Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ برابر با  ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۲
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱  برابر با ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۲
در محکومیت قتل مهسا امینی

بیانیه های تشکل های صنفی معلمان و سندیکاهای کارگران

 

بیانیه بسیار مهم  شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

در محکومیت قتل  دختر بی گناه ایران  مهسا امینی

 

 ژن، ژیان، ئازادی

زن، زندگی، آزادی

 

به نام خداوند جان و خرد

 

از خون جوانان وطن لاله دمیده

از ماتم سروقدشان، سرو خمیده

در سایه گل بلبل از ازین غصه خزیده

گل نیز چو من در غمشان جامه دریده

 

 ملت شریف و داغدار ایران و کردستان

 

امروز بیش از هر زمانی شاهد فجایع و جنایات سیستماتیک و سازمان یافته از جانب تبه کاران ریاکاری هستیم که سرشت ذاتی و انسانی آدمی را به پشیزی نمی گیرند و در تقابل و تعارض آشکار با حقیقت، گوی سبقت را از همه ددمنشان تاریخ ربوده اند!

افسارگسیختگانی که به نام دین و به کام قدرت طلبی و هوای نفس پلید خود،آمر به این جنایات هستند،سالهاست کمر همت نابودی دین را بسته اند و در بسط دین گریزی به دین ستیزی راهی نزدیک تر پیموده اند.

 

کسانی که از اندیشه و تعقل ورزی هراسان و گریزانند،حکومت و حکمرانی را با عداوت و شقاوت چنان عجین کرده اند، که هیچ دشمنی تاکنون نتوانسته این چنین زندگی را به کام این ملت، تلخ و زهرآگین کند!

 

متاسفانه سیاست های غلط و خوانش های نادرست از دین و حکومت هر روز فاجعه ای می آفریند.

این ایدئولوژی و تفکر منحط در راستای فریب جامعه به منظور ایجاد حواشی و انحراف افکار عمومی است تا با مسائل و مصائب ساختگی،تسلط بیشتر برای غارت منابع و ثروت کشور بیابند و بر  قدرت نامشروع خود بیفزایند.

 

امروز با ریختن خون دختر معصوم اهل سقز به نام ژینا(مهسا)، دیروز در مریوان و فارس و  خوزستان و تهران و البرز؛ گویا این چرخه قتل تمامی ندارد و عزمی جدی برای کشیدن خط بطلان، بر پایان چنین فجایع و جنایاتی دیده نمی شود.

خشک مغزانی که چنین با قرائت خشونت بار از دین، سالها  علیه حقوق شهروندان اقدام کرده اند و با این خوانش نامبارک، زمینه قتل و کشتن شهروندان را فراهم آورده اند،باید بدانند شهروندان ایرانی دیگر در مقابل چنین جنایاتی بی تفاوت نخواهند گذشت.اگر عزمی جدی برای پایان دادن به چرخه خشونت ها و قتل ها از ندا آقا سلطان تا پویا بختیاری و نوید افکاری در میان بود، امروز ما شاهد پرپر شدن معصومانه #ژینا_امینی در ۲۲ سالگی نبودیم. کشته شدن مسافران بی گناه در پرواز ۷۵۲،قتل های زنجیره ای،حمله به کوی دانشگاه و عدم بررسی دقیق عاملان و آمران این فجایع و برخورد جدی و ریشه ای با آنها موجب شده که اعتماد عمومی دچار خدشه ای جدی گردد و حاکمیت سرمایه اجتماعی خود را به طرز بی سابقه ای از دست بدهد.

 

و اما جا دارد هشداری به مقلدان و مأمورانی بدهیم  که خود را معذور می نامند و می دانند.آنها باید بدانند که امر آمران کج اندیش علیه شهروندان ایران، مسئولیت را از آنها سلب نکرده و ننگ ابدی را برای همیشه بر پیشانیشان خواهد نگاشت.به برپا کنندگان گشت ارشاد هم انذار می دهیم: گشت ارشادتان برای مردم غربب نیست، اما مرگ فجیع مظلومانی چون مهسا امینی، چهره ی بدون روتوش تفکر و منش آمران خشونت طلب تهی مغز پشت صحنه را در ویترین افکار عمومی به نمایش گذارده است.

