Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ برابر با  ۱۶ دسامبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸  برابر با ۱۶ دسامبر ۲۰۱۹
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

 

صدور حکم زندان

 علیه کارگران و مدافعان جنبش کارگری محکوم است

 

آیا قضات!! بی دادگاه ها، شرم   را می فهمند!؟

آیا در بی دادگاه هایی که روزانه ده ها و صدها انسان بی گناه را با پرونده سازی از زندگی ساقط می کنند، باید انتظاری بیشتر از این داشت!؟

برای ما کارگران ثابت شده است که تمامی دستگاه قضایی در  هماهنگی کامل با نهاد های اطلاعاتی و‌امنیتی، پرونده سازی می کنند و بر اساس نظر نهاد های امنیتی، احکام از پیش تعیین شده را صادر می کنند.

این به دان معناست  که دادگاه!!!؟  و قضات!!؟  خود بخشی از یک سیستمی هستند که سرسختانه و با اتکاه به تمام امکانات قانونی و فراقانونی، می توانند انسان ها را، زنده زنده در تابوت بگذارند.

 

طی روز های گذشته احکام  ۵ سال زندان برای علی نجانی،اسماعیل بخشی، محمد خنیفر و همچنین مدافعان جنبش کارگری،  سپیده قلیان ،امیر حسین محمدی فرد،ساناز الهیاری، امیر امیر  قلی و عسل محمدی  صادر شده است.

 

صدور چنین احکامی نشان می دهد که محافظان نظام سرمایه داری شمشیر ها را از رو بسته اند .

آنها  خیال می کنند با ایجاد فضای رعب و وحشت ، زندان و شکنجه و اختناق می شود جامعه ای که اکثر یت افراد آن‌با فقر و فلاکت و نداری دست و پنجه نرم می کنند را ساکت کرد!

 

نه با تک‌تیر انداز و زندان، نه با ریاکاری و دروغ و نیرنگ، نه با جعبه شاموراتی بازی صندوق رای و... کارگران و زحمتکشان ، مرعوب نخواهند شد و تا  رسیدن به حق و حقوق خود تلاش و مبارزه را ادامه خواهند داد.

 

تاریخ نشان داده است هیج تاج و تختی توان ایستادگی در مقابل اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران و توده های مردم زحمتکش  را نخواهد داشت.

 

زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران

کارگر ، دانشجو، معلم اتحاد اتحاد

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

۲۴/  آذر  / ۹۸

...............................

گروه اتحاد بازنشستگان

 

صدور حکم زندان علیه کارگران و نیروهای ترقی خواه محکوم است

 

مسئولان قضائی بدون هیچ شرمی احکام زندان کارگران پیشرو، علی نجاتی، اسماعیل بخشی و محمد خنیفر و فعالان کارگری سپیده قلیان، امیر حسین محمدی فرد، ساناز الهیاری، امیر امیر قلی و عسل محمدی و همچنین مرضیه امیری و عاطفه رنگ ریز را تایید و به این دوستان ابلاغ کردند.

ریاست قوه قضائیه و بسیاری از سران حکومت در بحبوحه صدور احکام اولیه که با موج مخالفت و واکنش کارگران و بسیاری از اقشار جامعه قرار گرفت، با یک چرخش فریب کارانه ردای مصلحان اجتماعی بر دوش انداختند و برای مدیریت و انحراف افکار عمومی خود را پرچم دار "رافت" اسلامی نشان دادند.

اما سیر حوادث آبان ماه پرده از چهره واقعی این ریاکاران برداشت و شیادان را به اصالت خود بازگرداند. قضاتی که خدشه پذیری  تقدس سرمایه را جرم می شمارند سال های طولانی زندان را کمترین جزای کارگران و آزادی خواهان تعیین کردند. آری، در جایی که قانون سرمایه حکم می راند، سخن گفتن از حقوق کارگر و مزد و مزایای مکفی جرم نابخشودنی محسوب می شود و اعتصاب و سندیکا کفران نعمتی است که جزای آن ده سال و پنج سال زندان است. اجرای عدالت نزد مدافعان سرمایه داری به بند کشیدن کارگران و جاری کردن خون ناقضان قانون سرمایه است. همه آزادیخواهان بر این قانون معترض می باشند و زندانی کردن کارگران و نیروهای ترقی خواه را قویا محکوم می کنند. خواست فوری ما آزادی بی قید و شرط تمام فعالان دربند و زندانیان سیاسی و ابطال این احکام ناروا و ظالمانه در حق این دوستان است.

