Rahe Kargar
O.R.W.I
Organization of Revolutionary Workers of Iran (Rahe Kargar)
به سايت سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) خوش آمديد.
شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ برابر با  ۰۲ سپتامبر ۲۰۲۳
 
 برای انتشار مطالب در سايت با آدرس  orwi-info@rahekargar.net  و در موارد ديگر برای تماس با سازمان از;  public@rahekargar.net  استفاده کنید!
 
تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲  برابر با ۰۲ سپتامبر ۲۰۲۳

اطلاعیه نهاد های چپ و دمکراتیک در آستانه سالگرد خیزش زن- زندگی -آزادی 

نظام اسلامی سودای بازگشت به دهه شصت وتکرارسرکوب ها را در سر می پروراند!

 

ایرانیان آزادیخواه و بشریت مترقی!

درایران همواره شجاعت مردم برترس، بی اعتمادی مردم برقدرت رژیم چیره می شود ومردم درچالشی خیره کننده همواره شعارنابود باد بردگی و زنده باد زندگی را سرمی دهند. در این میان حاکمیت اسلامی همچون گرگی زخمی در پای ضربات مداوم  و خردکننده جنبش و قدرت مقاومت مستمر مردم و عرصه فزاینده نگرانی های توده زحمتکشان شهر و روستا و واکنش جنبش های مطالباتی وآزادیخواهانه ای مانند جنبش‌ های زنان فمینیست، کارگران،بازنشستگان، دانش آموزان ومعلمان،دانشجویان واساتید،وکلا و مردمان دادخواه ، ملل تحت‌ستم، نویسندگان، خبرنگاران، پزشکان وپرستاران، کشاورزان و فعالان محیط زیست، کولبروسوختبر علیه سرکوب، تبعیض، نابرابری، بی‌عدالتی، حجاب اجباری وتبعیض‌های جنسی و جنسیتی، تخریب محیط زیست و غارت منابع ملی از دهه‌‌های گذشته تا به امروز ادامه یافته است.

حاکمیت در برابر پافشاری جامعه بر حفظ دستاوردهای جنبش انقلابی «زن،زندگی،آزادی» و بازگشت ناپذیربودن آن از یک سو، مستاصل است. ازدیگرسو جامعه‌ای که انباشت فزاینده اعتراضات ناشی ازشکاف گسترده طبقاتی،بحران‌های ناشی از وجود رانت‌خواری‌های گسترده و غارتگری‌ها و مدیریت‌های اختلاس گر، که پیامدهای مستقیم و غیرمستقیم آن چون بیکاری، گرانی، بحران محیط زیست،کمبود امکانات وافزایش هزینه های درمانی،ازکارافتادن چرخه صنایع مادر،تورم افسارگسیخته و مهم‌تر از همه عدم تامین معاش بسیاری از شهروندان برای حیات اولیه را به همراه داشته، باردیگر درآستانه سالگرد جنبش زن-زندگی-آزادی و سالروز قتل حکومتی مهسا"ژینا"امینی در۲۵شهریور برابر۱۶سپتامبر۲۰۲۳ ،تهاجم و دستگیری همه جانبه زنان فمینیست درگیلان - اخراج اساتید دانشگاه- معلمان - فشار بر زندانیان سیاسی و گرفتن تعهد،گروگا‌نگیری اعضای خانواده معترضان، دادخواهان و خانواده‌های جانفشانان راه آزادی و برخی وکلای آنها برای خودداری از برگزاری مراسم و یادمان آن‌ها، بیش از همه از خیزش مجدد جنبش انقلابی مردمان ایران به هراس افتاده است!

صالح نيكبخت وکیل خانواده امینی را به دلیل مصاحبه با برخي رسانه‌هاي خارجي و داخلي ازجمله در مورد مساله كولبري،برخورد نيروي انتظامي با افغان‌ها، موتورسواري بانوان، مصاحبه با روزنامه اعتماد در مورد تشريح روند پيگيري قضايي پرونده مهسا اميني و... به اتهام تبلیغ علیه نظام محکوم نموده اند . 

جلوه جواهری،فروغ سمیع نیا،متین یزدانی، یاسمین حشدری، زهرا وزهره دادرس،آزاده چاوشیان، سارا جهان،مهسا بصیر توانا وهومن طاهری ۹ تن ازجوان های فمینیست و فعالان حقوق زنان که روز ۲۶ مرداد‌ماه در استان گیلان دستگیر شده‌اند تحت فشار نیروهای امنیتی و بازجویی با چشم های بسته درسلول های انفرادی هستند و تعدادی از آن‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

محرومیت از حق تماس تلفنی جلوه جواهری و فروغ سمیع‌نیا، پس از تنها یک تماس اولیه، همچنین تداوم حضور شبانه‌روزی در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات رشت،با توجه به بیماریهای هایی که مبتلا هستند، نگرانی‌ها پیرامون وضعیت سلامت و جان آنان را به‌شدت افزایش داده است.