به راستی گشت ارشاد با کدامین مجوز قانونی و شرعی و حقوق بشری به خود اجازه می دهد به صورت وحشیانه و غیر انسانی، دختران معصوم و مظلوم ایران را در درون "ون" بیندازد تا به بهانه ی آموزش های ایدئولوژیک در بازداشتگاه ها،برخی از  آنها را از مسلخ قتل بیرون آورد؟

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده و بازماندگان مرحوم ژینا(مهسا) امینی، مردم شریف ایران و کردستان خواهان اجرای نص صریح قانون و عدالت در مورد آمران و عاملان این جنایت هولناک بوده و از دستگاه قضایی و نهادهای حاکمیتی انتظار دارد اجازه ندهند قانون گریزان و خاطیان این پرونده همچون  موارد مشابه در امان باشند.

همچنین این شورا خواهان برچیده شدن نهادهای بی خاصیتی همچون گشت ارشاد (ارتجاع) بوده چرا که اعتقاد دارد این نهادها کارکردی جز نقض حقوق بشر و کاشتن تخم کین و نفاق در تار و پود جامعه نداشته و صرفا بستری برای سو استفاده ی تمامیت خواهان و قدرت طلبان است.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

۱۴۰۱/۶/۲۶

..................................................................

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌‌حومه

قتل بیرحمانه مهسا (ژینا) امینی و اذیت و آزار و سرکوب زنان محکوم است

 

قتل فجیع مهسا (ژینا امینی) زن جوان ۲۲ ساله، موجب خشم و‌ انزجار عمیق مردم در سراسر کشور شده است.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه این جنایت آشکار و بیشرمانه را قویا محکوم‌میکند و خواهان پیگرد، محاکمه علنی و‌ مجازات کلیه مسببین به قتل رسیدن مهسا امینی میباشد. گشت ارشاد و‌ دیگر نیروهای سرکوب حاکمیت که روزی دختران و زنان و‌ جوانان را در خیابانها و بازداشتگاههای خود آزار و شکنجه میدهند، روز دیگر به خانواده های نگران ،  گاز اشک آور پرتاب میکنند.روزانه به تجمعات عدالت طلبانه یورش میبرند، کارگر،  ‌معلم ،  بازنشسته و دانشجوی  معترض و‌خانواده هایشان را بازداشت میکنند و‌ احکام طولانی مدت زندان برایشان صادر میکنند، بلی تمامی این نیروهای سرکوب و سران آنها باید پاسخگوی جنایات و اعمال سرکوبگرانه خود باشند.

 

آزادی ابراز وجود، انتخاب نوع پوشش، و‌حق تحصیل، اشتغال، طلاق و شرکت در فعالیتهای اجتماعی حق کامل تمام مردم کشور اعم از زن و‌ مرد و‌ هر گروه اجتماعی دیگر میباشد. نقض نظام‌مند و خشونت آمیز حقوق زنان موجب گسترش نفرت عمومی از سرکوب گران شده است. باید به تبعیض ساختاری، نهادینه شده و‌ مردسالارانه علیه دختران و زنان در کشور پایان داد .

 

جنبش کارگری و تشکلات مستقل کارگری مدافع قاطع برابری زن و‌ مرد و مخالف تحمیل هر گونه حجاب اجباری و بی عدالتی و تبعیض علیه زنان و‌ مردم تحت ستم در ایران است. به عنوان‌ کارگران و‌ زحمتکشان و‌ محروم شدگان‌ که‌‌ اکثریت مطلق جمعیت کشور را تشکیل میدهیم در مقابل این ظلم‌ و‌ ستم‌ باید با صدای هر چه رساتر اعتراض کنیم و‌ خواهان عدالت و‌ دادخواهی برای مهسا (ژینا) امینی و‌ تمامی دیگر قربانیان سیاستهای زن ستیز و‌ تبعیض آمیز و‌ جنایتکارانه که توسط ارگانهای مختلف و‌ متعدد سرکوب صورت‌میگیرند شویم.

 

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌‌حومه بار دیگر قتل سبعانه مهسا امینی را قویا محکوم‌کرده و‌ مراتب تاسف، تسلیت و‌همدردی صمیمانه خود را به خانواده داغدار این عزیز ابراز نموده و‌خود را در غم آنان و‌ خشم و‌اعتراض به حق مردم سقز و سراسر کشور شریک‌میداند.

