Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ برابر با  ۰۳ فوريه ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰  برابر با ۰۳ فوريه ۲۰۲۲
کانون نویسندگان ایران

کانون نویسندگان ایران

 

آزادی بیان

 در هفته‌ای که گذشت

( ۱ تا ۸ بهمن ۱۴۰۰)

 

جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰

 

- مصطفی نیلی، در این روز خبر داد که موکلش کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی با فشار نهادهای امنیتی از زندان اوین به بازداشتگاه یکی از کلانتری‌های شهر کرج منتقل شده و قرار است به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شود.

 

- در این روز خبر رسید مریم کبیری، دبیر مدارس استثنایی منطقه‌ی ۲ آموزش و پرورش تهران، از روز یکشنبه ۲۳ دی که هنگام بیرون رفتن از خانه توسط نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر شده در زندان اوین در بازداشت به سر می‌برد.

 

- کانون نویسندگان ایران در این روز خبر اعتصاب سراسری زندانیان در اعتراض به قتل بکتاش آبتین را منتشر کرد. در این خبر آمده: «۲۲ دی ماه، ۶ تن از زندانیان سياسی بند ۸، صادق امیدی لپوندی، پیمان پورداد، حمید حاج جعفر کاشانی، علی اصغر حسنی‌راد، مهدی دارینی و محمود علی‌نقی، اعتصاب غذای خشک خود را در اعتراض به قتل بکتاش آبتین آغاز کردند.» همچنین «علاوه بر پیوستن تعدادی از مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از کشور به اعتصاب غذا، دامنه‌ی اعتصاب زندانیان نیز گسترش یافته به طوری که سینا بهشتی، معین حاجی‌زاده، محمد ابوالحسنی و شکیلا منفرد از دو زندان تهران بزرگ و قرچک، و نیز تعدادی از زندانیان سیاسی سابق در خارج از زندان به اعتصاب‌کنندگان پیوسته‌اند.»

 

- در این روزخبر رسید حکم شلاق شاپور وقار، فعال رسانه‌ای و مدیر گروه صدای عدالت مغان اجرا شد. او در پی شکایت عباس جهانگیرزاده، نماینده شهرستان‌ پارس‌آباد در مجلس یازدهم، به دلیل افشای برخی اقدامات مالی این نماینده، استخدام چهره‌های نزدیک به او و فعالیت‌های نظیر آن، به اتهام «توهین به نماینده مجلس» به تحمل ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

 

- در این روز خبر اخراج اساتید دانشگاه به نام‌های آرش اباذری، محمد فاضلی، رضا امیدی و آرزو رحیم‌خانی منتشر شد

 

- انجمن صنفی معلمان استان فارس با انتشار بیانیه‌ای در این روز بازداشت و اجرای حکم حبس محمدتقی فلاحی، دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران را محکوم کرد.

 

- در این روز فعالان سیاسی و مدنی کامبیز نوروززاده، رضا سلمان‌زاده و مسعود وظیفه به نمایندگی از رویا آریایی، مژگان محمدی، وحید سرخ‌گل، شبنم شجری‌زاده، زهرا زارع سراجی، ولی‌الله آقاجانی، آرمین سورانی، شبنم عبدالهی، دکتر نایب‌هاشم، جمشید برزگر، مریم رشیدی، مینا احدی و وحید بلوطی بر مزار زنده‌یاد بکتاش آبتین حضور پیدا کرده و یاد او را گرامی داشتند و اعلام کردند به اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در اعتراض به قتل حکومتی بکتاش آبتین پیوستند.

 

شنبه ۲ بهمن

 

- نگار نصیری، همسر سینا شهری که هفته‌ی گذشته بازداشت شد، در این روز به ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات تبریز موسوم به اتاق ۳۷ احضار شد.

 

نیروهای امنیتی همزمان با بازداشت اقدام به تفتیش منزل آنها کرده و تعدادی از لوازم شخصی و آثار مربوط به آئین بهائی را توقیف کرده بودند.

