Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
يكشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ برابر با  ۱۲ دسامبر ۲۰۲۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :يكشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰  برابر با ۱۲ دسامبر ۲۰۲۱
سندیکای کارگران شرکت واحد

سندیکای کارگران شرکت واحد

بازداشت لیلا حسین‌زاده از دانشجویان حامی حقوق کارگر

را محکوم می‌کند

 

لیلا حسین زاده فعال صنفی دانشجوبی که به شیراز سفر کرده بود, روز سه‌شنبه ۱۶ آذر با هجوم پانزده مامور امنیتی بازداشت شد. با توجه به اینکه بلافاصله خبرگزاری‌های فارس و تسنیم وابسته به نهادهای امنیتی، خبر بازداشت ایشان را با عنوان "بازداشت لیدر گروه خرابکاری" منتشر کردند، مشخص است که نهادهای امنیتی پرونده سازی خاصی را برای این فعال صنفی دانشجویی که از حامیان حقوق کارگر می‌باشد، تدارک دیده‌اند.

 

چند روز پیش از این بازداشت نیز شعبه ۳۶ تجدید نظر دادگاه انقلاب حکم بدوی پنج سال زندان برای ایشان را که به دلیل شرکت در جشن تولد محمد شریفی مقدم، دانشجوی زندانی دانشگاه شریف و خواندن سرود "خون ارغوان‌ها" صادر شده بود را تایید کرد.

 

لیلا حسین‌زاده از دانشجویان شناخته شده دانشگاه تهران و فعال صنفی دانشجویی است که به دلیل فعالیت‌های صنفی و دفاع از طبقه کارگر در دی ماه سال ۹۶ نیز بازداشت و محکوم به شش سال حبس تعزیری شده بود که به دلیل ابتلا به بیماری صعب‌العلاج با تشخیص پزشکی قانونی پس از حدود یکسال زندان مشمول عدم تحمل کیفر و آزاد شده بود.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با توجه به شدت بیماری لیلا حسین‌زاده عمیقا نگران سلامت ایشان می‌باشد.

 فعالیت‌های ایشان در دفاع از طبقه کارگر بوده و باید بدون قید و شرط، بلافاصله آزاد و حکم ظالمانه‌ی زندان برای وی لغو گردد. کارگران و معلمان و حامیان حقوق کارگر زندانی باید بدون قید و شرط آزاد و احکام قضایی علیه آنان لغو گردد.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©