Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ برابر با  ۱۵ جولای ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲  برابر با ۱۵ جولای ۲۰۲۳

نهادهای چپ و دمکراتیک،

صدور احکام اعدام، حبس و زندان، شکنجه و ترور

 را قویا محکوم می نماید!

انسان های آزاده و شرافتمند!

هرروز که به سالگرد قتل حکومتی مهسا" ژینا " امینی در آخرین هفته شهریور۱۴۰۱و فرارویی سالگرد جنبش «زن - زندگی- آزادی» در سراسر ایران نزدیک ترمیشویم، طبقه حاکم در ایران، ماشین سرکوب و خونریزی اش بیشتر فوران می کند تا بتواند جامعه را مرعوب و وحشت زده نماید! 

روز دوشنبه توماج صالحی خواننده جوان زندانی را در برابر اتهامات نخ نما، دربرابرسطوح وسیع اعتراضات در درون و خارج کشور در برابر این اتهامات ساختگی به شش سال ونیم زندان و امروز سپیده قلیان، فعال مدنی زندانی دراوین، به دو سال زندان و دو سال محرومیت از چند حق شهروندی محکوم شد. سامان یاسین صیدی رپّرجوان کرد را همچنان در بلاتکلیفی نگهداشته اند. روزپیشترش حکم ۵ سال حبس تعزیری علیه داود رضوی کارگر بازنشسته سندیکای کارکران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه عینا در دادگاه تجدید نظر تائید شده است.

 طی اقدامی دیگر در ادامه سرکوب های جنون آسای رژیم، دیوان عالی کشورعباس دریس کارگری که شاهد جنایات نیزارهای ماهشهر آبان ۹۸درجنوب کشوربوده، حکم اعدام گرفته و حتی همسرش را بر اثراین شۆک خبری، ازدست دادە وسه فرزندش نزد مادر پیر وتنگدست عباس زندگی میکنند، یا کورکُورمجاهد در برابر پرونده سازی دروغین برای قتل کیان پیرفلک، درپای حکم اعدام می باشد. درخبرها آمده که درهفدهم تیر موسی اسماعیلی اهل پیرانشهر دربازداشتگاه ارومیه زیر شکنجه نیروهای اطلاعاتی کشتند. طی دو روز گذشته پیمان گلوانی، زندانی سیاسی اهل مهاباد دو هفته پس از بازداشت و انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر ارومیه، زیرشکنجه مزدوران این نهاد تروریستی کشته شده است.

دررابطه با پرونده ساختگی جنایت شاهچراغ، دو کارگر زحمتکش مهاجر و محروم افغان با نام های نعیم هاشم ‌قتالی و محمد رامز رشیدی، در دل سناریوی ساختگی شاهچراغ، در ملای عام، پس از اعترافات اجباری و روند دادرسی بسیار ناعادلانه، علاوه برهراس‌افکنی، پنهان نگه‌داشتن حقایق درقبال مسئولیت نهاد‌های سرکوب درحادثه تروریستی شاهچراغ که تمامیت مسئولان نظام، خاصه علی خامنه‌ای، باید در قبال این جنایات صورت گرفته پاسخگو باشند. کارگران زحمتکشی که ازدست طالبان افغانستان فرارکردند و بدست طالبان های ایران به دارآویخته شدند. 

افکارعمومی مترقی جامعه ایران نعیم هاشم‌قتالی ومحمد رامزرشیدی را درکنار فرزندان دیگر خویش، محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد و محمد حسینی و مهدی کرمی چهار کارگر جوان و صدها انقلابی جانفشان راه آزادی می شناسد. هیچکدام آنها قاتل نبودند برای زندگی می جنگیدند. آنها آدمکش نبودند برای آزادی بپاخاستند. آنها به زن وکودک ومردم عادی حمله نمیکردند بلکه دست در دست مهساها و نیکاها و حدیث ها و کیان ها به همنوع خویش عشق میورزیدند و برای رفع تبعیض و آزادی و رفاه، ستارگان پر فروغ آسمان غم زده ایران شدند.

درتداوم موج بازداشت ها؛ فرهاد اسماعیلی جوان اهل نقده، رضا کاوه اهل سنندج، حسین یزدی، روزنامه‌نگار، حرمنصورعبدالملکی،عکاس وفعال محیط زیست توسط نیروهای امنیتی رژیم بازداشت شده اند.

جدا از این همه، ترور دو تن از اعضای حزب دمکرات کردستان به نام های عادل مهاجر و لقمان آجی در اقلیم کردستان عراق توسط مزدوران امنیتی رژیم، همه و همه از زمره جنایات نظامیست که که تنها با خون و جنون و جنایت تعریف می گردد!

 دربرابرموج گسترده این جنایات هیچ تردیدی نیست که تداوم و پایداری خیزش مردمی، مستقل و از پائین، با نزدیک شدن سالگرد قتل حکومتی مهسا (ژینا)امینی، هراس و وحشت را بر نهادهای امنیتی و انتظامی رژیم مستولی ساخته است. طبقه حاکمه در ایران، اکنون بیش از گذشته باید دریابد که تعرض به جان فرزندان جنبش اعتراضی و انقلابی در ایران، با فوران خشم جامعه به جان آمده مواجه خواهد شد.

مانهادهای چپ ودمکراتیک همواره حمایت وپشتیبانی همه انسان های آزادیخواه ومترقی را در برابر هرنوع حکم بیدادگاههای نظام برای هریک ازنام های یاد شده  و دیگرانی که در زندان نظام سرمایه داری اسلامی هستند راخواستار بوده و قویا خواستار آزادی بی قید شرط همه زندانیان سیاسی و عقیدتی می باشیم .

 ما فعالان نهاد های چپ و دمکراتیک، ضمن همدردی با خانواده های عزیز از دست داده ، با تمام توان و نیرو در سطح خارج ازکشور صدای پرطنین شما بوده و همه بیصدایانی خواهیم بود، که در برابر کلیت نظام سرمایه داری اسلامی ایران ایستاده و برای تحقق مطالبات خویش مبارزه می نمایند. مابا تمام نیرو، درتمامی تحرکات خیابانی واجتماعات اعتراضی، خواستار لغو همه احکام اعدامی و آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی را فریاد می زنیم!


نه به اعدام در سراسر ایران و جهان!

زندانی سیاسی و عقیدتی آزاد باید گردد!

سرنگون باد رژیم اسلامی ایران!
زنده باد آزادی و دمکراسی!

هیئت هماهنگی نهادهای چپ و دمکراتیک

سه شنبه۲۰تير۱۴۰۲برابربا۱۱جولای۲۰۲۳

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©