 

- سهیل عربی محکوم سیاسی تبعیدی در این روز خبر داد که رئیس زندان تهران بزرگ خواستار پایان اعتصاب غذای زندانیان در اعتراض به مرگ بکتاش آبتین در زندان شده و یک مامور امنیتی با تمسخر به آنها گفته است: «صد و هفتاد و شش نفر را در هوا زدیم نه کسی استعفا داد نه کسی عذرخواهی کرد. بکتاش که یک نفر بود».

 

- شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران در این روز خبر داد حسین رمضانپور، از اعضای هیئت مدیره‌ی انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی برای گذران حبس شش ماهه و جریمه‌ی دو میلیون تومانی از سوی دادسرای بجنورد، روانه‌ی زندان شد.

 

- زهرا محمدی مسئول انجمن فرهنگی- اجتماعی نوژین و مدرس زبان کُردی،در این روز از قرنطینه به بند عمومی زندان سنندج منتقل شد.

 

- محمد عینی فعال مدنی ترک آذربایجانی ساکن رشت، طی یک تماس تلفنی در این روز به اداره‌ی اطلاعات این شهر احضار شد.

 

- وب‌سایت Speedtest که شاخص‌ جهانی اینترنت را در کشور‌ها بررسی می‌کند، در آخرین آمار خود تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۱، رتبه‌ی ایران را از لحاظ سرعت اینترنت، از میان ۱۳۸ کشور جهان ۷۰ معرفی کرده بود. طی ماه گذشته سرعت اینترنت در ایران روند نزولی به خود گرفته و با ۷ پله سقوط به رتبه ۷۷ رسیده است.

 

یکشنبه ۳ بهمن

 

- محمد عینی پس از حضور‌ در اداره‌‌ی اطلاعات رشت در این روز، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

 

- محمد حسین آقاسی، وکیل محمد نوریزاد، زندانی سیاسی در این روز از بازگشت موکلش به زندان خبر داد. او با بیان اینکه «امروز با ارائه گواهی اعلام کردم که معالجاتش نیمه کاره است»، افزود «زندان مسئول حفظ سلامتی اوست».

 

- انوشه آشوری، شهروند دوتابعیتی محبوس در زندان اوین، در اعتراض به شرایط خود و با درخواست آزادی از زندان، از این روز اعلام اعتصاب غذا کرد.

 

- فرماندار اردستان از بازداشت یک شهروند در این شهر به دلیل آنچه «اهانت به تندیس روح‌الله خمینی» عنوان شده، خبر داد و بدون ذکر نام یا هویت این فرد گفت: «متهم با قرار مشخص به زندان نائین منتقل شد و در حال حاضر اطلاعی در خصوص انگیزه‌ی این اقدام توسط متهم در دست نیست.»

 

- در این روز خبر رسید نرگس محمدی، نایب رییس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر در دادگاهی که تنها پنج دقیقه طول کشیده، به هشت سال زندان، ۷۰ ضربه شلاق و دو سال ممنوعیت از ارتباط مخابراتی محکوم شده است.

 

- در این روز خبر رسید آرش محمدی، فعال کارگری و کارگر ساختمانی هنگام ورود به مرز باشماق مریوان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

 

- سندیکای کارگران شرکت واحد با انتشار اطلاعیه‌ای در این روز از تشدید مداوم فشار بر اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد توسط پلیس امنیت و دادسرای امنیت اوین ظرف دو ماه گذشته خبر داد و از دور تازه‌ای از فشارها و تماس‌های تلفنی تهدیدآمیز پلیس امنیت به اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و برخی از خانواده‌های آنان نوشت.

 

- فرهام ثابت و فرزان معصومی، شهروندان بهائی ساکن شیراز جهت تحمل حکم دو سال زندان برای هر کدام در این روز راهی زندان عادل آباد شیراز شدند.

