Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷ برابر با  ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱۷۳ فروردين ۶۱۷  برابر با ۰۱ ژانويه ۰۰۰۱
روز شنبه پنجم فوریه ۲۰۱۱ گروهی از ایرانیان شهرهای فرانکفورت و ماینز( شورای ایرانیان دمکرات و مترقی شهر ماینز ، اتحادیه کردهای

 

گزارش اکسیون اعتراضی علیه موج اعدام ها در ایران و علیه رژیم جمهوری اسلامی

فرانکفورت ـ آلمان ـ ۵ فوریه ۲۰۱۱

 

روز شنبه پنجم فوریه ۲۰۱۱ گروهی از ایرانیان شهرهای فرانکفورت و ماینز( شورای ایرانیان دمکرات و مترقی شهر ماینز ـ اتحادیه کردهای راین ـ ماین ـ کمیته دفاع از مبارزات مردم ایران ـ فرانکفورت) همانند شهرهای برلین دورتموند، ، پاریس،  گوتنبرگ  در اعتراض به تداوم اعدام زندانیان سیاسی و عقیدتی و قربانیان آسیب های اجتماعی، و تشدید جو سرکوب در ایران، در مرکز شهر فرانکفورت  ( هاپت واخه) در ساعت ۱۷ تا ۱۹  گردهم آمدند و  اکسیون اعتراضی  برگزار کردند. این برنامه با پخش  ترانه هائی از گروه آلمانی کی شوت ، و شعرها و آهنگ های میکیس تئودراکیس آغاز شد. سپس متن فراخون برگزارکنندگان تظاهرات با عنوان « هر هشت ساعت یک اعدام» به زبان آلمانی خوانده شد. پس از آن منوچهررادین شعرهایی از احمد شاملو شاعر آزاده ی ایران تحت عنوان « هراسم نیست ، هراس مان نیست» را اجرا کرد. یک معلم آلمانی شرکت کننده در برنامه ضمن اعلام حمایت سندیکای معلمان و دانش آموخت گان شهر فرانکفورت ( گ . ا. و ) به عدم انتشار اخبار تظاهرات ایرانیان در رسانه های ارتباط جمعی آلمان اعتراض کرد. او هم چنین به مراسم استقبال مقامات شهر فرانکفورت از کنسول جدید جمهوری جنایت کار اسلامی در فرانکفورت اعتراض کرد و بخش هایی از نامه  ی اعتراضی اش به روزنامه فرانکفورتر روندشاو را برای حاضرین خواند.

نکته ی جالب توجه حضور یک خانم مصری رهگذر بود که با شنیدن شعارها و اعلام همبستگی برگزارکنندگان اکسیون با مبارزات آزادیخوانه ی  مردم مصر و تونس پشت تریبون آمدن و ضمن اعلام همبستگی خود در مورد وضعیت تظاهرکنندگان مصر در میدان التحریر ( میدان رهائی)  قاهره توضیحاتی داد. پس از آن مادران صلح ـحامیان مادران پارک لاله ایران، پیام همبستگی خود به مادران تونسی و مصری را خواندند. این اکسیون با نمایش فیلم هائی از مبارزت مردم ایران و فیلم اعدام از اعدام های تمامی سال های گذشته توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران و خواندن اعلامیه های

تشکیلات کومه له زحمتکشان ایران ـ آلمان،

حزب دمکرات ایران،

سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

علیه اعدام، شکنجه، و سرکوب در ایران ادامه یافت. شعارهای برنامه با الهام از شهرهای روز ایران مانند

در تهران با موتور در قاهره با شتر ـ مرگ بر دیکتاتور

مجازات اعدام ملغی باید گردد

زندانیان سیاسی آزاد باید گردد

زنده باد همبستگی بین المللی

سرنگون باد جمهوری اسلامی

با استقبال روبرو شد.

این اکسیون با اجرای شعر «فراخوان»  از ناظم حکمت، شاعر مبارز ترک پایان یافت.

در حاشیه های برنامه اعلامیه هائی به زبان آلمانی در میان رهگذران پخش شد و در جمع های کوچک با رهگذران در مورد اکسیون و وضعیت اعدام ها در ایران گفتگو شد.

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©