گروه اتحاد بازنشستگان

۲۴ آذر ماه ۱۳۹۸

..................................

پاره‌ای توضیحات درباره آنچه در این شنبه سیاه گذشت

 

از صفحه اینستاگرام

سپیده قلیان

 

امروز صبح پیروی پیامک چهارشنبه به دادگاه انقلاب مراجعه کردم. ابتدا گفتند رای صادر نشده.

در نهایت با پیگیری و پافشاری وکیلم حکم به ما ابلاغ شد.

در دادنامه کوتاهی که سرنوشت و آینده ما را تعیین می کرد نوشته بود عضویت در گروه های ضد نظام فعالیت تبلیغاتی و نشر تکاذیب برای

سپیده_قلیان

 محمد_خنیفر

امیر_امیرقلی اسماعیل_بخشی امیرحسین_محمدی_فرد

ساناز_الهیاری و

 عسل_محمدی محرز شده و جملگی مصداق اجتماع و تبانی بوده و تمام ما به صورت کیلویی به ۵سال حبس قابل اجرا محکوم شدیم.

بعلاوه اتهام توهین به رهبری نیز برای آقای بخشی تایید شده که با توجه به تجمیع اتهامات همان ۵ سال برای ایشان قابل اجرا است.

ضمن اینکه عاطفه_رنگریز و مرضیه_امیری با توجه به اینکه فعالیت شان در همین راستا تشخیص داده شده(!) به اتهام اجتماع و تبانی به ۵ سال حبس قابل اجرا محکوم شده اند. که نمی‌دانم با توجه به بازداشت در روز_کارگر و بازپرسی و روند به اصطلاح قضایی متفاوت چنین حکمی چه جایگاه حقوقی می تواند داشته باشد؟!

وقتی از منشی شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب جزئیات احکام را مطالبه کردم با توهین و تشر به من گفتند که نمی گوییم حکم شما چند سال است که بازی رسانه‌ای انجام ندهید و فقط میزان قابل اجرای آن را به شما می گوییم. در واقع مزه_شیرین_عدالت برای ما

تایید_نظر به جای تجدید نظر بوده است.

آن هم در شرایطی که تمام مسئولان به ما قول برگزاری دادگاه با حضور خودمان و وکیل را داده بودند و حتی صحبت از برگزاری دادگاه علنی بود تا حداقل بتوانیم صدای حق خواهی کارگران باشیم.

با توجه به روند غیر شفاف من هیچ مشروعیتی برای این احکام قائل نیستم و از ابتدا می دانستم که آزادی موقت ما چیزی جز کارناوال نمایشی برای مسولان نبوده است.

در روزهای آینده اعتراضهای خود را به هر طریقی که برایمان مقدور باشد ادامه خواهیم داد.

عجالتا به شما یادآور می شوم که آبان ماه نشان داده که نسل های بعد با زبان دیگری با شما سخن خواهند گفت

........................................

درباره تایید حکم خود و متهمان هفت‌تپه

عسل محمدی

در صفحه توییترش

 «‏تایید احکام سنگین برای متهمان هفت‌تپه،هزینه ساخت طراحی_سوخته بود.آن همه بگیر و ببند و شکنجه و آزار برای اعترافات اجباری وسناریوسازی‌ وزرات اطلاعات که عدالت نمیشناسد.طناب دار،گلوله و حمله اعداد هیچکدام مارا به عقب نمی‌راند.آلترناتیو_ما_شوراست.»

........................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©