 

- مصطفی نیلی، وکیل مدافع کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی زندانی در این روز خبر داد صمیمی در تماسی تلفنی گفته است: «به بند ۶ زندان ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شده است و با توجه به این امر اعتصاب غذا نخواهد کرد».

 

- میثم کاظمی، که از ۱۳ آذر به اتهام « انتشار مطالب مربوط به بازداشت‌شدگان «اغتشاشات» ۲۶ تیر بهبهان» در بازداشت است، علیرغم بروز علائم کرونا، پس از تجویز دارو در این روز به بند عمومی زندان بهبهان بازگردانده شد.

 

دوشنبه ۴ بهمن

 

- ده‌ها فعال سیاسی و اجتماعی با انتشار نامه‌ای در این روز، ضمن اعتراض به ادامه فشار، تهدید و تبعید زندانیان سیاسی و عقیدتی از جمله کیوان صمیمی، نرگس محمدی، عالیه مطلب‌زاده، اسماعیل عبدی، اسماعیل گرامی، محمد تقی فلاحی، شاپور احسانی‌راد و مهدی محمودیان، خواستار پایان دادن به فشار علیه زندانیان سیاسی شدند.

 

- جمعی از برندگان جایزه‌ی نوبل و محققین دانشگاهی با ارسال یک نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل و کمیسیر عالی حقوق بشر این سازمان، که توسط کمیته‌ی دفاع از آزادی دانشجویان علی یونسی و امیرحسین مرادی در این روز به فارسی منتشر شده، نوشته‌اند به دیگر محققین دانشگاهی می‌پیوندند که خواستار آزادی فوری دانشجویان علی یونسی و امیرحسین مرادی شده‌اند.

 

- قرار منع تعقیب آتنا دائمی، کنشگر مدنی از بابت پرونده‌ای که اخیرا در زندان لاکان رشت برای وی گشوده شده بود، در این روز صادر و آتنا دائمی که از آذرماه ۹۵ دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کرد، و اسفندماه سال گذشته به زندان لاکان رشت تبعید شده بود، در این روز به صورت زودهنگام از این زندان آزاد شد.

 

- آنا محمد بیات، روزنامه‌نگار، که در رابطه با انتشار یک کاریکاتور با اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» مواجه شده بود، در این روز در دادگاه تجدیدنظر استان گلستان از اتهام انتسابی تبرئه شد.

 

- در این روز جلسه‌ی دادگاه رسیدگی به اتهامات عسل محمدی، فعال کارگری به اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» با مصادیقی از جمله شرکت در «کمپین شکنجه‌ی سفید» و «عضویت در محافل مارکسیستی» در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

 

- توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی، در این روز به اتهام «توهین به رهبر» و «تبلیغ علیه نظام» در دادگاه انقلاب شاهین شهر به ۶ ماه حبس و جزای نقدی محکوم شد که این حکم به مدت یک سال به حالت تعلیق در آمده است.

 

- دادگاه مطبوعات در این روز مدیران مسئول هفته نامه‌ی صدا و سایت بیرونیت را به اتهام «نشر اکاذیب و مطالب غیر واقع» مجرم دانست.

 

- در این روز کیوان صمیمی، از ندامتگاه مرکزی کرج خارج و مجدداً به زندان اوین بازگردانده شد.

 

- در این روز خبر رسید منصور و محمود مردانی خراجی، نوکیشان مسیحی، علیرغم گذشت بیش از یک ماه از زمان دستگیری کماکان در بازداشت و بی خبری به سر می‌برند.

 

- جمعی از زندانیان پیشین مسیحی و اعضای خانواده آنها، به مناسبت روز جهانی آموزش طی بیانیه‌ای که در این روز منتشر شد به نقض حق تحصیل مسیحیان در مدارس و دانشگاه‌ها اعتراض کردند. در این بیانیه خود آمده است که بر خلاف تعهدات بین‌المللی و قانون اساسی جمهوری اسلامی، بسیاری از شهروندان، صرفا به دلیل اعتقاد به مسیحیت از حق تحصیل محروم هستند.

