Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ برابر با  ۳۰ آوريل ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱  برابر با ۳۰ آوريل ۲۰۲۲
بیانیه کانون صنفی فرهنگیان یزد در خصوص گردهمایی روز ۱۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۱

 

بیانیه های حمایتی تشکل های صنفی معلمان از گردهم آیی های اول مه مه

وحشت حکومت از تظاهرات روز کارگر

 

در اعتراض به بازداشت فعالان صنفی معلمان

اسکندر لطفی 

 

قانون اساسی  به صراحت حق تجمعات اعتراضی را به رسمیت شناخته است با این وجود در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ، امروز ماموران امنیتی با یورش به منزل چند فعال صنفی ضمن ضبط وسایل الکترونیک آنان ، این فعالین را بازداشت کرده‌اند که تا این لحظه سه نفر از افراد بازداشت شده را به بازداشتگاه اوین تهران منتقل کرده‌اند

رسول بداقی ، جعفر ابراهیمی ، محمد حبیبی ، علی اکبر باغانی  از جمله کسانی هستند که صبح امروز بازداشت شده‌اند و دهها همکار دیگر از نقاط مختلف کشور احضار شده اند

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان متشکل از تشکل‌های قانونی و برآمده از آرای معلمان اقصا نقاط کشور است که بنا به اراده جامعه معلمان  برای طرح خواسته‌های به حق آنان فراخوان تجمع اعتراض داده است

این  شورا بار دیگر تاکید می کند جنبش اعتراضی معلمان قائم به هیچ شخصی نیست و اعتراضات معلمان متاثر از خواست و اراده تک تک جامعه فرهنگیان است

شورای هماهنگی ضمن محکوم کردن برخوردهای امنیتی و سرکوب فعالان صنفی ، فرهنگیان را به حضور حداکثری در تجمع های اعتراضی ۱۱ اردیبهشت دعوت می‌کند و به دولتمردان هشدار می دهد که روند قبیح و شرم آور پرونده سازی و ارعاب معلمان را متوقف کند   ویاد آور می شود دو دهه سرکوب معلمان نه تنها آنان را وادار به عقب نشینی نکرده که همواره بر تعداد معترضین در کف خیابان افزوده است

 

اسکندر لطفی 

سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

...................................................

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان یزد

در خصوص گردهمایی روز ۱۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۱

 

        به نام خداوند جان و خرد

 

 یک باردیگر روز معلم فرا میرسد و داغ دل اهل فرهنگ تازه تر می شود

 سوز دلی که به خاطر بی عدالتی مفرط در حقوق مادی و معنوی فرهنگیان اعم از دانش آموزان و معلمان ایجاد شده و تبعیض های ظالمانه بین فرهنگیان و سایر کارمندان و به ویژه درآمدهای افسانه‌ای دولتمردان آنرا داغ تر مینماید .

زخمی که با وعده‌های دروغین درمناسبت‌های مختلف و ازجمله دوازده اردیبهشت همراه با تداوم ظلم و بیعدالتی نسبت به معلم و دانش آموز بر آن نیشتر میزنند و بر ریش دل فرهنگیان مظلوم نمک می پاشند.

جراحتی که به دلیل زیر پاگذاشتن قانون اساسی و قوانین موضوعه جمهوری اسلامی توسط دولت و حاکمیت و با تعطیل کردن آموزش رایگان و فراموش کردن بازنشستگان و بی رحمی نسبت به مطالبه گران حق طلب فرهنگی عفونی شده و برخانواده ها نیز تاثیرات منفی شگرفی گذاشته است

 قبل از انقلاب اسلامی در حوالی ۱۲ اردیبهشت یکی از فرهنگیان شریف به نام آقای دکتر ابوالحسن خانعلی که در جمع معلمان معترض حضور داشت هدف گلوله نظامیان شاهنشاهی قرار گرفت و شهید شد. پس از شهادت او در یک اقدام هیجانی و در نهایت بی سلیقگی روز ۱۲ اردیبهشت یعنی روز شهادت او را روز معلم نام گذاری کردند و بعد از انقلاب نیز در ایامی مشابه ، استاد مرتضی مطهری هدف گلوله افراطیون نادان قرار گرفت و به شهادت رسید و باز در یک اقدام هیجانی و در نهایت بی سلیقگی به مناسبت مرگ آن بزرگ مرد دوازده اردیبهشت را روز معلم نام گذاری کردند.