 

یاد و‌ خاطره عزیز مهسا (ژینا) امینی گرامی باد

ننگ ابدی بر قاتلان مهسا.

 

چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌‌حومه

...........................................................................

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه

در محکومیت  به قتل ژینا امینی

 

مهسا " ژینا " امینی دختر ۲۲ ساله ی سقز ی  که در روز سه شنبه ۲۲ شهریور توسط گشت ارشاد  در ایستگاه متروی حقانی تهران بازداشت شده بود بعد از دو ساعت پیکر نیمه جان او تحویل بیمارستان کسری داده می شود.

 

متاسفانه ژینا امینی  در عصر روز  جمعه ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ در بیمارستان کسری بر اثر ضربه مغزی جانباخت.

 

این اولین بار نیست که زنان جامعه ما مورد ضرب و شتم و بازداشت  قرار می گیرند، این اولین بار نیست که جان شیرین زنان و دختران این سر زمین قربانی سیاست های ضد زن و مرد سالارانه می شود، و متاسفانه تا زمانی که سرمایه سالاری و مرد سالاری حاکم باشد ما شاهد اینگونه فجایع خواهیم بود.

 

اما مردم ستمدیده در کردستان و  دیگر شهر ها ایران، دانشجویان و زنان مبارز  با اعتراضات تاکنونی خود نشان دادند که در مقابل این کشتار سیستماتیک خواهند ایستاد.

 

زنان و مردان ستم دیده می دانند که با  اتحاد و همبستگی  و مبارزه  مداوم می توانند به این ظلم و ستم و تبعیض  پایان دهند تا دیگر اربابان زور و ستم  نتوانند فرزندان ما را  به قتل برسانند.

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به خانواده مهسا امینی تسلیت گفته و خود را شریک از دست دادن فرزند دلبند آنها می داند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به قتل رساندن ژینا امینی را محکوم کرده و خواستار شناسایی ، معرفی و مجازات عاملان و آمران این جنایت بوده و خواستار لغو تمام قوانین ضد زن می باشد.

 

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه

.............................................................

پیام تسلیت  کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

در رابطه با دختر عزیزمان  مهسا امینی

به نام خداوند جان و خرد

 

مام وطن

خون می گرید از غم

به مادران بگویید

دیگر نزایند

بنات الشمس را

 

ایران تسلیت

 

خبر کوتاه بود ولی در کمتر از چند دقیقه، چون زلزله‌ای عمیق و فاجعه‌ای دردناک، مردم ایران را لرزاند. #مهسا_امینی، دختر  ۲۲ ساله ی کُرد، که پس از بازداشت توسط ماموران #گشت_ارشاد به وزرا منتقل شده بود، در کم‌تر از دو ساعت به ادعای اطلاعیه مسئولان دچار مرگ مغزی یا قلبی شد! بدیهی‌ست که سابقه‌ی برخوردهای خشونت آمیز بعضی از ماموران #گشت_ارشاد باعث شود تا ادعای رسانه‌های حکومتی مبنی بر عارضه‌ی قلبی و یا مغزی، برای مردم ما، باورناپذیر باشد.

#مهسا_امینی، یکی از هزاران زن قربانی در ایران است. حمله‌ی سریالی به زنان در خیابان موجب سلب آرامش آنان، خانواده‌ها و جامعه شده است. زنان جامعه‌ی ما یک روز به بهانه‌ی نداشتن حجاب مورد حمله قرار می‌گیرند و روز دیگر قربانی قتل‌های ناموسی می‌شوند. یک روز به خاطر فقر اقتصادی خانواده، بازمانده از تحصیل می‌شوند و بر سرسفره عقد فروخته می‌شوند و یک روز قربانی اسید پاشی می‌شوند. یک روز گیسوانشان را برای به دست آوردن چند قرص نان بریده و در بازار مکاره می‌فروشند و یک روز هم به جرم بیرون بودن چند تار مو و یا نداشتن دگمه در مانتو به سرنوشتی چون  مهسا گرفتار می‌شوند و همه‌ی این‌ها، تنها بخشی از مصیبت‌هایی‌ست که زنان جامعه‌ی ما گرفتار آن‌ها هستند و همین دغدغه‌ها و مصیبت هاست که آرامش را از دختران جامعه‌ی ما ربوده است.

