Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
سه-شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ برابر با  ۲۴ دسامبر ۲۰۱۹
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :سه-شنبه ۳ دی ۱۳۹۸  برابر با ۲۴ دسامبر ۲۰۱۹
تجمع بازنشستگان در تهران و تحصن فرهنگیان

تجمع بازنشستگان در تهران و تحصن فرهنگیان

 

با درود بر پیشگاه بازنشستگان فرهیخته ای که با وجود کهولت سن وتنی رنجور وروحی خسته ازناملایمات وتبعیض های رواداشته ، امروز دوشنبه دوم دی ازجای جای ایران خود را به بهارستان مقابل مجلس رسانده بودند جا دارد از همه این بزرگواران کمال تشکر وقدردانی را به عمل آورده بخصوص بانوی بزرگوارشیخ الاسلامی باوجود جراحی چشم با پانسمان چشم دراین هوای آلوده تهران خود را به جمع یاران رسانده بودند

 

ابتدا  ماموران امنیتی با اعمال فشار خواستار ممانعت از برگزاری تجمع بوده وهمین امر سبب گردید که بسیاری از بازنشستگان به خیال تجمع 19آبان به منازل خود  بازگشتند  ولی با پای فشاری واستقامت برخی  دیگر از بازنشستگان بالاخره نیروهای امنیتی کوتاه آمده ودرصفوف به هم فشرده ناظر اعتراضات حق طلبانه بازنشستگان گشتند

 

 تجمع با سردادن شعارهایی آغازگردید در این زمان خانم تاج الدینی نماینده اصفهان با گارد های خود به تجمع پیوستند ومانند دیگر نمایندگان وعده هایی را برشمردند که این امر مورد اعتراض واقع گردید وپاسخ وعده هایشان داده شد بعد از ان چند تن از بازنشستگان سخنانی درارتباط با حقوق مغفول مانده بازنشستگان ایراد نمودند ودرپابان قطعنامه قرائت وپس از سردادن شعارها وخواندن سرود ای ایران تجمع در ساعت 12 پایان پذیرفت

 

انجمن صنفی بازنشستگان کشوری ایران

.................................................

تحصن فرهنگیان

 

معلمان سراسر کشور با فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، در اعتراض به کمبود دستمزد‌ های معلمان و همینطور ناکافی بودن بودجه آموزشی در لایحه بودجه سال جاری و سایر مطالبات صنفی‌شان دست به اعتراض صنفی زدند…

 

روز گذشته بنا بر فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، ، معلمان در استان‌های مختلف دست از کار کشیدند و برای یک ساعت درسی در دفتر مدرسه تحصن کردند.

 

این معلمان خواسته‌های خود را در راستای بهبود معیشت و اعتراض به لایحه بودجه ۹۹ مطرح می‌کنند و می‌گویند: ما چند خواسته و مطالبه‌ی اساسی داریم از جمله، اجرای صحیح قانون مدیریت خدمات کشوری، اجرای رای دیوان محاسبات برای پرداخت مطالبات مربوط به ضریب ۱۵۰ به ۳۰۰، در سال ۸۴، افزایش حقوق سالیانه متناسب با نرخ تورم و تجمیع بیمه‌ها به یک بیمه‌ی حمایت‌گر و کارآمد بدون سقف هزینه‌ها.

 

این اعتراض صنفی فقط برای یک ساعت کلاس ادامه داشت و معترضان می‌گویند: قصد ندارند به دانش‌آموزان زیان برسانند؛ اما می‌خواهند مسئولان صدای آنها را بشنوند.

...................................................

روایت دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران

 از تحصن فرهنگیان در گفتگو با امتداد:

  از بی‌اعتنایی به مطالبات فرهنگیان تا تشکیل پرونده قضائی برای حدود 50 معلم در یکسال اخیر

 

امتداد-محمد جعفری: دو روز از تحصن معلمان و فرهنگیان بازنشسته در مقابل مجلس شورای اسلامی میگذرد و کماکان شاهد بر زمین ماندن مطالبات و عدم پاسخگویی مسئولان به این اعتراض هستیم و به گفته فعالان صنفی فرهنگی، هنوز هیچ پاسخی به مسائل و دغدغه‌های مطرح شده از سوی متحصنین، چه از جانب نمایندگان مجلس و چه از سوی مسئولین دولتی داده نشده است. 