 گویا روز های مبارک تولد این عزیزان و یا بزرگواران دیگر را ازیاد برده‌اند و یا عامدانه میخواستند که سرود معلم را با ساز مرگ و نغمه غم بسرایند تا جامعه پیوسته درافسردگی بماند.

 کانون صنفی فرهنگیان یزد ضمن اعتراض به چنین نحوه نامگذاری روز معلم و پیشنهاد تغییر این روز به یکی از روزهای مبارک مثلاً تولد یا مبعث حضرت رسول (ص) که خود فرموده‌اند من معلم مبعوث شده ام و ضمن احترام و ارج گذاری به مقام شامخ شهیدان مطهری و خانعلی، روز معلم را گرامی می‌دارد و با توجه به اینکه تاکنون حاکمیت در انجام وظایف خود در تحقق خواسته‌های به حق و قانونی فرهنگیان شانه خالی کرده است ، با پشتیبانی کامل از بیانیه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران مبنی بر فراخوان گردهمایی اعتراضی در روز ۱۱ اردیبهشت ماه ، از عموم همکاران شاغل و بازنشسته استان یزد و کل کشور دعوت می‌نماید به ندای حق طلبی شورای هماهنگی لبیک گویند و با عظمت در این اجتماع بزرگ و سراسری شرکت نمایند .

از مدیران کل و روسای ادارات آموز وپرورش نیز می‌خواهیم که با مشارکت خود در این تجمع سراسری، تسهیلات لازم را برای شرکت هر چه گسترده تر همکاران فراهم نمایند

 

 محل تجمع:

 در مرکز استان مقابل اداره کل آموزش و پرورش

 و در شهرستانها مقابل ادارات آموزش و پرورش

زمان تجمع: یکشنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ده صبح

 به امید تمکین هرچه سریع تر حاکمیت مخصوصاً دولت به خواسته های قانونی و به حق فرهنگیان کشور

 

کانون صنفی فرهنگیان یزد

شنبه دهم اردیبهشت ۱۴۰۱

................................................

بیانیه کانون صنفی معلمان استان بوشهر

به مناسبت بزرگداشت روز معلم و کارگر و حمایت از فراخوان تجمع ۱۱ اردیبهشت ماه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی سراسر کشور

 

 

 اردیبهشت و روز معلم، در حالی فرا می‌رسد که آه‌های معلمان سرد و سینه‌هایشان پر از درد است!

 

روز معلم امسال، در حالی فرا رسیده که پرده‌ها کنار رفته و واقعیت تلخ وضعیت اسفناک معلمان بیش از هر زمان دیگری، بر همگان آشکار شده است. آنقدر آشکار که دیگر  ۱۲ اردیبهشت و‌ بزرگداشت مقام معلم را کمتر کسی باور می‌کند.

مگر معلمی که تهدید می‌شود، هتک حرمت می‌شود، نادیده گرفته می‌شود، روز دارد .....!!!

معلمانی که ماه‌هاست حقوق‌شان را فریاد می‌زنند، اما همچنان مانده‌اند و انبوهی از مطالبات محقق نشده‌شان!  

امسال در حالی خاطره‌ی شهید راه عدالت و آزادی، زنده یاد ابوالحسن خانعلی معلم به خون غلتیده را گرامی می‌داریم که آزادی و عدالت برای معلمان همچون سرابی شده است که هر چه پی‌اش می‌دوند؛ از آن دورتر می‌شوند.

 متاسفانه شواهد نشان از  آن دارند که حاکمیت هیچ چشم‌انداز روشنی در جهت تحقق مطالبات فرهنگیان ندارد و دستورالعمل‌های اجرایی سخیف، هر روز کورتر از دیروز، چونان دشنه‌ای در قلب معلمان فرو می‌روند.‌

لایحه رتبه‌بندی معلمان به موجودی می‌ماند که پوستش را کنده باشند؛ از فرم افتاده و قالب تهی کرده باشد. حتی همین لایحه‌ی حقه‌بندی هم هنوز در محاق است.

 تصویب چنین لایحه‌ای که با اصل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مغایرت کامل دارد، توسط نهاد مجلس که باید نگهبان و حامی قانون باشد، بیانگر بیگانگی اصلی‌ترین نهاد قانون‌گذاری کشور با مر قانون است.