 

اما بهانه‌ی بازداشت چند ساعته‌ی مهسا حضور در کلاس آموزشی! و توجیهی! نیروی انتظامی اعلام شده است. این چه آموزشی‌ست که شاگردش باید بازداشت و تحت فشار آموزش ببیند و توجیه شود؟ مگر مهسا و مهساهای این ملت دست کم دوازده سال در مدرسه‌ها و کلاس‌های آکنده از #آموزش‌های_ایدئولوژیک شما آموزش ندیده و توجیه نشده‌اند؟ مگر مهسا و مهساهای ما سال‌ها دچار برداشتِ انحصاری و خاص از دین و مذهب مورد نظر شما نبوده‌اند!؟ راستی چه نتیجه‌ای از این همه #القائات_ایدئولوژیک در مدرسه‌ها گرفته‌اید که باز‌هم به دنبال برگزاری یک ساعت کلاس آموزشی و توجیهی برای زنان و دختران ما هستید؟ آن هم در بازداشتگاه و آن هم از سوی ماموران بازداشت و آن هم از سوی کسانی که مهمترین مهارت‌شان خط و نشان کشیدن و تهدید و باتوم و ... است! آیا وقت آن نرسیده که یک بار برای همیشه فکر کنید که این روش‌ها نتیجه عکس داده و محتاج بازبینی و بازنگری‌اند؟ آیا زمان آن نرسیده که از خود بپرسید، چه کردید که گروه گروه جوانان این کشور از برداشت انحصارگرایانه‌ی شما از دین و مذهب‌ بیزار شده‌اند و چرا از هر فرصتی برای فرار از چنگال نگاه آلوده به ایدئولوژی‌ قرون وسطایی‌‌تان می‌گریزند؟ امروز شکاف عمیق بین آنچه که شما می‌خواهید با سبک زندگی جوانان و نوجوانان و در کل بخش بزرگی از شهروندان کشور نشان می‌دهد نه تنها سیاست‌های آموزشی شما بلکه سیاست‌های ایدولوژیک‌تان شکست خورده و نیازمند تغییراتی عمده و عمیق است. آیا نیاز به تغییر را درک می‌کنید؟ یا آنقدر به این مسیر خود ادامه می‌دهید تا مانند امروز صبر جامعه لبریز شود؟ تاریخ بسیار ستیزه‌جو و بی‌رحم است! پس منتظر انتقام تاریخ نمانید.       

ما ضمن همدردی با خانواده‌ی مهسا و تسلیت به مردم داغدار ایران، اعلام می‌کنیم که جامعه‌ی ما، این گونه خشونت‌ها را علیه زنان بر نمی‌تابد بنابراین، انتظار داریم علاوه با پایان دادن به بگیر و ببندهای #گشت_ارشاد و توقف هر چه زودتر این سیاست ضد زن، برخوردی قاطع با عاملان و آمران این گونه حوادث ناگوار صورت گیرد.

 

 کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

۱۴۰۱/۶/۲۶

...............................................

در محکومیت قتل مهسا امینی

 

قتل جنایتکارانه و بی رحمانه "مهسا امینی" دختر ۲۲ ساله اهل سقز توسط پلیس گشت ارشاد در تهران، موجی از خشم و نفرت از حکومت ظلم و جور را در جامعه برانگیخت.

زن ستیزی و خشونت علیه زنان از طریق اجرای قوانین ارتجاعی دینی یکی از ابزارهایی بوده که با استفاده از آن کوشش شده تا زنان را بیش از پیش به انقیاد درآورند.

علاوه بر این از وجود انواع تبعیض و نابرابری و استثمار زنان در محیط کار گرفته تا آزار و اذیت، توهین و تهدید به اخراج و حتی تجاوز به آنها تحت حمایت قوانین موجود و تحمیل فقر و تنگدستی برای سوء استفاده بیشتر، همواره آن ها را در موقعیتی فرودست تری قرار داده است.

