Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ برابر با  ۱۵ می ۲۰۱۴
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳  برابر با ۱۵ می ۲۰۱۴
کشتار بیش از 200 معدنچی در ترکیه

کشتار بیش از 200 معدنچی در ترکیه

 

بر اساس خبرهایی که بامداد امروز به سراسر جهان مخابره شد بعد از ظهر روز گذشته، انفجار یک معدن ذغال سنگ در شهر " سما " در استان مانیسا در غرب ترکیه باعث مرگ بیش از 200 نفر از کارگران معدنچی شده است.

 

انفجار در عمق 1600 متری زمین اتفاق افتاده و علت مرگ بسیاری از آنها مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است. این در حالی است که تعداد بی شمار دیگری محبوس شده اند و این احتمال وجود دارد که کشته شده گان افزایش پیدا کند. گزارش های خبری تعداد معدن چیان شاغل به کار در این معدن را 787 نفر اعلام کرده اند.

 

رئیس پیشین اتحادیه معدن چیان ترکیه این حادثه را " بدترین قتل در محل کار " نامیده است. اگر چه این نخستین سانحه از این دست در معادن ترکیه نیست، اما شدت و ابعاد تلفات انسانی آن، در نوع خود یک فاجعه محسوب می شود. در سال 1992 نیز حدود 270 نفر کارگر معدنچی در پی انفجار گاز جان باختند. در 70 سال گذشته بیش از 3 هزار کارگر معدن در ترکیه بر اثر حوادث و سوانح مختلف، جان خود را از دست داده اند  .

 

زنان و مردان کارگر معدنچی ترکیه! هم طبقه ای ها!

 

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری که جمعی از کارگران و فعالین کارگری ایران در آن متشکل شده اند، همدردی خود را با خانواده های جان باخته گان، کارگران و اتحادیه ها و دیگر تشکل های کارگری ترکیه اعلام می دارد. ما به عنوان بخشی از طبقه کارگر ایران که بارها شاهد خبر مرگ کارگران معدنچی در کشور خود و کشورهائی مانند چین، افریقای جنوبی، افغانستان و دیگر نقاط جهان بوده ایم، چنین فاجعه هایی را نشانه ای از بربریت سرمایه داری معاصر می دانیم. بدون تردید راه جلوگیری از فجایعی مانند کشتار کارگران معدنچی در شهر سما، اتحاد و تشکل یابی کارگران حول مطالبات طبقاتی از جمله ایمنی در محیط کار و داشتن زندگی شایسته انسان امروزی است. همبستگی بین المللی کارگری و حمایت همه جانبه کارگران همه کشورها از دیگر کارگران در سراسر جهان، گامی موثر و تعیین کننده برای مقابله با توحش سرمایه داری است.

 

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 24 اردیبهشت 1393/ 14 می 2014

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©