همسان‌سازی پیشکسوتان بازنشسته طبق قانون م خ ک، هیچ اولویتی برای حاکمیت ندارد و هیچ امیدی و اراده‌ای  برای اجرای آن نمی‌بینیم.

 همچنین پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته به تعویق افتاده و ارزش آن با توجه به تورم افسارگسیخته از نصف هم کمتر شده است.  

بی‌توجهی کامل به وضعیت اسف‌بار نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس و ادارات آموزش و پروش همچنان به قوت خود باقیست. وضعیت نیروهای حق‌التدریس و خرید خدمتی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و این نیروهای شریف و زحمتکش تحت ستم مضاعف قرار گرفته‌اند و استثمار می‌شوند.

برخورد و تهدید فعالان صنفی شدت گرفته و نیروهای امنیتی با برخوردهای غیر‌ انسانی که چندی پیش در یاسوج با علی حسن بهامین داشتند؛ سعی در خاموش کردن مشعل فروزان جنبش صنفی معلمانی دارند که از سال ۱۳۴۰ روشن گردیده است و نه تنها هرگز به خاموشی نمی‌گراید، بلکه در دو دهه‌ی اخیر فروغ بیشتری گرفته و سرلوحه‌ای برای سایر جنبش‌های اجتماعی و صنفی شده است.

 

 کانون صنفی معلمان استان بوشهر ضمن تبریک  روز معلم به تمامی معلمان فرهیخته ایران زمین (که این روز از ابتدا آغشته به خون دکتر خانعلی شد) و تبریک به کارگران و رنجبران زحمتکش به مناسبت روز جهانی کارگر، به تمام کسانی که در برابر جنبش عدالت‌خواهانه‌ی معلمان ایستاده‌اند، هشدار می‌دهد که صبر و شکیبایی فرهیختگان‌ عرصه‌ی آموزش و پرورش آستانه‌ای دارد. اگر کاسه‌ی صبر معلمان لبریز شود، عواقب اقدامات بعدی متوجه قانون‌شکنان خواهد بود.

 در راستای فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی کشور، کانون صنفی معلمان استان بوشهر از تمامی معلمان آزاده و عدالت‌خواه دعوت به عمل می‌آورد تا در روز یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۱ در اعتراض به بی‌عدالتی و برای تحقق مطالبات صنفی به خیابان آیند و ندای حق‌طلبی و آزادی معلمان دربند سر دهند. فرخنده باد اتحاد معلم و کارگر برای سرودن چکامه‌ی عدالت‌خواهی.

 

میعادگاه:

 بوشهر: خیابان شهید آوینی مقابل اداره کل آموزش و پرورش بوشهر

 شهرستان‌ها: مقابل ادارات آموزش و پرورش

 یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

 ساعت ۹صبح

 

کانال کانون صنفی معلمان استان بوشهر

.........................................................

بیانیه « گروه صنفی فرهنگیان استان مرکزی »

در حمایت از فراخوان تجمع شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران.

 

همکاران گرامی، اولیا محترم و دانش آموزان عزیز.

 

بعد از گذشت سالهای طولانی در مطالبه گری به حق معلمان و آموزگاران فرزندان شما عده ای عامدانه و حقیرانه با ایجاد راهکارهای قانونی و شبه قانونی و ایجاد موانع ساختگی و روی آوردن به نوعی لجبازی با این خواسته های به حق در صدد مانع تراشی در رسیدن این دلسوزان ملک و مملکت به مطالبات به حق خود که با اطمینان ، مطالبات فرزندان شما نیز می باشد به همانند دستیابی به آموزش رایگان و آموزش فراگیر و رایگان برای همه در اقصی نقاط ایران هستند.

گرچه در رسانه های خود، طوری وانمود مینمایند که تمام مطالبات فرهنگیان محقق و پرداخت شده است اما حقیقت ندارد و حضور ما در اینجا مبین همین مطلب است که بگوییم تا زمانی که به خواسته های جامه ی عمل نپوشانند همانند قبل، ما از  تمام فراخوان های شورای هماهنگی تشکل های صنفی کشور حمایت خواهیم کرد و در تجمعات حضوری پر شکوه تر از قبل خواهیم داشت.

