را شامل حال ایشان کنند و همکارمان را به آغوش خانواده بازگردانند. 

 

دوستان و همکاران گرامی

مباحث بسیاری بین نمایندگان شما و نمایندگان مجلس و دولت به بحث گذاشته شد و نمایندگان شما به هیچ عنوان از مطالبات شما کوتاه نیامدند و با برخی چهره های موثر دیگر نیز جلسات و گفتگوهایی داشتند که به جهت اهمیت موضوع و عدم اطلاع کارفرما از بیان جزئیات آن معذوریم و در آینده توضیحات لازم داده خواهد شد.

این یک گزارش و خلاصه ای از سفر نمایندگان شما و شرکت آنان در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس با نمایندگان مجلس و دولت بود.

۲۲ مهر ۹۸

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

......................................

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©