 

در همین رابطه، محمدتقی فلاحی، دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران با اشاره به دلایل این تحصن‌ از سوی فرهنگیان در گفتگو با امتداد، اظهار داشت:

 

واقعیت این است که جای اعتراض در زمینه‌های متنوعی در آموزش و پرورش وجود دارد و تحصن اخیر معلمان و فرهنگیان بازنشسته، تنها در اعتراض به برخی از مشکلات در این حوزه صورت گرفته است. به طور مشخص، این تحصن اخیر(دوم دیماه) در اعتراض به لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس برای سال 99 صورت گرفته که در این لایحه، شاهد تداوم روند ناصحیح سال‌های گذشته در اعتبارات حوزه آموزش و پرورش هستیم. 

 

در این لایحه، شاهد مشکلات متعددی از نظر جهت‌گیری بودجه، تخصیص اعتبارات بحث عدم افزایش سالانه و سایر مسائل هستیم و به عنوان نمونه در کنار افزایش اعتبار در بحث برون‌سپاری‌ها در آموزش و پرورش، کاهش چشم‌گیری در اعتبارات درونی صورت گرفته که بدعت ناروایی خواهد بود. 

 

دولت در سال گذشته، بودجه‌ای با رقم بالغ بر 50هزار میلیاردتومان را به مجلس فرستاد که دوستان پارلمان نیز در حدود 4 تا 5 هزار میلیاردتومان به این رقم افزودند. در حالی که در بودجه 99، دولت، رقمی بالغ بر 57 هزار میلیاردتومان را برای آموزش و پرورش به مجلس فرستاده، دو روز پیش از این مسئله، وزیر آموزش و پرورش در گفتگویی اعلام کرده بود که پیشنهاد بودجه‌ای این وزارتخانه به دولت در حدود 74هزار میلیاردتومان بوده است. 

 

این مسئله به این معنی است که، دولت و دست اندرکاران بودجه نویسی، حتی اعتنایی نیز به نظر کارشناسی وزارت آموزش و پرورش نداشته‌اند. این در حالی است که، اللهیار، معاون توسعه منابع وزیر در روزهای تهیه و تدوین بودجه، عنوان کرده بود که در صوررت عدم تامین بودجه 74هزار میلیاردتومانی، ما در حوزه آموزش و پرورش با کسری 20درصدی در بحث پوشش تحصیلی مواجه خواهیم بود. 

 

امسال از سوی کمیسیون آموزش مجلس عنوان شده که حوزه آموزش و پرورش در سال جاری با کسری 20هزارمیلیاردتومانی مواجه است. با این وصف، شما در نظر بگیرید که در طول سال‌های اخیر، حدود یک سوم تا یک چهارم بودجه آموزش و پرورش به عنوان کسری به حساب آمده است. امری که خروجی آن را در وضعیت مدارس دولتی، حقوق معلمان، بحث حق‌التدریس‌ها و سایر مسائل، شاهد هستیم. 

 

مجموع همه این مسائلی که مورد اشاره قرار گرفت در نهایت به انباشت نارضایتی‌ها منجر شده و این نارضایتی‌ها نیز به صورت نامه‌نگاری‌ها و مکاتبات و در جلسات متعدد به گوش نمایندگان مجلس، مسئولین دولتی و سایر دست‌اندرکاران حوزه آموزش و پرورش رسیده است.

 

در حالی که در گفتگوهای رودررو، مسئولین، همگی به همنوایی با مطالبات بازنشستگان و شاغلین فرهنگی می‌پردازند، اما در عمل شاهد بی‌اعتنایی به این مسائل هستیم و خروجی این مسئله به حرکت‌هایی نظیر تجمع و تحصن منجر می‌شود. 

 

در نهایت هم با برگزاری تجمع و تحصن از سوی معلمانی که صدای‌شان به هیچ گوشی راه پیدا نکرده، عده‌ای به یکباره، نگران امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی و مواردی از این دست می‌شوند که البته تا کنون نیز، کوچکترین مشکلی از این نظر در تجمعات فرهنگیان به وجود نیامده است. 

 

به عنوان نمونه در حال حاضر، آقایان محمود بهشتی، محمد حبیبی و اسماعیل عبدی در طول حدود چهار سال گذشته به دلیل بیان و قرائت قطعنامه‌ای درباره همین مسائلی که من الان عنوان کردم، به جای حضور در کلاس درس در زندان روزگار گذرانده‌اند. در کنار این، تشکیل پرونده قضائی برای حدود 50 نفر از همکاران ما در طول یکسال گذشته انجام شده که یا حکمی دریافت کردند و یا در شرف آن به سر می‌برند. 

 

تحصن فرهنگیان در حال حاضر در قالب همان یک زنگ در دوم دیماه برگزار شده و همچنان شاهد معطل ماندن مطالبات معلمان و بخصوص بازنشستگان هستیم. زمینه‌هایی که متاسفانه، فضا را برای برپایی تجمعات بعدی، همچنان آماده نگه خواهد داشت.

..................................

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©