 

نهم اردیبهشت ۱۴۰۱

«گروه صنفی فرهنگیان استان مرکزی »

.........................................................

بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس

به مناسبت گرامیداشت روز معلم و کارگر

و حمایت از فراخوان تجمع ۱۱ اردیبهشت ماه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور

 

 

بار دیگر روز معلم فرا رسید و کوهی از مطالبات معلمان همچنان برآورده نگردیده است. امسال در حالی یاد و خاطره‌ی شهید ابوالحسن خانعلی معلم به خون غلتیده را گرامی می‌داریم که اعتراضات معلمان حق طلب به فرجام نرسیده و متاسفانه شواهد امر حاکی از آن است که گوش شنوایی توسط حاکمیت جهت تحقق مطالبات فرهنگیان وجود ندارد.

 

لایحه رتبه‌بندی معلمان سر هم بندی می‌شود و حتی همین لایحه‌ی سر هم بندی هم هنوز اجرایی نگردیده است. تصویب چنین لایحه‌ای که با اصل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مغایرت کامل دارد توسط نهاد مجلس که باید پاسدار و حامی قانون باشد نشانگر بیگانگی اصلی‌ترین نهاد قانون‌گذاری کشور با قانون است.

 

همسان‌سازی پیشکسوتان بازنشسته در محاق فرو رفته و هیچ امیدی برای اجرای آن نمی‌رود. همچنین پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته به تعویق افتاده است و اعتراضات  تجمعات مسالمت‌آمیز آنان در سال‌های گذشته با بی اعتنایی دولت مواجه شده است. قانون مدیریت خدمات کشوری مورد بی‌مهری قرار گرفته است. 

بی توجهی کامل به وضعیت اسف‌بار نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس و ادارات آموزش و پروش همچنان به قوت خود باقیست.  وضعیت نیروهای حق‌التدریس و خرید خدمتی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند و این نیروهای شریف تحت ستم مضاعف قرار گرفته‌اند.

 

برخورد و تهدید فعالان صنفی شدت گرفته و نیروهای خودسر امنیتی با برخوردهای غیر‌ انسانی که چندی پیش در برخورد با علی حسن بهامین در یاسوج شاهد بودیم؛ سعی در خاموش کردن مشعل فروزان جنبش صنفی معلمانی دارند که از سال ۱۳۴۰ روشن گردیده است و نه تنها هرگز به خاموشی نمی‌گراید بلکه در دو دهه‌ی اخیر فروغ بیشتری گرفته و سرلوحه‌ای برای سایر جنبش‌های اجتماعی و صنفی شده است.

 

در راستای فشارهای امنیتی در استان فارس، مهدی فتحی کنشگر پاسارگادی به حبس طویل المدت و ممنوعیت خروج از کشور محکوم می‌شود. رسول کارگر به زندان محکوم می‌شود، اصغر امیرزادگان توسط لباس شخصی‌ها مضروب می‌شود، پرونده‌ی غلامرضا غلامی کندازی بلاتکلیف مانده است. در سطح کشوری جعفر ابراهیمی به زندان محکوم می‌شود و فشارها به فعالان صنفی روز به روز افزایش می‌یابد.

 

انجمن صنفی معلمان فارس ضمن تبریک و شادباش روز معلم به تمامی معلمان ایران زمین و همچنین تبریک به کارگران زحمتکش به مناسب روز جهانی کارگر، به تمام کسانی که در برابر جنبش عدالت‌خواهانه‌ی معلمان قد علم کرده‌اند هشدار می‌دهد که شکیبایی فرهیختگان‌ عرصه‌ی آموزش و پرورش نیز آستانه‌ای دارد .اگر کاسه‌ی صبر معلمان فارس لبریز شود حماسه‌ای بی همتا از نوع تمجع ۲۲ آذر ۱۴۰۰ می‌آفرینند که تبدیل به فخر جنبش معلمان در دو دهه‌ی گذشته گردد. در راستای فراخون شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی کشور، انجمن صنفی معلمان فارس از تمامی معلمان آزاده دعوت به عمل می‌آورد تا در روز یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۱ در اعتراض به بی عدالتی و برای تحقق مطالبات صنفی به خیابان آیند و ندای حق طلبی و آزادی معلمان دربند سر دهند. فرخنده باد اتحاد معلم و کارگر برای سرودن چکامه‌ی عدالت‌خواهی.