تشدید این وضعیت اما زنان را بیش از هر زمان دیگری به مبارزه برای رهایی و بازستاندن حقوق پایمال شده خود مصمم ساخته، به گونه ای که اکنون ایفای نقش بارز و جسورانه زنان در جنبش های اجتماعی و اعتراضی و به خصوص در جنبش کارگران معلمان و بازنشستگان، موجب وحشت و هراس روزافزون حکومت شده و خواب از چشمانشان ربوده است.

تشدید فزاینده چرخه سرکوب و توحش جانیان حکومت، امروز جامعه را در شرایط عصیان و انقلاب قرار داده است و ضرورت

اتحاد عمل و همبستگی عملی برای پایان دادن به این شرایط جهنمی را برجسته ساخته است.

مهسا فرزند ماست، عضوی از خانواده ماست و مهسا ها بسیارند.

بنابراین نباید اجازه داد چنین فجایع و جنایاتی تکرار شود.

عاملین و آمرین آن باید محاکمه و دولت باید جوابگو شود.

گشتهای ارشاد این نیروی سرکوب باید فورا جمع شود.

حجاب اجباری لغو شود.

همه زنانی که به جرم تن ندادن به این اجبار در زندان هستند باید فورا آزاد شوند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت ضمن ابراز همدردی با خانواده " مهسا " همه همکاران نفتی و همه کارگران مراکز کاری را برای این مهم به همبستگی بیشتر فرا می خواند.

در برابر این گونه جنایات نمی توان سکوت کرد.

باید در مقابل این شرایط ایستاد و فریاد اعتراض سرداد.

 

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت

...........................................................................

بیانیه کانون صنفی معلمان استان بوشهر در مورد قتل مهسا امینی

 

بر این درد گر خون بگرییم رواست!

 

حال و روز هر جامعه ای رو باید از حال زن هایش شناخت!

دریغ و درد از ناکوکی حال زنان  سرزمینم!

ژینا دختر ایران زمین، مشتی است از خروار و نماد زنانی است که هنوز پایشان در باتلاق قوانین ما قبل تاریخی حاکم بر جامعه عجیب گیر است!

گویی شام تار زنان سرزمینم سودای روشنایی صبحگاهان ندارد و خورشید اقبال شان یارای طلوع!

جفا به مهسا ها و مرگ استخوان سوزشان! فقط و فقط یکی از بی شمار ستم های روا شده بر زن ایرانی است!

 

نگاهی به شاخص های آماری و  عناوین آسیب های اجتماعی منتسب به زنان نشان از دغدغه ها و دردهای بی پایان زنان ایرانی دارد.

روزانه در ایران زنان زیادی آواره ی راهروهای دادگاه ها و سرگردان ادارت هستند که آشکار مورد کینه توزی  ساختار مردسالار و قوانین قرون وسطایی قرار می گیرند!

 

آمار ترک تحصیل دختران و وضعیت ناامن آموزشی آنان

تبعیض در اشتغال و تحصیل

فرصت های بغایت نابرابر زنان برای کسب پست های مدیریتی همه و همه زخم های هر زن ایرانی است!

 

روزی نیست که رسانه ها خبری از  خشونت (از هر نوعی، روحی روانی جسمی ) علیه زنان، کودک همسری، همسرکُشی، وضعیت اسفناک زنان سرپرست خانوار در ایران و زنان آسیب دیده را گزارش نکنند.

 

اما مرگ جانسوز مهسا همان تیر کاری بود که بر پیکره زن ایرانی و شهروند ایرانی  وارد شد و دل هر ایرانی دردمندی را عزادار کرد!

واقعه رخ داده است و آنچه نباید اتفاق می افتاد؛ افتاده است!

اکنون که روح یک ملت در مرگ دختری بیگناه زخم برداشته و اشک ها جاری است! گمان نکنید که این اشک ها، آبی است که از ناودان می آید! این اشک ملتی است که سال هاست جز عزا و ماتم ندیده است و خشمی است که از سلاح تان قوی تر ست.

ای کاش فقط یک بار خطای خود را می پذیرفتید و برای تسکین مردم از آنها  عذرخواهی و آمرین و عاملین خاطی را بصورت علنی و شفاف محاکمه می کردید!

و بدانید دیری نخواهد گذشت که زنان در کنار مردان آزادی خواه، یکصدا سرود رهایی زنان را خواهند خواند .