 

سه شنبه ۵ بهمن

 

- کانون مدافعان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای در این روز نسبت به محکومیت نرگس محمدی عضو شورای عالی نظارت و سخنگوی این کانون به ۸ سال حبس و بیش از ۷۰ ضربه شلاق و دو سال محرومیت از هرگونه ارتباط مخابراتی، اعتراض کرد.

 

- سازمان گزارشگران بدون مرز، با انتشار بیانیه‌ای در این روز نسبت به سرنوشت و سلامت سه زندانی سیاسی و حقوق‌بشری، عالیه مطلب‌زاده، نرگس محمدی و کیوان صمیمی، که به تازگی به زندان‌های قرچک و رجایی‌شهر منتقل شده‌اند، هشدار داده و ابراز نگرانی کرد. کیوان صمیمی، سردبیر نشریه ایران فردا، رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و زندانی سیاسی، از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد. نرگس محمدی، فعال حقوق بشر در ایران، همچنین عالیه مطلب‌زاده، عکاس، روزنامه‌نگار و نایب رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات به زندان قرچک در شهر ورامین منتقل شدند.

 

- کیوان صمیمی که روز دوشنبه در پی مخالفت دادیار اجرای احکام کرج با نگهداری وی در این زندان به زندان اوین بازگردانده شده بود، در این روز از زندان اوین به مکان نامعلومی منتقل شد.

 

- در پی اطلاع‌رسانی در خصوص کشته شدن مزگین دختر ۷ ساله‌ی کمال پلنگی با تیراندازی نیروهای انتظامی در ماکو، وی در این روز بازداشت شد.

 

- در این روز خبر رسید شهره حسینی، مترجم و فعال مدنی، جهت اجرای حکم ۲ سال و ۷ ماه زندان به اجرای احکام دادسرای اوین احضار شده است.

 

- علی نوری‌زاد زندانی سیاسی و فرزند محمد نوری‌زاد که از دی ۹۸ که به دلیل گرامی‌داشت یاد درگذشتگان هواپیمای اوکراینی در میدان آزادی تهران شمع روشن کرده بود، بازداشت و به ۳ سال و نيم حبس محکوم شده بود، در این روز به شکل مشروط از زندان آزاد شد.

 

- دومین جلسه‌ی دادگاه رسیدگی به اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» علی یونسی و امیرحسین مرادی، دانشجویان بازداشتی دانشگاه صنعتی شریف در این روز برگزار و پس از ارائه دفاعیات وکلا و متهمان، ادامه رسیدگی به جلسه بعد موکول شد.

 

مصطفی نیلی وکیل دادگستری با اشاره به اینکه علی یونسی در یک سلول ۲ در ۴ و نیم متر به همراه یک متهم به قاچاق مواد مخدر و یک متهم مالی نگهداری می‌شود، گفت که یونسی تنها ۳ روز در هفته، آن هم به مدت ۲۰ دقیقه اجازه هواخوری دارد و در دوران بازداشت فردی به عنوان نماینده وزارت علوم با علی یونسی در انفرادی دیدار و با تهدید و تطمیع، درخواست تکرار حرف‌های ضابطین را داشته است.

 

- در این روز خبر رسید پیام شکیبا، زندانی سیاسی که از ۱۳ دیماه، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین، جهت تحمل ۱۳ ماه حبس خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، در زندان اوین علیرغم ابتلا به کرونا از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

 

- در این روز خبر رسید اداره ثبت احوال تبریز برای یک کودک در این شهر به نام «آتاخان» پس از گذشت چهار سال، شناسنامه صادر کرد. از سوی دیگر این اداره از صدور شناسنامه برای یک کودک به نام «آلپ آرسلان»، خودداری کرده است.