 

میعادگاه:

 شیراز:  خیابان معدل مقابل اداره کل آموزش و پرورش فارس

 شهرستان‌ها: مقابل ادارات آموزش و پرورش

 یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

 ساعت ۱۰ صبح

 

انجمن صنفی معلمان فارس

..............................................................................

بیانیه حمایتی جمعی از معلمان شاغل و بازنشسته ممسنی و رستم

در حمایت از بیانیه و فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی

در رابطه با تجمع روز یکشنبه 1401/2/11

 

همکاران فرهیخته فرهنگی بازنشسته و شاغل، اولیا شریف دانش آموزان دانش اموزان

 

 چند وقتی است که معلمان سرزمین ایران سرفراز، در جهت رفع نابسامانی های شدید آموزشی و پرورشی که حاصل تفکرات بدمدیریتی و بی مدیریتی متولیان امر و نگاه تبعیض آمیز حاکمیت به مقوله آموزش و تربیت فرزندان این آب و خاک می باشد، دست به تحصنات و تجمعات کاملا صنفی و مسالمت آمیز زده اند تا بتوانند اجرای دقیق و صحیح قانون اساسی را که مطالبه عامه ملت شریف ایران است را توسط حکومت ساری و جاری سازند، اما در این راه نه تنها  مسوولین به این مطالبات کاملا قانونی وقعی ننهاده بلکه با خشونت و توهین و تحقیر با این حرکت اصلاح گرایانه برخورد نموده است.

 

 حال با توجه به در پیش بودن گرامیداشت روز معلم، به پاس ارج نهادن به مقام والای معلمان، جمع کثیری از فرهنگیان شهرستانهای ممسنی و رستم همسو با کانون های صنفی سراسر کشور و شورای هماهنگی از تمامی معلمان سرفراز و پر افتخار، اولیا گرامی دانش آموزان و دانش آموزان گرامی انتظار دارد تا همدوش معلمان بازنشسته و شاغل مطالبه گر جهت مطالبه آنچه حق مسلم و انکار ناپذیر همگان است در تجمع روز یکشنبه 1401/2/11 رأس ساعت 10صبح در مقابل اداره  آموزش و پرورش ممسنی این بار حضوری شایسته و چشمگیر تری داشته باشید.

 

 با سپاس از حضور گرم و قانونمند شما بزرگواران فرهنگی و اولیای گرانقدر

 

جمع کثیری از معلمان شاغل و بازنشسته ممسنی و رستم

.....................................................................................

بیانیه حمایتی جمعی از فرهنگیان شاغل و بازنشسته شهرستان کازرون

از فراخوان تجمع ۱۱ اردیبهشت ماه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

 

موجیم که اسودگی ما عدم ماست

 

ما جمعی ازفرهنگیان دلسوخته شاغل و بازنشسته کازرون بر ان شدیم تا بار دیگر همگام با دیگر همکاران خود در سراسر کشور  بنا به فراخوان شورای هماهنگی تشکل های  صنفی فرهنگیان ایران که برای تمام معلمان ایران حجت و مرجع است

و بزرگداشت هفته معلم  روز یکشنبه 11 اردیبهشت ماه 1401 در اداره آموزش و پرورش شهرستان که  خانه ی دوم ماست  حضور به هم رسانیده وبر علیه ظلم و  بی عدالتی و تبعیضی   که سالهاست در حق معلمان و دانش آموزان ،این آینده سازان ایران عزیز شده و میشود فریاد اعتراض سر دهیم .

باشد که  صدای اعتراض ما  را بشنوند و با اقدامی عاجل پیکره بیجان  نهاد اصلی اموزش و تربیت

کشور را از مرگ حتمی نجات دهند.

 

ما خواهان

۱_اجرای رتبه بندی به صورت صحیح و کامل می باشیم و از پاس دادن این طرح ناقص و افلیج از سال به ماه و روزهای متمادی خسته شده ایم .

۲_خواهان همسان سازی حقوق بازنشستگان سرگشته از چرخ روز گار و خسته از ظلم ظالمان هستیم.

۳_خواهان عدالت آموزشی در حق معلم و رعایت حقوق دانش آموزان می باشیم .

۴_ خواهان اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی و حق تحصیل رایگان تا پایان دوره متوسطه هستیم .