 بازداشت و زندان، اخراج دائمي، بازنشستگی پیش از موعد، انفصال از خدمت و محرومیت از سایر مزایای اجتماعی، برای کنشگران صنفی و معلمان دانشور و اساتید دانشمند نه تنها فرزندان ایران زمین را از نعمت آموزش محروم می کند، بلکه موجب سلب حیات مادی و فرهنگی می‌شود. از جمله : اخراج  شیوا عاملی‌راد، عضو انجمن صنفی معلمان مریوان و نماینده‌ی پیشین انجمن صنفی معلمان مریوان در شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان‌ ایران وعزیز قاسم زاده رودسری حکم انفصال دائم او ازتمام خدمات دولتی که توسط هیئت تخلفات اداری آموزش و پرورش گیلان صادر شده است.همچنین می توان به مورد جواد روحی ازدستگیرشدگان اخیرخیزش انقلابی زن-زندگی-آزادی و زندانی سیاسی اهل آمل، دیروزپنجشنبه در زندان نوشهر به قتل رسید ! افزون براین از شهریور گذشته تا به امروز ۲۶ تن در زندان های ایران به دلیل نرسیدن دارو و بیماری های عدیده جانشان را از دست دادند !

بازداشت‌های قهری و غیرقانونی هنرمندان و روزنامه‌نگاران هر روزه جریان دارد و در نمونه‌ی جدید آن جوان خواننده‌ای به نام مهدی یراحی به دلیل انتشار ترانه‌ای اعتراضی بازداشت شده و در زندان اوین است که پس از توماج صالحی و سامان یاسین، دست‌کم سومین خواننده ای‌ست که به دلیل هنرش زندانی است. همچنین روزنامه‌نگار زن جوانی به نام نازیلا معروفیان در همین هفته برای چهارمین بار بازداشت شده و گفته می‌شود در حین بازداشت مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته است.

درنمایش درون دانشگاهها بین استادودانشجویان دختر و پسر، علی‌رغم سرکوب‌ها و سیاست‌گذاری‌های ارتجاعی، دانشجویان به‌مدد آگاهی و مبارزه‌ی پیوسته، هرگز تسلیم صحنه‌آرایی‌های ایدئولوژیک حاکمیت و تیغه‌کشی در محیط آموزشی خود نشدند. امروز در آستانه سالگرد قیام ژینا، تلاش حاکمیت برای بازگشت به مصوبات و فضای اختناق دهه شصت همچنان در دست اجرا است .سیاست‌های مرتبط با تفکیک جنسیتی، تبعات خود را بیش از همه بر زنان و خاصه دختران دانشجو در محیط‌های آموزشی نشان می‌دهد. تبعاتی که از محدودیت حق تعیین رشته، حق شغل برابر، دستمزد برابر، انتخاب شهر تحصیل، حق بهره‌مندی آزادانه و غیرپادگانی از خوابگاه‌ها تا تحمیل حجاب اجباری را شامل می‌شود. سیاست‌هایی که اعتراض ‌و مبارزه علیه آنها یکی از محورهای اصلی خیزش سراسری دانشگاه‌ها در جنبش ژن ژیان ئازادی بوده است.

ما فعالان نهاد های چپ و دمکراتیک برآنیم:علیرغم سرکوب همه جانبه ی رژیم  تا دندان مسلح، سران رژیم اسلامی هر روزه شاهد اعتصابات و اعتراضات کارگران، بازنشستگان، معلمان، پرستاران ،زحمتکشان شهرداری ها (پاکبانان)، معلولین و وکلا هستیم. ما شاهدیم که زنان  جامعه همچنان استوارانه حکومت زن‌ستیز را به عقب نشینی وا داشته اند.فریاد جسورانه مردم بلوچستان هر هفته علیه حکومت و برای آزادی زندانیان سیاسی در خیابان های زاهدان طنین اندازاست و انواع اشکال مقاومت و مبارزه‌ی مردم علیه استبداد، از ایذه تا خراسان و از کردستان تا زاهدان جریان دارد. ما در پیوند و همبستگی هر چه وسیع‌تر با جنبش انقلابی مردم ایران و در اعتراض به موج دستگیری‌ها و برای آزادی بی قید و شرط همه  زندانیان سیاسی و عقیدتی، همواره و در هر شرایطی در صحنه‌ی جهانی صدای آنان خواهیم بود!

زن،زندگی،آزادی- ژن،ژیان،ئآزادی

نه به اعدام در سراسر ایران و جهان!
زندانی سیاسی و عقیدتی آزاد باید گردد!
سرنگون باد رژیم اسلامی ایران!
زنده باد آزادی و دمکراسی!

 

  گروه هماهنگی نهادهای چپ و دمکراتیک  

جمعه ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ برابر با ۰۱ سپتامبر ۲۰۲۳

 

مطلب فوق را میتوانید مستقیم به یکی از شبکه های جتماعی زیر که عضوآنها هستید ارسال کنید:  

تمامی حقوق برای سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر) محفوظ است. 2024 ©