 

- جمعی از کنشگران حقوق اقلیت‌های جنسی و جنسیتی، طی نامه‌ای خطاب به معلمان ایران، ضمن اشاره به گذشته خود در مدارس شهرها و روستاهای کشور، نوشتند “امروز چشم امید به بینش معلمان داریم تا در همکاری با خانواده‌های ما، یا با آموزش به خانواده‌های ما و دیگر اعضای جامعهٔ آموزگاران، امکان پشتیبانی از بچه‌ها و نوجوانانی را فراهم کنند که چه بسا همین امروز به علت گرایش جنسی و هویت جنسیتی، در محیط آموزشی در ترس و ناامنی و آزار به سر می‌برند”

 

 

چهارشنبه ۶ بهمن

 

- در این روز خبر رسید جلسه‌ی دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزانه انصاری‌فر، خواهر فرزاد انصاری‌فر، از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ به اتهام «نشر اکاذیب» در ۱۳ بهمن‌ در دادگاه انقلاب بندرماهشهر برگزار خواهد شد.

 

- خبرگزاری فرانسه به نقل از فیلیپ والن، وکیل بنژامین بری‌یر، در این روز از محکومیت این گردشگر به هشت سال و هشت ماه زندان به اتهام «جاسوسی» و «تبلیغ علیه نظام» خبر داد.

 

- سازمان عفو بین‌الملل در این روز خبر داد زهرا صدیقی همدانی، معروف به ساره، مدافع حقوق بشر متعلق به جامعه همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا، فراجنسیتی و بیناجنسی (ال جی بی تی آی) صرفاً به خاطر گرایش جنسی و هویت جنسیتی واقعی یا مفروض‌اش و همچنین پست‌ها و اظهاراتش در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی، بر خلاف ضوابط بینالمللی و به شکل خودسرانه تحت بازداشت در زندان مرکزی ارومیه به سر می‌برد و خواستار آزادی فوری او شد.

 

- در این روز جلسه‌ی بازپرسی عثمان اسماعیلی و محمود صالحی، دو فعال کارگری اهل شهرستان سقز، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» در دادسرای این شهرستان برگزار شده و این شهروندان در پایان با قرار وثیقه آزاد شدند.

 

- در این روز خبر رسید علیرغم ابتلا به ویروس کرونا، خدیجه مهدی‌پور، زندانی سیاسی در زندان مرکزی ایلام از حداقل رسیدگی پزشکی محروم است.

 

او از ۱۸ مهر به اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» و «توهین به رهبر» بازداشت و به ۲۰ ماه زندان محکوم شده است.

 

- رئیس پلیس تهران در این روز از دستگیری هفده تن از گردانندگان صفحه‌های اینستاگرامی در پایتخت که اقدام به تهیه و انتشار ویدئوی دوربین مخفی کرده بودند، خبر داد و با اشاره به بازداشت این افراد که نام و هویتشان ذکر نشده، «تهیه و انتشار ویدئوی دوربین مخفی غیر مجاز» را جرم دانست.

 

- در این روز خبر رسید حسین هاشمی، زندانی سیاسی سابق، به بهانه رنجنامه‌ای که اردیبهشت‌ماه امسال در خصوص مشکلات زندان تهران بزرگ منتشر شده بود، در دادگاه عمومی بخش فشافویه تهران به اتهام «نشر اکاذیب» به ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

 

- در این روز خبر رسید یاشار توحیدی، محمد ایران‌نژاد به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروه‌های چپ مارکسیستی» و «تبلیغ علیه نظام» به ۳ سال و ۵ ماه حبس تعزیری و سارا عسکری، به اتهام «نشر اکاذیب» به ۶ ماه حبس و پرداخت ۷ میلیون تومان جزای نقدی در دادگاه انقلاب تهران محکوم شده‌اند.