۵_خواهان شکاف طبقاتی بین مدارس شهر که به وضوح دیده می شود، می باشیم  .......‌...

 

همکاران و دوستان گرامی ساکت ننشینید که خانه‌ی ظلم سخت سست بنیاد است .

آیندگان ما را به تماشا خواهند نشست همانطور که ما به قضاوت گذشتگان نشسته ایم .

 

حضور پرشورتان را پاس می داریم و دست تک تک شما را به مهر می فشاریم .

مکان تجمع : اداره‌ی آموزش و پرورش کازرون .

تاریخ حضور: یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱   ساعت ۱۰ صبح .

جمعی از فرهنگیان شاغل و بازنشسته کازرون

.............................................................

بیانیه انجمن صنفی فرهنگیان اسلام‌آباد غرب

در حمایت از بیانیه و فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی

در رابطه با تجمع روز یکشنبه 1401/2/11

 

خواهران و برادران فرهیخته فرهنگی بازنشسته و شاغل، اولیا شریف و اندیشمند و قدر شناس و دانش آموزان دانش اندوز دانش آگاه.

معلمان خداوندگاران اندیشه و علم و ادب و پیشگامان توسعه و ترقی همه جانبه یک ملت اند، که بالندگی و شکوفایی و رفاه کشور وابسته به تلاش و از خود گذشتگی راستین آنهاست.

چند صباحی است که معلمان سرزمین ایران سرفراز، در جهت رفع نابسامانی های شدید آموزشی و پرورشی که حاصل تفکرات بدمدیریتی و بی مدیریتی متولیان امر و نگاه تبعیض آمیز حاکمیت به مقوله آموزش و تربیت فرزندان این آب و خاک می باشد، دست به تحصنات و تجمعات کاملا صنفی و مسالمت آمیز زده اند تا بتوانند اجرای دقیق و صحیح قانون اساسی را که مطالبه عامه ملت شریف ایران است را توسط دولت ساری و جاری سازند، اما در این راه نه تنها دولت و مسوولین به این مطالبات کاملا قانونی و شرعی وقعی ننهاده بلکه با خشونت و توهین و تحقیر با این حرکت اصلاح گرایانه برخورد نموده است.

حال با توجه به در پیش بودن گرامیداشت روز معلم، به پاس ارج نهادن به مقام والای معلمان، انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آباد غرب، همسو با کانون های صنفی سراسر کشور از تمامی معلمان سرفراز و پر افتخار، اولیا گرامی دانش آموزان و دانش آموزان گرامی انتظار دارد تا همدوش معلمان بازنشسته و شاغل مطالبه گر جهت مطالبه آنچه حق مسلم و انکار ناپذیر همگان است در تجمع روز یکشنبه 1401/2/11 رأس ساعت 10صبح در مقابل ادارات آموزش و پرورش این بار حضوری شایسته و چشمگیر داشته باشید.

 

با سپاس از حضور گرم و قانونمند شما بزرگواران فرهنگی شاغل وبازنشسته.

 

انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آباد غرب

...................................................

یانیه‌ی انجمن فرهنگیان هرسین

در حمایت از فراخوان تجمع شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

 

 فرهنگیان فرهیخته، اولیای گران‌قدر، دانش‌آموزان گرامی

 

استحضار دارید،فرهنگیان شاغل و بازنشسته

با برگزاری تجمعات گسترده و پی در پی ، رایزنی‌های مختلف جهت عملی شدن مطالبات

قانونی شما از هیچ کوششی دریغ نکرده و

نخواهند کرد، اما علی رغم این فداکاری ها

قوای سه گانه به هیچ یک از این خواسته‌های

حق محور و قانونی شما اعتنایی نکرده اند.

_ آزادی معلمان دربند

_ لغواحکام ناعادلانه زندان، احضار و سرکوب

_ معطل گذاشتن قانون مدیریت خدمات کشوری

_ همسان سازی حقوق بازنشستگان

_ ممانعت از کالایی شدن آموزش

_ آموزش رایگان

_ بیمه کار آمد

_ اجرای کامل رتبه‌بندی و...

در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. و اراده‌ای برای حل این مسایل علی‌رغم

وعده‌های داده شده، دیده نشده است.