 

جوانه می زنم

به روی زخم بر تنم

فقط به حکم بودنم

که من زنم، زنم، زنم

 

کانون صنفی معلمان استان بوشهر  ضمن محکومیت شدید این جنایت، از مسولین امر تقاضا دارد که خطاهای تاریخی را تکرار نکنید. به جای قرار گرفتن در مقابل ملت و ایجاد جو خفقان امنیتی، در کنارشان بایستید! اطلاعات و اخبار صحیح را در اختیار مردم قرار دهید و شفاف سازی کنید تا آن گاه که پرده برافتد شرمسار تاریخ نباشید!

کانون صنفی معلمان استان بوشهر

جمعه ۲۵شهریور ماه ۱۴۰۱

................................................

بیانیه انجمن صنفی معلمان فارس در محکومیت

حادثه مرگ مشکوک دانش‌ آموزی از زرین‌ دشت فارس

 

🔸 بار دیگر حادثه‌ای هولناک گریبان دانش‌آموزی از شهرستان زرین‌دشت فارس را گرفت. عمق این فاجعه آنچنان دردناک است که قلب هر انسانی را به درد می آورد. دانش‌آموزی که به اجبار، کودک کار شد و مخارج  یک خانواه را با دستان کوچک خود به عهده داشت.

 

🔸او پس از‌ آنکه مورد تعرض و آزار جنسی توسط صاحب کارش و دو نفر دیگر قرار گرفت تصمیم به علنی کردن ماجرا می‌گیرد اما پس از آن ناپدید شده و چند روز بعد جسد بی جان او پیدا می شود.

 

🔸 وقایع تلخی مانند تجاوز جنسی بیانگر فساد گسترده در جامعه‌ای است که ادعای تربیت اسلامی مردم را دارد، اما تکرار چنین فجایعی بین کودکان نشانه‌ی نبودِ قوانین محکمی در راستای دفاع از حقوق کودکان و همچنین بیانگر شکست فاحش تربیت اسلامی است.

 

🔸اگر هر بار که چنین اتفاقهایی برای کودکان این سرزمین رخ دهد، قاطعانه با قاتل و متجاوز برخورد شود، دیگر کسی جرات ارتکاب این گونه اعمال  شنیع را ندارد.

 

🔸انجمن صنفی معلمان فارس ضمن محکومیت شدید تعرض و قتل دانش‌آموز زرین‌دشتی، از مسئولان امر تقاضا دارد با قاطعیت بیشتری با چنین وقایعی برخورد کنند و هر چه سریعتر عاملان تجاوز و احتمالا قتل به دست عدالت سپرده شوند تا شاید مرهمی بر دل داغدار خانواده‌ی مقتول و جامعه‌ی فرهنگیان باشد‌ و از تکرار چنین حوادث تلخ و ناگواری جلوگیری شود

 

انجمن صنفی معلمان فارس

............................................

بیانیه انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آباد غرب

در رابطه با درگذشت مهسا امینی

 

مرغ سحر ناله سر کن

داغ مرا تازه تر کن

بلبل سرگشته ز کنج قفس در آ

نغمه آزادی نوع بشر سرا

 

🔸باز نقطه‌ی پایانی گذاشته شد بر آغازی دیگر.

مرگ و بدرود زندگی مهر بانویی، زایش ترنم زیبای آزادی خواهی و عدالت طلبی را به ارمغان آورد.

بار دیگر کوته بینان متحجری که از درک راستین دین عاجز و خدا را در میان گریه و غم و اندوه مردم می جویند، گلی از شقایق زار دیار سرفراز غرب را پرپر نمودند و ژیان ژینا را در میان خاک های سرد و سیاه جور مدفون ساختند.

 

🔸انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آباد غرب همسو و همصدا با مردم شریف و ارجمند ایران ضمن ابراز تاسف و همدردی با خانواده روانشاد مهسا(ژینا) امینی و مردم سرافراز کردستان اینگونه بر خوردها و رفتارها را محکوم نموده و خواستار اجرای صحیح قانون و برخورد با  آمران این امر شنیع و غیر قانونی از جانب مراجع قضایی می باشد.

 

انجمن صنفی فرهنگیان اسلام آباد غرب

بیست و هفتم شهریور ماه ۱۴۰۱

..............................................

 

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©