 

پنجشنبه ۷ بهمن

 

- انجمن قلم (پن) آمریکا و مرکز دفاع از حقوق بشر «رائول ولِنبرگ» با تسلیم شکایت نامه‌ای به سازمان ملل در این روز خواستار تحقیق درباره‌ی بازداشت‌های خودسرانه‌ی شماری از نویسندگان ایرانی شدند. این دو سازمان با اشاره به سرنوشت بکتاش آبتین و همچنین وضعیت رضا خندان (مهابادی)، کیوان باژن و آرش گنجی تأکید کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران «به صورت سازمان یافته و مداوم اعضای کانون نویسندگان ایران را در حبس قرار می‌دهد».

 

- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه طی گزارشی در این روز نوشت: بیش از ده نفر از اعضای این سندیکا طی روزهای شش و هفت بهمن با احضاریه‌ی دادسرای اوین به پلیس امنیت احضار شده و در آنجا مورد تهدید قرار گرفته‌ و از ایشان خواسته شده «دست از فعالیت‌های سندیکایی بردارند، در اعتراضات مشارکت ننمایند و با چند تن از اعضای پیشرو شناخته شده‌ی سندیکای کارگران شرکت واحد ارتباط نداشته باشند».

 

- نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، طی نامه‌ای از زندان قرچک ورامین که در این روز منتشر شد، با اشاره به احکام اخیر دادگاه انقلاب تهران مبنی بر ۸ سال و ۲ ماه زندان، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت‌های اجتماعی، این پرونده را «فاقد وجاهت قانونی» عنوان کرد و با بیان اینکه: «بدون مطالعه پرونده و حضور وکیل ظرف مدت پنج دقیقه محاکمه شدم و رای دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسم»، نوشت: «آنچه مغرضانه و بی‌اساس بودن اتهامات و رسیدگی حکم این پرونده را روشن‌تر می‌کند مجرم شناخته شدن من به دلیل کاندید شدن برای جایزه صلح نوبل به معرفی عفو بین‌الملل نروژ است».

 

- صدها نفر از جمله برندگان جایزه‌ی نوبل مقامات و وزرای پیشین امور خارجه کشورها در نامه‌ای سرگشاده به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، میشل باشله، که در این روز منتشر شد خواستار تحقیق بین المللی درباره‌ی کشتار هزاران زندانی سیاسی در ایران در تابستان و پائیز سال ١٣٦٧ شدند که در آن ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، نقش مستقیم و تعیین‌کننده داشته است.

 

- آرمان کاظمی، برادر بکتاش آبتین عضو زندانی کانون نویسندگان ایران که به دلیل تأخیر تعمدی در درمان کرونا در زندان کشته شد، در گفت‌وگویی ضمن تأیید گزارشات منتشر شده توسط کانون نویسندگان ایران درباره‌ی قتل عمد بکتاش آبتین گفت: «دفعه اخیر که باز از زندان به بیمارستان طالقانی اعزام شدند متاسفانه این بار هم به ایشان پابند زدند. پابندی که این دفعه زده بودند طوری بود که حتی بعد از اینکه ما توانستیم مرخصی بگیریم و ایشان را از روز ۲۲ آذرماه منتقل کردیم به بیمارستان خصوصی بابت درمان، تا چند روز همسر برادرم یکی از کارهایی که انجام می داد با پماد جای پابندی را که در بیمارستان قبلی ایجاد شده بود می مالید تا کبودی و زخم و خون مردگی‌های قبلی را التیام دهد».

 

- شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، در این روز از احضار رسول بداقی به دادسرای شهید مقدس اوین خبر داد.

 

- مصطفی نیلی، وکیل مدافع کیوان صمیمی، در این روز خبر داد که کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی، بعد از بازگرداندن از زندان مرکزی کرج به زندان اوین، سه‌شنبه شب از اوین به زندان رجایی‌شهر منتقل شده و اکنون در قرنطینه این زندان است.

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©