 

 لذا ما فرهنگیان شاغل و بازنشسته در روز ۱۱  اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ همگام با فرهنگیان سراسر کشور، در تجمع اعتراضی مطابق با اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی شرکت کرده و تا رسیدن به این خواسته‌های قانونی از پای نخواهیم نشست.

 

انجمن فرهنگیان هرسین.

نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

.............................................................

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان  خوزستان

در حمایت از فراخوان تجمع شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

 

ضمن عرض تبریک و شادباش به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کارگر به آن قشر زحمت کش و تقدیر از مجاهدت و تلاش مجدانه این عزیزان در راستای احقاق حقوق انسانی خود و دستیابی به حداقل استانداردهای زندگی و نیز هزاران درود و تهنیت به همکاران معلم شاغل و بازنشسته  و خستگی ناپذیر و همیشه در صحنه.

 

 دوستان همانگونه که همگی مستحضرید تا به امروز هیچکدام از مطالبات برحق معلمان با وجود پیگیری و کوشش مداوم و به تبع آن  تحمل دشواری های این راه، (تهدید، احضار، بازجویی و زندان که بر کسی پوشیده نیست) محقق نگردیده و با وجود اصرار فرهنگیان بر حضور در خیابان و پافشاری بر اجرای قانون اساسی و طرح اهداف کلی و جژئی خود که دلیل اصلی  بر برگزاری تجمعات اعتراضی آنان است، حاکمیت در مقابل با شیوه های غیر دوستانه، خشن و یا برگزاری همایش های در ظاهر مطالبه گرانه در حق فرهنگیان و به طور کلی در امر آموزش و پرورش کشور و شکوفایی نسل آینده، بی عدالتی روا داشته اند و ما شاهدیم که فرآیند بی عدالتی و محرومیت زایی و فرهنگ زدایی،  همچنان ادامه دارد و اراده ای از طرف تصمیم گیرندگان برای رفع این کمبودها و نابرخورداری ها اتخاذ نگردیده است.

 

  در این روزهای سختی که بر ما میگذرد و با تمام اجحافی که به طور مستمر بر ما روا میدارند کانون صنفی معلمان خوزستان ضمن محکوم کردن روش های مستبدانه از طرف حاکمیت و نبودن اراده و عزمی راسخ برای حل مطالبات و خواسته های قانونی معلمان و پرونده سازی ها وحبس فعالین صنفی معلمان ،  فراخوان برگزاری تجمع ۱۱ اردیبهشت شورای هماهنگی تشکل های صنفی را تایید و حمایت کرده و با لبیک گفتن به این فراخوان حق محور و حق طلب از کلیه همکاران فرهنگی شاغل و بازنشسته دعوت به عمل می آید که با شرکت در تجمع و حضور سبز خود در برگزاری هرچه با شکوه تر اهتمام ورزیده و بار دیگر مطالبات صنفی خود را با صراحت و پر قدرت  در ذیل محورهای زیر مطرح و درخواست نمایند.  

 

- اجرای اصل ۲۷ و ۳۰ قانون اساسی

- به رسمیت شناختن تشکل های صنفی فرهنگیان

- آزادی فرهنگیان زندانی

- مختومه شدن پرونده ها و تبرئه فرهنگیان ار احکام ناعادلانه قضایی

- اجرای رتبه بندی مورد نظر فرهنگیان

- اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

- استخدام معلمان حق التدریس و خرید خدماتی و قراردادی

- پایان خصوصی سازی مدارس و پولی سازی آموزش

- خارج کردن صندوق ذخیره فرهنگیان از دست دزدان و غارتگران

 

 وعده ما روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰ صبح روبه روی اداره کل آموزش و پرورش در اهواز و روبه روی ادارات در شهرستان ها

 

کانون صنفی معلمان خوزستان

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

.................................................

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

در حمایت از فراخوان تجمع شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران.

 

همکاران گرامی، اولیا محترم و دانش آموزان عزیز.

 

با توجه به اینکه تا کنون هیچکدام از مطالبات فرهنگیان شاغل و بازنشسته برآورده نشده است .

ضمن تبریک روز جهانی کارگر به همه زحمتکشان ایران و دفاع از مطالبات آن ها جهت یک زندگی متوسط همراه با آرامش  و همچنین محکوم کردن برخوردهای خشونت آمیز اخیر با معلمان .

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز ضمن حمایت همه جانبه از فراخوان شورای هماهنگی از همه فرهنگیان عزیز شاغل و بازنشسته دعوت می کند  راس ساعت۱۰  صبح روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت جهت  گرامی داشت روز معلم ، بیان مجدد خواسته ها و اعتراض به وضع موجود مقابل اداره آموزش وپرورش حضور بهم رسانند .

 

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

........................................................

موضوع عدالت

موضع اختلاف دو گروه از  فیلسوفان

 

(چرا باید در تجمعات معلمان شرکت کرد)

محمدرضا افشون 

 

عدالت ابزار دست فرومایگان علیه فرامایگان‌ است یا یکی از فضایل چهارگانه افلاطونی است که برای اعتلای جامعه ضروری است؟

در طول تاریخ تفکر و اندیشه بشر یکی از مفاهیم بحث برانگیز مفهوم عدالت بوده است.عدالت چیست و متر و معیار سنجش آن چیست.به زعم فلاسفه‌ای چون افلاطون عدالت فضیلت است.و معیار وجود عدالت سازگاری و تناسب عناصر مرتبط در کنار هم و خلق زیبایی است.در این نگاه بالضروره عناصر و اجزا محدودیت هایی بر همدیگر روا می‌دارند.اگر غایت عدالت خرسندی و نهایت علو فرد باشد فارغ از سرنوشت دیگران اینجاست که فریاد اعتراض برخواهد خواست.

گروه دوم پا به میان می‌گذارند و مدعی می‌شوند که این عدالت چیزی نیست جز مستمسکی برای سرکوب توانمندان و مستعدین ‌تاریخ.باید به قدرتمندان و توانگران اجازه داد تا انتهای استعدادشان جلو بروند و نهایت لذت ها ببرند و این عین عدالت است .وقتی اینان به حد نهایی خواسته هایشان رسیدند آنگاه خود این توانگران در کنار هم به تعادل و تفاهمی برای اداره امور جهان شان خواهند رسید. ضعفا و ناتوانان هم طبیعتا‌

باید از اوامر آنها اطاعت کنند چرا که عقل سلیم حکم میکند که از حکم دانایان و توانگران پیروی کنی.نیچه و سوفسطاییان معتقدین به نظریه دومند‌.تفاوت بنیادین این دو نظریه در برداشت شون نسبت به توانایی ذاتی انسان ها و نقش شان در کلیت هستی است.

 اگر هستی را  کلیتی ببینیم که هر عضوش سوای کیفیات فردی خودش در آن کلیت هم نقشی خواهد داشت که باید در سازگاری با دیگر اعضا باشد تفسیر و انتطاراتمان از خودمان ودیگران روند جمع گرایانه ای به خود خواهد گرفت و محدودیت های ناشی از حضور در جمع نافی عدالت پنداشته نخواهد شد بلکه عین عدالت است.

اما اگر به نظریه دوم قائل باشیم این محدودیت ها را ناقض آزادی و عدالت خواهیم دید و علیه آنها موضع دشمنی اتخاذ خواهیم کرد. پایبندان به چنین مواضعی نگاه هرمی به جهان دارند و افسارگسیختگی‌ را حق مسلم و طبیعی خود می‌دانند.

 حال اگر نیک به حاکمان ایران و همچنین خیلی از مردم بنگریم‌ می‌بینیم که در گروه مؤمنین به مکتب دوم هستند. حاکمان خود حاکم بالذات می‌بینند و خیل عظیمی از مردم هم خود را محکوم بالفطره. که با کمال تاسف بسیارند از همکاران خودمان که خود را در زمره همین جماعت محکومان بر می‌شمارند.

این امر باید برای تک تک ماها درونی شود که نه خیر ، همه انسان اند و هر کس در ساختن بنای جامعه ایفاگر نقشی متناسب با توانایی هایش خواهد بود که جای خالی هر عضو فارغ از نوع کیفیتش‌ به شکل عیانی به چشم خواهد آمد.

اینگونه می‌شود که مبنای مقبولیت و به تبع آن مشروعیت از آسمان به زمین می‌آید و هیچکس را بر هیچ کسی ارجحیت نخواهد بود.آنگاه است که نقش کتک خور فیلم را نخواهیم پذیرفت.

 

محمدرضا افشون

عضو کانون صنفی معلمان استان بوشهر

.......................................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©